
Zo’n nieuwe 3 Serie met zijn voorganger vergelijken is leuk, maar wat nog relevanter is, is om eens te kijken hoe hij zich tot de concurrentie verhoudt. En dan niet alleen qua exterieur maar ook qua interieur. Misschien nog wel belangrijker, want daar moet je zelf de hele tijd tegenaan kijken. We zetten de 3-serie dus even naast zijn voornaamste sedan-concurrenten.
Zoals jullie weten heeft de C-klasse dit jaar nog een facelift gekregen, dus dat interieur is helemaal bij. De A4 draait in zijn huidige vorm alweer sinds 2008 mee. Is het te zien aan het interieur? Voor de volledigheid heb ik ook nog even het e90-interieur (facelift 2009) er bij gedaan. Meer vergelijken kan via de toegevoegde galleries.
Welk interieur staat jullie, los van je eigen merkvoorkeur of smaak qua exterieur, het meeste aan, en waarom (ergonomie, materialen, design)? Van boven naar onder: A4, E90 3 Serie, F30 3 Serie, C-klasse. Voor extra detail zit een 1280px-versie onder de opklik:
bimmer op 1
@arashrsf: absoluut!
Bmw rules op 1 en dan lange tijd niks en dan de merc….
@arashrsf:
Inderdaad Bimmer op 1…Maar dan wel liever een donker interieur en niet deze explosie van beige.
Daarna Mercedes en daarna Audi. De Audi is toch wat drukker en geeft je minder dat cockpit gevoel. Bovendien zijn de Audi interieurs er sinds 2000 niet meer op vooruit gegaan. Op zich wel aardig maar niet bijzonder terwijl het vroeger een van hun selling points was.
De Mercedes was prefacelift dramatisch…Hard saai plastic waar een nepmercedes als een B-Klasse zich nog terecht voor zou schamen, maar na de facelift ziet het er wel leuk uit. Beetje cheapo CLS gevoel. Misschien is er nog een beetje hoop voor Stuttgart.
Mercedes is het mooist vind ik ,ziet er “rustig” uit.
@norge: BMW F30 op 1 vrij duidelijk (mooie vormgeving, niet te druk ziet er erg top of the line uit). Merc daarachter (ziet er goed uit netjes, zakelijk niet te druk). Dan komt er een gat en dan komt Audi (schreeuwerig uiterlijk, kitscherig en een beetje goedkope uitstraling hebben al die knopjes, en zo voelen ze ook aan)
ik denk dat ik het interieur van de Mercedes het mooist vind.. aan de buitenkant weet ik het eigenlijk niet.. alle 3 wel gave auto’s..
1/ Audi 2/ MB c 3/ BMW (vanwege t blik eromheen)
@audicoupe84: dan komt Audi juist op 3 toch?
@audicoupe84: jou top 3 en dan net andersom voor mij!
moeilijk kiezen in deze klasse, hoewel ik de 3 serie zeer mooi vind(vooral vanvoor) , zou ik deze toch niet nemen omdat ik ze simpelweg te veel zie. Ik zou uitendelijk voor de C-klasse sedan gaan
Ik kies dan toch voor Audi. Waarom? Omdat ik dat gewoon het mooiste vind. 2 de keus is dan denk ik toch BMW en laatste maar zeker niet slecht de Mercedes.
@zakar36: Audi? Okee, bij deze heb je bewezen geen smaak te hebben! Maar goed je mag blijven anders verkoop Audi geen A4 meer :P
@VeniVidiVici:
En jij bent een gefrustreerde rijder??
Jij bent niet in staat om te beslissen wie smaak heeft en wie niet. Daar valt gewoon niet over te twisten.
@911tt: daar valt zeker over te twisten, als je van goedkope uitstraling houdt ga je voor de A4 simpel als wat…
@drivingpleasure:
Jij bent dus ook een gefrustreerde rijder? :-)
de a4 valt gegarandeerd af, het gaat om de 3 serie en de c-klasse…
@bigcar: maar waarom valt de A4 af dan ? :)
-edit: nutteloze bijdrage-
@bigcar: ben jij een jood?
hitler gebruikte ook mercedessen
@KaCh1ng: geen jood, wel moslim. hitler mocht dan wel mercedessen rijden, dat wil dan nog niet zeggen dat het hele MB imerium van hem is..
@bigcar: ach, ik weet er het fijne niet van.. maar volgens mij was hitler nog wel belangrijk voor de auto wereld.. is belangrijk geweest in elk geval.. dacht ik zo :)
@bigcar: Was eigenlijk de verdienste van de engelse officier Ivan Hirst die VW na de oorlog onder controle had dat het merk zo groot geworden is.
@norge: ik denk meer dat de rotschilds er mee te maken hadden…
@norge: FOUT, doordat het Marshall plan is uitgevoerd (zo heet het volgens mij) heeft Duitsland des tijds na de oorlog heel veel geld gekregen en is dit vol gas in de autoindustrie gepompt waardoor de Duitse merken een hele harde boost kregen en een hele snelle ontwikkeling door maakten, waardoor ze uiteindelijk voorsprong hadden op het gebied van ontwikkeling en technologie ten op zichtte van bijvoorbeeld de USA.
Absoluut de BMW. Ziet er het meest hoogwaardigst uit en heeft een beetje eigen look vergeleken met de andere 2. Bovendien vindt ik de golvende lijnen mooier dan die van de hoekige lijnen van de C.
-edit: nutteloze bijdrage-
@bigcar: Pardon!? Beetje rare gedachte/koppeling :?
Om te vergelijken moeten ze wel allemaal in dezelfde kleur zijn. Een beige-kleurig interieur ziet er al meteen mooier uit dan een zwart…
Sowieso BMW, no comment!
1 Bimmer
2 Benz
3 Volkswagen
@Benz65: +1
Op basis van deze foto’s zou ik geen enkele van deze auto’s kiezen. Stuk voor stuk chaotische, mislukte ontwerpen.
alle 4 net effe iets veelste gay voor mij ..
@lincoln: Zou er nog iemand inlopen?
@gerard1710:
en dat is 1 ..
@lincoln: .. 2,3?
Audi, omdat je daar nog wel je drinken in kwijt kan… Als je veel op de weg zit zoals ik is dat wel prettig ;)
@911GT2: kan ook bij de mercedes: dan moet je bij de opties het optiepakket aankliken: dan krijg je: Cupholder voor, dubbel.
denk dat het ook mogelijk is bij de bimmer…
@bigcar: De E90 op de foto’s heeft de (optionele) bekerhouders, zitten boven het dashboardkastje.
@RoT___: dat bedoelde ik ook met: “denk dat het ook mogelijk is bij de bimmer..” :P
@RoT___: ik kan je uit ervaring vertellen dat ze ook op een hele fijne plek zitten. Feit dat ze ook asymmetrisch zijn voor bestuurder en bijrijder vind ik zelf persoonlijk ook mooi.
@audir8v10: Daar zijn ze ook beter gesitueerd dan in een 1-serie. Enige bekerhouder zit onder de armsteun, flesje past dus niet. Zet altijd mijn telefoon er in, stekker steekt er bovenuit, door neerklappen van armsteun ook al menig lader gesneuveld. Niet over nagedacht, maar volgensmij in nieuwe 1 ook opgelost.
@bigcar: bekerhouders €200?
@911GT2: Heb je wel gekeken? Ik zie toch duidelijk twee bekerhouders in de F30.
@Initial_D: optioneel ja!
@911GT2: Hou nou toch op over de bekerhouders!! Daar kies je een auto toch niet op! Lijkt Autoweek wel…
@Svenska_Aeroplan_AB: Als je 40.000 km per jaar rijdt zoals ik wil je echt wel kunnen eten en drinken in je auto. Dus dan zijn bekerhouders wel belangrijk ja. De 3 serie is een ‘vertegenwoordigers’ auto en er zullen dus veel mensen zijn met dezelfde eis als ik. Ik vind dat niet heel gek hoor!
@911GT2: Bekerhouders zitten er standaard in.
http://www.f30post.com/goodiesforyou/3/f30/BMW_3series_sedan_catalogue.pdf
Jij ook weer gerustgesteld….
Qua interieur vind ik de E90 en de F30 zeer mooi, maar het uiterlijk van de E90 kan mij zeker NIET bekoren! De F30 kan er mee door maar ik vind de gemiddelde VW mooier…
@Jokkebrok: en je maakt weer je naam waar…Niet zoveel liegen over de vieze VW
@drivingpleasure: no kidding
Helaas heb ik de logo’s nodig om te kiezen. De tijd dat deze drie merken echt een eigen koers voeren ligt achter ons. Merc had ooit een kloeke huif over de klokken, en sobere bekleding, plus verbazend duurzaam echt hout als middenconsole. BMW had ooit op de chauffeur gerichte cockpit. Audi had ooit interieurs die zo gewoon waren als maar lukken wilde. Dat is allemaal voorbij.
@mout: Kloeke huif! Hoe kom je erop, lachen. :)
1. F30
2. Benz
3. E90
4. A4
@revstars-net: ook mijn volgorde!
@revstars-net:
Wij komen overeen! De merc is ook echt wel mooi
BMW vormt duidelijk weer de nieuwe maatstaaf in het segment. Het nieuwe dashboard van Mercedes lijkt een beetje een kopie van de E90, nadat het dashboard van voor de facelift zo uit een A-klasse of een andere inwisselbare lagere middenklasser leek te zijn gerukt. Audi is hier een goede nummer twee, al is het duidelijk wat meer verouderd. Goed werk BMW, vanbinnen heb je gewoon het gevoel van een klasse hoger!
waar zit het significante verschil ??
want ik zie alleen maar andere logo,s ..
Ik ga voor de Mercedes ziet er het meest clean en strak uit.
Op een andere wijze vind ik de sitpositie in een BMW nooit helemaal 100% Audi rij ik dan toch makkelijker mee weg. Audi is denk ik wat meer ergonomisch. Intuïtief vind ik in de Audi altijd het beste men weg.
Vind deze wel mooi
@norge: Gelukkig verschillen smaken, dit doet mij meer denken aan een mislukte sci-fi film
@911GT2: ziet er inderdaad niet uit… Beam me up Scotty!
@norge: +1
@norge: Ziet er goedkoop uit, niet mooi dus.
@norge:
Mhahahaha, dat interieur van zo’n i40 is wel hééél erg lelijk. Degene die de middenconsole heeft getekend, heeft waarschijnlijk iets teveel Transformer films gekeken …
@rechercheur: Wow.. dat lijkt inderdaad gruwelijk.. zou het een “easter-egg” van Hyundai zijn? Je weet wel.. net zoals de middenconsole van de Saab 9-5 lijkt op de Vitruvian Man van DaVinci? ;)
De E90 heb ik altijd afschuwelijk gevonden van binnen, veel te hoekig. Het plaatje klopt gewoon niet.
De F30 klopt wel en ziet er chiq uit!
Mercedes ziet er ook erg goed uit.
Op basis van het instrumentarium staat audi met stip op 1
Gaan toch echt voor de F30 Nice
kan toch niet op tegen de schoonheid van een klassieker zijn interieur

@six-trey: eindelijk iemand met smaak … +1
@torana: sinds wanneer is smaak niet meer persoonlijk?! Je had dus beter kunnen zeggen “eindelijk iemand met dezelfde smaak”
@six-trey: Niet mijn smaak, maar het ziet er zeker goed uit. Naar welke autos kijk ik? ~’70’s Mustang (?) en …?
@r3fl3x:
het dash van een 68 charger en het pony interieur van een 66 mustang (pony interieur was een duurdere optie)
@six-trey: en dan plaats je ook nog een foto van de Mustang, fijn dat je er bent! :P jij hebt het helemaal begrepen! :lol:
@quattroporte: Vind ik deze toch mooier:
http://www.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=365428&d=1270089329
Ze hebben allemaal wel mooie dashboards. Het hangt heel erg van de smaak af, ik zou bijvoorbeeld niet snel gaan voor zwart met aluminium omdat het al snel een kille bedoeling wordt. Een warmere of lichtere kleur maakt het binnenin al heel snel aangenaam, zeker wanneer er bij een licht interieur ook nog eens een panoramadak in zit.
BMW op 1 en Mercedes op 2. Audi is ook wel oké, maar ik niet echt in de “league” van de 3 serie en c-klasse. Ik moet hierbij wel zeggen dat ik een bmw 520i heb (E39) en dat vind ik een prima interieur.
Bij een interieur vind ik het thuis zijn gevoel het aller belangrijkste. Tot nu toe heb ik dat verreweg het meeste bij de BMW E30. Verre van geweldig in elkaar gezet, qua materialen een hele hoop plastic, geen glimmende randjes, geen bekerhouders, geen navi scherm etc. etc.
Maar geen enkele auto geeft me zon sterk thuis zijn gevoel als de E30.
Ik heb het sowieso met oudere auto’s.
Ik denk dat het voor een groot deel ook te maken heeft met hoe ik opgegroeid bent. Als klein kind op de sloop in auto’s gaan zitten dagdromen. Wat later begon het met joyriden. Je vader die je na lange tijd op komt halen.
En ga zo maar door. Al die ervaringen en herinneringen van vroeger blijven me altijd bij. Terwijl ik nu dat ik wat ouder ben ’s ochtends meestal nog een keer extra moet kijken of ik die koffiepad er wel in heb gedaan :lol:
Ik herinner me bijvoorbeeld nog heel goed dat als me moeder me kwam ophalen of wegbrengen. Ramen beslagen was toen heel normaal, even het kacheltje aan, zon lekkere ouderwetse warme lucht en geur. Dat beleef je weer op nieuw in oude auto’s. Dat zul je niet hebben in nieuwe auto’s. ff heel wat anders ik moet onmundig nodig pissen en moet zo ook weg dus…
@GOD:
Helemaal met je eens! Ik heb een moderne leasebak van de zaak, maar telkens als ik instap heb ik het idee in iemands anders auto te rijden. Ik vind die moderne interieurs en de afwezigheid van geluiden en geuren van het mechaniek niks hebben. Ik heb een 205 1.9 GTi gehad en daar voelde ik mij echt in thuis. Dat was echt míjn auto! Verre van perfect maar zoveel beleving! Daar kan geen moderne auto tegenop.
@Original_Arnoud:
yes .. 205je .. echt een karakter bakkie ..
@lincoln:
Rij er maar eens in en trap dan het gas echt in. Zeker in het grens gebied is het een karakter bak. Als je slim bent eindig je als eerste. Als je dom doet eindig je voortijdig.
@Original_Arnoud:
ik hou niet van hard rijden ..
ooit eens een 205 gehad .. 2 maanden ofzo ..
kan me elk detail nog herinneren van dat ding ..
heerlijk stoeltjes ook ..
@lincoln:
Dat kan. Dan ben je inderdaad beter af met een klassieke Amerikaan. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat Amerikaanse auto’s niet hard kunnen rijden maar ze zijn leuker om mee te cruisen. Hoogste versnelling, 1000rpm >> Murmelmurmel… Dat is ook karakter.
Ik neig naar de F30 3 Serie, maar dat komt ook door de ‘warme kleuren’ die voor die dash zijn gebruikt.
Maar IMHO kun je niet vanaf een foto bepalen, welke dash het voorkeur heeft. Daarvoor moet ik echt proefzitten en voelen…
Absoluut de mercedes C op 1…kleurstelling en vorm is goed op elkaar afgestemd.
De Audi geeft n beetje n cheap gevoel.
De bmw’s zijn te hoekig op bepaalde punten en t gebruik van zwart in t radio gedeelte vind ik lelijk.
@TheDoctor: Ah, dat is nog eens een geslaagd dashbordontwerp.
@TheDoctor: Het navi scherm op de plek waar de radio hoort ziet er goedkoop uit.. Daarnaast kijkt het ook niet fijn.. Doe mij maar 1 van de 4 bovenstaande..
@TheDoctor: Blijft een plaatje!
1.F30
Aan de hand van het dashboard kun je goed zien hoe BMW grote stappen vooruit heeft gemaakt t.o.v. de concurrentie.
2. C- Super klasse!
3. E90 nog steeds fris
1) Mercedes C-Klasse
2) BMW F30
3) Audi A4 B8
4) BMW E90 facelift
Sowieso de A4… No doubt.
1.C
2 A4
3 3 serie oud
4 3 serie nieuw
@the-budel-guy: BMW F30, Merc/BMW E90, Audi doet niet eens mee
Op het eerste oog de mercedes. Maar ik wil gewoon 2 hendels achter m’n stuur ipv 1 hendel voor alles(en 1 lullig stokje voor de cruise control) dus kies ik toch voor de bmw. Ook omdat de schakelaars voor de ramen gewoon plat liggen ipv heel kut rechtop.
@dragspert: Die gecombineerde hendel is een draak. Rot zitten zoeken naar de ruitenwissers, gelukkig regende het al bij aanvang van de rit. Ding voelt bovendien zeer gammel aan.
1: A4
2: nieuwe 3
3: oude 3
4: C klasse
Rechtstreeks uit de AB gallerij: het M-pakket. Is volgens mij de eerste keer dat BMW gelijk met het M-pakket komt(?). Een on-Duits funky stuur.
@r3fl3x: was bij de 1 Serie ook al zo. Dat M Sport pakket werd ook direct onthuld.
@robbie: Vind het toch opvallend, je zou verwachten dat ze het over een paar maanden voor nóg een persbericht bewaren.
Wat vind je er zelf van? Vind het (standaard) interieur denk ik de grootste verbetering tov de e90.
@robbie: volgens mij is het nog geen M-sport pakket maar een zogenaamd “sport style” pakket
Het is klaar en duidelijk dat BMW de laatste jaren enorme stappen vooruit heeft gezet. De Merc vind ik veel te hoekig. De audi is verouderd, saai en te klassiek. De F30 is veel speelser,origineler, eleganter en up to date : Dus : 1 BEEMER F30 (1b E90), 2 Merc en 3 VW (sorry audi)
absoluut duidelijk 1e plaats:F30
F30. Dan A4, E90 en als laatste de Taxi.
Teveel fanboy reacties. Plaatje van de F30 is ook wel lullig trouwens, beige interieur en zonnetje schijnt, dat is al een psychologisch pluspunt.
Ik ga toch voor het interieur van de C-klasse. Functioneel en kwalitatief hoogwaardig. Degenen hierboven die A4 durven te roepen, kom op jongens het is geen wedstrijd of jouw favoriete merk wint.
@Dev: Volledig mee eens wat betreft de kleurstellingen. Een andere kleurstelling doet ontzettend veel! En fanboy reacties, tja… Ik durf bijna mijn voorkeur niet meer te geven!
@Dev: inderdaad, daar heb je een punt. ze hadden gelijke kleuren moeten gebruiken. Neemt nog niet weg dat ik de F30 het mooiste vind, en de Mercedes ook wel erg mooi vind omdat hij mooi een rustig toont. De mensen die audi roepen zijn inderdaad teveel met het merk audi bezig want die valt gewoon zwaar af in dit rijtje (komt ook omdat hij al verouderd is, maar de nieuwe komt eraan dus vrees niet)
De 16 jarigen hebben duidelijk weer gesproken hier,morgen wel ook een beetje opletten op school anders kan je er zelfs geen kopen van een jaar of acht.
uit 2005 maar nog steeds stijlvol, geen poespas, maar alles erop wat je nodig hebt :)
@torana:
zo komen de olieboeren nooit van hun derivaten af ..
@torana: Nu weet ik natuurlijk niet hoe jij “poespas” definieert, maar deze valt absoluut in de categorie te veel poespas en over-geretroriseerd (geen woord!). Maar dat is als ik mijn definitie er langs houd!
@C220AMG: één pookje en twee knoppen op je dash vind ik “geen poespas” ( de knopjes op ’t middenconsole zijn voor de transmissie )
retro issie absoluut
@torana: Oke, laat ik me anders uitdrukken. Want het touch screen en digitale teller vind ik er totaal niet bij passen.
@torana: Een Holden concept-car is niet het eerste wat als vergelijking bij mij opkomt voor een burgerbak-sedan in NL. Maar ik snap wel wat je bedoelt met weinig poespas. Middenconsole en midden dashboard is misschien overstyled, maar een klap tammer dan deze vier.
1. C-klasse!
2. Audi A4
3. BMW F30
4. BMW E90
Waarom deze volgorde?…
Afgelopen zondag in duitsland verschillende dealers bezocht. Waaronder Audi,BMW,Mercedes In de Audi A4 gezeten mooi afgewerkt, voelt goed is goed! maar.. saaier dan de concurrentie. BMW 5 serie gezeten ook zeer mooi interieur maar als je dan gaat voelen aan sommige delen merk ej toch wel dat ze op sommige delen gespaard hebben. Om al te beginnen met de deurklink, en de stoelen ja wat zal ik zeggen die waren al versleten in de showroom :s Als 3de Mercedes mooi interieur voelt ook hoogwaardig aan. Mercedes heeft ook precies de knoppen op de juiste plek. Verder daagen de klokken en het stuur je uit om eens flink te gaan hoeken!
@Xenonverlichting: En hoe zat de F30 3 serie?
@Xenonverlichting: Deze reactie slaat dus nergens op, ga aub bij een audi dealer werken. In plaats van hier poep te praten
Waarom bieden fabrikanten niet de optie om de instrumentenclusters in een dashboard kleur te verven?
In veel gevallen toch veel mooier dan altijd maar die zwarte plastic kleur.
Volgens mij is het verzoek om de merkvoorkeur even te laten voor wat hij is sommigen ontgaan :)
@sir_smokalot: Goh, en dat hadden jullie niet zien aankomen zeker…
In verhouding:
1. Audi (voor een 4 jaar oud ontwerp toch nog de mooiste, ja de intro van A4 was 2008 maar de A5 had hetzelfde interieur destijds en die intro was in 2007)
2. Mercedes (gewoon klasse)
3. BMW (nee, spreekt mij bijzonder weinig aan, het stuurt vast geweldig, maar om het interieur hoef je het niet doen).
Grappig heb ze alle 3 gehad, vind zelf Audi het gebruiksvriendelijkst, Mercedes het mooiste, en BMW de beste kwaliteit..
Nooit gedacht dat ik dit zou gaan zeggen, maar puur uitgaan van de beelden kies ook ik voor de Benz.
passat interieur
Heel gemakkelijk namelijk:
1-BMW 3-serie F3
2-MERCEDES C-Klasse
3-Audi A4
Wel moet ik eerlijk zeggen dat ik het stuurtje van de Benz wel mooier vind :)
Interieur van de huidige A4 is redelijk saai, zou voor mij juist de reden zijn om géén A4 te rijden.
In mijn beleving steekt de F30 er met kop en schouders bovenuit, maar dan wel in onderstaande configuratie …
@rechercheur: De eerste de beste peugeot heeft een mooier interieur,hoe zou dat nou komen ? Oja waar haalt BMW zijn interieurs ook al weer vandaan?
Veul mooier
Het oude BMW interieur liet mij noch warm noch koud staan. Het had iets maar had nooit kunnen bevatten wat precies. Wel kreeg ik altijd een ‘snakkend naar adem’ gevoel. Bij de Audi en Mercedes heb ik dat niet. Echter zou je nu wel kunnen zeggen dat Audi de saaiste is van de 3. En dan heb ik het absoluuuutttt over de huidige A4. Want de A6 bijvoorbeeld maakt het al zeer moeilijk voor de concurrentie. Het interieur bij zowel MB als BMW is flink op vooruitgegaan. Ik zou echter nog steeds voor de Mercedes kiezen, het ruime gevoel dat het uitstraalt en ook de simpliciteit, al sta ik daar normaal niet voor. Audi komt alsnog op nummer 2 met daarna BMW. Heb nog altijd het idee dat een BMW dashboard plat is geslagen terwijl de andere 2 het toch verspreiden over de dash. Het is natuurlijker hoewel BMW het moderner heeft. Maar goed, wij hebben zelf een C klasse uit 2008, was in het begin nooit fan van die auto’s door het saaie dashboard. Totdat ik erin heb gezeten en het met eigen ogen heb gezien. Het is mooi verwerkt, lekker simpel, niet te veel fratsen. Audi neigt toch soms die fratsen erop te zetten maar doet dat met ongelooflijke kwaliteit aan materialen en design. Jupp, MB en Audi are the winners. BMW comes dead last…
c-klasse op 1, bmw 2 en audi op 3
ja doe mij maar het nieuwe interieur van de f30. Ziet er persoonlijker uit dan zijn voorgangen. Ik hoopte alleen iets meer op een modern re-design van het e46 interieur..
1: BMW
Prachtig interieur, vooral in het beige.
2: AUDI
Ook erg fraai, maar ik vind het persoonlijk wat gedateerd.
3: MERCEDES
Erg jammer van dit interieur, Mercedes moet beter kunnen. Dit is echt een “oude-ballen” interieur.
Wat is dit weer weer een lekkere BMW!
De F30, omdat het van binnen niet lijkt op een NASA computer, ik ben zeer gecharmeerd van de Benz, maar toch nét effe iets teveel knoppen, de tellers zijn daarintegen wel weer top van Benz!
Ik kan pas een goed antwoord geven na het aanschouwen van de 3-serie Touring…
f30 is sws de mooiste, als je dit niet vindt ben je een beetje vreemd want BMW heeft natuurlijk naar de concurrentie gekeken en heeft et verbeterd, als je Audi roept ben je gewoon de fanboy aan het uithangen
@Stopwearingpants: ik vind jou een beetje vreemd en je bent nog de BMW fanboy aan het uithangen ook!
na mijn civicje is alles saai en voor ouwe lullen.
maar als ik dan toch moet kiezen, het interieur van de benz.
Absoluut de Mercedes. Na de facelift is dat interieur perfect. De Audi is prima afgewerkt, maar Audi doet niets met mij qua gevoel. Te kil en afstandelijk. Het interieur van de E90 heeft mij ook nooit echt kunnen bekoren, te simpel te kaal. Goedkoop misschien zelfs. Het interieur van de F30 is erop vooruit gegaan qua vorm, maar ik vind de middenconsole te iel. Dus de Mercedes, een volwassen interieur met fraaie afwerking waarin je je thuis voelt!
BMW heeft het weer goed voor elkaar. De F30 is dan ook de nieuwste dus mogen we ook verwachten dat hij het mooiste interieur heeft…De audi is het oudste dus mogen we ook verwachten dat deze het lelijkste interieur heeft.
1. C
2. E90
3. F30
Audi interieur vind ik een rommeltje, middenconsole ziet er nou niet erg premium uit. Navi scherm is er maar een beetje ingeflanst, gat in het middenstuk (prullenbak ?), het lijkt wel een aftermarket radio.
C!
Er zit stiekum een verouderd BMW interieur in het lijstje. Die komt als laatste.
1 Mercedes C, 2 BMW 3 F30, 3 Audi A4/A5, 4 Kia, Mondeo, Passat, Laguna etc 12 Oude BMW.
1: C-klasse
2: F30
3: A4
4: E90
Het stuur van de C-facelift ving ik gewoon prachtig!
Ik zou bijna verwachten dat dit het stuur is van een “sportpakket” of dergelijk maar het is gewoon standaard.
Hoe lelijk en ouwbollig ik de pré-facelift C-klasse vond, hoe kwalitatief en mooi ik de nieuwe vind.
De nieuwe 3-reeks is zeker mooi maar ik vind dat de tellers nog steeds ouwbollig zijn. Zeker in vergelijking met de Mercedes met het ingebouwd kleurenscherm in de km/u teller.
De Audi is gewoon de oudste in de reeks dus eigenlijk moeten we op de facelift wachten om een deftig oordeel te kunnen maken.
Audi graag, maar dan wel S-line. Heb je meteen sportpakketje voor de buitenkant erbij, 3.2 V6 erin en daar is voor mij de beste auto.
Onwijs gaaf idee om zo te brengen. Sjappo heren AB.
Ondanks dat ik me besef dat het lastig is maar allemaal vanuit dezelfde hoek en dezelfde kleurstelling maakt het nog eerlijker. Aan de andere kant gaat het om smaak dus rationeel en wetenschappelijk benaderen is leuk maar geen noodzaak.
F30 is top, MB trouwens ook. De E90 kan nog best meekomen (eigen belang ik heb er één ;-)). Audi kan me niet echt bekoren qua looks.
ik vind het maar niks al die sturen verzin dan een ander soort stuur kijk effe op google afbeeldingen renault latitude interior eerste plaatje:D
1. E90, want bij de F30 vind ik de iDrive niet logisch geplaatst (lijkt eerder in direct handbereik van de bijrijder dan bestuurder) en de asymmetrie van de middenconsole bevalt me ook niet.
2. C-klasse, om de een of andere reden vind ik het net niet geslaagd.
3. F30, zie punt 1.
4. A4, Audi = K*t!
Exterieur
1. F30
2. E90
3. C-klasse
4. A4
ik zelf ga voor die van de a7 en r8
De audi a4 heeft een te klein en te simpel middenconsole, het stuur ook erg simple net als de rest. Mercedes heeft het mooiste interieur.
BMW en Mercedes staat toch een stap voor op Audi, bij Audi scoort de A8 alleen uitermate hoog.
@michaelcorleone: Naast de sublieme interieur van de A8 hebben de oude en nieuwe Q7, oude en nieuwe R8, Rs6 Avant allemaal een schitterend interieur.
E90, bij de andere ligt te toeter er te hoog op.