• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Impressie nieuwe Alfasud

Auteur: autoblogger, gepost 22 april 2006 om 01:57 – 14 Reacties

Alfasud


De geruchten over een Alfasud blijven maar aanhouden. We wisten het al maar ook Newsweek denk dat Alfa nog dit jaar op de motorshow in Parijs een nieuwe Alfasud zal onthullen. Het zal een concept zijn op basis van de Fiat Grande Punto, bovenstaande schets is daar een impressie van…

De wagen wordt gepositioneerd onder de Alfa 147 en krijgt uiteraard de nieuwe neus met drie opvallende koplampen, zoals deze ook te zien is bij de Brera en de 159. Klik hier voor de scan van het artikel in newsweek (via autoblog.it).

En met dank aan George voor de tip!

Ook interessant!

  • Nieuwe info over Alfa Romeo Tonale gelekt
    Nieuwe info over Alfa Romeo Tonale gelekt
  • Alfa Giorgio
    Alfa Giorgio platform gaat de 159 achterna
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Nieuwe Autoblog presentator!

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

147, 159, Alfa Romeo, brera, concept, Fiat

Vorig bericht: « Video: HPA Volkswagen Beetle RSI
Volgend bericht: 8-jarige rijdt in minibusje van de juf naar huis »

Lees Interacties

Reacties

  1. autoliefhebber zegt

    22 april 2006 om 09:41

    Ik hoop niet dat hij er zo uit gaat zien, dit is veel te veel een Punto met een andere neus.
    Verder begrijp ik de naam Alfasud niet, die had een enorm slechte reputatie (roesten in de folder)

    Login om te reageren
  2. Alwood zegt

    22 april 2006 om 10:09

    ik kan me idd ook niet voorstellen dat een merk succes wil hebben door een naam als deze af te stoffen?! verzin dan beter een nieuwe naam anders krijg je het marketingtechniesch wel heel zwaar volgens mij.

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    22 april 2006 om 10:24

    in landen waar Alfa Romeo veel meer auto’s verkoopt en bij liefhebbers staat de Alfasud heel erg goed bekend. De auto werd door velen geroemd om zijn geweldige rijgedrag (voor die tijd) en niet zozeer vanwege de roest (die natuurlijk in NL veel erger toeslaat dan in Italië, Spanje, Portugal) Maar goed, het is wel een feit dat mensen het beeld dat ze eenmaal hebben door een auto uit het verleden niet snel meer loslaten. Kijk maar naar Volkwagen, Opel en Mercedes… die hebben alledrie in de jaren 80/90 meerdere auto’s gebouwd die technisch onder het gemiddelde van de klasse uitkwamen…. toch heeft de reputatie daar maar heel er beperkt schade door geleden….

    Login om te reageren
  4. autoliefhebber zegt

    22 april 2006 om 12:08

    @Woody, je visie deel ik. De Alfasud was qua ontwerp een briljant wagentje. Maar inderdaad, een slechte reputatie krijg je niet zomaar weg. Daar heeft Skoda ook last van.
    Opels zijn nooit erg betrouwbaar geweest en technisch vaak erg conservatief (‘dweil op de weg’ werden ze vroeger genoemd vanwege de slechte wegligging), toch heeft dit merk een goede reputatie. Sinds Mercedes rond 1985 de produktiecapaciteit plots verhoogd van 450.000 naar 600.000 binnen een paar jaar, zijn ze middelmatig van kwaliteit. Decennialang maakten ze maar twee modelseries, de S-klasse en het taxi-model en men deed rustig 7 jaar over het ontwikkelen van een opvolger. Dan kun je constante kwaliteit leveren. Alleen gek dat Japanners iedere drie jaar met nieuwe modellen komen, die ook nog eens veel sneller in elkaar zetten en toch qua betrouwbaarheid bij de top scoren.

    Login om te reageren
  5. Supermug zegt

    22 april 2006 om 13:35

    Maken die handel. Het word eens tijd dat Alfa een model onder de 147 gaat maken.
    En die naam mogen ze rustg gebruiken. Ferrari is bezig met oude namen te gebruiken net als Alfa en dat vind ik historisch gezien prachtig.

    Login om te reageren
  6. esvida zegt

    23 april 2006 om 11:53

    ik vind dat ze de naam alfasud helemaal niet moeten gebruiken op zo n modern model de naam alfasud behoord gewoon bij het klassieke model zoals iedereen het van oudsher kent want zoals het er nu uit ziet kunnen het ze beter maar een 137 of zoiets noemen het model onderscheid zich helemaal niet van de andere modellen.

    Login om te reageren
  7. kjell zegt

    23 april 2006 om 13:02

    ik zie het gat al en hij is mooi maar de naam mag anders

    Login om te reageren
  8. Tommy zegt

    23 april 2006 om 14:13

    Denk dat ze bij Alfa naamsgewijs rekening moeten houden met de opvolgers. Straks namelijk ook met de opvolger van de 159 en de 149 en de 169… ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen. Ik denk dat ze de oplossing in de naam van de AlfaSud weer kunnen vinden.

    Login om te reageren
  9. autoliefhebber zegt

    23 april 2006 om 17:23

    Ik heb die nietszeggende nummers altijd jammer gevonden. Bij Ferrari zit er een systeem in, nl. cilinderinhoud : aantal cilinders, zo doen ze het al vanaf de oprichting.

    Login om te reageren
  10. Sven zegt

    7 mei 2006 om 14:53

    Ik vind dat de naam prima bij dit autootje past.
    Het is te hopen dat ze hem ook werkelijk gaan maken.

    Login om te reageren
  11. Cuore sportivo zegt

    17 juni 2006 om 18:37

    159 is de nummer van een beroemde (waar ik de naam niet van ken=>beroemd zei ik dus ??) alfa rijder van vroeger die met dit nummer reed.
    Al de rest weet ik niet.

    Login om te reageren
  12. erik dikkers zegt

    24 september 2006 om 13:51

    Maken dat ding en snel want ik wil ook wel eens een nieuwe alfa kunnen kopen.Hier moet gewoon een markt voor zijn.Er rijden al veel te veel saaie duitse gedrochten rond op de weg.De naam zal vast niet een probleem zijn, ik heb 5 sudjes gehad en vind het nog steeds een van de betere alfas ooit gemaakt.Technisch oersterk en fraai bedacht als je kijkt naar het tijdperk waaruit het stamt. Dertig jaar geleden waren er echt niet veel auyos uit die klasse met schijfremmen rondom en 5 versnellingen. Wie nu nog steeds loopt te zaniken over roest heeft zeker nog nooit naar een 10 jaar oude astra of vectra gekeken bij de achterwielkasten…Ik bedoel maar.

    Login om te reageren
  13. Ben zegt

    18 februari 2007 om 14:19

    Ik ben zeer verheugd dat ze weer een Sud gaan brengen, ik hoop alleen dat hij dezelfde fantastiese rij eigenschappen heeft als de eerste Sud.
    Hier heb ik er veel van versleten, dat was een geweldige auto.

    Login om te reageren
  14. Ferry zegt

    9 januari 2008 om 15:30

    ik ben het volledig met erik dekkers eens. Er moet een goedkopere alfa komen, en waarom niet weer een sud? Het waren fantastische wagens, tja ze roestten toen een beetje veel. Mijn laatste Sud geheel in de lijnolie gezet en nooit niet roesten. Dus met een beetje bescherming kom je een heel eind. Ik rij nu in een 75 uit ’92 zonder een spatje roest. En er zijn genoeg autos, ook de duitse merken, die na tien jaar al roestig zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North