In het echt: BMW M2 met M Performance-onderdelen

Auteur: , 51 Reacties

Laten we de week beginnen met een BMW van de oude stempel: achterwielaandrijving, M-technologie, en een in lengte geplaatste motor. Het is de E30 M3 all over again.

Dit is de BMW M2 met M Performance

Nu de BMW M2 officieel gepresenteerd is, en ook de onderdelen uit de M Performance-catalogus bekend zijn, is het tijd voor de eerste IRL-foto’s van de funbimmer. Die komen niet geheel onverwacht uit München, waar een M2 in Alpine White ‘kleur’ geeft aan een parkeerplaats vol discutabele producten van de BMW Group.

De 370 pk en 465 Newtonmeter sterke M2 is uitgerust met een aardige reeks M Performance goodies, zoals opzetstukken aan de voorbumper, vleugeltjes aan de zijskirts, een aangepaste diffuser en een kofferklepspoiler. De zinloze carbon omhulsels voor de sportuitlaat (DEZE) zijn gelukkig achterwege gelaten. Wel is er een knoepert van een M Performance-einddemper gemonteerd, en lijkt het erop dat ook de vering-upgrade is aangevinkt. (via Bimmerpost)

Wat zeggen we: is ‘ie zo af, of zien we hem toch liever in Long Beach Blue?




51 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Artikel staat helemaal op front-page, zonder de lees meer.
Ik vind het echt een lekkere auto om te zien. Proporties kloppen gewoon en de specs zijn ook lekker. Een handbak er in en in het blauw zoals op de foto’s in de gallery en hij is af.
@viezefreddyw: zo heerlijk dat BMW nog handbakken aanbied!
De e30 m3 heeft een viercilinder…
@ccvw: ja maar ik denk dat het hier vooral over het feit gaat dat het een kleine wagen is met een geweldig onderstel, 50/50 gewichtsverdeling, prettig sturend en achterwielaandrijving.
@uselessblogger: toch denk ik dat deze auto meer richting E36 M3 of E46 M3 neigt, zowel qua prestaties als misschien rijgedrag. Hij is immers niet licht! Maar wat hij wel mee heeft, is de nóg bredere spoorbreedte t.o.v. de E46. Scheelt paar cm geloof ik!
@ccvw: juist.. En ik blijf er toch bij dat een echte BMW achterwielaangedreven is met een atmosferische 6 cilinder lijn motor!! En geen turbo’s dus.
@audir8v10: dat komt omdat je dit weekend een handgeschakelde E91 330i hebt gekocht…
@audir8v10: gefeliciteerd. 330i uit die tijd is een lekker blok; niet gigantisch, maar soepel, mooie opbouw en hij wil graag.
Ik zal mijn E93 missen, na de total loss door de DS3 van achteren.
@gregorius: dank je wel!! Nog getwijfeld over 335 maar toch beetje angstig voor de brandstofpomp en turbo’s. Dit is prima, motor gewoon op toeren houden en dan gaat het wel vooruit! Zonde van de cabrio!!
@audir8v10: 335 N54 is prima (2010.
De 30i is verder een prima blok en zo’n non-turbo kromme rijdt heerlijk! ’t Zal waarschijnlijk de laatste ooit zijn.
Veel plezier ermee.
(ben zelf bezig met nieuwe E93s; probeer die ene goede M3 er tussen te vinden; ook de laatste zonder turbo).
@gregorius: ja precies de eerste en laatste atmosferische 8 cilinder!! Droomauto
@audir8v10: ik heb ook pas geleden een 330i e90 gekocht . Top auto de ultieme sleeper .
@bohica: met die 2 pijpjes niet echt een sleeper haha.. Ik heb wel type aanduiding eraf. Maar M-pakket rondom :-) ga je Performance uitlaat monteren? K
@audir8v10: ik heb de performance demper er al op gezet . Als je wil mag je komen luisteren .
Ik heb geen m-pakket dus op de pijpjes na zie je niet veel .
Maar je rijdt er een hoop mee zoek .
@bohica: ja heb wel filmpjes gezien maar nieuwsgierig naar hoe het klinkt in werkelijkheid, woon je toevallig in de buurt van 010?
@audir8v10: heel toevallig woon ik inderdaad richting 010 .
@bohica: zit je op bmwdriversforum (vroeger bmw3seriesforum)?
@bohica: waar heb je hem besteld en erop laten zetten trouwens?
@audir8v10: sorry daar zit ik ook op onder dezelfde naam .
de M2 is volgens mij al goed op weg om menig bmw liefhebber te veroveren. de oude 1M coupe was niet de schoonheid zelve maar dat is bij deze versie (op de achterkant na) volledig opgelost. de kleur maakt me zelfs niet eens zoveel uit, ik heb hem al in de vier beschikbare kleuren gezien en ze staan allemaal wel goed.
Wat een heerlijke bak! Dankzij het aanbieden van zuinige 3 en 4 cilinders creert BMW voor zichzelf de ruimte om dit soort speelgoed aan te bieden. En dat blijven ze gelukkig ook doen. Die 2 serie AT en GT hebben dus toch een doel, het zij ze vergeven…
Klein foutje: e30 m3 all over again, behalve dat de e30 een 4 cilinder had. On topic: prachtbak
In het atlantis blue of estoril blue en dan graag alle goodies erop behalve de uitlaat (daar komt toch een aftermarket dan onder met veel meer kabaal) dan is ie echt perfect 😍
@spykerboy: je bedoelt waarschijnlijk “long beach blue”. Estoril is niet leverbaar op de M2.
@Rhyo: nee hoor, ik doelde wel op estoril, ato als individual bestellen dan kan je de kleur er echt wel op krijgen 💪🏻
@spykerboy: hopelijk. Hij wordt nu alleen geleverd met 4 vaste kleuren. Ik ben nog niet naar de dealer geweest, dus weet niet of er ‘individual’ opties in kleur te krijgen zijn. Hopelijk wel, maar moet zeggen dat de long beach blue er ook heel mooi uit ziet!
@Rhyo: ik zal zo mn telefoon is aanslingeren en een klasgenootje bellen, hij werkt immers voor bmw dus die zal dat vast wel weten. En anders achteraf opnieuw spuiten in een fatsoenlijke kleur, dat blauw van de introductie fotos vind ik zelf het “net niet” gehalte erg hoog… Kan irl anders zijn uiteraard
@spykerboy: ik vind persoonlijk de “long beach blue” wel geslaagd. Ik denk dat ik deze mooier vind dan de Estoril blue II, maar dit uiteraard persoonlijk. Tevens zijn de overige kleuren ook niet echt bijzonder, jammer dat Valencia Orange (1M) geen optie meer is.
Laten we zeggen E46 M3 all over again… Aangezien de E30 een 4-cilinder had zoals hierboven al gezegd
@jobberns: E….36 dan? ;) E46 had precies hetzelfde recept als de E36 3.2 toch?
@jobberns: E46 had een atmosferische motor en geen gekke biturbo’s..
Liever in het blauw!
Mooie auto. Wat ik alleen minder vind aan deze M2 en de 2 serie in z’n algemeenheid zijn die achterlichten. Op de één of andere manier vind ik het te vrouwelijk. Het ziet er niet stoer uit in ieder geval. De voorkant is prima. Lekker agressief. Maar die achterkant. Nee, dat is ‘m net niet voor mij.
Enorm vet ding, goed getekend door Hussein Al-Attar!
Hoog Mercedes-AMG gehalte die achterbumper.

Wat een dikke auto zeg.. Pohhh.. Deze zou ik over 10 jaar best op de stoep willen hebben!
Je went er wel aan, zeggen ze. Geef het wat tijd. Maar neen. Iedere keer als ik een exponent zie van BMW’s nieuwe huisstijl voor de neuzen van hun auto’s, denk ik aan iets als dit:

http://data.whicdn.com/images/17326194/x_4cf2f871_large.jpg
@BaRa: Holy shit! En eigenlijk heb je nog een beetje gelijk ook.
Goed bezig, meer van dit.
Eindelijk weer een bmw die me echt hebberig maakt! Niet heel erg mooi imo, maar hij klopt gewoon.
-edit: nutteloze bijdrage-
Het is heel dik, maar ik begeer de 1M.
Tja, zal een beest van een auto worden. Maar de moderne versie van de E30 M3? Het is vloeken in de kerk, maar de GT86/BRZ zitten véél dichter aan bij de originele E30M3 ethos dan deze M2. Quasi gelijk in PK/gewicht (basisversies). En dit jaar reed Snijers in de Condroz met de GT86…
Die blauwe is wel erg dik! Een paar E46 CSL velgen eronder en hij is af.
@jipino: helemaal sjonnie! 👍🏾
@thomasthomas: in 99% van de gevallen zou ik het met je eens zijn, maar onder deze specifieke auto past het wel vind ik. Vooral aangezien dit een soort spirituele opvolger van de e46 m3 is.
“achterwielaandrijving, M-technologie, en een in lengte geplaatste motor. Het is de E30 M3 all over again.” Euhm, als dit je argumenten zijn, zijn zowat 90% van de BMW M modellen “de E30 M3 all over again”.
In het wit vind ik hem persoonlijk toch wel een stuk gaver dan in het blauw!
Een setje 19″ 1M / M3 CSL velgen eronder en niets meer aan doen!
Ik ben onder de indruk…leuke auto voor in het weekend:)
De achterkant is wel heel erg duf van een 2 serie zelfs in M . Ik knap daar elke keer op af als ik de 2 serie zie. de voorkant is zo mooi.
Vanaf wanneer te koop?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).