• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

HTT Plèthore LC-750 is onderweg naar Frankfurt

Auteur: Dennis, gepost 10 september 2009 om 12:39 – 49 Reacties

Afbeelding HTT Plèthore LC-750 is onderweg naar FrankfurtAfbeelding HTT Plèthore LC-750 is onderweg naar FrankfurtAfbeelding HTT Plèthore LC-750 is onderweg naar FrankfurtAfbeelding HTT Plèthore LC-750 is onderweg naar FrankfurtAfbeelding HTT Plèthore LC-750 is onderweg naar FrankfurtAfbeelding HTT Plèthore LC-750 is onderweg naar FrankfurtAfbeelding HTT Plèthore LC-750 is onderweg naar FrankfurtAfbeelding HTT Plèthore LC-750 is onderweg naar Frankfurt

HTT Plèthore LC 750
Wat krijg je wanneer je een aantal supercars van de gevestigde orde in een mixbeker stopt en even stevig door elkaar husselt? Dan ontstaat er waarschijnlijk zoiets als de HTT Plèthore LC-750. Persoonlijk zie ik accenten van o.a. een Corvette, Ferrari en Lamborghini. Dit geesteskind van Luc Chartrand zal deze maand op de IAA in Frankfurt worden gepresenteerd.

Het concept van Chartrand werd door het Canadese HTT Technologies tot leven geroepen en zal naar verwachting ergens volgend jaar in Europa verkrijgbaar zijn. De Plèthore LC-750 is een supercar met middenmotor afkomstig uit de Corvette ZR1. Dan hebben we het over het 6,2 liter LS9 V8 blok dat in dit concept is opgewaardeerd naar 750 pk en 888 Nm koppel (647 pk in de ZR1).

De supercar is 460 cm lang, 226 cm breed, 114 cm hoog en heeft een wielbasis van 292 cm. Met een gewicht van 1.150 kilo is ‘ie net zo zwaar als bijvoorbeeld de Mazda MX-5. Van voren staat de auto op 19 inch velgen met bandenmaat 255/35 en van achteren is dit 20 inch met bandenmaat 345/30.

De koets is opgetrokken uit carbon en vleugeldeuren verschaffen toegang tot de bolide. De bestuurdersstoel is gecentreerd in het midden, zoals we dat kennen van de McLaren F1. Links en rechts van de bestuurder is plaats voor een passagier. Het interieur is afgewerkt met leer en carbon en verder zul je zaken aantreffen als twee achteruitrijcamera’s, audio met 7 speakers en navigatie.

Helaas worden de specs waar we het allermeest benieuwd naar zijn -de prestaties- op de website van HTT niet vermeld. Op het prijskaartje staat een bedrag van 395.000 Canadese dollars, wat omgerekend neerkomt op 252.000 euro exclusief BPM en BTW.

De oplettende lezer weet dat dit concept van Luc Chartrand al eerder voorbij kwam, destijds als de 1.300 pk sterke, maar behoorlijk afzichtelijke Locus Plèthore. Gelukkig zijn de lelijke kantjes er wat afgeschaafd. (bron: HTT)

Ook interessant!

  • Lexus LC nooit meer per ongeluk in z'n achteruit
    Vernieuwde Lexus LC nooit meer per ongeluk in z'n achteruit
  • Gespot - Monster met 750 pk op grijs kenteken
  • Lezersvraag: de beste apps voor onderweg?
    Lezersvraag: de beste apps voor onderweg?
  • Video: Tesla Model S-killer van Hyundai onderweg

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

iaa-2009, Supercars

Vorig bericht: « Daimler en Renault gaan werken aan Smart forfour?
Volgend bericht: Volkswagen Passat TDI geflitst bij 1491 km/u! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Headhunterz zegt

    10 september 2009 om 12:43

    ziet er fcking goed uit zeg! :D

    Login om te reageren
  2. annieanrno zegt

    10 september 2009 om 12:43

    Lekker!

    Login om te reageren
  3. rogue zegt

    10 september 2009 om 12:44

    Hadden ze de achterkant niet even af kunnen maken voor de foto’s?

    Hè wat? Oh, hij is af? Oh.

    De voorkant heeft potentie, de achterkant is vreselijk. En profil is-ie ook wel gaaf, maar volgens mij is de wielbasis te lang.

    Login om te reageren
  4. C6_R zegt

    10 september 2009 om 12:45

    Tsja, oogt wel bruut en een stuk minder anoniem dan de nieuwe McLaren, maar mooi? Mwah, niet echt…

    Krachtbron is wel dik in orde uiteraard! Corvette Powerrr! 8)

    Login om te reageren
  5. willy zegt

    10 september 2009 om 12:45

    vanachteren lijkt ie op een koenigsegg, alleen veel lelijker

    Login om te reageren
  6. Pieliej zegt

    10 september 2009 om 12:46

    Wat Rogue zegt; voorkant is gaaf, achterkant is echt afschuwelijk.

    Login om te reageren
  7. Maikel zegt

    10 september 2009 om 12:48

    ik vind hem ook nog veel weg hebben van een Koenigsegg, maar inderdaad de voorkant is leuk maar die achterkant is wel een flater. maar 750 pk is uiterst netjes 8)

    Login om te reageren
  8. KippieKnaus zegt

    10 september 2009 om 12:49

    Dit is vooral een Lamborghini Diablo en SSC Ultimate Aero rip-off.

    Login om te reageren
    • Vinny_93 zegt

      10 september 2009 om 13:28

      @KippieKnaus: Goh, je bent de enige die de SSC noemt. Dat was echt mijn eerste idee. Nog niet te vergeten, de Saleen S7, dat element zit er ook nog wel in.

      Login om te reageren
  9. Laue zegt

    10 september 2009 om 12:51

    Opzich een verbetering, dikke supercar alleen koningsei deuren zouden mooier zijn.

    Login om te reageren
  10. Jo-zef zegt

    10 september 2009 om 12:52

    Echt geflipt hoe de markt van “supercars” tegenwoordig overspoeld wordt door producenten. Als je dan bekijkt dat de vraag in dit segment van dalende aard is en de kopers die overblijven voor een groot deel uit conservatieve Ferrari fanaten bestaan (marktaandeel ferrari steeg nog?) die sowieso iedere nieuwe Italiaan aanschaffen. Awel dan vraagt ge u toch af welke potten je met zo’n LC-750 gaat breken!

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      10 september 2009 om 13:20

      @Jo-zef:

      hoe dan ook, ik zou liever dit kopen dan een ferrari dit toch een stukje exclusiever. Natuurlijk ALS ik het geld had.

      Login om te reageren
    • Merry zegt

      10 september 2009 om 13:38

      @Jo-zef:
      Jah alle andere Merken verkopen natuurlijk helemaal niks meer.
      Het markt aandeel van Ferrari is in hun eigen berekeningen gestegen.Maar dat wil niet zeggen dat die van andere merken nog groter is geworden.
      Volgens mij heeft Aston Martin zijn aandeel in de afgelopen 2 a 3 jaar ook behoorlijk zien oplopen.
      De Corvette C6 is al zijn verschillende versies de meest verkochte Corvette ooit.
      Koeningsegg verkoopt voor hun doen ook heel leuk.
      Er is wel degelijk markt voor super auto’s alleen het is een drukke markt waar kritisch gekeken wordt deze dagen.
      Tevens denk ik ook wel dat dit project niet zal lopen omdat dit inderdaad nummer zo veel is met een corvette motor.
      Ik vind het leuke ook altijd van dit soort auto’s dat ze niet of nauwelijks sneller zijn de de ZR1 zelf.

      Login om te reageren
  11. Aston_Martijn zegt

    10 september 2009 om 12:54

    mclaren stoelen zijn bruut
    eindelijk een echt cool yank

    Login om te reageren
    • rogue zegt

      10 september 2009 om 13:01

      @Aston_Martijn: Yanks komen uit de VS, niet uit Canada. :)

      Login om te reageren
  12. rikkon zegt

    10 september 2009 om 13:06

    @ Willy Een Kegg heeft geen New Beetle achterlichten hoor!

    Wel een leuk detail…

    Login om te reageren
  13. Stender zegt

    10 september 2009 om 13:07

    Prestaties zeggen opzich niks, ik zou ‘m eerst vergelijken met iets zoals de BMW X1

    Login om te reageren
  14. roan zegt

    10 september 2009 om 13:08

    achterkant ford gt?

    Login om te reageren
  15. Gizzy zegt

    10 september 2009 om 13:10

    Er zit inderdaad alles in. Ferrari, Corvette, Koenigsegg, Mclaren, Ascari, Lamborghini etc etc. Nee niet helemaal mijn ding voor dat geld.

    Login om te reageren
  16. JPM zegt

    10 september 2009 om 13:10

    Och och wederom een plastic auto die claimt dat hij 700 km/h kan en waarvan er uiteindelijk 2 verkocht worden voordat ze failliet gaan.

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      10 september 2009 om 13:25

      @JPM: Gaaf hè! Dat zie ik persoonlijk liever dan verhaaltjes over de nieuwste hybride of blue motion blabla modellen.

      Login om te reageren
  17. Chris zegt

    10 september 2009 om 13:12

    Die kleur, net als die audi op de frontpage wanstaltig.

    Login om te reageren
  18. bladiebla zegt

    10 september 2009 om 13:14

    @ JPM

    Exactly my thoughts…

    Login om te reageren
  19. Treff zegt

    10 september 2009 om 13:15

    ik zie mijzelf hierin wel rijden!! Of dit ook een merk is dat gaat blijven, is weer het tweede.

    Login om te reageren
  20. Floyt zegt

    10 september 2009 om 13:30

    Wel een leuke bak, maar als ik die motor zo zie is die zeker niet nieuw. Sjeezus wat een “vacuumpot” zit daarop!!
    Ook die luchthappers aan de bovenkant zijn wel erg open. Als het een beetje goed regent is alles zeike nat!!

    Login om te reageren
  21. Blitz zegt

    10 september 2009 om 13:35

    Ziet er goed en gelikt uit… totdat it de achterkant zag… YUCK!…

    Login om te reageren
  22. Mr. V8 zegt

    10 september 2009 om 13:38

    Nep Ascari! En de achterkant heeft wel wat wel van zo’n Mitsuoka… Ook een lelijk hok trouwens…

    Login om te reageren
  23. CarWasher zegt

    10 september 2009 om 13:46

    niemand die opmerkt dat je met 3 man in die auto kunt ztten?

    toch wel een pluspunt op alle 2zits auto’s!! dit is een snelle wagen waar je aan iedere kant van je nog iemand kunt meenemen
    dat vind ik een groot pluspunt op bv de koenigsegg of lambo

    Login om te reageren
  24. Rik zegt

    10 september 2009 om 14:17

    Waarom hangt er een bosje bladeren aan de spiegel binnenin?

    Login om te reageren
  25. q-oekje zegt

    10 september 2009 om 14:28

    het lijkt wel een golf type 1 want die had ook vier wielen en een dak

    Login om te reageren
  26. SimonMc zegt

    10 september 2009 om 14:31

    Is wel raar toen ik die eerste foto zag, toen dacht ik direct: “he, is dit een coachbuilt op basis van die ssc ultimate aero??”

    Login om te reageren
  27. prop zegt

    10 september 2009 om 14:37

    mmmh .. een erg brede body op een schijnbaar small chassis, afgewerkt met halfords spoorverbreders

    NEE, laat maar staan

    Login om te reageren
  28. Cantago zegt

    10 september 2009 om 14:59

    Wat een lelijk ding zeg:O

    Login om te reageren
  29. Joost1990_2 zegt

    10 september 2009 om 15:23

    Denk dat hij er al is, haha.

    Login om te reageren
  30. guzmann zegt

    10 september 2009 om 15:33

    Onder de motorkap is het nog wel een zootje zeg…

    Login om te reageren
  31. CSL zegt

    10 september 2009 om 15:47

    Waanzinnig ding natuurlijk.

    Maar valt het niemand op?!

    Er zit gewoon een heerlijke BMW Performance Stuurje in!!

    )

    )

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      10 september 2009 om 16:17

      @CSL: Blijkbaar heeft niet iedereen een stuurtjes fetish nee… Maar nu je het zegt! Is ‘ie nou ook premium?

      Login om te reageren
  32. BmwMPower zegt

    10 september 2009 om 16:17

    SSC Ultimate Aero, iemand?

    Login om te reageren
  33. CSL zegt

    10 september 2009 om 16:23

    @C6_R
    Ik weet niet waar jij over fantaseert maar die stuur is wel cool natuurlijk en ligt heel lekker in je handen. Hopen dat de wegligging ook goed is.

    Login om te reageren
  34. Robin zegt

    10 september 2009 om 16:56

    Wat een lelijk ding zeg!

    Login om te reageren
  35. bakkerst zegt

    10 september 2009 om 18:02

    ik denk dat die ontwerp meneer zich meer moet bezighouden met waar ie goed in is, koolstofvezel bodies repareren, sorry zowel dit apparaat als zn vorige creatie vind ik allebei volslagen ruk als het op ontwerp aankomt..

    ik ga niet de vergelijkingsmongool uithangen, maar lelijk issie zeker! en dat motorcompartiment ziet er zo verschrikkelijk amateuristisch uit..! yuk, dan nog liever een vurarrie ;)

    Login om te reageren
  36. BAAP zegt

    10 september 2009 om 18:12

    dit ziet er echt heeeel goed uit….sodemieterts!!

    respect!

    Login om te reageren
  37. Jesse zegt

    10 september 2009 om 18:25

    ik vind bij die foto van de zeikant hem bestwel om een Maclaren F1 lijken

    Login om te reageren
  38. phantom zegt

    10 september 2009 om 18:47

    Wat is ie breed!!! precies zoals elke supercar moet zijn; breed; agressief, anstaanjagend, met een hartverscheurend geluid ;O

    Login om te reageren
  39. Jeroen zegt

    10 september 2009 om 19:53

    Ziet er goed uit, achterlichten kunnen beter, maar die stoel in tmidden is geniaal.

    Login om te reageren
  40. q-oekje zegt

    10 september 2009 om 20:58

    peugeot 205 t16 iemand?

    Login om te reageren
  41. Eric zegt

    10 september 2009 om 21:26

    De zoveelste zelfgenoemde supercar met Corvettemotor. Mosler, Saleen,SSC, …
    Meeste AB-bloggers hebben het al gezegd. Een publiek dat supercars koopt wil die ook in de buurt kunnen laten onderhouden. De enige die dezer dagen wat klanten kan afsnoepen van de gevestigde waarden (Posche, Ferrari,Lambo,AM,Corvette) is McLaren met hun hoog technologische wagen. Zeker als je voor onderhoud bij de plaatselijke Mercedesgarage langs kan.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      10 september 2009 om 21:33

      @Eric: je McLaren kan zeker NIET bij de mercedes dealer in onderhoud want er is NIETS aan die auto wat met Mercedes te maken heeft.

      Het gebruik van de Corvette motor en meestal ook een “bekende” versnellingsbak betekent JUIST dat onderhoud en onderdelen prima geregeld zijn.

      Login om te reageren
  42. Tomaaas zegt

    12 september 2009 om 19:12

    dan heb ik liever de lamborghini gallardo lp560-4 dan DIT

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North