• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Honda NSX krijgt AWD en 400 pk’

Auteur: sir_smokalot, gepost 30 december 2011 om 11:25 – 25 Reacties

Robert Downey Junior in Acura Concept


De nieuwe NSX wordt radicaal anders, werd al gezegd. Dat kan aardig kloppen, want hij wordt hybride en krijgt AWD. Aan de pk-race lijkt Honda echter niet helemaal mee te doen, want het geschatte vermogen ligt op ruim 400 pk.

Is dat voldoende, in een tijd waarin de pk’s je om de oren vliegen? Ferrari stopt er al 570 in de 458 Italia, en de MP12-4C van McLaren heeft er zelfs 600. Maar misschien is dit niet echt goed vergeijkingsmateriaal. Aangezien Japanners vooral van Duitsers pesten houden is het misschien representatiever om hem naast de nieuwe Porsche 911 Carrera S te leggen, want die heeft er ook 400.

Maar eerst moet de auto gelanceerd worden, want vergelijken met iets dat er nog niet is, is wat prematuur. In Detroit staat in januari een concept, en dan duurt het nog wel even alvorens er echt een rijdend model staat.

Mensen kijken altijd naar cijferjes, maar het is natuurlijk ook de vraag hoe je je vermogen op de weg wegzet. Een 1.500 pk Gallardo is per slot van rekening niet drie keer zo snel als een standaardversie. Toch vraag ik me af of Honda niet wat hoger moet mikken. In 1990 had de originele NSX al een dikke 270 pk. Nu zijn we al ruim twee decennia verder.

Aan de andere kant: onderschat Japanners nooit, want ze weten echt wel hoe ze een snelle auto moeten maken. De NSX zou het sprintje naar de honderd in ieder geval binnen de 5 seconden moeten kunnen doen, wat hij natuurlijk ook wel aan zijn stand verplicht is. (via groen7)

Ook interessant!

  • Honda NSX
  • Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
    Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
  • Gespot: eerste nieuwe Honda NSX op Nederlands kenteken
  • Voel je 'gangsta' in deze one-off NSX Cabrio

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, detroit-2012, Honda, Hybride, nsx

Vorig bericht: « Suzuki gaat op de BMW-toer met Jimny Concept
Volgend bericht: Video: String Emil steelt een politieauto »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    30 december 2011 om 11:31

    400 peekaa is perfect om er om de 3 jaar steeds 10%tjes bij te plakken ..

    kan Honda zich voor de eerste 12 jaar weer concentreren op auto,s motorfietsies jetplanes en een miljard ijzersterke 125cc knetter brommerts ..

    Login om te reageren
  2. michelyman zegt

    30 december 2011 om 11:39

    Ben benieuwd!

    Login om te reageren
  3. love4sportcars zegt

    30 december 2011 om 11:46

    ik ben totaal niet geïnteresseerd in Honda, maar dit maakt me nieuwsgierig

    Login om te reageren
  4. Carreza zegt

    30 december 2011 om 11:48

    Misschien starten ze met 400pk en wordt dat elk jaar wat meer… zoals Nissan doet met de GT-R dus.

    Login om te reageren
  5. betonstaal zegt

    30 december 2011 om 11:49

    was die oude NSX niet ontwikkeld met Ayrton Senna?

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      30 december 2011 om 11:50

      @betonstaal:

      Je bedoelt dat die er tijens het testproces ook wat rondjes in heeft gereden voor de publiciteit?

      Login om te reageren
      • Mairsil zegt

        30 december 2011 om 12:05

        @EJS: Wel ietsje meer dan dat: http://www.motortrend.com/features/editorial/112_0603_the_asphalt_jungle_ayrton_senna/

        Login om te reageren
        • betonstaal zegt

          31 december 2011 om 04:32

          @Mairsil: dank, dit soort inhoudelijke stukken mis je volledig hier op autoblog

          Login om te reageren
  6. dutchiehd zegt

    30 december 2011 om 11:56

    Ditch the AWD..

    NSX moet in mijn ogen RWD blijven!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      30 december 2011 om 11:59

      @dutchiehd:

      idd .. whats next .. electrische ramen ofzo ??

      hek van de dam ..

      Login om te reageren
  7. p993 zegt

    30 december 2011 om 12:07

    Die gay van een junior zit daar met een scheve kop achterom te kijken…en dan die aubergine bordeaux kleur.

    afknapper van jewelste. maakt me niet uit hoeveel pk’s.

    Login om te reageren
  8. Mairsil zegt

    30 december 2011 om 12:08

    Ik weet niet zo goed wat het bestaansrecht voor deze auto wordt. De vorige NSX was een supercar die het gemak van een daily driver had, in een tijd dat supercars nog enorm ongemakkelijk en onhandig waren.
    Ik zie niet zo goed wat deze NSX moet gaan doen wat anderen niet beter doen. Hij lijkt niet goedkoper, sneller, betrouwbaarder, handig of mooier te worden dan zijn concurrenten. Mis het unique selling point een beetje…

    Login om te reageren
  9. dennisberkhout zegt

    30 december 2011 om 12:16

    Volgens mij was de eerste NSX juist bedoeld om te concurreren met de 911.
    Het zou dan alleen maar logisch zijn dat de nieuwe dat ook gaat doen.

    Over dat hybride gedoe maak ik mij zorgen. Wat mij altijd bij zal blijven is dat helse 6-cilinder geluid van de oude. Ik hoop dat Honda de kenmerkende v-tec brul nieuw leven inblaast.

    Login om te reageren
    • pikes83 zegt

      30 december 2011 om 22:54

      @dennisberkhout: maak je maar geen zorgen jongen,dat zit wel goed bij honda als het om electronica gaat en hybrides.

      Login om te reageren
  10. mynameisjeroen zegt

    30 december 2011 om 12:19

    De eerste NSX was er om gehakt te maken van de Ferrari 348 heb ik altijd begrepen..

    Login om te reageren
  11. Megakix zegt

    30 december 2011 om 13:16

    Was de oude NSX niet met behulp van NASA gebouwd ? Ofwel, NASA verzorgde de lunch ofzo ? ;-). Zal wel weer een bolide van Japanse orde worden.

    Login om te reageren
  12. norge zegt

    30 december 2011 om 13:26

    The best sportscar in the world of was dat de GT-R?

    Login om te reageren
  13. integraturbo zegt

    30 december 2011 om 13:46

    Als ze slim zijn geven ze hem niet de nam “NSX” mee. De “CR-Z” moest ook een opvolger van de CR-X worden (nou, wauw). Hoop dat dit, i.c.m. een accupakket, geen zware jongen gaat worden. Misschien veel gebruik makend van koolstofvezel?

    Login om te reageren
  14. jayhovah zegt

    30 december 2011 om 14:10

    Kenteken = Stark 33. Doet me denken aan Tony Stark oftewel Iron Man. Hhhmmmzzz gaat we deze auto terug zien in The Avengers?

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      30 december 2011 om 14:17

      Yep, foto’s komen van de set van the avengers. Uiteindelijke concept zal hier veel op gaan lijken

      Login om te reageren
      • norge zegt

        30 december 2011 om 16:16

        @sir_smokalot: Dat was toch een Audi? :evil: :oops: :P

        Login om te reageren
    • Relief zegt

      30 december 2011 om 15:09

      @jayhovah:

      Raad eens wie in de auto zit ;)

      Login om te reageren
  15. glennvdv911 zegt

    31 december 2011 om 00:03

    dit bovestaand plaatje is van een Acura nsx en geen Honda.
    Acura is een automerk van het autoconcern Honda of niet soms.

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      31 december 2011 om 04:35

      @glennvdv911: vroeger werden de namen Acura NSX en HONDA NSX gehanteerd afhankelijk van het land waarin ze verkocht werd.

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      31 december 2011 om 08:43

      Acura is het luxemerk van Honda in de VS, net zoals Infiniti dat van Nissan is. Buiten de VS heten Acura’s gewoon Honda’s.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North