• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hybride Touareg V6 TSI komt in 2010

Auteur: autoblogger, gepost 2 februari 2009 om 16:23 – 26 Reacties

Hybride Volkswagen Touareg
Volkswagen zal komende tijd met diverse BlueMotion varianten op de markt komen, denk aan een Passat BlueMotion, een Passat BlueTDI en een Passat TSI EcoFuel. Maar ze gaan bij VW ook (eindelijk) aan de gang met hybride technologie.

Volkswagen zal daarom binnenkort een prototype van de toekomstige Touareg V6 TSI Hybrid presenteren, met een vermogen van 333 pk en een verbruik van minder dan 9.0 liter/100 km. De productieversie zal in 2010 bekend staan als ’s werelds eerste hybride SUV die 3,5 ton sleepcapaciteit heeft. Volkswagen zal dit realiseren dankzij een combinatie van de V6 TSI (245 kW) en een elektromotor (38 kW). Tot een snelheid van 50 km/u kan de Touareg V6 TSI Hybrid worden aangedreven door alleen de elektromotor. Nu alleen nog een jaartje wachten…

BlueMotionTechnologies bundles Volkswagen’s best environmental technologies of today to fulfill the automotive aspirations of tomorrow. These are developments such as the new start-stop system and energy recovery by regenerative braking, electric drives and hybrid systems as well as clever drive systems like the one in the new TSI EcoFuel. To the point: its aim is no less than to bring the cleanest and most economical cars to the streets.

Today, BlueMotionTechnologies are already being launched on the market in three extremely fuel efficient and clean Passat versions: Blue­Motion with fuel consumption under 5 liters, EU-6 conformance in the BlueTDI, and the TSI EcoFuel that emits just 119 g/km CO2.

Because the future of the automobile – and Blue­MotionTechnologies as well – offers more than just one answer, in parallel Volkswagen is presenting a prototype of the future Touareg V6 TSI Hybrid (333 PS / under 9.0 l/100 km). This car will enter production in 2010 as the world’s first hybrid SUV to have 3.5 metric ton towing capacity. Volkswagen is introducing one of the highest performance parallel hybrid systems in the world in this SUV. The German carmaker is utilizing a high-tech alliance of a V6 TSI (245 kW) boosted by supercharger and an electric motor (38 kW). Up to a speed of 50 km/h, the Touareg V6 TSI Hybrid can be driven by just the electric motor. In this case, no emissions are generated.

Ook interessant!

  • Dít is de duurste Volkswagen op Marktplaats!
  • Ferrari met piepkleine V6
    Ferrari met piepkleine V6 bijna klaar, komt al volgend jaar
  • Volkswagen Talagon
    Volkswagen Talagon heeft VR6 Turbo TSI motor!
  • Volkswagen met V6
    Volkswagen met V6 verbeterd door Walkinshaw

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Hybride, SUV, touareg, Volkswagen

Vorig bericht: « Automarkt Utrecht claimt 50 miljoen euro van gemeente
Volgend bericht: Rijtest & video: Carlsson CK63 S »

Lees Interacties

Reacties

  1. SCscreamGT zegt

    2 februari 2009 om 16:26

    waarom niet gewoon helemaal hybride? Maar ach, elk begin is goed.

    Login om te reageren
  2. Jesper zegt

    2 februari 2009 om 16:28

    Allemaal leuk aardig, innovatief, economisch/zakelijk verantwoordt enzo, maar ik voorspel dat er in 2010 een stuk of 3 merken ‘m net even voor zijn :P

    Desalniettemin, een SUV met 333pk rijden en toch kunnen zeggen dat je heel begaan met het milieu bent, mag noemenswaardig heten :)

    Login om te reageren
  3. Tom# zegt

    2 februari 2009 om 16:28

    Persoonlijk zou ik, als ik een Touareg zou kopen, gelijk voor de W12 gaan, en niet voor een hybride waarmee je (waarschijnlijk) minder snel uit de voeten komt.
    Als je het met zo’n auto wilt doen, doe het dan gelijk goed is mijn mening..

    Login om te reageren
  4. luwek zegt

    2 februari 2009 om 16:32

    @ SCscreamGT
    wat is hier niet helemaal hybride aan dan??

    Login om te reageren
  5. Luc zegt

    2 februari 2009 om 16:33

    wat is de cilinder inhoud van die touareg ?

    Login om te reageren
  6. WieAndersDasAuto zegt

    2 februari 2009 om 16:34

    Volkswagen is dus heel innovatief bezig! ’s Werelds eerste hybride SUV die 3,5 ton sleepcapaciteit heeft! Zo is die Touareg niet alleen milieu bewuster, je kunt er ook nog wat mee! Dat is pas een prestatie!

    Login om te reageren
  7. Jesper zegt

    2 februari 2009 om 16:35

    @ SCscreamGT: Nog even de definitie van een hybride auto:

    Twee aparte motoren (al dan niet elektrisch) die samen gelijktijdig of afwisselend de aandrijving verzorgen. Bij hybrides zijn we gewend dat 1 motor op fossiele brandstof loopt, en de ander op elektriciteit.
    Een motor die zowel op LPG als op benzine kan lopen is dus ook hybride, toch?

    Login om te reageren
  8. DennieFR zegt

    2 februari 2009 om 16:36

    @ Tom

    Alsof 333pk prullen is…
    Maar ik geloof niet dat het binnen jou budget past dus dan is het ook makkelijker gezegd dan gedaan.

    En zo slecht rijd een hybride niet eens,veel comfortabeler zelfs,en dit is dus ook waar IEDEREEN over 15 jaar in zal rijden omdat er simpelweg alleen nog maar hybride geleverd wordt ;)

    Login om te reageren
  9. Hans zegt

    2 februari 2009 om 16:36

    @luwek

    Volkswagen zal dit realiseren dankzij een combinatie van de V6 TSI (245 kW) en een elektromotor (38 kW). Tot een snelheid van 50 km/u kan de Touareg V6 TSI Hybrid worden aangedreven door alleen de elektromotor.

    Login om te reageren
  10. j zegt

    2 februari 2009 om 16:50

    Helaas ook volkswagen moet mee in deze marketing hype

    Login om te reageren
  11. Tom# zegt

    2 februari 2009 om 16:51

    @ DennieFR

    Ja ik snap je punt wel, maar toch:P
    Ik heb bij een hybride het gevoel van: Een auto voor het hele volk, met minder uitstoot en minder verbruik. (zodat het milieu er ook van profiteert.., en daar ging het toch om?)
    Hoeveel touareg’s zie je momenteel rijden, en wat voor mensen zitten daarin?

    Login om te reageren
  12. Robin zegt

    2 februari 2009 om 17:11

    VW zou beter investeren in kleine zuinige familiewagens dan in de Touareg want die is voor velen te duur.
    Trouwens is dit monster nog altijd in produktie?
    Voor de komst van de BMW X6 was dat de lelijkste SUV op de markt

    Login om te reageren
  13. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    2 februari 2009 om 17:19

    Goede specs hoor!

    Wat ik nog steeds niet snap: waarom beginnen ze niet eerst met een Golf Hybride?????
    Dit zal geen super-aantallen gaan draaien…
    Oh wacht, in de US misschien wel?
    Maar dan nog.

    Het gaat volgens mij pas ECHT los met Hybride als er een populair model als Golf/Focus/Astra Hyrbide komt. En als de overheid dan nog de BPM-regeling handhaaft, want dat moet ik dan ook nog zien!

    :D

    Login om te reageren
  14. Hanico zegt

    2 februari 2009 om 17:51

    Ik heb het gevoel dat het hybride deel van Porsche vandaan komt aangezien de Touareg en de Cayenne bepaalde delen met elkaar delen.

    Login om te reageren
  15. SCscreamGT zegt

    2 februari 2009 om 18:48

    @ Jesper

    ´Tot een snelheid van 50 km/u kan de Touareg V6 TSI Hybrid worden aangedreven door alleen de elektromotor.´ Dus dat betekend dat na de 50 km/u de auto op ´fossiele brandstof´ loopt.

    Login om te reageren
  16. david zegt

    2 februari 2009 om 19:38

    Een elektromotor van 38kw, hoeveel toegevoegde waarde kan die hebben een motor met 245kw (bijna 10x zo sterk) op gang te helpen.

    Login om te reageren
  17. Vroegwakker zegt

    2 februari 2009 om 20:02

    Dat is knap van VW! Volgend jaar al een hybride, geweldig, daarmee lopen ze slechts 13 jaar achter Toyota aan.

    Login om te reageren
  18. mashell zegt

    2 februari 2009 om 21:51

    Ik neem aan dat ze pas in de volgende generatie Touareg dit echt gaan verkopen. De Touareg is welliswaar nog steeds de meest sierlijke SUV in z’n klasse maar hij begint wel een beetje op leeftijd te raken.

    Login om te reageren
  19. Citrofiel zegt

    2 februari 2009 om 21:57

    De meest sierlijke SUV in zijn klasse?! :o Als ik één SUV lomp zou moeten noemen, zou dat de Touareg zijn… Of wacht… Toch de Cayenne? De Q7 anders… Eigenlijk zijn er wel een boel lompe SUV’s zeg. Maar toch zou ik de X5, GL en ML boven de Touareg zetten in de categorie sierlijkheid. Welke SUV’s uit die klasse mis ik nu nog? Land Cruiser en Pajero soms? Die zijn ook lomp… Er komt weinig goeds uit die klasse zeg, en dankzij mashell ben ik daar achter gekomen. ;)

    Login om te reageren
  20. Tommy zegt

    2 februari 2009 om 22:21

    Waarom nou weer een S4/S5 motor gebruiken dan? Je ziet op de schets duidelijk dat het om een V6 met compressor gaat en 333 pk komt me wel heel erg bekend voor: 3.0 V6 TFSI van Audi… Dus er komt geen opvolger voor de VR6 in de Touareg, ook niet echt nodig natuurlijk er is genoeg ruimte maar ik hou er wel van dat Volkswagen nu uitsluitend VR6-blokken gebruikt en geen Audi V6’en meer. Ze spreken hier nog heel voorzichtig over TSI maar het is gewoon de supercharged 3-liter V6.

    Maar komt dit model nog in de huidige versie of in een nieuwe Touareg?

    Login om te reageren
  21. markieanta zegt

    3 februari 2009 om 08:10

    @Citrofiel, een Land Cruiser en een Pajero zijn toch niet SUV?
    Overigens, wel weer heel knap hoor, 13 jaar achterlopen en dan nog lekker roepen dat het een noviteit is. Ik wist niet eens dat ze dat hok nog maakten. Ik zie ze zo weinig rijden.

    Login om te reageren
  22. Raptor zegt

    3 februari 2009 om 08:13

    Een 2.5 ton zware hybride doet me denken aan een goeie vettige friet met light mayo… Belachelijk!
    V6 van 245kw=328.5pk
    Electromotor van 38kw=50.9pk

    Waar haal je accu’s vandaan die 38.000 Watt kunnen opslaan en dit gedurende een uur kunnen leveren? Want dat heb je minstens nodig als je dit rendabel wilt maken. Minstens een uurtje in de file per dag? Hoe snel kun je die accu’s terug opladen en wat kost je dit aan stroom? Meer dan diesel, dat verzeker ik je. En wat gebeurt er met accu’s van een paar jaar oud? Juist, ze verliezen hun maximale capaciteit heel snel. Waarschijnlijk gaat het gewicht verder omhoog door de accu’s. En groene accu’s bestaan niet, er zitten zware metalen en chemische rommel in.

    Dit is zo’n trucje om subsidies of korting te krijgen bij de aankoop. En om de CO2 uitstoot gemiddelde omlaag te trekken.

    Login om te reageren
  23. guido zegt

    3 februari 2009 om 08:24

    @Raptor gel accu maybe? ;)

    Login om te reageren
  24. DennieFR zegt

    3 februari 2009 om 20:25

    @ Tom

    JE ziet ze niet veel rijden,en meestal een doorsnee man achter het stuur.

    De Golf doen ze bewust niet,marketing noemen ze dat ;)

    Login om te reageren
  25. HH zegt

    3 februari 2009 om 22:28

    mmm ik rij nagenoeg alleen >50 dus wat zou dan de toegevoegde waarde zijn?

    Login om te reageren
  26. tki zegt

    13 juli 2009 om 16:27

    zoveel slechte reacties op de touareg? Deze is nochtans een prachtig stukje techniek…en lelijk? een SUV die iets kan naast het asfalt moet inboeten op schoonheid. Als je elke 2 minuten een audi q7, een mercedes m-klasse, of een range rover of ander luxehokpraaltje ziet voorbij rijden, dan ben ik blij eens een touareg te zien schijnen. Het is trouwens in de touareg dat je het mooiste interieur terugvindt.
    Ik zou ‘m kopen, al was het maar om een verschil te maken!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North