• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Voel je ‘gangsta’ in deze one-off NSX Cabrio

Auteur: machielvdd, gepost 12 mei 2021 om 20:58 – 15 Reacties

Waarom Honda nooit met een NSX Cabrio is gekomen? Hier heb je het antwoord. En dan heb je hem nog niet met het dak dicht gezien.

De Honda NSX is jullie allen welbekend. De Honda NSX Cabrio is jullie allen waarschijnlijk niet bekend. Die is er namelijk nooit geweest. Althans, niet officieel. Toch hebben we hier een NSX Cabrio voor onze neus.

De NSX kende een lange levenscylcus: van 1990 tot 2005. In die tijd zijn er aardig wat varianten geweest van Honda’s supercar. Een cabrio zat daar niet tussen, maar er was wél een targa-variant. Dit was de NSX-T die grotendeels identiek oogde aan de reguliere NSX.

Er was echter iemand die geen genoegen nam met een targa en zijn NSX om heeft laten bouwen tot een echte cabrio met softtop. Het resultaat is deze Acura NSX Convertible. Inderdaad, Acura, want het betreft hier een Amerikaans exemplaar.

  • Acura NSX Cabrio
  • Acura NSX Cabrio
  • Acura NSX Cabrio
  • Acura NSX Cabrio
  • Acura NSX Cabrio

Deze NSX was overigens niet van een willekeurige Amerikaan, maar van niemand minder dan Ice Cube. Helaas helpt deze creatie niet bij het ontkrachten van vooroordelen over rappers en smaak. Los van het feit dat een NSX absoluut niet opknapt van een cabrio-behandeling zijn de velgen ook niet om over naar huis te schrijven.

De stijfheid van de auto zal er ook niet op vooruitgegaan zijn. De targa-versie van de NSX had al extra verstevigingen nodig, dus een NSX die volledig van zijn dak is ontdaan heeft dat zeker. Het feit dat dit geen officiële creatie van Honda/Acura is boezemt op dat vlak weinig vertrouwen in. Wat deze ombouw extra jammer maakt: de techneuten van Honda hebben juist heel veel energie gestoken in het verhogen van de stijfheid van de NSX.

Je kunt dus wel stellen dat deze NSX op meerdere vlakken verpest is. Voor wat het waard is: het is wel een unieke creatie. De auto staat momenteel te koop bij Classic Cars of Atlanta, die er $39.500 (€32.700) voor willen hebben.

Ook interessant!

  • Honda NSX
  • Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
    Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
  • Gespot: eerste nieuwe Honda NSX op Nederlands kenteken
  • NSX Type S
    NSX Type S is sterker, sneller en lichter

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

acura, Cabrio, Honda, nsx, occasion

Vorig bericht: « Gordon Murray komt met nóg een atmosferische V12 supercar
Volgend bericht: Aandeel elektrische Toyota’s in 2030 slechts 15% »

Lees Interacties

Reacties

  1. Tonnie zegt

    12 mei 2021 om 21:00

    Goedkope NSX. Met dak open best strak eigenlijk, maar dat dakje… Mijn god.

    Login om te reageren
    • nissanfairladyz zegt

      13 mei 2021 om 10:56

      Velgen komen ook rechtstreeks van automat. Gatverdamme.

      Login om te reageren
    • rolov zegt

      13 mei 2021 om 14:05

      @thijsj: in cali is geen dakje nodig . Dan rij je hem niet als het regent

      Login om te reageren
  2. pignon zegt

    12 mei 2021 om 21:18

    Die prijs is niet heel bijzonder. De auto wel. Of de combinatie aantrekkelijk is laat ik aan anderen over.

    Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    12 mei 2021 om 21:41

    Zonde dat de ventieldopjes niet OEM zijn en er een beetje sleets uit zien. Dat haalt deze NSX helemaal onderuit.

    Login om te reageren
  4. potver7 zegt

    12 mei 2021 om 23:23

    Sinds wanneer is stijfheid een issue bij een flaneermodel? De koper hiervan heeft sowieso geen idee van hoe stijf zo’n NSX hoort te zijn, die wil alleen maar gezien worden in z’n one-off…

    Login om te reageren
  5. Rohrl-fan zegt

    12 mei 2021 om 23:37

    Mijn vader heeft vroeger 2 NSXen gehad. Eerst was er een manuele coupé, bouwjaar ‘92, de klassieke look in rood met zwart dak.

    Later is deze ingeruild op een targa met automaat, bouwjaar ‘98. (Pa werd wat ouder, dus meer nood aan comfort.)

    Hoewel beide wagens hun karakter hadden, was de targa duidelijk minder qua wegligging.

    Ik wil niet weten hoe erg het met deze cabrio is gesteld… 😅

    Login om te reageren
  6. flyerbunch zegt

    13 mei 2021 om 08:56

    Gewoon zonde dat hij er niet gewoon wat meer geld in heeft gestoken om het fatsoenlijk te laten doen!

    Login om te reageren
    • edward330d zegt

      13 mei 2021 om 09:47

      @flyerbunch: ik vind het alsnog knap werk, ik was er überhaupt niet aan begonnen.

      Login om te reageren
  7. Robert zegt

    13 mei 2021 om 09:41

    Wat een absolute horror, deze verminking.

    Login om te reageren
  8. marcus1963 zegt

    13 mei 2021 om 10:41

    OMG. Vreselijk. Helemaal verkrachte NSX

    Login om te reageren
  9. nissanfairladyz zegt

    13 mei 2021 om 12:02

    Zonde, ik zie een NSX het liefst puur zoals hij uit de fabriek rolt. Met originele velgen. Dit is jammer, maar ja die persoon heeft hem gekocht en mag ermee doen wat hij wil.

    Login om te reageren
    • chimaera zegt

      13 mei 2021 om 16:42

      @nissanfairladyz: Even langs onze Rick, en deze wagen is weer fabrieksnieuw!

      Login om te reageren
  10. rolov zegt

    13 mei 2021 om 14:06

    Ik zou hem wel nemen. Auto met een verhaal. Hou hem netjes en hij wordt wel meer waard . Maar liever de targa .

    Login om te reageren
  11. mustang750supersnake zegt

    13 mei 2021 om 14:46

    ik hoorde er eerst van en dacht gadverdamme hoe kún je!….
    maar nu ik em zo zie vraag ik me af waarom honda dit zelf nooit in productie genomen heeft……behoorlijk dik!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North