• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Interieur Porsche Panamera gesnapt!

Auteur: evo, gepost 30 oktober 2008 om 19:57 – 77 Reacties

Waar is KIT?


Mis ik nou het ‘Turbo Boost’-knopje?

De Porsche die al drie jaar geleden op de weg had moeten verschijnen, laat eindelijk eens meer zien dan duck-, duck- en ducktape. Een Finse bezoeker van het forum Teamspeed.com laat ons vele kiekjes zien van het binnenste van de Panamera. Die vele kiekjes waren vast nodig om alles vast te leggen, want wat zien we een hoeveelheid knopjes. Toch zouden we wellicht Porsche’s inspanningen om er iets totaal nieuws van te maken moeten waarderen (bron: teamspeed.com, via: worldcarfans).

Ik heb alleen medelijden voor alle toekomstige passagiers die hun kopje koffie laten vallen…

Waar is KIT?

Meer foto’s kun je hier bekijken.

Ook interessant!

  • Porsche Panamera brand
    Porsche Panamera brand hangt een luchtje aan
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland
    Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland
  • Porsche Panamera Platinum Edition is hier en dit kost het
    Porsche Panamera Platinum Edition: dit kost het en dit krijg je

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

panamera, Porsche, spyshot

Vorig bericht: « Donderdagavond caption contest: GT3 handig op een feestje
Volgend bericht: Zweed krijgt favoriete kenteken niet »

Lees Interacties

Reacties

  1. P@ zegt

    30 oktober 2008 om 19:59

    Gelukkig heeft ie wel een paar ejection-seat knopjes :’)

    Login om te reageren
  2. Kempjes zegt

    30 oktober 2008 om 19:59

    Goede pics ! Kan niet wachten….

    Login om te reageren
  3. Hans zegt

    30 oktober 2008 om 20:00

    zo een groot stuur!!! lijkt precies van een camion te komen

    Login om te reageren
  4. JANUS zegt

    30 oktober 2008 om 20:04

    Wat een zooitje !

    Login om te reageren
  5. ELB zegt

    30 oktober 2008 om 20:07

    Gaaf die contactsleutel!

    Login om te reageren
  6. koen zegt

    30 oktober 2008 om 20:11

    voor de tekst bij de eerste foto, k.i.t.t. is met dubbel t

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  7. Teo zegt

    30 oktober 2008 om 20:13

    Check die sleutel! echt te gek haha

    Login om te reageren
  8. Tinuuuuussss zegt

    30 oktober 2008 om 20:15

    Pfff overal knopjes behalve op het stuur.

    Login om te reageren
  9. AHSprite zegt

    30 oktober 2008 om 20:16

    Eindelijk een mooi interieur van porsche… ik heb dat van de 911 nooit echt mooi gevonden

    Login om te reageren
  10. RenesisHP zegt

    30 oktober 2008 om 20:18

    Typisch zo’n auto waar je continu de weg in kwijt bent.
    Met zoveel knopjes lijkt het net een vliegtuigcockpit.

    Login om te reageren
  11. Harry zegt

    30 oktober 2008 om 20:18

    De sleutel heeft de lijnen die de Panamera zou moeten hebben.

    Login om te reageren
  12. VonStroke zegt

    30 oktober 2008 om 20:19

    Dat ziet er de hel uit qua knopjes. En die sleutel? Een grap mag ik hopen.

    Login om te reageren
  13. Fortuna zegt

    30 oktober 2008 om 20:27

    En waarom testen ze in China?

    Login om te reageren
  14. GezondVerstand zegt

    30 oktober 2008 om 20:28

    Knoppenhel inderdaad !
    En die middentunnel waarom moet die zo groot? Alleen maar ruimteverspilling en dikdoenerij.

    Login om te reageren
  15. Stan zegt

    30 oktober 2008 om 20:28

    Echt mooi! Alles lekker strak echt mooi gewoon!!

    Login om te reageren
  16. johnnyt-jet zegt

    30 oktober 2008 om 20:33

    laat ze eens een italiaan in dienst nemen. Nee , doe toch maar niet.

    Login om te reageren
  17. Audiofreak zegt

    30 oktober 2008 om 20:35

    dacht dat de C5 veel knopjes had, al is dit wel heel mooi. wel maf dat de middentunnel in zo’n hoek zit.

    Login om te reageren
  18. joep zegt

    30 oktober 2008 om 20:38

    Oef dat is wel erg druk… Lay-out van dat scherm doet een beetje audi-esk aan…

    Login om te reageren
  19. Brian zegt

    30 oktober 2008 om 20:42

    Ik vind het prachtig, veel knopjes, maar et oogt wel geordend, zeker niet storen in mijn ogen.
    Super!

    Login om te reageren
  20. BR de Wilde zegt

    30 oktober 2008 om 20:43

    wajoo wat vreselijk veel knopjes. echt niet mooi!

    Login om te reageren
  21. abuis zegt

    30 oktober 2008 om 20:44

    Schuine middentunnel is evolutie van Carrera GT. Moet in het echt gezien worden denk ik, dit ziet er zo op foto niet uit. En die sleutel is echt infantiel. Vele knopjes, daar zijn ze in China gek op Hele auto smaakt beetje Aziatisch naar mijn mening. Is natuurlijk de te verwachten groeimerk voor Porsche. Overslaan maar dus hier in het non belasting paradijs.

    Login om te reageren
  22. Einser zegt

    30 oktober 2008 om 20:45

    Die ‘chromen’ randjes waarvan je weet dat ze eigenlijk van plastic zijn; nou nee.
    Die hoge middentunnel is wél gaaf. Alsof je lekker diep in de auto zit.

    Login om te reageren
  23. STJ zegt

    30 oktober 2008 om 20:48

    Want een lelijk interieur, ze kunnen er echt niks van bij porsche.

    Login om te reageren
  24. Willem zegt

    30 oktober 2008 om 20:49

    veel knopjes idd, maar dit zijn gewone, non-multi taskende knopjes.

    Login om te reageren
  25. Klassiekerrally zegt

    30 oktober 2008 om 21:00

    Veel te veel knopjes. Wat een rommeltje.

    Login om te reageren
  26. laatste man zegt

    30 oktober 2008 om 21:00

    Ook net iets te voor mij: te veel knopjes, te veel klokken, te veel hendels achter het stuur, te grote ventilatieroosters

    Login om te reageren
  27. MATSS zegt

    30 oktober 2008 om 21:09

    zo hoog dat die middenconsole staat!

    Login om te reageren
  28. Bert zegt

    30 oktober 2008 om 21:12

    Is het niet stiekem een powerboat?

    Login om te reageren
  29. Zeen zegt

    30 oktober 2008 om 21:24

    Lelijk van buiten en van binnen. Word weer een groot succes.

    Login om te reageren
  30. Heyhuub zegt

    30 oktober 2008 om 21:30

    Ziet er erg gaaf uit.

    Ik heb liever het gevoel dat ik in een cockpit zit zoals hier dan dat je naar een plank hout zit te kijken.

    Login om te reageren
  31. Stephan Tast zegt

    30 oktober 2008 om 21:42

    Gokje, ze gaan Hummer overnemen?

    Login om te reageren
  32. Martijn zegt

    30 oktober 2008 om 21:43

    zo je word bijna blind van de knopjes…echt heel veel knopjes!

    Login om te reageren
  33. ripjans zegt

    30 oktober 2008 om 21:45

    Wat een hoop knoppen, maar wel groot genoeg. Display ziet er netjes uit.

    Login om te reageren
  34. Patrick zegt

    30 oktober 2008 om 21:47

    [quote]# Teo schrijft,
    30 October 2008 om 20:13

    Check die sleutel! echt te gek haha[/quote]

    Teo jij hebt het over een sleutel maar welke bedoel je ? De contactsleutel zal ook bij deze Porsche aan de linkerkant van het stuur zitten

    Login om te reageren
  35. kowalsk zegt

    30 oktober 2008 om 21:50

    Om te huilen zo gedateerd ziet dat stuur eruit… En hij is ‘r nog niet eens! Verder vind ik die verticale ventilatieroosters ook veel te Amerikaans.
    Gelukkig wordt het exterieur wel mooi…

    Login om te reageren
  36. Hubert zegt

    30 oktober 2008 om 21:55

    @ Patrick,

    check de link van teamspeed.com maar ff

    Login om te reageren
  37. hynderman zegt

    30 oktober 2008 om 21:56

    Patrick:
    Teo jij hebt het over een sleutel maar welke bedoel je ? De contactsleutel zal ook bij deze Porsche aan de linkerkant van het stuur zitten

    Misschien moet je de rest van de foto’s even bekijken, dat zou misschien kunnen helpen.

    Login om te reageren
  38. tsjerno zegt

    30 oktober 2008 om 21:56

    pfff,

    Het ziet er zo lomp uit. Gigantische stuur, veel te veel knopjes.
    Ik hoop dat ze daaraan nog werken

    Login om te reageren
  39. FrieZ zegt

    30 oktober 2008 om 21:57

    Zo’n sleutel heeft de Cayenne ook, maar dan in Cayenne-vorm i.p.v. Panamera-vorm :)

    Login om te reageren
  40. DAT zegt

    30 oktober 2008 om 22:00

    En er is nog plek voorzien voor een extra knopje (naast de pook). Dat is wel armoe.

    Login om te reageren
  41. Donstil zegt

    30 oktober 2008 om 22:03

    Dit ziet er toch wel erg oke uit

    Login om te reageren
  42. Mr_R zegt

    30 oktober 2008 om 22:11

    Futuristisch! Best cool!

    Ben benieuwd of de buitenkant nog bijzonder is, als ie eindelijk op de markt komt. Hij is dan nog wel niet te koop, het is alsof ie qua leeftijd alweer bijna toe is aan een facelift.

    Login om te reageren
  43. Tommy zegt

    30 oktober 2008 om 22:40

    Dus ook met PDK leverbaar? Hmm intresante foto’s zijn dit, de Panamera wordt zo stukje bij beetje onthult ipv een introductie vlak voor een autoshow. :P

    Login om te reageren
  44. Een betere ontwerper zegt

    30 oktober 2008 om 22:58

    World’s fattest Porsche Drivers Manual is een feit zo te zien.

    Login om te reageren
  45. Niemand zegt

    30 oktober 2008 om 23:00

    Waat, Kirk warp speed 1!

    Login om te reageren
  46. RA999 zegt

    30 oktober 2008 om 23:12

    Van buiten ben ik ‘m al zat, maar vanbinnen vind ik het er toch best goed uitzien eigenlijk. Tsja, ik ben dat ook best een knopjes-fetisjist…

    Login om te reageren
  47. denny zegt

    30 oktober 2008 om 23:32

    dik vet. dat ding heeft meer knopjes dan iets…het zijn er veel. dit ding is voor de playstation generatie…

    Login om te reageren
  48. Citrofiel zegt

    31 oktober 2008 om 00:19

    Als een Franse auto veel knopjes in de middenconsole heeft, wordt het omschreven als een chaos. Als een Porsche dit heeft zal het wel verantwoord zijn… :roll:

    Login om te reageren
  49. alex zegt

    31 oktober 2008 om 07:43

    voor de luxe grote limo die het moet worden, vind ik dat je als bestuurder aardig ingebouwd word. maar te veel knopjes hoort er gewoon bij als je veel elektronische snufjes wilt, als je alles via het MMI systeem zou doen, krijg he hetzelfde wat BMW heeft met hun I-Drive. en dat sucked ook!

    Login om te reageren
  50. Frank deH zegt

    31 oktober 2008 om 08:13

    Porsche Lkw?

    Login om te reageren
  51. Jee-oekeloeres zegt

    31 oktober 2008 om 08:29

    Kewl, de nieuwe Santa Fé!

    Login om te reageren
  52. Mies zegt

    31 oktober 2008 om 08:32

    Die middenconsole lijkt wel op een mobile telefoon. Volgens mij hadden ze bij Porsche het idee dat mensen de hele tijd met de climate control zitten te spelen ofzo.

    Login om te reageren
  53. Pino zegt

    31 oktober 2008 om 08:40

    dat kan nooit het definitieve stuur, der staan geen kopjes op !!! BAAAAA

    Login om te reageren
  54. GerreLekker zegt

    31 oktober 2008 om 09:20

    De middenconsole van een Boeing 747 ziet er nog overzichtelijker uit…

    Login om te reageren
  55. TBK zegt

    31 oktober 2008 om 09:20

    Zonder te willen mierenneuken (hoewel, ze zijn zo lekker klein en strak…), het is ducttape en niet ducktape.

    Mooi interieur wel trouwens.

    Login om te reageren
  56. jdm zegt

    31 oktober 2008 om 09:37

    Damn kijk hoe lelijk!

    Login om te reageren
  57. Edje® zegt

    31 oktober 2008 om 10:16

    Gaaf ! Mooie hightech cockpit. Net een vliegtuig. Hoop wel dat ze het instructieboek (laat het “je” maar weg..) electronisch tonen op het scherm. Scheelt weer een kilo op het wagengewicht. En lekker millieubewust. Scheelt ook heel veel bomen…

    Login om te reageren
  58. w0o0dy zegt

    31 oktober 2008 om 10:48

    Wat een giller, als nissan een mooier en overzichtelijker dashboard in de gt-r stopt dan zeuren de heren over playstation, plastic en meer van dat gemiep maar als porsche zich er door laat inspireren en er een rommeltje van maakt is het opeens geweldig… Erg lachwekkend dat soort simpele zielen.

    Login om te reageren
  59. Ringfan zegt

    31 oktober 2008 om 10:57

    Foto 3 van de bron…

    Wat is dat voor VW??????

    Iemand?

    Login om te reageren
  60. JH zegt

    31 oktober 2008 om 11:00

    wat een onzin dat er zoveel knopjes op de tunnel zitten; die zitten normaal waar nu de (grote) monitor zit; bijna elke auto met veel opties heeft die knoppen.

    Login om te reageren
  61. Aston Martin zegt

    31 oktober 2008 om 11:08

    Wat een groot stuur

    Login om te reageren
  62. Rick dos zegt

    31 oktober 2008 om 11:19

    Jeeeez, als je ’s ochtends geen tijd hebt om je haar te drogen dan zet je gewoon die twee föhns in je dashboard aan.

    Het ziet er niet uit.

    Login om te reageren
  63. laatste man zegt

    31 oktober 2008 om 11:22

    @Ringfan

    VW Lavida, een model, gebaseerd op de Bora, dat enkel voor de Chinese markt bestemd is:

    http://www.csvw.com/csvw/csvw/volkswagen/ppcx/lavida/index.shtml
    http://www.autogids.be/artikel/nieuw/volkswagen-bora-en-lavida-10716.htm

    Login om te reageren
  64. Martijn zegt

    31 oktober 2008 om 11:42

    dat stuur is lelijk en ik denk niet echt handig in gebruik voor sportief rijden….

    Login om te reageren
  65. SPK zegt

    31 oktober 2008 om 11:52

    Die sleutel is echt brilliant!!! Dan kan je hem niet alleen op de bar leggen maar en dan vervolgens ook nog mee spelen, msschien rijdt die ook wel als je hem eerst achteruit trekt.

    Voor de rest vind ik het gaaf, als je in een supercar stapt moet je toch even versteld staan als je gaat zitten, en dat je dan eerst 4 knopjes om moet zetten om te kunnen starten. Weer eens iets anders dan die saaie bende die er nu altijd in zit.

    Login om te reageren
  66. Race_Kees zegt

    31 oktober 2008 om 11:59

    Leuk ook dat grapje van die koffie, direct gegapt van dat forum…jammer.

    Opvallen dat die middenconsole zo breed moet zijn. er lijkt nog maar weinig ruimte over te blijven voor passagiers! En een bekerhouder was niet te implementeren in het meesterlijke ontwerp..kuch.

    Login om te reageren
  67. david zegt

    31 oktober 2008 om 12:24

    persoonlijk vind ik het nog wel meevallen met het aantal knopjes. Er zitten best een hoop bij de radio/navigatie, maar link en rechts van de pook zitten knopjes die je anders ook wel op een verticaal deel had gehad van een dashboard en zitten nu alleen wat meer rond de pook gecentreerd. Gescheiden climate control met de gebruikelijke knopjes en daaronder volgens mij nog een stuk of 5 knoppen voor deurvergrendeling en een sportknop etc. die niet ongebruikelijk is in dat segment.
    Er zit dan wel geen idrive of mms in of hoe het dan ook genoemd wordt maar daar is ook lang niet iedereen euforisch over en sinds wanneer werken directe knopjes voor een functie niet meer. Lijkt me allemaal veiliger dan in een menu moeten klooien om iets aan te passen tijdens het rijden.

    En het design van de middenconsole/dashboard spreekt me eigenlijk ook wel aan.

    Login om te reageren
  68. JRDN zegt

    31 oktober 2008 om 12:32

    Heerlijk zo’n piloten gevoel :D :D :D

    Login om te reageren
  69. slisse zegt

    31 oktober 2008 om 14:02

    Doe mij maar zo eentje, vind m echt prachtig met al die knopjes en de hoge middentunnel, echt mijn ding!
    Alleen jammer dat we er wel heeeeeeee..eel lang op moeten wachten voor hij er uiteindelijk is!

    Login om te reageren
  70. wouterjeuring zegt

    31 oktober 2008 om 15:36

    heel mooi, die hoge middentunnel enzo, ik weet niet hoe overzichtelijk het is XD maar ja, erg mooi…. hoe komt ‘ie eigenlijk aan een foto van die sleutel, volgens mij is dit het werk van porsche zelf….

    Login om te reageren
  71. sjorsx87 zegt

    31 oktober 2008 om 15:43

    Jezus ik vondt de GTR al veel knopjes hebben, maar kon je ook vliegen met deze auto? Wat een cockpit…

    Login om te reageren
  72. edgar zegt

    31 oktober 2008 om 16:30

    Best mooi maar wij nuchtere nederlanders houden van een opgeruimd interieur toch? dat zie ik hier niet terug! Men wat een boel knopjes

    Nice key trouwens

    Login om te reageren
  73. Golfke zegt

    31 oktober 2008 om 17:12

    Mooi Interieur maar jammer van die knoppen. Heeft Audi zicht ermee bemoeid ofzo?

    Login om te reageren
  74. Squadra Corse zegt

    1 november 2008 om 00:08

    Vind het ook niet mooi en zeker in een auto als een Panamara mag je toch verwachten dat ze er iets moois van maken, het zal absoluut kwaliteit zijn maar vind het niet mooi vorm gegeven.

    Het is ook niet een plek waar je graag wilt zitten jeetje wat is dat druk echt een Dashboard met ADHD.

    Ik heb veel liever de Maserati Quatroporte veel sjieker veel minder kijk hier ben ik!!! ik vind de Panamara teveel geprobeerd iets te zijn wat hij niet is.

    Jammer maar niet mijn auto en zeker niet in deze klasse,

    Kijk verwacht in 2010 een nieuwe Quatroporte en de nieuwe Aston Martin en Porsche kon het nog weleens moeilijk gaan krijgen in deze klasse speelt namelijk kwaliteit niet altijd de boven toon!!! het oog wil ook wat en het hart ook zeker.

    Vind deze auto de minst mooie in die klasse jammer want Porsche kan het wel.

    Groeten

    Squadra Corse

    Login om te reageren
  75. willie zegt

    1 november 2008 om 18:04

    gaat de top van porsche weer een stap verder met het verhoeren het merk, enkel en alleen om zoveel mogelijk te cashen. de ene na het andere kotsbak wordt op de markt gebracht, cayenne, cayman en nu dit weer. voor de – nieuwe – klanten is het logo alleen blijkbaar voldoende om een “porsche” te kopen. hosanna voor de aandeelhouders, zwaar janken voor liefhebbers van schoonheid op vier wielen.

    Login om te reageren
  76. Piston zegt

    3 november 2008 om 13:47

    wat een sportief interieur…. NOT !!! Zijn dat ventilatiemonden om een kantoorgebouw van 5.000m² te verluchten?

    Login om te reageren
  77. Der Deutscher zegt

    27 november 2008 om 14:22

    Hier krijg je toch de “gevlekte-knopjes-tyfus” van?!?!
    Interieur is gelukkig wel in lijn met exterieur: niet geslaagd en domweg lelijk te noemen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North