
Als er één Ferrari is waarvoor iemand mij ’s nachts wel uit mijn bed mag trappen, dan is het de Ferrari F355 wel. Het geluid dat deze 3.5L V8-motor produceert is wel zo oorstrelend mooi! Jammer alleen dat dit huzarenstukje nu net ontbreekt op deze F355…
Hadden we eerder al een knisperende F430, deze Ferrari F355 breekt gewoon in tweeën. Je zou toch zeggen dat dit op een gelijkvloerse kruising moet zijn gebeurd, maar dat lijkt, kijkend naar de foto’s, niet het geval te zijn. Misschien dat deze 550 Maranello iets is voor de beste man (of vrouw)? (via: Carscoop)
Wtf my VW Phaeton :(((
…………………………………………..
redelijk genaaid :P
Hier werd ik gewoon stil van..
@m3
Denk dat het eerder een Skoda Superb ofzo was..
ja dat gaat ergens heen he te veel power op de achterwielen ;)
sick…
Terecht. Als je in stedelijk gebied zo hard rijdt dan is het goed als je je auto kwijt raakt, zo of door beslag.
Ach ja je kunt er nu in ieder geval een leuk ferrari bed van maken voor de kids.
Tis of een superb of een passat maar zeker geen phaeton.
Maaruh das wel heel erg zonde… Ben benieuwd wat er gebeurd is.
@K
Lol ik wee nie het lijkt er op :)
kijk ik vind dit soort foto’s helemaal niet thuishoren op deze site want deze site gaat over wagens niet over wracken en in die wracken kan mischien iemand gewond geraakt zijn of erger.
Het lijkt mij dat de Ferrari dwars op de weg heeft gestaan en dat de Skoda er vol in is geklapt. Moet allemaal met een redelijke snelheid zijn gebeurd, want ondanks de spreekwoordelijke Italiaanse bouwkwaliteit rij je niet zomaar een Ferrari in 2-en…
Nooir geweten dat Ferrari’s met van die zware startmotoren uitgerust zijn !
ik denk dat het goed is dat die auto breekt, dat is namelijk het verspreiden van de energie, waardoor de bestuurder een betere kans op overleven heeft. Gok toch wel dat dit met bovenmodale snelheden moet zijn gegaan
@K. & M3
Het is een superb ja, check al dat chroom in de grille, de lichtunits en de spiegels
Zie –>
http://www.semler.dk/press/pressimages/772-rgb_superb_0068.jpg
Schade aan de skoda valt nog wel mee trouwes, ben benieuwd wie zijn fout het was.
Enzo willen ook nog wel eens hun motor verliezen:
http://www.wreckedexotics.com/special/enzo/
het kan ook een vw passat vorig model zijn
Ik zie niet echt een kruising. Lijkt me eerder dat de F355 in een slip geraakt is en op een tegenligger gestuiterd.
@ klaas….
Er staat nergens dat er te hard is gereden. En als er dan al te hard is gereden lijkt mij het logisch dat de superb dat geweest is. De voorkant van de Skoda is niet mer wat het geweest was en zo ook de achterkant van de Ferrari. Dan trek ik mijn conclusie: Man is Skoda zit te dromen van de auto die voor hem rijdt. Hij kan het geluid wat deze produceert niet weerstaan en raakt in extase om er vervolgens volgas bovenop te rijden……
LOL
HAHA LOL goed gereconstrueerd Rainier
Ghehe….thnx
omg,, even een minuutje stilte pleazzzzz…
Dit is nou echt mijn droomauto die hier in twee stukken ligt,,,,, waarom?
Práchtige reconstructies…
Vind die van een te hoge snelheid toch verreweg de beste hoor… :)
En op 2 de discussie over wat het zilverkleurige wreck is en op 3 die van de bouwkwaliteit van Ferrari.
Misschien kan iemand nog even zeggen dat Ferrari’s zuigen? :)
wat een zonde zeg :( en wat is de F355 (in volledige staat ;) ) toch een mooie auto :D
Ferrari’s zuigen…..wat een opmerking.
Skoda en bestruuders zou een beter geplaatste opmerking zijn
ik heb er zo een staan in mijn kamer (op schaal dan):p
Jongens Jongens toch, uiteraard rijdt deze meneer / mevrouw met boven modale snelheden, wat zou jij doen in je 355? Je eruit laten jagen door een Skoda? Dus nou even niet de boyscout uithangen hè :)
Aan het wrak te zien lijkt ’t er op dat meneer de klap heeft overleefd?
@ troyk, Hahaha ….maar verklaart dat ook waarom de schade bij de ferrari aan de achterzijde zit en bij de skoda voor?
@Rainier
Om heel eerlijk te zijn ben ik altijd al heel slecht geweest in after-crash-analyses dus ik hou me bij deze even afzijdig if you don’t mind ;).
Maar iets als : Ik ga even met m’n Skoda in zijn kont hangen om te kijken hoe hard ie dan wegtrekt
@ Evo …. moest je niet naar de RaceSalon (Ahoy) ?? Daar kwamen er rond 15.00 uur zo’n 120 mijn neus voorbijrijden, was dat even leuk ! :D:D
Kop-staart zal het niet zijn geweest. F is rechtsachter geraakt en de S zit rechtsvoor in elkaar. De auto’s hebben elkaar in een hoek geraakt. De impact moet behoorlijk zijn geweest. Als beide auto’s in dezelfde richting reden/zouden hebben gestaan dan was nooit het motorblok afgescheurd. Waarschijnlijk stond de F dus stil, dwars op de weg. Hoe komt een auto dwars op de weg stil te staan? Juist, het F-je was gespint, teveel gas gegeven, traction control uit en floep, het was gebeurd…
nee he en waarom is er bij een ferrari crash altijd iets met de motor.
Zonde…
de motor lijkt nog redelijk ok, tenminste ik durf het wel aan om weer te herstellen
@de sjonnies- Hoe had je anders gedacht dat die zware motor aan de praat wordt gekregen- Duwen? Of met een grote handkruk…?
@Troyk- Ja dat merk ik met mijn Pandatje nou ook vaak. Zelfs in de stad waar je dus maar 50 mag en ik dus onvermijdelijk af en toe naast véééééél snellere auto’s kom te rijden en die ik dan door het stadsverkeer soms niet anders kan dan passeren, zorgt dat soms voor gaspedaal-spasmen in die snelle auto’s. Wat ik dus echt om me te bescheuren vind, want hoe compleet RAND-debielerig moet je niet zijn om je met zo een snelle auto nog op stang te laten jagen door een auto van het formaat skelter van je zoontje…? En toch gebeurt dat regelmatig- Prachtig toch? …Maar af en toe dus wel bloed link als zo’n oen gaat gassen… Blijkbaar is dus hier ook zo iets gebeurd.
SKODA POWER!!!!!
de ferrari zal wel gedacht hebben:
“volg de skoda-rijder” :D:D
je was me net voor volg de Skoda rijder. “Ferrari zuigt”
De Skoda probeerde de Ferrari bij te houden, en de bestuurder van die laatste dacht “Laat ik meneer Skoda mijn remmen ook eens demonstreren”…
Hierna bleek de Skoda daar niet op gebouwd te zijn, gecombineerd met de reactiesnelheid van de bestuurder levert dat dit soort dingen op.
ja man… lekker een ferrari minder. weer een onbetrouwbare italiaan van de weg :o niet mijn favoriet trouwens, deze ferrari ;) zolang ze maar genoeg F40’s heel houden dat ik er ooit nog een in me garage kan zetten!
@ M3..haha dat lijkt NIET op een Pheaton;)
@ Rainier
Totaal mee eens, helaas twijfelt mijn vader om er een aan te schaffen ;)
1 Minuut stilte mensen…
zonde van die superb!
@m3 complimentje voor skoda hoor!
agh jah ferrari, opgevoerde juppenwagen voor mensen met een midlife crisis?
andere mensen kunnen het toch niet betalen.
zonde :'(
bumper kleven?
Als ik ooit een ferrari zou mogen rijden zou dat absoluut een 355 zijn! Het geluid wat hieruit komt is werkelijk briljant, en dan met name het gehuil bij hoge toeren wat bij gas los nog even gruwelijk blijft wanneer je hem uit laat blazen. Best een triest gezicht om hem op deze foto’s dan zo langs de weg te zien liggen waarschijnlijk aangereden door zo’n massaproduct. Zonde, zonde…
——————————————————————————————–
LionSpeed schrijft,
1 Minuut stilte mensen…
——————————————————————————————–
nee hoezo?
autoongelukken gebeuren gewoon, dus hier geld hetzelfde lekker pech, ochja een ferrari minder maakt niks uit
Vrouwen zijn inderdaad wel goed in auto’s crashen. ;)
http://www.break.com/index/dumb-woman-crashes-shelby-cobra3.html
Wat jammer voor die skoda! NOT!!! :D
Ik vind dat zo’n ferrari ook wel iets heeft :P
Hallo nu hoor ik niemand over dat er zooo weinig pks in deze V8 zitten ???
Maar alleen als er een amerikaanse V8 is dan hoor ik bijna iedereen !!!
380 pk hahaha SRT 8 heeft er al 425 :)
@Rob USA: verdiep je eens in wat technische details, denk dan na en plaats daarna maar een retificatie….. (108,7 pk/liter in 1994)
Zonde, dit is de mooiste Ferrari ooit gemaakt. En omdat ze hem niet meer produceren is elk gecrashed exemplaar eentje minder, een F430 kan je tenminste nog laten ‘herbouwen’ (geruchten gaan dat je een gecrashde Enzo ook kan laten herbouwen.
Pijnlijk gezicht :'(
volg de skoda rijder was toch de reclame slogan? misschien iets te letterlijk opgevat? wel erg jammer, weer een ferrari afgeschreven.
maarten G: een enzo kan inderdaad weer herbouwd worden. alleen overstijgen de herbouw kosten de huidige dagwaarde met het dubbele. en als je bedenkt dat de enzo nu al voor meer gehandeld wordt dan hij nieuw gekost heeft! reken dan maar eens uit. maar als een enzo zo gecrashed zou zij zoals deze f355 dan herbouwen ze hem niet meer omdat de carbon monoqocue te beschadigd is. dat is namelijk het verijsde. die moet heel zijn, dan kan hij herbouwd worden.
een f430 bestaat uit aluminium en kan dus gericht worden, mits het aluminium niet gescheurd is.
het is een rechte weg dus denk ik dat de ferrari gespint is en toen vol geraakt door de vag mobiel
wat je kunt doen is de achterkant mooi recht afslijpen dan een bed van maken
of je kan er ook nog een race simulator van maken en goed oefenen voordat je weer een nieuwe koopt ;)
@woody Ik begrijp best dat het hier maar om een 3,5 l gaat maaar ik gaf gewoon wat tegengas aan onze ami haters hier op het blog die echt gewoon maar wat roepen terwijl de mijn zo geliefde V8s met veel cubic inches nog lang rijden terwijl hun 4 cil motoren allang op de schroot liggen.
@ Rob usa:
whahahahaha, das een goeie, Ferrari’s vergelijken met SRT 8’en.
Ten eerste: de srt 8 heeft een inhoud van 6 liter, de Ferrari 3.5 dus het vermogen per liter is zelfs ruim 10 jaar later niet in het voordeel van de Amerikaan.
Ten tweede: een srt vergelijken met een Ferrari is als eten bij de Bokkedoorns (ster restaurant) en dan zeggen, toch vind ik een happy meal lekkerder.
Ik begrijp best dat smaken verschillen, en verschillende merken hebben verschillende charmes, maar deze vergelijking slaat als een l*l op een drumstel
dit is gewoon een moment om stil van te worden zo mooi bak zo mooi geluid zo sterke motor en dan gebeurt met 1 van de mooist auto’s ter wereld dit dit hoort gewoon niet te gebeuren maar soms gaat het fout een fout ligt in een klein hoekje :(:(
@Rob USA
Toon mij 1 standaard Amerikaanse motor met 100pk/l of meer ZONDER drukvulling … Je gaat van een kale reis terugkeren …
Koppel hebben ze wel in vergelijking met hun Europese concurrenten met eenzelfde vermogen …
Maar in dezelfde cilinderinhoud verliezen ze zelfs op dat vlak
’t is gewoon een Audi A4
@Jandepandaman
De Panda is een icoon, mag je best trots op zijn al is het een levensgevaarlijk ding ;)
@Rob USA
Ik ga je niet afkafferen want dat doet de rest netjes voor me , maar moet wel even kwijt dat je appels met peren aan het vergelijken bent. Sowieso: Musclecars vs Italians ies beetje domme vergelijking.
Muscles zijn leuk voor de drag en italianen zijn stukken interessanter op ’t circuit, dat is je denk ik wel bekend toch?
Wat een moeilijkheden om wat die zilvergrijze auto nou is. Was. Nog maar eens een bewijs dat die VAG-producten veel te veel op elkaar lijken! ;)
@ fiat coupe,ben,troyk jaja het is gelukt.Dit voel ik nou ook steeds als de rest
hier zo anti amerikaans is.Wat ik wel vaak heb als ik in een sterren restaurant
eet dat ik daarna nog een happy meal score ja.
Tuurlijk vergelijk ik die 2 niet met elkaar ik wilde gewoon beetje tegen het zere been schoppen en dat is gelukt. Afkafferen hoeft niet en doen die anderen ook niet en is ook niet nodig denk ik. Want anders zou ik jou ook kunnen uitkaf omdat ik nog nooit op een circuit gereden heb en dus geen italiaan nodig heb!!!
Maar wel bij bijna elk stoplicht weg drag !!!
Maar ik vind ook als we het toch over jaartallen hebben dit niet verkeerd;
1968-70 6.6l V8 450 pk toch ??
PFFF. één minuut stilte???? helemaal nooit!
Echte Italiaanse degelijkheid: de airbags zijn er niet eens uitgekomen ;-) Of zijn airbags een optie??
de airbags gaan alleen open boven een bepaalde G-kracht en dan met name als de klap recht op de neus komt. dan is de kracht het hoogst voor de inzittende. in zeldzame gevallen willen ze ook van opzij of van achteren activeren. mijn vorige auto ging de airbag open omdat ik de chassisbalken had geraakt.
Even Apeldoorn bellen..
Toch even een minuut stilte voor dit verlies RIP!