• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 997 Turbo officieel

Auteur: autoblogger, gepost 13 februari 2006 om 22:58 – 25 Reacties

" class=


Gisteren hadden we nog een artikel over de nieuwe 997 Turbo, vandaag gaf Porsche de officiële gegevens vrij. Specs die we hadden blijken te kloppen want de 997 Turbo krijgt 480pk en 680Nm. De sprint van 0-100 km/h doet ie in 3,9 seconden (handgeschakelde zesbak), met Tiptronic S-versnellingsbak zelfs in 3,7 seconden! In 12,2 seconden zit de Turbo op 200km/h. De topsnelheid is 310 km/h.

Nadat de specs van de GT3 gisteren waren gelekt lijkt het dat Porsche toch maar snel heeft besloten wat officieel nieuws naar buiten te brengen. Geen probleem natuurlijk, altijd leuk om nog wat nieuwe afbeeldingen van dit monster te zien! Kijk daarvoor op de officiële site van de 911 Turbo: porsche.com (incl wallpapers). Over een paar weken meer nieuws want dan kunnen we de 997 Turbo bewonderen in Genève.

Prijzen van de 911 Turbo beginnen in Nederland overigens rond de 180-190.000 E.



Ook interessant!

  • Durf jij? Porsche 911 (997) met 3 ton op de klok
    Durf jij? Porsche 911 (997) met 3 ton op de klok
  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, Porsche

Vorig bericht: « Rijexamen aanvragen via internet helft goedkoper
Volgend bericht: Honda in Genève »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sacha zegt

    14 februari 2006 om 00:04

    3,7s? Onverantwoord.

    Login om te reageren
  2. Jeremy zegt

    14 februari 2006 om 01:16

    @Sacha, Waarom zou dat wel onverantwoord zijn. Ik vind juist dat porsche heel verantwoorde sportwagens maakt.
    Trouwens, een topsnelheid van 310 lijkt mij niet overdreven.

    Login om te reageren
  3. SebastiaN°69 zegt

    14 februari 2006 om 06:54

    über-geile auto.. Als je het aan mij vraagt, Porsche heeft hier een goed werkje afgeleverd..

    grtz

    Login om te reageren
  4. Tekkie zegt

    14 februari 2006 om 09:32

    Fantastische bak!!

    Login om te reageren
  5. Audi zegt

    14 februari 2006 om 09:43

    SUPER!!!!

    Login om te reageren
  6. O.D. zegt

    14 februari 2006 om 12:06

    Zo….dat is ook de eerste keer dat de Tiptronic sneller is dan de handbak. Of moet het in het bericht eigenlijk ndersom zijn?

    Login om te reageren
  7. autoblogger zegt

    14 februari 2006 om 12:16

    Volgens mij is het niet andersom, in het Engelse persbericht staat ook : “A 911 Turbo equipped with the optional 5-speed Tiptronic S automatic transmission requires only 3.4 seconds to sprint from 0 to 60 mph (0-100 km/h; 3.7 sec.). Equipped with the standard six-speed manual transmission, the new 911 Turbo reaches the same 60 mph mark in 3.7 seconds (0-100 km/h; 3.9 sec.). With either gearbox, the top track speed of the new 911 Turbo is 193 mph.”

    Login om te reageren
  8. O.D. zegt

    14 februari 2006 om 12:18

    Ja, ik zag het inderdaad net staan op de Porsche site. Het is wel verbazingwekkend, want tot nu toe was de Tiptronic S altijd een flink stuk langzamer. Eigenlijk vind ik het wel een beetje jammer dat de Tiptronic nu sneller is. Nu kunnen de mensen die dat kopen het ook nog rationaliseren.

    Login om te reageren
  9. Jan zegt

    14 februari 2006 om 12:35

    die wagen is af, maar ik vind de velgen niet zo mooi.
    Nu is het nog wachten op de Turbo S he :-)

    Login om te reageren
  10. O.D. zegt

    14 februari 2006 om 13:13

    Ik vind de velgen juist erg mooi, maar misschien niet helemaal Porsches stijl. En mijn ideale 997 zou er toch als volgt uitzien: Carrera S met de Turbo velgen en de GT3 motor.

    Login om te reageren
  11. dekster zegt

    14 februari 2006 om 19:08

    de velgen zijn niet mooi ze lijken op dei van een F430 en de reden wrm je een porsche koopt is dikwels dat geen ferrari fan bent (zoals mij)

    Login om te reageren
  12. Jeremy zegt

    14 februari 2006 om 19:37

    Ik vind het ook raar dat de Tiptronic sneller zou zijn dan de handgeschakelde versnellingsbak.

    Login om te reageren
  13. Mark zegt

    14 februari 2006 om 20:21

    Bruut modelletje is het geworden! Die bumper voorop is wel even wennen, met die mistlampbolletjes.

    Login om te reageren
  14. Rimmert zegt

    14 februari 2006 om 23:32

    Ik weet het niet zeker hoor maar zijn die nieuwe Tiptronic bakken niet allemaal met DSG techniek van Audi? Dan is het niet verwonderlijk dat die sneller zou zijn nl. De techniek van DSG zorgt er voor dat de volgende versnelling nl. al wordt voorbereid. Dus kost geen tijd om nog te schakelen. (zou opzich ook niet zo’n gekke gedachte zijn dat ze die techniek van Audi over nemen aangezien Volkswagen ook hun vinger daar in de pap hebben toch?)

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    15 februari 2006 om 09:58

    heren… waarom zou tiptronic langzamer moeten zijn dan een handbak? Waarom rijden F1 auto’s met een versnellingsbak met automatische koppeling denk je? Omdat het sneller is. Het grootste probleem bij het ontwikkelen van een semi-automatische normale versnellingsbak, was het soepel en duurzaam maken van de techniek zonder de snelheid op te hoeven offeren. Met de jaren ontwikkelt zich de techniek verder en wordt het concept uiteindelijk een echt goed werken systeem. De snelheid op zich was niet het probleem. Maar ik denk dat we nu ongeveer op het punt zitten dat een echte handbak door hydrolica en electronica verslagen is..

    Login om te reageren
  16. O.D. zegt

    15 februari 2006 om 18:03

    @ Rimmert: volgens mij heeft VW helemaal geen vinger in de pap bij Porsche. Volgens mij is Porsche de enige nog zelfstandige sportwagenfabrikant. Maar het zou best eens kunnen dat ze nu de DSG gebruiken…..ik zou het niet weten.

    @ W0o0dy: Tiptronic was altijd langzamer dan de handgeschakelde bak omdat het gewoon een bedienbare automaat was. En dat is iets heel anders dan wat de heren in de F1 hebben. En de voornaamste reden dat ze in de F1 de huidige bakken gebruiken heeft minder met de pure snelheid te maken dan je zou denken. Met een handbak kan het ook heel erg snel, maar dat houd je gedurende de race minder makkelijk vol. Met de sequentiële bak is het makkelijker schakelen, je loopt niet het risico om van b.v. z’n 5 naar z’n 2 te gaan én je kan je handen aan het stuur houden.

    Login om te reageren
  17. bart zegt

    16 februari 2006 om 22:12

    echt een mooie wagen, nu nog even wachten op de gt3 die ziet er ook supergoed uit!

    Login om te reageren
  18. Dirk zegt

    25 februari 2006 om 14:13

    Ik rijd nu met mijn 11de carrera.Momenteel de Carrera S. Ik heb in het verleden al 3 turbo’s gehad en ga eerstdaags de nieuwe turbo bestellen. In de voorbije maanden heb ik vele spy-foto’s bekeken en persoonlijk was ik meer te vinden voor de luchtinlaten achteraan zonder scheiding. Ook ik zal moeten wennen aan de kleine ronde mistlampen vooraan. dat de nieuwe turbo de beste in zijn soort zal zijn lijkt me niet meer dan normaal. Ik ben benieuwd naar de nieuwe versnellingsbak typtronic. Die van mijn huidige S vind ik maar niks. Enkel als je manueel op het stuur schakelt doet hij wat je wil maar de reactietijd is veel te traag. Ik hoop dat de volgende beter zal zijn. Het is ook absoluut onmogelijk om in de bochten te schakelen omdat de bediening op het stuur meedraait. Men zou volgens mij veel beter met vaste peddels werken links en rechts van het stuur waarbij deze steeds in dezelfde positie blijven zoals deze reeds geruime tijd gebruikt worden bij de Modena en de F 430. Ik heb echter Porsche-genen, dus een overstap kan voor mij niet maar ik moet toegeven dat ik dit toch wel een groot min-punt vind.

    Login om te reageren
  19. Marco zegt

    18 april 2006 om 12:41

    Weet dat het een beetje laat is, maar was op zoek voor school naar automaten.

    @O.D. Het zal geen DSG zijn denk ik, een tijdje terug (weet niet of het inmiddels veranderd is) was het zo dat DSG nog geen hoog koppel aan kan. de Audi A3 met DSG mocht ook nog niet gechipt worden met garantie van de fabriek. nogmaals, geen idee of het inmiddels gewijzigd is. maar ik denk het niet.
    Verder heeft Porsche weer helemaal de spijker op de kop geslagen.

    Login om te reageren
  20. Sacha zegt

    21 mei 2006 om 23:01

    Review: http://driving.timesonline.co.uk/article/0,,12929-2177701,00.html

    Login om te reageren
  21. Daan zegt

    10 november 2006 om 11:55

    Mijn pa heeft hem gisteren gekregen, super geile bak !! wel een beetje getuned, heeft nu 520 PK en doet nu 0-100 in 3,5 sec.

    Login om te reageren
  22. Roger (Moore) zegt

    6 januari 2007 om 20:37

    Hedenmorgen in Porsche 997 Turbo handgeschakeld 6 gereden. 120 pk per wiel.
    480 pk (All-in) in de originele oranje lakkleur. Dit is bovendien de enige echte lakkleur voor de 997 Turbo! (Mag gezien worden) Tractieverlies ondanks vier-wiel-aandrijving en zeer hoge (Continental) snelheidsbanden in de eerste drie versnellingen. Pas vanaf de 4e versnelling heb je er, als je je een beetje inhoudt (bijna) geen last meer van.
    The new Porsche 911/997 Turbo is the real stuf for real guys. (uitsluitend met de handgeschakelde 6 -versnellingsbak!) Nu is het wachten enkel nog op de Turbo S! Vr. Groet, Roger (Moore)

    Login om te reageren
  23. ILYAS zegt

    14 februari 2007 om 17:18

    maar in die porche ligt de motor toch in de kofferbak of niet

    Login om te reageren
  24. AlwinH zegt

    20 februari 2007 om 15:16

    Nee, de motor ligt niet in de kofferbak.
    De motor ligt achterin, de kofferbak zit voorin :-)

    Ingewikkeld he, Porsches…

    Login om te reageren
  25. ILYAS zegt

    5 april 2007 om 17:11

    ooooooh ok maar je hebt tog geen plaats achterin voor spullen en voorin wel ja tog

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North