• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Huidige leasebak zat? Stap NU over op een hybride!

Auteur: robbie, gepost 21 januari 2008 om 09:46 – 55 Reacties

Hybrid Logo

Ben je je huidige leaseauto helemaal zat, maar zit je er nog een paar jaar aan vast? Bij Leaseplan is dat geen probleem. Tenminste zolang je maar overstapt op een hybride auto. In dat geval hoest Leaseplan de boete op die je moet betalen aan je huidige leasemaatschappij. En dat is niet eens het enige voordeel van deze deal. Want je nieuwe (hybride) leaseauto heeft ook nog eens een bijtelling van “slechts” 14% in plaats van 22 tot 25 procent.

En dat kan je bij een auto uit het C-segment al snel een fiscaal voordeel op leveren van 1200 euro netto op jaarbasis! De actie loopt nog tot 31 maart van dit jaar, je hebt dus nog even de tijd om een leuke hybride uit te zoeken. Waar ga je voor? Een saai Prius? Of toch liever zo’n dikke LS600h…

Ook interessant!

  • huidige Nissan GT-R
    Huidige Nissan GT-R wordt een heuse hybride
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Maserati Levante als Hybride: de nieuwe instapper is hier
  • Ford Puma Rally1
    Ford Puma Rally1 is hybride rallykanon

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

bijtelling, Hybride, lease

Vorig bericht: « Eerste Corvette ZR1 verkocht voor $1.000.000
Volgend bericht: Leuk voor de zomer: DBS Volante »

Lees Interacties

Reacties

  1. Loewie zegt

    21 januari 2008 om 09:54

    Als het gamma aan hybride modellen nu eens flink uitbreid, wordt het zowaar ook nog het overwegen waard. Want met een prius en een civic alleen kom je er niet. Het zijn iig voor mij twee auto’s waar ik nog niet dood in gevonden wil worden.

    Anyways, goed initiatief van leaseplan, even opperen bij ons bedrijf of ziets ook mogelijk is!

    Login om te reageren
  2. Jeroen zegt

    21 januari 2008 om 09:55

    De Lexus LS600h heeft een te hoge co2 uitstoot je kan alleen kiezen uit een Prius of een Civic Hybrid. Maar die zijn beide lelijk en daarom betaal ik wel 11 procent meer bijtelling

    Login om te reageren
  3. Michel zegt

    21 januari 2008 om 09:59

    Helaas, geen dikke lexus of saaie Prius. Leaseplan heeft een paar honderd Honda Civic’s ingekocht. Dit is de enige auto waarop deze actie wordt aangeboden.

    Login om te reageren
  4. Loewie zegt

    21 januari 2008 om 10:01

    dooie mus noem ik dat dus!

    Login om te reageren
  5. Tom zegt

    21 januari 2008 om 10:07

    Prius saai????
    Dus niet! Prachtwagen in vergelijking met het standaard gamma wat er rond sjokt op de nederlandse wegen.

    Toyota heeft, in amerika de camry, highlander met hybride! Daar een hit!
    Toch zal ik het idd wel wensen om bijv een Auris en de Rav met hybride te hebben. Al zag ik dat daar bij deze 2 ook niets bijkomt. Zelf nog een paar honderd euro gekoper.

    Alle merken zullen in het kleine lease segment auto een hybride moeten hebben… waarom dat zo lang laat wachten!?

    Login om te reageren
  6. fr@nk01 zegt

    21 januari 2008 om 10:11

    Tja was te verwachten, niet verrasend eigenlijk.
    Ik hield er al rekening mee dat ik dit jaar al een nieuwe lease kon inruilen.
    Maar om massaal over te stappen naar leaseplan…
    Ga nu toch wel een proefrit maken met de hybride Civic, de Prius en een Lexus, zien of die

    Login om te reageren
  7. peter zegt

    21 januari 2008 om 10:15

    Wat een populisitsche maatregel….Is er iemand daar die ook rekening houdt met de milieubelasting die onstaat door de productie van hybride-s@*t?? Wassen-neus, dat hele hybride gedoe! neem gewoon een fatsoenlijke zuinige A of B-label diesel met een roetfilter…dan doe je iig iets zinnigs voor het milieu!

    Login om te reageren
  8. joost zegt

    21 januari 2008 om 10:16

    @ Tom

    Pius een prachtwagen!? Jij bent zeker een toyota dealer….hahaha

    Dat blik op wielen ziet er gewoon echt niet uit! Sorry hoor…maar als je dat mooi vindt, dan heb je echt geen smaak.

    Login om te reageren
  9. Barry330cd zegt

    21 januari 2008 om 10:23

    Ik ga echt niet in een Honda Civic hybride rondrijden, die 11% extra op mijn huidige leaseauto heb ik er echt wel voor over. Alleen mensen die van A naar willen tegen zo laag mogelijke kosten zullen van deze aktie wensen te profiteren.

    Login om te reageren
  10. fr@nk01 zegt

    21 januari 2008 om 10:23

    …binnen het budget valt te regelen, tenslotte heb ik nu een hogere bijtelling te verdisconteren.
    Kwestie van slim rekensommetje, creatief boekhouden… ;-)

    Login om te reageren
  11. Jonas zegt

    21 januari 2008 om 10:25

    Smaak is nog altijd iets persoonlijks Joost…

    Toch weer een leuk initiatief maar ben niet echt vertrouwd met leasing. 1200 euro voordeel klinkyt natuurlijk altijd goed

    Login om te reageren
  12. LC zegt

    21 januari 2008 om 10:29

    http://www.mercedes-amg.com/The_Launch/index.html

    Login om te reageren
  13. fr@nk01 zegt

    21 januari 2008 om 10:49

    @joost
    domme reactie!

    …toch ben ik nog lang niet uitgekeken op mijn Accord, denk dat de bijtelling wel zal meevallen misschien wacht ik nog op een grotere aanbod, een Accord Hybride?, mijn vriendin ls heel erg gescharmeerd van de Prius…

    Login om te reageren
  14. fr@nk01 zegt

    21 januari 2008 om 10:51

    -/-s

    Login om te reageren
  15. fr@nk01 zegt

    21 januari 2008 om 10:59

    @peter
    domme reacktie!

    Login om te reageren
  16. senna zegt

    21 januari 2008 om 11:08

    de inleverboete clausule is ook niet geheel kosteloos voor de leasemaatschappij er zitten nog wel haken en ogen aan dit verhaal.omdat leaseplan de overname prijs voor de andere lease maatschappij bepaalt zal het alleen interessant zijn voor de auto van leaseplan

    Login om te reageren
  17. majinstar zegt

    21 januari 2008 om 11:28

    Bmw 7 & 6 serie hebben toch ook al een Hybride versie ??

    Login om te reageren
  18. Michael zegt

    21 januari 2008 om 11:38

    @ fr@nk01
    domme reacktie(s)! sic

    Login om te reageren
  19. colourAgga zegt

    21 januari 2008 om 11:56

    Ik kan eigenlijk niet zo goed snappen wat mensen mooi vinden aan de Prius maarja, smaken verschillen. Ik vind persoonlijk dat de Prius de opkomst van de Hybrides alleen maar af remt.

    Hij is niet mooi en heeft de prestaties van een slak, zo denk ik erover en ook het merendeel van de mensen waar ik mee omga en volgens mij ook het merendeel van de mensen op Autoblog. Het probleem is echter de de Prius onlosmakelijk verbonden met de hybride auto en de Prius is het eerste waar vele mensen aan denken bij hybride auto’s.

    Login om te reageren
  20. fr@nk01 zegt

    21 januari 2008 om 11:59

    @mlchael
    ‘who the f#ck are you, boy!’
    heb je iets te zeggen, kom dan…

    Login om te reageren
  21. Bimmer zegt

    21 januari 2008 om 12:03

    Met Peter eens, iedereen vergeet voor het gemak maar even dat hybriden zware en vervuilende accu’s meezeulen.

    Ik ben benieuwd wanneer bij de eerste Priussen al die batterijen vervangen moeten worden? Een accu gaat zo’n 10 jaar mee dus de eerste Priussen zijn over een jaar ongeveer aan de beurt! Dan komt er weer een hele sloot vervuilend accuzuur “in het milieu”. Enorm verontreinigend dus! Misschien moeten ze een verwijderingsbijdrage(belasting) van 5.000 euro op die auto’s zetten …

    Beter een zuinige diesel met roetfilter en A of B label.

    Login om te reageren
  22. Jan C. zegt

    21 januari 2008 om 12:23

    @fr@ank: Ik denk dat ie viel over je spelvaud. Overigens weinig inhoudelijke reacties. Peter heeft wel degelijk een punt, net zoals Bimmer. Ook interessant bij een ongeluk, al die accu’s. Over smaak valt te twisten.

    Login om te reageren
  23. jesperF zegt

    21 januari 2008 om 12:26

    Een lexus GS 450h heeft toch ook energielabel C?

    Login om te reageren
  24. jesperF zegt

    21 januari 2008 om 12:27

    De accu’s zijn beschermd tegen een ongeluk, wat er gebeurd wanneer ze vervangen moet worden weet ik eigenlijk ook niet.

    Login om te reageren
  25. Hanneke zegt

    21 januari 2008 om 13:14

    Hier staat een slideshow van leasebare hybrides en andere zuinige autootjes.
    http://www.z24.nl/bedrijven/transport_vervoer/article125108.ece

    Login om te reageren
  26. fr@nk01 zegt

    21 januari 2008 om 13:14

    @Jan C
    nahja ok…
    Er is al zoveel over de accu geschreven…
    Ze zijn gegaradeerd herbruikbaar, nauwelijks beschadigbaar tijdens gebruik en gaan ‘levenslang’ mee i.t.t. de normale accu’s.
    De Prius is zonder enige twijfel een van de meest milieu-vriendelijke auto’s van deze tijd?

    Login om te reageren
  27. fr@nk01 zegt

    21 januari 2008 om 13:26

    …en !!!

    Login om te reageren
  28. Gotty zegt

    21 januari 2008 om 13:43

    @ colourAgga: Dus jij vind dat die Prius langzaam is??? Dat valt nog behoorlijk mee, ik denk dat jij, en vele anderen dat denken omdat wij treehuggers niet met dezelfde stijl in een Prius rijden zoals we dat in een conventionele auto zouden doen, want wij houden het verbruik ook een beetje laag. Want in een Prius zit een verbruiksmeter, en als ik tijdens het optrekken mag kiezen tussen een verbruik van 20 liter op 100 km of 10 liter op 100 km dan geef mij dat laatste maar. En verder hou ik mij strak aan de snelheid, ook niets verkeerd aan dacht ik. Toch? :)

    Jij vindt dat irritant omdat je dan niet fatsoenlijk door kunt rijden… Dan had je eerder je nest uit moeten gaan. :)

    Login om te reageren
  29. Frasker (Maserati MC12) zegt

    21 januari 2008 om 14:33

    Overstappen op een hybride? Oke dan neem ik maar deze!

    voor de zekerheid een link: http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/19/toyota-keert-terug-naar-le-mans-met-een-hybride

    Login om te reageren
  30. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    21 januari 2008 om 16:51

    Weer een bedrijf dat een Commerciele Actie hangt aan het milieu…

    Hoe kunnen we dit thema nog verder commercieel uitbuiten???
    Gewoon WEER een ‘angstparaplu’ waarmee de bedrijven centjes kunnen verdienen.

    Hopelijk trappen er niet teveel mensen in!

    Login om te reageren
  31. Jonas zegt

    21 januari 2008 om 17:31

    Zucht Prius-haters denken ook altijd het allemaal beter te weten…

    http://www.john2211.nl/ lees hier eens wat, slaap er een nachtje over (bij sommigen wel meer) en kom er dan nog eens over praten want 90% hier heeft geen idee wat de Prius allemaal precies inhoud.

    Maar zoals Svenska zegt, ze buiten “groen” rijden natuurlijk uit om er geld achter te verdienen.

    Login om te reageren
  32. bob zegt

    21 januari 2008 om 20:10

    Bob blijft gewoon lekker rijden in zijn 4×4 … zodra een prius door 50cm water kan rijden hoeft ie van mij niet.

    Login om te reageren
  33. fr@nk zegt

    21 januari 2008 om 21:23

    @bob gewoon lekker blijven doen….maaruh….zodra watte?

    Login om te reageren
  34. mashell zegt

    21 januari 2008 om 22:19

    “Weer een bedrijf dat een Commerciele Actie hangt aan het milieu…”
    Nee, Svenska Aeroplan AB. Tot 2008 waren de hybrides voor de geitewollen sokken types maar sinds 2008 zijn hybrides voor de mensen die Wouter Bos een loer willen leggen. Hybrides: ernorme BPM korting en 14% bijtelling! Dan kan me niet meer schelen hoeveel die accu’s het milieu vervuilen: Wouter Bos daar ga je.

    Login om te reageren
  35. henk zegt

    21 januari 2008 om 22:53

    maar serieus, ik neem de honda, en gooi er zelf wel lichmetaal onder, en eventueel nog een andere gril. Dat ik dan geen alfa heb, ok, voor zoveel geld doe ik dat dan wel en klaar is kees.

    Login om te reageren
  36. Bas zegt

    22 januari 2008 om 01:36

    Voor de 1200€ per jaar kun je leuk een weekje of twee weg…in je hybride. Iedere cent die niet naar Wouter gaat maar naar je eigen beurs / spaarpot / of alcohol probleem is toch dubbel genieten of niet dan :)
    Ik bedoel…natuurlijk…als je 70 of 80 ruggen per jaar of meer van je baas los peuterd boeit het natuurlijk niet of een stuk minder…maar voor de “gewone” man / vrouw is dit toch DE reden om hybride te gaan. Who cares about the enviroment, care about your wallet :)

    Login om te reageren
  37. Bas zegt

    22 januari 2008 om 01:41

    @Svenska Aeroplan AB:
    Natuurlijk heb je gelijk met je angstparaplu…maar als je nou 1200€ per jaar minder aan Wouter mag geven…dan ga je toch hybride leasen…
    Mij zal het mn rug roesten wat ze allemaal te lullen en te angstparaplu’en hebben, en het milieu krijgt van mij ook al dezelfde: I don’t give a fuck behandeling. Minder geld in de bdemloze put van Den Haag…da’s belangrijk ;)

    Login om te reageren
  38. Jan C. zegt

    22 januari 2008 om 11:55

    @fr@nk: Ik twijfel wel of ie zo milieuvriendelijk is. Zo blijkt uit tests dat het opgegeven verbruik bij lange na niet gehaald kan worden.

    @jonas: omgekeerd evenredig.

    Login om te reageren
  39. fr@nk01 zegt

    22 januari 2008 om 12:36

    @Jan C
    Tja ’testresultaten’, hoe objectief/subjectief zijn ze en door wie worden ze gepubliceerd?
    Autobezitters met een hybridesysteem kiezen daar bewust voor, rijden erdoor blijkbaar anders en belangrijker je hoort nooit negatieve berichten van Hybriderijders!

    Kijk Jan, of je nu voor- en/of tegenstander bent van het Hybridesysteem dat is een kwestie van smaak, gevoel, intuitie en kennis etc.
    Waar ik problemen mee heb?….onbeargumenteerde ‘uitspraken’ de wereld in spuien, zonder ‘werkelijke’ kennis van zaken, bewust negatief of…onnadenkend or whatever voor schijnheilige redenen.
    Dat heeft verder niets van doen met het hebben van een eigen mening.

    Login om te reageren
  40. Jan C. zegt

    22 januari 2008 om 13:22

    Tsja, je kan me van weinig kennis van zaken beschuldigen. Feit blijft dat zelfs als een Prius zoveel beter is voor het milieu dat het nog altijd in de marge is zolang wij in Europa alleen wat aan het vermeende CO2 probleem doen.

    Bovendien zijn die tests waar ik op doel uitgevoerd voor televisie en hebben ze vrouwen laten rijden. Of dat laatste er toe doet mag je zelf bepalen. De Suzuki Alto kwam het dichtst bij het opgegeven verbruik. Het gaat er naar mening daarbij niet om of het een kleine auto is, maar gewoon naar wat een fabrikant opgeeft en wat men daadwerkelijk verbruikt.

    Hybriderijders (raar woord) zijn veruit in de minderheid. Daar hybrideauto’s in een ongeluk worden gezien als een auto (je leest in de krant van een autoongeluk, niet van een ongeval met een hybride auto.) is dat dus een argument dat niet opgaat.

    Je ging zelf onbeargumenteerd zeggen dat iemand een “domme reactie” geeft zonder onderbouwing.

    De mensen die roepen dat een Prius beter is zeggen dat een Prius minder verbruikt. Een Smart verbruikt nog monder. Men roept over CO2, een Smart heeft minder CO2 uitstoot. Dan begint men een SUV-argument: Je kan meer bagage kwijt in een Prius. Dat is zeker waar, maar de meeste mensen rijden met hun auto 90% van de tijd woon-werk verkeer in hun uppie.

    Kortom, ben je werkelijk begaan met het milieu, koop dan geen Prius met tig giftige accu’s, een hoger verbruik en een hogere CO2 uitstoot dan een Smart.

    Login om te reageren
  41. 3-serie zegt

    22 januari 2008 om 13:43

    Jongens de mileuvriendelijke auto bestaat niet. Ik heb nog geen Prius een plantsoen zien aanleggen……..

    What ‘Craddle to the Grave’ betreft is een Land Rover Defender de meest Mileu onzienende auto die er is. Je hoeft namelijk niet eerst een miljoen cuub asfalt te storten voordat je ergens komt……

    Als je een Auto hebt die in theorie 50% zuiniger is en je rijdt vervolgens 2 keer zo veel kilometers als je 599 GTB buurman mag je elkaar de hand schudden……..

    Login om te reageren
  42. peter zegt

    22 januari 2008 om 17:44

    @jonas,

    Ben geen Prius-hater, maar vind wel dat we objectief moeten kijken naar het hoe en wat. De milieubelasting door de productie van hybride-auto’s is op dit moment hoger dan de belasting door de productie van conventionele benzine en diesel auto’s.
    Daarnaast denk ik dat de veelrijder, die over het algemeen toch min of meer vast zit aan een diesel, gestraft wordt met een hogere belasting. Een VW Passat Blue-motion loopt ook makkelijk 1:20 bij normaal gebruik, en die weegt ong. hetzelfde als de Prius, wellicht een tikkie zwaarder. Waarom wordt zo’n ding vele malen minder gesubsidieerd dan een Prius? Om echt wat zinnigs voor het milieu te kunnen betekenen kunnen ze dit type auto’s beter stimuleren, zodat het gemmidelde verbruik van lease-rijdend nederland echt daalt, en daarmee de milieubelasting….

    Login om te reageren
  43. Wouter Bos zegt

    22 januari 2008 om 20:45

    Wouter en z’n vrouw hebben allebei een lease-auto.
    Samen komen we op 2400 euro bijtelling bruto = zo’n 1200 euro netto.
    Er komt dus een leuke sportwagen prive en zo besparen we 500 euro per maand.

    Login om te reageren
  44. fr@nk01 zegt

    22 januari 2008 om 23:58

    Notabene in de Financieele Telegraaf van afgelopen vrijdag stond een redelijk uitgebreid artikel onder de titel:
    “Planeetredder” Brussel staat onder zware druk…

    Hier wordt tevens een grafiek getoond van de grootste vervuilers op onze aardbol.
    De uitstoot van broeikasgassen -onder de algemene term CO2- blijkt sinds 1990 met een ongelofelijke hoeveelheid van 10.000 MEGATON te zijn toegenomen en ergo jaarlijks percentueel nog steeds toeneemt!

    Europa is de 3e grootste vervuiler, met de aantekening dat Duitsland hier de dubieuze koppositie in neemt.
    Van de grote industrielanden -2e economie ter wereld- neemt Japan, die mondiaal veruit het hoogste bedrag investeerd ter bestrijding van vervuilende broeikasgassen, een welhaast bescheiden 6e plaats in, met ruim 1/3 van de Europese uitstoot tegen een vergelijkbaar bevolkingsaantal.

    Login om te reageren
  45. fr@nk01 zegt

    23 januari 2008 om 00:09

    @Jan C
    Die ‘onderbouwing’ werd aan die ‘iemand’ door verschillende personen hier op autoblog uitgebreid becommenteerd.
    Ik stond/sta daar volledig achter en had daar weinig nog aan toe te voegen!

    Jou inleg werd kort maar krachtig beantwoord, zoals je dient te hebben opgemerkt, met hetvolgende reactie:
    @Jan C.: Doe ons een lol en lees eerst eens over het mechanisme van CO2-emissierechten en de verhandeling ervan (googlen). Dat spaart een hoop typwerk. Als je dat niet ziet zitten, is het misschien een goed idee om je te onthouden van uitspraken over dingen waar je niets van wilt afweten!!

    Ook daar heb ik niets meer aan toe te voegen.

    Login om te reageren
  46. Wouter Bos zegt

    23 januari 2008 om 11:31

    Feit 1)
    De CO2 uitstoot tijdens de productie van een auto overstijgt met gemak wat dezelfde auto z’n hele leven überhaupt kan uitstoten tijdens het rijden.

    Logisch resultaat: verleg de focus van uitstoot naar productie: zorg dat er subsidie komt op auto’s die CO2 neutraal worden geproduceerd.

    Feit 2)
    Gemiddeld hebben auto’s een levensduur van 15 jaar. Het omsmelten en hergebruiken genereert ook veel CO2 uitstoot.

    Logisch resultaat: kies voor duurzame auto’s die 20 tot 30 jaar meegaan. zorg dat er subsidie komt op auto’s die een dergelijke historie hebben

    Drie keer raden welke merken het meest in aanmerking komen? Toyota? Honda? Fiat? BMW? Kia?

    Nee! Land Rover! In mindere mate ook Mercedes, Saab en Volvo. Want:

    – van alle Land Rovers ooit geproduceerd rijdt 70% nog steeds rond. Maximale duurzaamheid dus. Ook Mercedessen, Saabs en Volvo’s gaan tientallen jaren, wel 1 miljoen kilometer mee.

    – Land Rovers worden bovendien 100% CO2 neutraal geproduceerd. Dat bespaart veel meer uitstoot dan je met welke Prius ook kunt besparen.
    http://www.landrover.nl/nl/nl/Company/Sustainability/co2_offset_programme/overview.htm

    Dus als je kiest voor:
    – maximale duurzaamheid
    – maximale veiligheid
    – de laagste CO2 uitstoot
    Dan kies je voor een Land Rover. Laat je niet gek maken door al die hype rond hybrides. De accu’s in een Prius zijn wandelende (rijdende) chemische tijdbommen.

    Wouter zegt: subsidieer Land Rovers, Mercedessen, Volvo’s en Saabs. 0% Bijtelling. Geen slurptax.

    Login om te reageren
  47. Beetje Verward zegt

    23 januari 2008 om 16:25

    De Prius:
    80-120 altijd binnen 8,5 sec.
    Daar moet je met de meeste diesels altijd voor terugschakelen. En dat doe je op de lange afstand echt niet meer.
    Verbruik: vergelijkbaar met een diesel.
    Souplesse: nergens mee te vergelijken, zo lekker
    Hybride is met alle brandstoffen te combineren. Dus benzine, diesel, ethanol, waterstrof. Zorgt dan voor 20 tot 30% besparing. Wie is daar tegen?
    Geen uitstoot in de stad.
    Wel jammer voor al die ouderwetse jongens dat er ineens een beter alternatief is.

    Login om te reageren
  48. Sjakie zegt

    23 januari 2008 om 20:19

    Beetje verward is in de war. 80-120 in 8.5 seconden? Dat doet een beetje diesel in 2-4 seconden, zeker met kickdown automaat. Verbruik: doe mij dan maar een diesel. Souplesse: stijve bak! Productie belasting voor het milieu: torenhoog, hoger dan je ooit met uitstoot kunt besparen.

    Login om te reageren
  49. fr@nk01 zegt

    23 januari 2008 om 20:43

    @Wouter Bos
    “zorg dat er subsidie komt op auto’s die CO2 neutraal worden geproduceerd.”
    Daar kan ik volledig achter staan.

    Maar voor de rest:
    “Doe ons een lol en lees eerst eens over het mechanisme van CO2-emissierechten en de verhandeling ervan (googlen). Dat spaart een hoop typwerk. Als je dat niet ziet zitten, is het misschien een goed idee om je te onthouden van uitspraken over dingen waar je niets van wilt afweten!!”
    Deze tekst komt van een andere ‘anonieme’ autoblogger…

    Login om te reageren
  50. Rovvel zegt

    23 januari 2008 om 20:45

    @peter en Wouter Bos: Het is interessant om te stellen dat een hybride een hogere milieubelasting heeft dan een conventionele auto. Hebben jullie daar ook een bron of referentie over?

    Login om te reageren
  51. fr@nk01 zegt

    23 januari 2008 om 21:30

    @Wouter Bos
    Op zich een schijnbaar goed initiatief van Landrover, echter:

    “te realiseren door investeringen in door de onafhankelijke organisatie Climate Care beheerde projecten
    .. in niet-Kyoto-landen!!!
    Daarbij wordt geïnvesteerd in projecten voor energiebesparing”…???

    …en dus is dit projekt een farce, onbegrijpelijk voor een gerespekteerd merk als Landrover die notabene zelf veel auto’s produceren die (nog steeds, hoewel ook zij momenteel een ‘schonere’ auto ontwikkelen) tot de vervuilendste van allen behoren.
    Landrover heeft echter geen andere keus aangezien zij enkel ‘zware’ mobielen produceren, hun emissie quote kan enkel dalen door aankoop cq investeren (via Climate Care) bij andere landen zonder emissie-restricties.
    Dit project ‘lijkt’ helaas een schijnheilig publikatie van een in beginsel goed alternatief maar een -door het schetsen van een vertekend beeld- slechte uitvoering.

    Bijna 60 landen -uitgezonderd de VS- zijn aangesloten bij het Kyoto-verdrag om milieubelasting wereldwijd te bestrijden, dit zijn tevens de grootste vervuilende industrielanden.
    De niet aangesloten landen zijn -op een enkele kleine na- geen industrielanden, die nauwelijks of GEEN energie verbruiken!….
    hoe wil je daar -in Godsnaam- dan nog energiebesparen???

    Login om te reageren
  52. fr@nk01 zegt

    23 januari 2008 om 21:35

    …’echter’: lees ‘blijkbaar’…

    Login om te reageren
  53. fr@nk01 zegt

    23 januari 2008 om 21:46

    Wil de ‘echte’ Wouter Bos’ opstaan, zodat we serieus op deze zaken kunnen debatteren?

    Voor belangstellenden: Wouter Bos heeft -zoals de meeste politici- een eigen website/log.
    Hier kun je je gram, ideeen, feiten of kritieken (netjes..wil je uberhaupt reactie verwachten) uitwijden.
    Succes!

    Login om te reageren
  54. Beetje Verward zegt

    1 februari 2008 om 10:00

    Sjakie schrijft,

    23 January 2008 om 20:19
    Beetje verward is in de war. 80-120 in 8.5 seconden? Dat doet een beetje diesel in 2-4 seconden, zeker met kickdown automaat. Verbruik: doe mij dan maar een diesel. Souplesse: stijve bak! Productie belasting voor het milieu: torenhoog, hoger dan je ooit met uitstoot kunt besparen.

    Beste Sjakie,

    Graag zou ik geinformeerd willen worden welke “beetje diesel” dat dan is (merk, type). Die wil ik graag hebben: in 2-4 sec van 80-120 zonder steeds terug te moeten schakelen. Woouw. Ik ben trouwens wel een arme sloeber. Ik besteed niet meer dan ongeveer 35000 euro aan een nieuwe auto. Ben erg benieuwd!

    Login om te reageren
  55. Gotty zegt

    9 mei 2009 om 11:49

    Voor de verdwaalde autoblogger: ik ben even wat aan het proberen.
    {text}

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North