Zoals Autoblogger al vertelde zijn we allebei wel onder de indruk van het uiterlijk van de Infiniti FX35. De auto is behoorlijk exclusief want er zijn er maar iets meer dan 100 van in Nederland. We kunnen natuurlijk van alles vinden over een auto, maar er is maar één manier om een oordeel te vormen over een auto…. RIJDEN MET DIE BAK!!
We mochten een dagje een FX35 meenemen en hebben uiteindelijk zo’n 200 km met de auto kunnen rijden. Een leuke mix van snelweg, b-wegen en ook in de stad konden we deze fraaie SUV proberen.
Uiterlijk: kort gezegd, één van de fraaiste SUV’s die je op dit moment kunt kopen. Echt een goede uitstraling en hij valt erg op in het Nederlandse straatbeeld. Bijna iedereen kijkt de auto na en een aantal mensen kwam ongevraagd met complimenten. Een aantal jonge (aantrekkelijke) dames hadden wel oog voor de auto dus als dat een belangrijk argument is bij de keuze van je auto dan zit je met de FX35/45 goed. De proporties van de auto zijn vrij goed. Misschien is de neus iets te lang in verhouding tot de rest van de auto, maar wij hebben geen enkele negatieve reactie gehoord (en dat is bij een SUV lang niet altijd zo).
De auto lijkt van buiten niet zo groot maar is ruimer van binnen dan het uiterlijk doet vermoeden. Beenruimte is er genoeg, ook als de bestuurder en de passagier wat langer zijn (met mijn 1,85m had ik ruimte over, zowel voor- als achterin). Deze FX35 had een fraai leren interieur en de kwaliteit van het leer en de afwerking was erg netjes. Het Infiniti logo is in de rugleuningen gestikt en dat is net dat beetje extra dat het interieur onderscheid van andere auto’s. De stoelen zijn uitstekend, na de hele dag op pad te zijn geweest heb je nog steeds het gevoel dat je zonder problemen naar zuid Frankrijk kan rijden. De elektrische bediening van de stoelen werkt prima alleen staan er geen symbolen bij, dus de eerste paar keer ga je de fout in. De cruise-control werkte wat onhandig en was niet echt nauwkeurig te doseren, bovendien ontbreekt een digitale aanduiding van de ingestelde snelheid. “So what?” hoor ik je denken…… tja het is nou eenmaal erg handig bij flitspalen of bij trajectcontroles.
Afwerking van het interieur is wel goed, alles zit strak in elkaar, geen rare kieren en gaten, en geen schroeven in het zicht, maar het kan op punten beter. We hebben de mening van een aantal mensen gevraagd over de auto en sommige van hen vonden bepaalde details van het dashboard niet mooi. De middenconsole (die is fraai, met radio/cd, de climate control en de boordcomputer) steekt bijvoorbeeld af bij de knullige ouderwetse knop voor de instelling van de dashboardverlichting. Kleine dingetjes, maar ja we hebben het wel over een auto van meer dan 80.000 euro (in een luxe uitvoering).
Aan opbergruimte is waarschijnlijk pas op het laatste moment gedacht want Inifiti heeft wat minder logische keuzes gemaakt. De handleiding voor de auto lag in het dashboardkastje en verder paste er eigenlijk niets in. De armsteunen zijn individueel verstelbaar, en hebben een ingebouwd opbergvakje voor een mobieltje of snoep maar doordat het twee armsteunen zijn is elk vak wat klein. De drankhouders zijn groot genoeg voor 0,5 liter flessen maar de armsteun moet dan naar achteren.
De kofferbak is even schrikken! Zo klein dat je eigenlijk niet met een gezin op vakantie kan. Het reservewiel ligt onder de auto maar bij een SUV is zelfs een thuisbrenger een groot ding. Hierdoor is de kofferbak erg ondiep. Zijn er geen Run-flat banden voor een SUV? Dan kan het reservewiel eruit en heb je er zomaar 80 liter bagageruimte bij.
De helling van de rugleuning van de achterbank is verstelbaar vanuit de kofferbak. Comfortabel, maar de bergruimte wordt er nauwelijks groter van. De optie om de achterbank iets naar voren te schuiven ontbreekt en dat is jammer want achterin is ruimte zat. Ik heb geen skiluikje gezien, maar misschien is dat een optie.
Goed we gingen rijden toch? Niet teveel kletsen, gas erop!
De 3,5 liter motor is erg stil bij constante snelheden en laat zich gelukkig bij hard accelereren goed genoeg horen. Het geluid is van een typische V6-cilinder, mooi soepel tot aan het maximale toerental waarbij de automaat opschakelt. Geen rauwe brul zoals bij een V8 nog wel eens voorkomt (er is overigens ook een FX45 met V8 en die zal ook iets meer noten in zijn zang hebben ;-) ) De automaat met 5 versnellingen is goed bij de les en schakelt vlot terug. Als je zin hebt kun je deze automaat ook zelf schakelen. Je zet daarvoor de pook in de manuele stand en tikt het pookje naar voren voor terugschakelen en naar achteren om een versnelling hoger in te schakelen. Het voordeel is dat je bijvoorbeeld bij steile heuvels kunt voorkomen dat de automaat opschakelt.
De 5e versnelling is een overdrive en daarmee prima voor lekker relaxt cruisen op de lange afstanden. Alleen moet zoals bij de meeste automaten dan voor het kort verhogen van de snelheid wel even een tandje worden teruggeschakeld. Iets kortere versnellingen zouden de auto sneller maken, maar ook nerveuzer. Bovendien zou het brandstof verbruik dan waarschijnlijk erg hoog worden. Dat viel ondanks onze af en toe zware rechtervoet toch eigenlijk best mee. Een verbruik van 13 tot 14 liter per 100km is voor een SUV van ongeveer 1930kg best netjes en met een rustige rijstijl zou 1 liter op 8 km ook zeker te halen zijn. Gezien de klanten die een auto als deze overwegen is de keuze voor waarschijnlijk helemaal goed.
Het weggedrag is zoals je van een SUV mag verwachten, de auto is vrij hoog en redelijk zwaar. In de korte bochten (minirotondes) helt de carrosserie wat over en hoor je al snel de banden piepen (“schat, luister nou, ik reed echt nog géén 40 op die rotonde”). Je zult dus minder in de verleiding komen om eens fanatiek de bocht om te gaan dan met een “normale sedan”. Toch blijkt de auto best een goede wegligging te hebben en bij het klaverblad bleven de banden stil bij normale snelheden. Dat je hier niet met een sportwagen te maken hebt dat is voor iedereen wel duidelijk. We zullen je dan ook niet vermoeien met allerlei cijfers over hoe snel deze wagen sprintjes trekt. Laten we het houden op lekker vlot en meer dan snel genoeg om 90% van alle verkeer voor te blijven. De auto is vooral comfortabel en dat is voor veel mensen veel belangrijker dan een seconde sneller sprinten naar 100km/u.
Onder deze FX35 zaten 18 inch wielen met 265/40 banden en dat staat de auto goed. Helaas konden we de 20 Inch niet testen, maar de mensen van Autdoor vertelden ons dat ze die fijner vinden en dat de 20 Inch wielen een beter weggedrag opleveren. Die zouden we waarschijnlijk zelf ook kiezen als optie bij deze auto want grote wielen horen bij een SUV met zoveel uitstraling.
Conclusie: een fijn rijdende lange afstand auto met veel luxe en bakken vol uitstraling. Wil je echt wat origineels en heb je een auto niet nodig als pakezel dan is deze auto een originele en exclusieve keuze.
Dus als je een SUV zoekt en niet bang bent voor wat aandacht, dan moet deze Infiniti bovenaan je lijstje staan. Maar misschien moet je toch maar gelijk voor de V8 gaan. Ik denk dat die motor deze fraaie SUV “helemaal af” maakt.
Ruben zegt
Schitterende auto, maar het zou voor mij idd de FX45 moeten zijn. :-)
Mark S. zegt
Ja bij ons in de buurt staan er 2 en het is echt een wagen die opvalt. Mensen kijken die altijd na, omdat het schitterende auto is, maar ook omdat ze niet weten wat voor merk het is.
ddrik zegt
ik heb er zaterdag nog in meegereden… zalige auto
de achterbank kan plat dus kan je gemakkelijk een fiets ofzo vervoeren..
enkel als je al met 4 in de auto zit kan ik mij voorstellen dat je wat bagageruimte tekort komt.
zo’n FX45 echt wel abnormaal zijn want die FX35 gaat al vlotjes naar de 200 :p
Van Dullemen zegt
Zijn er echt maar honderd in NL? Ik weet er al vijf bij ons in de buurt. Misschien doen ze alsof het er weinig zijn om het zogenaamd exclusief te houden.
Marco zegt
m’n kapper heeft er al een tijdje één, en inderdaad de kofferbak is klein, zeer klein, voor een gemiddelde wintersport kun je beter een andere auto nemen. 20’inch lichmetaal staat hem overigens perfect…
Ook een beetje jammer dat er maar een V6 in zit.
henk zegt
jeep voor mietjes zeg ik
Citrofiel zegt
Ik heb hem anders nog nooit gezien, en ik let wel op auto’s. Voor een SUV is hij inderdaad mooi.
Mpower zegt
Review met veel beruikbare info.
Hele mooie wagen, in de SUV segment is de Infiniti FX en de Range Rover Sport het knapste.
silasse zegt
mooi suv.
Thijs zegt
ej WOoOdy, waar is de foto van het dashboard?
w0o0dy zegt
u vraagt……
olibier zegt
en een foto van de motor??
w0o0dy zegt
niet van de auto die wij hebben gereden, maar wel van een FX35
Benny zegt
Doe mij maar een Murano.
d_vdm zegt
Hele aantrekkelijke auto. Jammer dat Nissan niet zo’n 3 liter 6 cilinder diesel (500 nm/ >200 pk) in de aanbieding heeft, dat had de verkopen in Europa 10 x zo hoog gemaakt. Mooi aluminium (of is het plastic?) en zwart leer binnenin. Opvallend is het relatief lage gewicht van deze toch vrij forse SUV. Kunnen VW, Porsche en vooral LandRover nog wat van leren. Ziet er idd sportief uit.
larz zegt
mooie auto! ik heb er al ingezeten bij de hai, echt een mooie auto! en mooi geluid:P
JeffreyG zegt
zag er laatst eentje
is echt een dikke wagen :)
autoblogger zegt
@Marco: nee he, de kapper heeft er echt eentje??
Marco zegt
@ autoblogger, is een kapper met zeer goede smaak van auto’s – Volvo XC90 – Audi A6 Avant 3.0 quattro en dus de Infiniti…
kappered zegt
Ik heb sinds september een FX35 full options, echt een superbak. Ik koop een auto nl. niet voor de kofferruimte en met 3 man op wintersport gaat heel gemakkelijk.
Betreft de V6 is dezelfde die in de nissan z350 zit, pk’s genoeg resp. 280.
De sound is mooier als die van de v8 en met deze benzine prijzen en een 80 liter tank is de v6 prima te rijden.
SimonMc zegt
Goed geschreven!Wel zoals reeds vermeld bespreek je het dashboard, maar je zet er geen foto bij zodat we zelf kunnen oordelen, maar goed, dat is maar een detail.
Vind hem er persoonlijk heel goed uitzien, maar heb zo de indruk de laatste tijd dat veel suv’s zo iets of wat hetzelfde uiterlijk aan het delen zijn,dan spreek ik over de toyota RA4, de hyundai santa fé,en zelfs een klein beetje de mercedes ML en ook een klein beetje de audi Q7.
Ik zou zeggen, oordeel zelf!
w0o0dy zegt
nog een plaatje van het interieur
Ralph zegt
van vrienden in Amerika heb ik gehoord dat de kwaliteit, zelfs voor Amerikaanse maatstaven!, erg slecht is. Veel onderhoud, technische storingen en na een paar duizend km’s veel kraakjes en piepjes
Stylez zegt
Ik kan me goed voorstellen dat jullie onder de indruk zijn van deze auto. De eerste keer dat ik er 1 zag rijden hing mijn mond ook open.
Een zeldzaam mooie SUV.
dekster zegt
even iets over die bagage ruimte de koffer mag misschien niet groot zijn, je hebt toch 2gigantische rails op je dak?
404 zegt
Hij is de leverbaar in Nederland? via de importeur? Het ontwerp is al van 2003 volgens mij. Wel een heel mooie bak.
autoblogger zegt
Er is nog geen officiele importeur, die komt in 2008.
Je kan em bestellen via http://www.autdoor.nl
404 zegt
ok dank
Mr. R zegt
Wat een schitterend ding blijft ’t! En wát een schande dat ie niet in Europa leverbaar is! Ik meen dat Renault-Nissan Infiniti pas naar Europa wil halen als er dikke dieselmotoren beschikbaar zijn. Ik zou zeggen: ‘Schiet eens op met die dieselmotoren en start de verkoop! Ga geld verdienen!’
remy zegt
tog ist interieur niet mooi, als je het vergelijkt met de concurrentie, cayenne, range rover sport, enz. exterieur daarintegen is wel zeer excentriek. kzou um niet kopen(i.v.m. restwaarde), maar vind het wel een mooie verschijning.
A.r zegt
Je hebt ook de Infiniti QX56. met een 5.6liter V8. Dat ding is ook verstoken van de technische mankementen en shit. MAAARRR, een Cayenne is net een Dinky toy als je hem er naast zet. En dat is natuurlijk veel belangrijker….fifty uuhhh.
http://www.infiniti.com/qx/index.html
olibier zegt
bedankt WOoOdy voor de foto
LuMoWe zegt
die auto gaat 0-100 in 5,5 dacht ik..*-)? k heb hem laatst in knokke gezien, midden op t pleintje daar stond nissan met dit model… mooie auto… maar er zijn er zeker wel meer dan 100 in nederland..;)
LuMoWe zegt
Je hebt ook de Infiniti QX56. met een 5.6liter V8. Dat ding is ook verstoken van de technische mankementen en shit. MAAARRR, een Cayenne is net een Dinky toy als je hem er naast zet. En dat is natuurlijk veel belangrijker….fifty uuhhh.
Die heb ik londen gezien…. LELIJK_____:| als die naar nederland komt, emigreer ik… wel een huis met privé circuit dan…. n met een db9 en een murcíélago….
supergrover zegt
ik blijf een zeur… die technische mankementen, hoe worden die verholpen??
Enne terugroepacties?? wie doet dat??
Bezint eer ge een import auto uit de usa koopt… kan je heel veel ellende mee krijgen… en oplossingen zijn niet makkelijk..
Omgekeerd ook trouwens, laatst dat artikel van die amerikaan met zijn mercedes van €2M en geen garantie.. :-(
w0o0dy zegt
welke technische mankementen? De auto die wij meekregen werkte perfect!
Zonder dollen, de auto’s worden door de bedrijven die ze leveren onderhouden en die hebben uitstekende contacten met hun leveranciers. Op die manier wordt kwalitatief goede ondersteuning gegeven, ook bij terugroepacties (zo is ons verzekerd).
Ejay zegt
Prachtige auto, ben al fan van de wagen sinds de introductie. Heb er pas geleden eentje gezien en het is gewoon prachtig. Enige nadeel is de afschrijving zoals dat bij alle nieuw geimporteerde amerikanen gaat; hoog.
aston martin fan zegt
vandaag een gezien Zoo vett
maar waneer komt infiniti nu naar europa??
Ik zegt
De foto’s laten nog het oude 2005 model zien. De 2006 is van binnen mooier. Ik heb er zelf een en die breng ik binnenkort mee naar NL. De afschrijving valt mee, kijk maar hoe die dingen in waarde dalen op autotrader.
JvKintheUSA zegt
Ik heb twee maanden geleden een FX35 gekocht. Sticker prijs hier $46,000. Met 20 inch velgen rijd het ERG hobbelig, heb dus voor the 18 inch gekozen. Ik vind het een echte race bak. 7 seconden naar 100 km is niet slecht. De V8 diet het in 6 seconden, net iets sneller dan een Cayenne S, die het trouwens kwalitatief niet zo goed doet als de Infinity. See Business week online http://www.businessweek.com/autos/
spiekerjozef zegt
Ik woon op een gemengd industrieterrein in schuttorf (D).
In de hal van mijn buren zit een bedrijf dat m.b.v. een pools team van gasinbouwexperts alle soorten wagens ombouwen op LPG.
Van de week stond er zon infinity fx 35 echt een ontzettend stoere mooie SUV.
Met een dikke druppel aan mijn neus vroeg ik Pjotr de baas van de Polen of ik er even in mocht zitten . hij zei in duits pools mixture du jozef wenn du wollen du probe fahren auto grade gas eingebaut ich nix zeit haben fur probefahrt.
Nou dat heb ik geweten hij liep echt super en ik kon geen verschil merken in trekkracht tussen LPG en benzine en van piepende banden heb ik niks gemerkt er zaten overigens wel 20 inch onder .
miranda zegt
het was wel even zoeken maar dan is het de moeite waard.
bij ons in de buurt rijd z;n geweldige infniti rond en ik wilden dan ook weten wat voor een auto het was naar lang zoeken kijk hier het resultaat in een woord geweldig
Hans zegt
Wat een zeldzaam sterk ontwerp zeg, als je’m rond ziet rijden lijkt het wel een gorilla die loopt rond te loeren. En met LPG nog betaalbaar ook ;o) alleen moet je dan dus steeds met een dakkoffer op pad om je wekelijkse boodschappen in huis te halen. Maar even serieus, ik zou graag in een europese versie met dikke diesel willen rondrijden, daarbij verbleken al die lompe Duitse SUVs!
RP zegt
Al wat er in NL rijdt aan Infinity 35/45 is geïmporteerd en niet geleverd via Nissan Europa/NL. Deze versies wijken op veel punten af van wat hier wettelijk moet zoewel motorisch als technisch. Men is nu hard bezig de 35 en 45 aan te passen aan de Europese normen en ons rijgedrag, lees zwaardere remmen, betere versnellingsbakken en allerlei technische aanpasingen aan het onderstel
Vanaf 2008 officieel verkrijgbaar bij alle Nissan dealer de Europese versie v/d Infinity 35/45 en Nissan GT-S (laatste is ex skyline en gaat meer dan een ton in euro’s kosten en het paradepaardje in the USA, absolute porsche killer daar, zal hier in de Eu niet lukken)
Ronald zegt
Wat een waardeloze review! De FX-en staan er om bekend dat ze erg hard geveerd zijn. Dat geldt vooral voor de 20″ wielen (standaard op de fx45). In Amerika noemen ze dat op een ” bumpy ride”. Voor 2007 hebben de FX-en dan ook andere veren gekregen en zou het probleem duidelijk minder moeten zijn. Ik heb zowel in de US als in Nederland met een FX gereden (FX 45 resp FX 35). En inderdaad, hij was veel te hard geveerd. Maar wat schrijven ze hier: hij is vooral comfortabel. En dat de 20″ fijner zouden zijn. Tjonge, dan heb je toch geen idee wat je schrijft. Om droef van te worden.
w0o0dy zegt
@Ronald: ik heb er mee gereden en vond het wel meevallen. Het is geen vliegend tapijt, maar ik heb geen enkele keer gedacht dat het te hard was…. Weet niet waarmee jij het vergelijkt maar oncomfortabel was de auto niet en we hebben er toch echt een uur of 4 in rondgereden over allerlei wegen en zelfs over onverhard. Dat jij het er niet mee eens bent betekent automatisch dat wij het fout hebben? Lekker arrogant van je!
En als het schrijfwerk je op deze site niet bevalt….. er zijn andere sites over auto’s, de groeten!
autoblogger zegt
@w0o0dy: nou nou, kun je niet tegen een beetje kritiek?
@Ronald: beetje subtieler mag inderdaad wel.
Vrede op aarde;)
w0o0dy zegt
kritiek is prima en is zelfs welkom, maar er zijn opmerkingen die te ver gaan. Ik voel weinig behoefte om overdreven subtiel te reageren op dit soort lompe en teksten.
leonid zegt
Een paar jaar geleden was Kiev al overspoeld met deze Infinities. Ook in Rusland duiken ze steeds vaker op en wordt er actief reclame voor gemaakt. De reden hiervoor was, afgezien van het feit dat de Russen wat meer geld te besteden hebben dan wij, dat voor succes op de Westeuropese leasemarkt er een model met een dieselmotor te koop moet zijn. Zodra deze er is, zal de Infinity ook bij ons verkrijgbaar zijn. Een prachtige auto, maar 20 inch wielen is wel het minimum, anders kloppen de verhoudingen niet.
hans zegt
Van al de wagens die ik heb gehad is de FX35 toch wel de beste. Heb getwijfeld over BMW X5 en Mercedes ML maar kon aan de verleiding van de FX niet weerstaan. Niet te veel toeters en bellen aan de wagen, puur functioneel zoals het hoort. Alles wat er aan zit gebruik je ook. Op en top een prima wagen met (sport)allures. Enige minpunt: FM radio. (zoekt alleen op oneven frequenties 93.7, 94.5 enz)
MR. BEAN zegt
hallo, ik heb net via familie in america een FX35 gekocht.
wie kan mij vertellen wat er voor nodig is om er een N.L. kenteken op te krijgen is.
ik heb gehoord dat er andere koplampen in gezet moeten worden, met een E-4
stempel.weet iemand hier mischien meer over, en waar zijn deze eventueel te koop? b.v.d. siep
martin zegt
in was laatst in St petersburg. daar staan ze op bijna iedere hoek van de straat
een speeltje van de happy few aldaar
Math Sijben zegt
Wie weet waar ik in V.S. terecht kan om een Infinity te kopen?
Met welke dealer heeft “Mr. Bean” dit bijvoorbeeld voor elkaar gekregen?
M.vr.gr.
Math
JvKintheUSA zegt
Bij de Infinity dealer :-)
Ronald zegt
Ik zal je een paar links geven over de vering.
http://consumerguideauto.howstuffworks.com/2006-infiniti-fx-6.htm
Een 3 voor ride quality……
en nog veel interessanter, user reviews:
http://autos.yahoo.com/infiniti_fx35-reviews_user/;_ylt=AgjMG.aWOi7K3GAlxyLEL2iwib8F
http://autos.msn.com/research/userreviews/reviewlist.aspx?modelid=11870 (zie o.a. blz 2!)
Zoals je kunt zien, klagen veel gebruikers over de harde vering. Ook op andere sites vaak hetzelfde verhaal.
Waarvan het meest extreme voorbeeld iemand die zelfs zijn vering wil vervangen van een fx 45…:
http://forums.freshalloy.com/showthread.php?t=94770
Misschien voortaan eens wat kritischer proberen te zijn?
Ik weet trouwens niet in hoeverre de gewijzigde vering (2007 model) een verbetering inhoudt. Blijft wel een ontzettend mooie auto.
René zegt
Leuk te lezen al deze reacties op deze site, daarom een berichtje van mij terug. Ik ben sinds 2004 eigenaar van een infiniti FX45, vooral in de eerste maanden toen er nog maar een paar in Nederland rondreden van alles meegemaakt van achtervolgingen om foto;s te kunnen maken tot klemrijden om informatie te vragen over de auto. Ik heb de auto zelf geïmporteerd via een dealer “Kings Infiniti”in Brooklyn New York. Het heeft weken geduurd voordat alles geregeld was om te verschepen en in te voeren. Al met al wel de moeite waard superauto wel wat stug geveerd inderdaad en de benzineprijzen van de laatste jaren zijn ook niet om vrolijk van te worden, maar toch ben ik blij dat ik gekozen heb voor de V8, super prestaties en geluid.
`Gerrit zegt
Wie weet hoe het met de invoer zit bij de rijksdienst van wegverkeer
Kan je hem zondr problemen uit de VS invoeren ?
Ik wil er graag een kopen.
Ik hoor graag van ieders ervaringen
Gerrit
w0o0dy zegt
zelf importeren lijkt me een hele klus… maar bijvoorbeeld bij Munsterhuis (http://www.munsterhuis.nl) en bij Autdoor (in Almelo http://www.oudeluttikhuis.com) kun je de auto’s gewoon kopen. Zij zorgen dan voor de rest……
Ronald zegt
ja bij munsterhuis kun je hem inderdaad voor de HOOFDprijs kopen.
De RDW weigert overigens ene kenteken bij rechstreekse import i.v.m. ontbreken van een Europese type-goedkeuring. Via Duitsland is wel mogelijk, hij moet dus altijd 1 dag op Duits kenteken staan. Dat is overigens een standaardroute, die de Nederlandse bedrijven ook gebruiken.
De RDW mailt je zelfs op verzoek een hele handleiding toe…
Kijk eens op http://www.autoscout.de. Dat is de makkelijkste weg.
Ronald zegt
Via Duitsland scheelt je zo 20k…..
DeBarman zegt
Vergeet je de BPM dan ff niet er bij op te tellen. Ik dacht ook goedkoper uit te zijn, uiteindelijk ben ik bij een specialist terecht gekomen en was ik uiteindelijk duurder uit. Ik ben er wel achter gekomen dat de bedrijven die dit vaker doen net iets beter de weg weten dan je zelf ooit te weten kunt komen. En laat ze er maar iets aan verdienen, het neemt in ieder geval een heleboel zorgen weg. Ook iets beter voor mijn nachtrust :).
tienie zegt
eindelijk heb ik gevonden wat ik zocht. Ik heb die autos al 2 keer gezien in Belgie, heb mij telkens afgevraagd welk merk dat begot zou zijn. Ik vind die echt heel mooi. En eindelijk weet ik het! Jieha.
Ook leuk om commentaren daaromtrent te lezen!
Raul zegt
Wat kost deze auto?
H.Sourmanshahi zegt
hierbij verzoek ik u de prijs van FX35 bekend te maken en of in nederland is leefbaar en hoe lang het duurt.
bij voorbaat dank,
habib
christian zegt
Good aricle! Very interessting.
Back2Basic zegt
blinkt van buiten stinkt van binnen en zo heb je dat met de meeste type auto’s van dit caliber. Betrouwbaarheid is niet echt een reden om deze auto te kopen, maar tja het is meer eyecandy zoals iedereen het al aangeeft. Wel jammer… maar goed ik heb die van mij al verkocht en een cx-7 gekocht. Voor de kenners is dit buiten blinkt binnen blinkt … tja Mazda weer he
hanzi zegt
het is tot nu toe de enige auto waar ik nog geen technische problemen met heb gehad. De betrouwbaarheid in mijn ogen is uitzonderlijk goed. Ik begrijp echt niet waarover back2basic het heeft.
Ruben zegt
Kijk eens bij de rubriek overige auto op Marktplaats voor een mooie FX 45 V8!
Pizzaboy zegt
de prijs is ongeveer al bekend.
met alles derop en deraan kost de Fx35 ong. 85.000. euro
Fx45 ong. 95.000. euro.
kijk anders maar is op: http://www.infiniti.nl/html/fx35.htm
rechtsboven op die pagina kan je kiezen de 35 of de 45 ;)
Lars zegt
Jongens! Wij hebben er twee, Fx35 2003 full options en een FX35 2007, enne zoveel hoeven ze echt niet te kosten hoor. Ook nieuw niet. 15.000 euro minder mag ook. Trouwens, onderhoud gewoon via de Nissan dealer en de explotatie kosten vallen mee. Groet, een tevreden FX rijder!
Axel zegt
gave bak, ik zag hem voor het eerst onderweg naar Duitsland
maar kan iemand mij vertellen wat n Kelly is
dat stond erop, of is dat alleen op bestelling met naam?
Nick zegt
to alex 28 july 2007
kelly is de naam van de importeur, daar hebben wij hem besteld.
de infiniti was dat een witte?? die is namelijk van ons (H) eerste witte in nederland en misschien wel europa
te vet die bak :D en hij rijd heeeeerlijk..
Nick zegt
foto van de auto is te zien op http://www.nickdegilde.nl
staat voor ons bedrijf..
ciao
Nick zegt
voor de mensen die er een willen bestellen
wij weten de goede en snelste weg om ze vanuit amerika naar nederland te krijgen en ook een nederlands kenteken te verzorgen wat een groot probleem is ivm de vele aanpassingen die moeten gemaakt worden aan de auto
zoals idd de koplampen zijn niet automatisch in hoogte verstelbaar, geen mist achterlicht heeft hij en knipperlichten zijn de achterlichten.
als de fx een TUV keuring heeft gehad krijgt hij automatisch een NL kenteken.
Als je geintresseert bent in het kopen van zo’n auto
neem dan contact op met
http://www.nordicauto.nl
tel. 0499-471682
te Son en breugel
Nordic Auto BV
Tav.
M.G.H. de Gilde
Directie
Joop zegt
Kan iemand mij vertellen voor welke nieuwprijs de douane de FX35 inschat.
Dit in verband met de BPM afdracht. Ik heb al een paar keer met die lui gebeld en die zeggen iedere keer dat ik dat zelf moet aangeven en dan wordt het bter plekke beoordeelt. Ik snap het niet want er moet toch bij de douane één en ander al bekend zijn lijkt mij zo.
Overigens heb ik de duitsland route al een keer gevolgd met mijn Jeep. Te belachelijk voor woorden dat wij Nederlanders die poespas moeten uithalen om een amerikaanse auto op de weg te krijgen. Graag een reaktie over de prijs, omdat ik er gauw eentje uit de VS wil halen.
Hans zegt
Prijs in België bedraagt om en bij de 60.000 €uro inclusief BTW (21%) voor de FX35. (met alle opties) Te verkrijgen bij Nissan Leo Peeters http://www.leopeeters.be (Aarschot) Anders wacht je nog een paar maanden. Naar verluid worden ze vanaf 2008 in Duitsland op de markt gebracht. Dan zijn ze meteen Europees gekeurd en hoeven die enkele aanpassingen niet.
Joop zegt
Bedankt Hans voor je bericht. Als de prijs in Belgie 60,000.00 Euro is dan zal de prijs in Nederland zeker Euro 75,000 / 80,000.00 zijn. Ik zoek overigens geen nieuwe. Er zit niets anders op dan ze uit de VS te halen. FX uit 2004 kost ca $23,000.00 dat is Euro 16,300.00. + transportkosen+10% EU heffing + BTW +BPM+duitskenteken komt hij dan op zo’n Eur 30,000.
Hans Poel zegt
Wat is het basisbedrag dat de RDW hanteert voor een geimporteerde FX35 uit 2003?
Hans Poel zegt
voor de BPM bedoel ik
Joey zegt
infiniti FX 35 een super wagen om mee te rijden.
ik heb een jaar geleden even in zo’n wagen gereden (ik zelf achter het stuur)met de 20 inch eronder en dat was heerlijk. en zeer snel. de mensen bij de bushalte keken je na. geweldige ervaring net zoals met een hummer rijden.
als ik nog eens de kans kreeg om erin te rijden doe ik het graag!!!!!!!!!!!
hans zegt
Ik heb gehoord dat de RDW de Infinity FX 35 niet keurt, omdat het type niet geproduceerd is voor de EU-markt. Naar het schijnt moet er een een zogenaamde IKS keuring worden uitgevoerd (door een aparte afdeling van de RDW), en de kosten hiervoor zijn € 1.000 exclusief eventuele aanpassingen.
Ik zou graag horen van iemand die ervaring heeft met een IKS.
Bij voorbaat dank.
Rudy zegt
In de USA kost de duurste versie 39.600 $ (28250 euro) en bij sommige dealers kan je deze ook voor minder krijgen (net gezien) ; het is een schaande dat in Europa (en in het bijzonder in Nederland) voor een reden of ander , de mensen veel meer moeten betalen.
Ronald zegt
Hier nog een mooi stukje over de beroerde vering van de FX45:
“Infiniti’s original FX moon buggy debuted in 2003 intending to be a sports sedan wearing a fanny pack. It handled well, accelerated smartly with the optional V-8, and looked particularly glam on its optional 20-inch wheels. It also rode as if its axles were welded directly to the body. Averaging 23,000 sales per year, the FX reached a small, mostly male audience willing to be pummeled in the name of fashion. ”
http://www.caranddriver.com/reviews/hot_lists/car_shopping/crossovers/2009_infiniti_fx50_short_take_road_test
Tja. Ik zal maar niks zeggen, he.
Ronald zegt
“Reason numero uno that female shoppers rejected the old FX was its poor ride quality, says Larry Dominique, Nissan and Infiniti’s vice-president of product planning”.
Tja. Als Infiniti het zelf al toegeeft :-)
Nick zegt
Ons moeder hoor ik anders niet klagen?
wimbers zegt
amerikanen hebben een ander idee van ride quality. als het nadeint. is het comfortabel, als het direct stuurt is het sportief, maar bad ride quality.
btw.
ik houd al sinds ik in 2003 in amerika dit ding voor het eerst zag, de occasion markt in de gaten. eind dit jaar haal ik er een uit duitsland.
Autdoor zegt
Bovenstaande, via Autoblog, geteste Infiniti FX35 was van Autdoor SUV afkomstig. In 2004 zijn wij gestart met de import van amerikaanse SUV’s.
Infiniti FX35, Buick Enclave, Ford Edge, Hybrides, etc.
Kijk maar eens naar onze portfolio op http://www.autdoor.eu/portfolio
Team Autdoor SUV
Binnenkort gaan we met z’n allen meedoen aan de Celtic Challenge, kijk maar eens op http://www.celticchallenge.nl
Ronald zegt
Beste Wimbers,
Ik heb er zelf een aantal keren mee gereden en ik onderschrijf hun conclusie over de vering van het vorige model volledig. Btw, “It also rode as if its axles were welded directly to the body” lijkt me toch duidelijk iets anders dan “direct sturen” etc.
Overigens wordt de nieuwe aanzienlijk beter getest. Al vinden ze die nog steeds hard geveerd.
w0o0dy zegt
@Ronald: Ooit gehoord van overdrijven als een schrijfstijl?
Ik weet niet wat jij wel een goed geveerde auto vind, maar grote kans dat ik (en met mij meerdere mensen die liever sportieve auto’s rijden) daar niet van gecharmeerd zijn.
Misschien ligt voor de meeste mensen (en bij jou) de verwachting van het weggedrag van een SUV anders, maar “te hard” betekent in mijn beleving dat oneffenheden irritant worden doorgegeven en dat is bij de fx35 wat mij betreft niet het geval. Je voelt wel oneffenheden, maar niet zo dat je verlangt naar niergordels of dat je beeld wazig wordt door het gestuiter en getril.
Ik rij een Mx5 met een sportonderstel…. en een Peugeot met standaard set-up. Ik weet het verschil tussen soft en hard echt wel….. Mijn Peugeot is op het randje van te zacht geveerd naar mijn smaak en mijn Mx5 is wat aan de stevige kant op kleine oneffenheden……maar zacht genoeg op grotere oneffenheden en houdt te allen tijde de wielen aan de grond. En dat is in mijn ogen een goede set-up voor een kleine sportwagen.
Feit blijft dat na 4 uur in de FX35 op allerlei wegen, wij geen enkele keer gedacht hebben dat de auto te hard geveerd was….. Dat heeft niets te maken met niet weten waar je het over hebt of slecht schrijven… dat is een kwestie van smaak.
Ronald zegt
@ woody
Een goed geveerde auto is een auto waarin je niet steeds zit te schudden op slecht wegdek.
Vanzelfsprekend is de omschrijving “also rode as if its axles were welded directly to the body” overdreven. Maar de schrijver heeft natuurlijk niets voor niets voor deze extreme beeldspraak gekozen.
Fijn dat je de FX niet te hard vond. Kennelijk denken velen daar geheel anders over. Zie de links.
Btw. 4 uurtjes erin rijden is totaal iets anders dan er 100.000 km in rijden. En gezien je huidige auto’s blijf ik bij mijn conclusie. Sorry.
w0o0dy zegt
Tja, toch zijn er genoeg die zeggen wat wij ook zeggen: Sportief en stevig en op slechte ondergrond wat onrustig maar niet steenhard en zelfs niet TE hard…
“The FX35 rides on somewhat less stylish-but hardly puny-eighteen-inch wheels and more forgiving 60-series rubber. Its strut/multi-link suspension is a bit less stiff. And as a result, its ride is far better. http://www.automobilemag.com
“The FX35 without the sport package rides more smoothly and more pleasantly. It’s still plenty nimble and quick, and fun to drive. But its suspension is slightly more compliant, more comfortable in most situations, and its higher profile tires take some of the crack out of bumps and expansion joints. However, even the FX35’s suspension is on the firm side and the ride gets a little bumpy on rough streets at low speeds.” http://www.automotive.com
“The ride is nearly as animated as the ML’s, but the Infiniti’s motions suggest sports-car connectivity, not the machine-age heftiness of the Mercedes. Which means the FX embodies a very un-SUV-like crispness in its steering and braking response. For the most part this is a good thing, although on rough roads (or even on concrete freeways with raised expansion strips), you may wish the FX offered a “comfort” setting on its suspension.”
“The Infiniti FX35 is our winner–by a nose. It’s an unusual and unusually capable entry in what has become an extremely crowded segment. The FX’s bold styling stands out in an all-too-predictable field, and its driving dynamics never failed to put smiles on our faces. For drivers who want maximum “sport” from their sport/utility vehicle, the Infiniti FX35 is top-dog.”
http://www.Motortrend.com
“On the winding mountain roads just outside of Palm Springs, the FX45 proved its worth as a genuinely sporty SUV. The vehicle is amazingly well-balanced, and the body exhibits little roll. Massive 265/50 Goodyear Eagles mounted on 20-inch alloy wheels provide more grip than some sports cars. When asked how they were able to offer the production car with 20-inch wheels (just like the concept car), Eijiro Fukai, chief product specialist, said, “The engineers wanted to save money by using smaller wheels, but on this point I would not compromise. [The] FX45 must offer excellent performance on the road for it to be successful.” The only drawback to all this canyon-carving performance is that the ride quality can suffer a bit when the road is anything less than smooth.” http://www.edmunds.com
Hans zegt
Ik rijd al drie jaar met een FX35. Ik vind de vering trouwens uitstekend. Heb ook al met ML, X5 en JEEP gereden maar vind de vering in deze wagens inferieur aan deze van de FX35. De FX heeft meer weg van een sportwagen. Dus de “hardere” vering hoort daar ook bij. Een FX met zachte vering zou een contradictie zijn en zou het totaalconcept uithollen.
Ronald zegt
De meningen verschillen dus, zullen we maar zeggen.
Overigens zit er nog een behoorlijk verschil tussen “hard” en “comfortabel”. Over die typering viel ik, en naar ik nog steeds meen, terecht.
Ronald zegt
(in combinatie met de opmerking over de 20″ wielen, matuurlijk)
shabba zegt
Weet toevallig iemand welke motor olie in de fx35 bj04 gaat?
bvd.
shabba
michel zegt
bij ons in Wassenaar rijden er genoeg (veel amerikanen wonen hier)
zelfs de FX35 maakt een prachtig geluid.
hij is al jaren mijn droomauto
hans zegt
Ik heb net de FX37S besteld. Wordt al geleverd medio september. Geen lange wactthijden dus zoals bij BMW, Mercedes, Audi, enz… Het is een opmerkelijke wagen pico bello afgewerkt, sportief, en boordevol karakter… En zowat alles waaraan je kan denken zit er standaard bij. Bovendien een pak goedkoper dan zijn Duitse rivalen… En je rijdt nog steeds met een exclusieve wagen waar niet om de vijf seconden qua in – en exterieur wat aan wijzigt.
Chantal zegt
To whom it may concern,
Ik heb zojuist een Infinti FX35 gekocht bij Infiniti Amsterdam!
Wat een geweldig bedrijf en wat een hoog service nivo, helemaal leuk.
Ik heb getwijfeld uit vele Suv’s maar heb nu toch echt mijn Suv gevonden, ik ben sinds zaterdag positief gespannen en kan niet wachten tot de dag dat ik deze afgeleverd krijg. Maybe donderdag al…
Verzekering valt ontzettend mee bij Meijers Assurantie in Adam, vragen naar E van Calster.
Mijn man was/is geen voorstander van deze Suv, maar langzaam maar zeker begint hij deze toch wel te waarderen!
Ik zeg gerust smaak komt met de jaren…hahahaha
Zoekt u ook een Infiniti, ga naar Infiniti Amsterdam.
Leuke vriendelijke mensen en hebben verstand van zaken.
Zelfs de meneer van de onderhoud verstaat zijn vak volledig en begrijpt ook zeer zeker wat service is!
En gelukkige eigenaar van een Inifiniti.
Hans zegt
Alweer een gelukkige infiniti fan! Inderdaad service niveau is top. Ook hier in Antwerpen. Je krijgt absoluut niet het gevoel dat je ook maar iets wordt opgedrongen.De verzekering valt idd heel goed mee. Vlgd jaar zouden er diesels komen. Eens kijken hoe de traditionele drie hierop gaan reageren… Laat maar komen…
Dick zegt
Gisteren de testrit gemaakt in de FX45 uit 2006.
Meteen gekocht!!
Ik rijd tot op dit moment nog in een Renault Espace 3.5 V6 en ik moet zeggen, toen ik het terrein afreed voelde ik inderdaad het kuilen in het wegdek erg goed. Een heel verschil met de Espace, maar wat een lekker gevoel!!…super direct en toch comfortabel.
hard (aanwezig en een geweldige wegligging) en comfortabel gaan wat mij betreft prima samen Ronald. Misschien niet voor iedereen. Voor dergelijke mensen zijn err “softere” auto’s.