• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Honda NSX mule gespot

Auteur: sir_smokalot, gepost 22 mei 2007 om 17:28 – 64 Reacties

Honda NSX mule


De Honda NSX is een cultauto. Met zijn middenmotor-layout, lage gewicht en geweldige handling kon de kwieke Japanner erg goed meekomen met menig supercar. De productie werd in 2005 gestaakt, maar de opvolger staat voor 2008/2009 in de planning. Vorig jaar werd bekend dat de nieuwe NSX beschikking krijgt over een V10, wat de verwachtingen wel erg hooggespannen maakt. Tot nu toe hadden we alleen het achterwielaangedreven Acura Advanced Sport Concept (met V10 voorin), dat in Detroit stond. Daarna werd het stil….Tot nu, want er zijn foto’s van een NSX/S2000-mule opgedoken.

Deze foto’s zijn in de buurt van de Nürburgring genomen. Wat opvalt zijn de vier uitlaten en een extra stevige double wishbone-vering. De foto’s zeggen dat er nog steeds schot zit in het NSX-project, en we kunnen haast niet wachten tot de NSX zich op de ring vertoont!

Met dank aan mbvt voor de tip, meer foto’s op thecarconnection.

Honda NSX mule

Honda NSX mule

Ook interessant!

  • Gespot: eerste nieuwe Honda NSX op Nederlands kenteken
  • Honda NSX
  • Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
    Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
  • Voel je 'gangsta' in deze one-off NSX Cabrio

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Honda, nsx, spyshot, Supercars

Vorig bericht: « ‘Fette Party’ bij VW: 25 miljoen Golfs gebouwd
Volgend bericht: Mercedes kandidaat voor vijandige overname? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Marc zegt

    22 mei 2007 om 17:34

    mx 5 meets rx 8?

    Login om te reageren
  2. jakob zegt

    22 mei 2007 om 17:35

    in een flits zag ik een mazda rx-8

    Login om te reageren
  3. Pieter-Jan zegt

    22 mei 2007 om 17:37

    Subtiel

    Login om te reageren
  4. audi rijder zegt

    22 mei 2007 om 17:37

    ik vind het net als jakob een mazda rx8 volgesmij is het dit ook…..

    Login om te reageren
  5. Ejay zegt

    22 mei 2007 om 17:39

    Hoe gaaf. Als klein jongetje stond ik me al te vergapen bij de vorige NSX bij de dealer. Nu die belachelijke 280 regel is opgeheven in Japan verwacht ik dat dit wagen word met het geluid van een CGT, ongeveer 300 gaat halen voor €100.000-€150.000.

    Login om te reageren
  6. beau92 zegt

    22 mei 2007 om 17:40

    Super dat ze bezig zijn met een nieuwe NSX, deze achterlichten zijn wel zo van een S2000 gekopieerd.

    Login om te reageren
  7. Armada zegt

    22 mei 2007 om 17:42

    Goed camouflage werk zeg, met zo’n versleutelde S2000

    Login om te reageren
  8. smoke zegt

    22 mei 2007 om 17:44

    @Ejay

    Da’s nou precies wat ik bedoel met hoogespannen verwachtingen :) .

    Login om te reageren
  9. Ejay zegt

    22 mei 2007 om 17:46

    @ Jakob en audi rijder. Snapt u allen het concept van een mule niet? Je neemt een andere auto en stopt daar bepaalde technieken van een nieuw model in. Zo kan deze omgekatte S2000 bijv. de bodemplaat, onderstel, motor, versnellingsbak etc. van de nieuwe NSX hebben en het koetswerk van een (iets uitgebouwde) S2000. Het uiterlijk lijkt dus voor geen meter op de uiteindelijke versie.

    Login om te reageren
  10. TheEdge zegt

    22 mei 2007 om 17:57

    lkkre combi tussen rx-8 en…….

    Login om te reageren
  11. speedlimit zegt

    22 mei 2007 om 17:57

    Lijkt te veel op ’n S2000…niet dat die er slecht uitziet maar iets vernieuwends kunnen we wel verwchten van honda ;)

    Login om te reageren
  12. Joost zegt

    22 mei 2007 om 18:01

    @ Iedereen die het niet begrijpt..

    Dit is een mule, dit is dus het onderstel en al het ander onderhuidse van de nieuwe NSX met een iets gemodificeerde body van de Honda S2000 om het testen niet te veel op te laten valllen..

    Login om te reageren
  13. Mr. Reddingius zegt

    22 mei 2007 om 18:04

    Speedlimit, het staat notabene 1 post voor je!

    Maar ontopic, Ik kan niet wachten tot het horen van een V10 Honda V-tech!:D

    Login om te reageren
  14. Alwood zegt

    22 mei 2007 om 18:04

    VETHEFTIG!! :P maar toch zijn er de laatste tijd wel een beetje véél supersportwagen spots :? ik wil die dingen in productie zien gaan!!! :P volgens mij doen ze het net als ‘vroegah’ tegen de tijd dat er écht een oliecrisis is brengen ze de mooiste wagens op de markt :o

    Ook een beetje apart dat er Lexus uitlaatjes op zitten ;) vind die dingen maar niks!

    Login om te reageren
  15. Poekie Lauda zegt

    22 mei 2007 om 18:06

    Als een mule gebruiken komen er altijd de grappigste auto’s uit, net zoals de mule van de Ferrari Enzo, die leek heel erg goed op een 348, maar dan iets breder.

    Maar ik kan niet wachten tot de nieuwe NSX er is, zal waarschijnlijk veel F1-techniek erin hebben, aangezien Honda ook onder de naam Honda meedoet in de F1. Ik ben benieuwd!

    Login om te reageren
  16. ]M[ zegt

    22 mei 2007 om 18:12

    gaat dit de nissan skyline beconcurreren of is dit nóg sneller :) ? … lijkt mij iig een super autootje, iets minder showerig dan een of andere brits duits of italiaans snelheidsmonster… (en dat is goed!!) (in sommige gevallen iig)

    Login om te reageren
  17. roberto zegt

    22 mei 2007 om 18:14

    Zijn dat nou de uitlaten,, allebei de kanten 2 schuin bovenelkaar..?

    Zo ja,, Orgineel:D

    Login om te reageren
  18. 200sx zegt

    22 mei 2007 om 18:22

    zou dat geen s 2000 type R kunnen zijn?
    ziet er volgens mij logischer uit

    Login om te reageren
  19. Mr. Reddingius zegt

    22 mei 2007 om 18:28

    Nou,… neen

    Login om te reageren
  20. RenJie zegt

    22 mei 2007 om 18:37

    @roberto

    volgens mij wel… de Lexus IS-F heeft dat ook en het staat um echt goed! :D

    Login om te reageren
  21. evo zegt

    22 mei 2007 om 18:51

    Leuk dat dat herenakkoord van 280 pk van de baan is: kunnen die Jappen eindelijk eens laten zien wat ze echt kunnen…

    Login om te reageren
  22. Silverarrow zegt

    22 mei 2007 om 18:57

    Zijn er al specs van de V10 bekend? Honda kennende zal hij iig atmosferisch zijn, en als er F1 technieken op de motor worden toegepast, krijg je een beetje hetzelfde motorconcept als de V10 uit de M5, en dat beloofd heel wat :D

    Login om te reageren
  23. lodewijk zegt

    22 mei 2007 om 18:57

    @ marc

    inderdaad?

    Login om te reageren
  24. Johan zegt

    22 mei 2007 om 18:58

    S2000 achterlichten

    Login om te reageren
  25. stefan zegt

    22 mei 2007 om 19:00

    #200sx

    Waarom zou een s2000 type r een halve meter langer zijn dan de normale s2000 en ook nog zo verminkt zijn, het kan niks anders dan een NSX mule zijn.

    Login om te reageren
  26. audi rijder zegt

    22 mei 2007 om 19:11

    @ ejay dat snap ik wel maar is natuurlijk niet slim je weet niet hoe het met de platen van de nieuwe nsx gaar reageren, mensen verwacht niet teveel van de nsx

    Login om te reageren
  27. Cars zegt

    22 mei 2007 om 19:16

    Waarom niet de voorkant? Gaaf monster, ondanks de RX-8 kenmerken

    Login om te reageren
  28. Rick dos zegt

    22 mei 2007 om 19:21

    Het is blijkbaar een trent in Japan om de uitlaten te stapelen.

    …ik word er in ieder geval niet vrolijk van………

    Login om te reageren
  29. FlorisFerrari zegt

    22 mei 2007 om 19:28

    @ rick dos

    Of toppic : Nou zo erg zou het toch ook weer niet zijn ?

    Ik vind het wel een gave bak ;)

    Login om te reageren
  30. Ejay zegt

    22 mei 2007 om 19:30

    @ Sit Smokalot, inderdaad. Vol verwachting klopt mijn hart…

    Login om te reageren
  31. Murcielago zegt

    22 mei 2007 om 19:32

    @ Rick Dos: Trend zul je bedoelen;) Bwa op die Lexus vond ik het wel iets hebben, evenals die Bentley van Mansory..

    Login om te reageren
  32. Gotty zegt

    22 mei 2007 om 19:36

    Het is ook een S2000.

    Hieronder staan een aantal plaatjes van het concept zoals die er in 2003 bij stond, recentere foto’s heb ik niet kunnen vinden, maar de nieuwe NSX lijkt dus helemaal niet op de S2000.

    http://www.cartype.com/images/thumbs/1/honda_nsx_05_d.jpg

    http://www.cartype.com/images/thumbs/1/nsx_front.jpg

    http://www.cartype.com/images/thumbs/1/nsx_rearside.jpg

    http://www.cartype.com/images/thumbs/1/ACF8F0.jpg

    Bron: http://www.cartype.com/page.cfm?id=78&alph=ALL&dec=ALL

    Login om te reageren
  33. Rick dos zegt

    22 mei 2007 om 19:39

    @Murcielago

    Nee, ik bedoelde trent……je weet wel van het werkwoord trennen…..ik tren, jij trenT, hij/zij/het trenT…………Geloof je me of kan ik maar beter toegeven? ;) :P

    Login om te reageren
  34. Murcielago zegt

    22 mei 2007 om 19:46

    @Rick dos: We knijpen wel even met zen allen een oogje dicht;)

    Login om te reageren
  35. Alfaxa zegt

    22 mei 2007 om 20:13

    Ik vind het best mooi, maar ze moeten zich gewoon aan de NSX-lijnen houden in plaats van een hele nieuwe uitziende auto produceren die meer op een S2000 lijkt.

    Login om te reageren
  36. Casey zegt

    22 mei 2007 om 20:14

    Heeft het afplakken oid van de bovenste uitlaten een doel…? Of..?

    Login om te reageren
  37. piet zegt

    22 mei 2007 om 20:31

    hè gatverdamme!
    Dit is niet de mooiste auto die ik ooit in m’n leven heb gezien….

    Login om te reageren
  38. Joost zegt

    22 mei 2007 om 20:32

    Volgens mij zijn er nog steeds mensen die het principe van een mule dus niet snappen en duidelijk ook de reacties niet doorlezen… :D

    @ Gotty: Dat is een concept, dus wie zegt dat hij eer ook zo gaat uitzien? En dit is alleen het bodywork van een NSX… :lol:

    @ Autoblog: Klopt het dat er af en toe nog nieuwe reacties inkomen tussen oudere reacties in? Of komt het omdat die tijdelijk in het spamfilter zijn verzeild ofzo? Er staan nu namelijk voor mijn eerste reactie andere reacties die er toen nog niet stonden :P

    Login om te reageren
  39. Yo! zegt

    22 mei 2007 om 20:39

    Hmm, ik herken wel wat van het Acura XGA (een eerder genoemde S2K opvolger) modelletje

    Login om te reageren
  40. Kevski Style zegt

    22 mei 2007 om 20:40

    Ik ben alleen maar benieuwd naar de uiteindelijk specs. kan best eens interessant worden….

    Login om te reageren
  41. Tijmen zegt

    22 mei 2007 om 21:01

    In een flits zag ik: lelijk.

    Login om te reageren
  42. Xemurai zegt

    22 mei 2007 om 21:54

    Leuke mazda :)

    Login om te reageren
  43. speedlimit zegt

    22 mei 2007 om 22:08

    @ rick dos

    “trennen” is geen nederlands woord…zoek maar op in de Van Dale woordenboek: http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/
    Je kan dus maar beter toegeven ;)

    Ik vind die japanse trend van gestapelde uitlaten wel ok…is heel wat anders dan die standaard gescheiden links/rechts of dubbele uitlaat.
    De japanners zijn serieus bezig met ’n aanval op de duitsers wat sportwagens betreft…iets waar jij waarschijnlijk als bmw-er niet vrolijk van wordt.

    Login om te reageren
  44. Jesko zegt

    22 mei 2007 om 22:12

    Godsamme! Zijn mensen ECHT zo DOM?! mensen lees toch alsjeblieft ook de reacties! er is denk ik wel 10x gezegd dat dit een MULE is. Een mule is een BESTAAND model van een merk met het onderstel, motor, en alles van een NIEUW model..

    Zoek maar eens de mule van BMW op, dat is toch wel 1 van de meest aparte verschijningen!

    Ik kan niet wáchten tot de nieuwe NSX.. dat wordt wel wat leuks denk ik.

    Login om te reageren
  45. TimMR2 zegt

    22 mei 2007 om 22:26

    Ben zeker nieuwsgierig hoe de NSX echt wordt, een NSX die zich als S2000 verkleedt ziet er natuurlijk niet uit :D

    oh btw, echt opvallend is de double wishbone ophanging niet, dat hebben bijna alle honda’s ;) (s2000, civic (op de 2007 na) shuttle, accord etc)

    Login om te reageren
  46. De Oerknal zegt

    22 mei 2007 om 22:50

    Denk dat het een Lexus is, kijk maar naar de uitlaten (Lexus LS-F) en die, voor Lexus, typerende opbollende motorkap.. Zou best eens de coupévariant van de LS kunnen zijn, of misschien wel de V10 NSX-concurrent van Lexus. Zou een mooie grap zijn.

    Login om te reageren
  47. mashell zegt

    22 mei 2007 om 23:08

    “Een mule is een BESTAAND model van een merk met het onderstel, motor, en alles van een NIEUW model”
    Klopt, de techniek van een toekomstig model met de carroserie van een bestaand model. Wat ik alleen niet snap, waarom zou je met een mule op de nurburgring gaan rijden? Wat zegt je dat? Je kunt de auto niet op het randje rijden, dan flikkert je de carroserie er vanaf of valt ie kompleet uit elkaar. Wielophangeningen, motoren etc kun je op de testbaan en de proefbanken veel beter beoordelen.

    Login om te reageren
  48. De Oerknal zegt

    22 mei 2007 om 23:16

    @ mashell

    Die carrosserie zit er echt wel stevig op, en met plaatselijk gewicht (lood enzo) kun je de eigenschappen van de nieuwe carrosserie exact nabootsen. En geen testbank kan uiteindelijk op tegen het echte rijden op de baan, zulke onvoorspelbare situaties en slijtages kunnen zich voordoen. Prima manier om te testen, zonder dat je iemand wijzer maakt dan je als fabrikant wilt.

    Login om te reageren
  49. Tristan zegt

    22 mei 2007 om 23:50

    een type R van de S2000? de s2000 is al de max met z’n 2 liter 240pk. honda maakt verlies per model wat ze er van verkopen, omdat het hun jubileum model is oid. als je een auto wilt met een pure race motor? S2000.

    elke honda met rwd is geweldig, maar een v10 met V-tech, dat moet toch inderdaad wel richting carrera gt gaan, ik verlustig mij er nu al op.

    Login om te reageren
  50. Rick dos zegt

    22 mei 2007 om 23:59

    @FlorisFerrari

    Jawel! Ik word er helemaal depri van! ;)

    Ik hoop dat het een waardige opvolger wordt van de 1e NSX. Als ik echter die uitlaten zie dan word ik daar niet vrolijk van. ;)

    @speedlimit

    WAT?! Staat trennen niet in het woordenboek? Dat tren niet! Ik tren het altijd. En als ik in formeel gezelschap tren dan tracht ik het één en ander te trennen!

    Ik tren BMW-er? Tren niet!

    Login om te reageren
  51. jurrian zegt

    23 mei 2007 om 10:37

    misschien als je het vaak genoeg gebruikt staat het er volgend jaar wel in rick dos

    Login om te reageren
  52. Lebastille zegt

    23 mei 2007 om 10:58

    Vet hoor. De specificaties liegen er iig niet om. Een V10 motor met achterwielaandrijving. Wat ik me wel afvraag; hoe weten mensen zo zeker dat dit een mule van de nieuwe NSX is? Wordt dat afgeleidt aan de hand van de ophanging en positie van de uitlaten?

    Login om te reageren
  53. CSL zegt

    23 mei 2007 om 11:27

    aan de uitlaten te zien wordt hier een lexus getest.

    Login om te reageren
  54. smoke zegt

    23 mei 2007 om 13:05

    @Joost

    Inderdaad. Nieuwe reacties van nieuwe gebruikers moeten eerst goedgekeurd worden, en aangezien de mods niet elke minuut in de comments zitten kan het wel eens gebeuren dat we na een kwartier een twee- of drietal reacties goedkeuren, welke op het origineel geposte tijstip komen te staan. In het geval van jouw eerste reactie: die is om 18:01 gepost. Als er eentje is gekomen om 17:58, en die is om 18:10 goedgekeurd, dan komt ‘ie inderdaad nog voor de jouwe te staan. Snappie?

    Login om te reageren
  55. Rikus zegt

    23 mei 2007 om 18:37

    eSSSS2Duizeeennddd!

    Login om te reageren
  56. flierace zegt

    23 mei 2007 om 22:58

    word onder hand weereens tijd dat ze een engine award in de wacht gaan slepen

    Login om te reageren
  57. Prelude Kidd zegt

    24 mei 2007 om 01:45

    De man met de H op zijn voorhoofd hoopt een mooie bijdrage aan deze discussie te mogen leveren. Na alweer jaren de rumour rond de NSX opvolger te hebben gevolgd dan nu eindelijk de concrete beelden van het vervolgproject !!!

    Ondanks eerdere berichtgeving over een voorin geplaatste V10 met vierwielaandrijving, verdenk ik dit apparaat van het hebben van een middenmotor voor een ideale gewichtsverdeling. Takeo Fukui, de CEO van Honda motor co. bevestigde 2 jaar geleden al dat er een waardige opvolger zou komen en daarbij zinspeelde op een V10 maar met voorin geplaatste motor. Als voorbode werd vorig jaar de ACURA Advanced concept studie geintroduceerd met een vooringeplaatste V10 met achterwielaandrijving. Ik gok met het zien van de beelden op de langverwachte V10 middenmotor of een nieuw ontwikkelde V8 (de V10 achter ik een grotere kans) die in , ook gok ik dat SH-4WD van toepassing is, het superieure 4 wd systeem dat ook al op de Honda Legend/Acura RL zit. Waarom middenmotor en SH4WD? Zie de vreemde proporties van de portieren waar wel erg veel ruimte tussen achterwiel en portier en de vreemde constructie onder het uitlaatsysteem. Ook de neus lijkt me te kort voor een motor voorin. Vwb de redenatie van de 4wd: hiermee kan de NSX opvolger naast de Europeaanse en Amerikaanse concurrentie gelijk het hoofd bieden aan de nieuwe Skyline GTR van Nissan die in 2008 op de agenda staat en ik zou het helemaal uniek vinden als er ook nog iets met hybride technologie gebeurt zodat ook de Lexus concept repliek krijgt, maar volgens mij gaat mijn speculatie dan wel iets te ver de combi V10 met SH4WD vindt ik al heel wat. O, ja op de Skyline terugkomend, erg indrukwekkend filmpje gevonden op youtube, een spionage filmpje, ook op de Nurnburgring maar dan minimaal gecamoufleerd, zie http://www.youtube.com/watch?v=jvDw47ZOFcM 0,als de Honda de strijd hiermee aan gaat beloofd dat heel wat.

    Login om te reageren
  58. mbvt zegt

    25 mei 2007 om 17:19

    Er is trouwens ook nog een filmpje van de mule in actie op de ring:
    http://www.youtube.com/v/wmSXHJV441E

    Login om te reageren
  59. Senna zegt

    27 mei 2007 om 00:49

    je kunt er van uit gaan dat de nsx deze afmetingen (onderstel) krijgt en nu zijn ze bepaalde technieken aan het uit testen op het onderstel
    ik ben beniewd naar het resultaat

    Login om te reageren
  60. Anthony zegt

    12 juni 2007 om 21:23

    Dit is idd zeker de nieuwe nsx met wat S2000 onderdelen erop geplakt. en die lexus uitlaten zijn alleen maar om verwarrig te geven dat dit mischien een de lexus lf-A wordt. En dat honda deze auto zo goed geheim wil houden wil alleen maar zeggen dat we er zeker veel van kunnen verwachten.

    De oude nsx was al een wereldauto maar deze nieuwe zal al helemaal geweldig zijn. wordt toch tijd dat we de nsx targa 2002 inruil. hebben we de s2000 nog om open te rijden. een echte ferrari/lambo concurrent en zeker met deze scherpe prijs. ben benieuwd!

    Login om te reageren
  61. Anthony zegt

    13 juni 2007 om 16:58

    LOL!!

    Login om te reageren
  62. Senna zegt

    13 juni 2007 om 19:58

    het prototype van de nsx heeft ook die uitlaten!!!

    Login om te reageren
  63. Erwin zegt

    12 juli 2007 om 22:50

    De V10 wordt samen met Mugen ontwikkeld volgens menige sites in Amerika.
    En aangezien het feit dat Mugen al een V8 heeft liggen die ze in de Mugen Legend concept hebben laten zien belooft de V10 heel wat.

    De specs van de V8 zijn als volgt:

    90″V8 Natural Aspiration

    4.0L

    590/720 HP @ 9500/11000 RPM

    Hiermee sleurt hij de legend al in 3,7 sec van 0-100 !!!

    Login om te reageren
  64. chrisvis zegt

    28 december 2007 om 09:54

    ik kan begrijpen dat jullie een mule nsx hoopte te zien, maar is het niet een beetje vreemd dat het wel erg veel op een s2000 lijkt? een beetje man weet denk wel wat vreemde en stoere autos van elkaar te onderschijden;) zoek maar verder op internet naar honda s2000 of nsx, of naar de orgienele honda site. ik zou kijken en vergelijken.. btw de platje zijn wel vet:P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North