• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Honda in Genève

Auteur: w0o0dy, gepost 13 februari 2006 om 23:21 – 9 Reacties

Honda FCX concept

De Civic Type R staat op de beurs van Genève. Nou ja het “protoype” staat op de beurs. De definitieve versie zal nauwelijks afwijken van het nu getoonde prototype. Helaas ook “slecht nieuws: het vermogen is niet gestegen want het blok is nauwelijks gewijzigd maar er is nog steeds een gezonde 147 kW (200 pk) bij een kippenvel opwekkende 7900 toeren beschikbaar. Wel nieuw is de driedeurs versie die volgens sommigen erg fraai moet zijn. De verkoopstart is gepland voor begin 2007. De overige versies met de nieuwe driedeurs carrosserie staan eind 2006 in de showrooms.

Ook in Genève: de nieuwe Legend (voor Europa) het nieuwe topmodel van Honda. Met een geheel lichtmetalen 3.5 V6 24V VTEC-motor die 217 kW (295 pk) bij 6.000 toeren en 353 Nm bij 5.000 toeren, levert.

Honda Legend
Nieuw op de Legend is het Super Handling All-Wheel-Drive (SH-AWD). Gelukkig is alleen de naam nogal onzinnig. Deze standaard vierwielaandrijving is een aanvulling op de stabiliteitscontrole. SH-AWD verdeelt de aandrijfkrachten niet alleen over de voor- en achteras, maar met behulp van elektromagnetische koppelingen ook over het linker en rechter achterwiel. Bij het accelereren uit een bocht wordt door SH-AWD meer vermogen naar het buitenste achterwiel gestuurd. Bij afremmen in een bocht gaat de koppelverdeling overstuur tegen. Dit systeem moet de Legend een erg zeer neutraal weggedrag geven en verbetert de rijstabiliteit. Iedereen die met Honda’s heeft gereden weet dan genoeg: Deze auto moet een waanzinnig goed weggedrag hebben.
Ander nieuwtje? AudioPilot, een actief systeem dat geluid via de stereo installatie gebruikt om rij- en windgeluiden te neutraliseren met een geluidsgolf waarbij de fase is omgedraaid.

De motorkop doet trucjes bij aanrijdingen met voetgangers dus ik verwacht zo’n bolle neus als bij de C6, nu maar hopen dat het meevalt!!
De Legend heeft ook een systeem voor adaptieve cruise control. Een radar meet de afstand tot een voorligger en past automatisch de snelheid aan. Als de weg vrij is, rijdt de auto dan weer de ingestelde snelheid. Ook heeft dit systeem een voorziening zoals de nieuwe Mercedes S-klasse waarbij het systeem een potentieel ongeval herkent en probeert een ongeval te voorkomen door de remmen te activeren, verder worden de gordel aangespannen en wordt de bestuurder gewaarschuwd. Misschien wel van Mercedes (of Audi?) afgekeken maar Honda kennende zal dit systeem ook echt werken.
Honda is weer goed bezig, nu maar hopen dat de klanten komen, want Honda verkoopt in Nederland (volgens mij ten onrechte) niet al te best.

Ook interessant!

  • Honda Civic vijfdeurs
    Honda Civic vijfdeurs krijgt zeer slechte marketing
  • Video - deze Honda Civic is goed voor je conditie
  • Video: haastige Honda heeft heel veel haast
  • Gelekt: de sedanversie van de nieuwe Honda Civic

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

civic, Columns, Honda, Mercedes

Vorig bericht: « Porsche 997 Turbo officieel
Volgend bericht: Exclusief: video en spyshots BMW 3-serie coupe »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jeremy zegt

    14 februari 2006 om 01:21

    Die Civic ziet er veel te spacie uit.

    Login om te reageren
  2. autoblogger zegt

    14 februari 2006 om 01:48

    Die commercial ook: http://www.freshcreation.nl/comments.php?id=55_0_1_0_C

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    15 februari 2006 om 18:35

    waarom vinden mensen Honda niet zo boeiend? Dit stukje daar regeageert ook al geen hond op. Heel raar dat een merk dat technisch zulke ongelofelijk goede auto’s maakt zo weinig emotie weet op te wekken.

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    3 maart 2006 om 15:23

    de richtprijs voor de nieuwe Legend wordt 75.000 euro maar dan is de auto ook wel erg compleet. Eigenlijk zit er alles erop en erin.

    Login om te reageren
  5. autoblogger zegt

    3 maart 2006 om 16:06

    Klopt inderdaad. Die Legend is een prima wagen, zeer volledig en een scherpe prijs, maar de wagen verkoopt hier gewoon niet, dat is al tijden zo… Denk dat dat vooral ligt aan de marketing van Honda, jammer.

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    3 maart 2006 om 16:21

    tja, als ik lees dat de V8 versie van de Volvo S80 ook 75.000 kost dan vraag ik me af of de prijs niet iets te ambitieus is. Ik weet ook wel dat Honda geweldige auto’s maakt maar als je het imago (in Nederland) niet hebt is een agressieve strategie misschien slimmer……….

    Login om te reageren
  7. Steno zegt

    6 juni 2006 om 17:09

    veel mensen waarderen Honda niet omdat ze er HEEL WAARSCHIJNLIJK nog nooit mee gereden hebben! Een autoliefhebber zal tussen de Volvo en de Honda, héél zeker de Honda kiezen! niet dat ik neerkijk op volvo, maar tis gewoon niet te vergelijken met een Honda Legend!
    de prijzen van Honda zijn int algemeen zowiezo té duur, niet voor niks dat Honda België al ff failliet is!
    toch blijven het sublieme auto’s (spreekt een man uit ervaring!)

    Login om te reageren
  8. Roel zegt

    29 april 2007 om 23:40

    Ik rij al 18 jaar Honda, 2 civics en nu een Accord, zijn enorm betrouwbaar, rijden echt lekker,zuinig en je krijgt een goede inruilprijs voor terug, m’n vorige auto’s waren 2 alfa’s, slechte auto’s, mede door roest, gaat snel kapot, krig er niets meer voor terug,ook een nieuwe BMW gehad, 5 jaar een trillend stuur bij +/- 90km snelheid, de garage kreeg het er niet uit, dus ik ga voor HONDA.

    Login om te reageren
  9. Rob zegt

    21 november 2009 om 22:13

    Me schoonpa heeft die legend uit eind 2007.
    Ruilen soms een weekje van auto (in je midlifecrisis is een schoonzoon met MX5 ideaal)…
    Stiekem een heerlijk beest, alleen dat adaptieve cruise control is niet echt super. Als hij op bijvoorbeeld 130 staat ingesteld en je komt na een remactie achter een andere auto uit en hebt vrij baan (en rijdt bv 80km/u) gooit hij hem 2 versnellingen terug om volgas naar de ingestelde snelheid te gaan. Niet comfortabel en extreem voor het verbruik.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North