• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Is de Alpina B3 sneller dan de nieuwe BMW M3? [gallery]

Auteur: MrBrown, gepost 8 september 2013 om 21:39 – 45 Reacties

Afbeelding Is de Alpina B3 sneller dan de nieuwe BMW M3? [gallery]Afbeelding Is de Alpina B3 sneller dan de nieuwe BMW M3? [gallery]Afbeelding Is de Alpina B3 sneller dan de nieuwe BMW M3? [gallery]Afbeelding Is de Alpina B3 sneller dan de nieuwe BMW M3? [gallery]Afbeelding Is de Alpina B3 sneller dan de nieuwe BMW M3? [gallery]Afbeelding Is de Alpina B3 sneller dan de nieuwe BMW M3? [gallery]Afbeelding Is de Alpina B3 sneller dan de nieuwe BMW M3? [gallery]Afbeelding Is de Alpina B3 sneller dan de nieuwe BMW M3? [gallery]

Alpina B3 Touring
Alpina gaat nu al vol de aanval in met de B3 BiTurbo. De 3-serie met opsmuk is serieus speelgoed en ook leverbaar als touring.

Als basis voor Alpina’s M3-killer dient een BMW 335i. Met wat aanpassingen komt het vermogen uit op 410 pk en 600 Nm trekkracht. Goed voor een acceleratie van 4,2 seconden naar de 100 km/u. Wil je ook de Quattro concurrentie te snel af zijn, dan kies je voor de xDrive versie. Die gaat in 4,0 seconden naar de honderd, de top ligt op 305 km/u.

BMW moet zich serieus zorgen gaan maken. De Alpina B3 is 0,9 seconden sneller dan de E90 M3 en rijdt ook een M5 (4,4s) zoek. Wanneer ze in München tegengas willen bieden aan Alpina, zouden ze een nieuwe M3 moeten gaan bouwen die onder de 4,0 seconden naar de honderd gaat. Dat zou betekenen dat de nieuwe M3 sneller zal zijn dan de huidige M5, en dat lijkt ons onwaarschijnlijk.

Grote kans dus dat de B3 BiTurbo de snelste 3-serie blijft die je kan krijgen. Of hij daarmee ook de beste is, is een tweede. Met een Duitse vanafprijs van 65.000 euro en een C02 uitstoot van 177 g/km zal ook de Nederlandse prijs scherp zijn.

Wij vonden het in ieder geval de moeite waard om jullie te voorzien van een hete B3 gallery. Check ‘m hieronder. Voor een video van de B3 BiTurbo kijk je op autojunk.nl.

Ook interessant!

  • Video: klinkt de nieuwe BMW M3 beter dan z'n voorganger?
    Video: klinkt de nieuwe BMW M3 beter dan z'n voorganger?
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
    Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, alpina, b3, BMW, f30, Video

Vorig bericht: « Amerikaanse Alfa Romeo 4C is zwaarlijvig
Volgend bericht: Gespot: Lamborghini Gallardo met kontblessure »

Lees Interacties

Reacties

  1. Lohran zegt

    8 september 2013 om 21:43

    Wat een heerlijke bak! Duitse vanafprijs valt me erg mee. In NL zit je met een 320d en wat opties al gauw over de 45k..

    Login om te reageren
  2. lambo4all zegt

    8 september 2013 om 21:43

    Prachtige wagen, altijd al fan geweest van alpina’s. Chris harris heeft deze ook gereden kort geleden, filmpje kijken is zeker de moeite waard! Youtube->drive->chris harris on cars

    Login om te reageren
  3. jolig zegt

    8 september 2013 om 21:45

    http://www.youtube.com/watch?v=740gShZJF1M

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      8 september 2013 om 21:46

      @jolig: wij denken hetzelfde! :-)

      Login om te reageren
      • jolig zegt

        8 september 2013 om 21:50

        @lambo4all: Indeed, ik was ondertussen het filmpje aan het opzoeken, maar had niet meer op refresh gedrukt.

        Login om te reageren
  4. bigcar zegt

    8 september 2013 om 21:45

    Ik neem aan dat ze eerst een Dreier kopen en aanpassen, dus dan kun je toch ook een al bestaande 3 serie op Nederlands kenteken bij hun afgegeven? (net zoals bij Brabus) Dat scheelt op z’n minst de forse BPM toeslag..

    Login om te reageren
    • lawrence-william zegt

      8 september 2013 om 21:49

      @bigcar: alpina is een automerk, dus achteraf ombouwen is niet mogelijk.

      Login om te reageren
    • kogando zegt

      8 september 2013 om 21:56

      @bigcar: Alpina is gewoon van BMW, dus ze zullen het wel goed uitgedacht hebben qua evenwicht en strategie.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 september 2013 om 21:56

      @bigcar: Alpina is op 1 of andere manier een echt automerk geworden en op nog wonderbaarlijkere wijze hebben ze BMW zo gek gekregen dat zij hun producten gewoon bij BMW op de band bouwen. Het is in feite een speciale uitvoering van een BMW. Daarom maakt BMW zich ook geen zorgen, als Alpina te brutaal wordt trekken ze gewoon de stekker.

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        8 september 2013 om 22:06

        Tthnx guys!

        Login om te reageren
      • BananaMan zegt

        8 september 2013 om 23:12

        @mashell: BMW=Alpina.
        Met Alpina (ook al is het officieel niet direct gelieerd aan BMW) kan BMW ontwikkelingen in kleine series uitproberen. Daarnaast vallen de kleine series van Alpina onder andere regelgeving (bijv. gemiddelde CO2 uitstoot van de verkochte modellen).
        Alpina’s worden in Duitsland verkocht bij officiële BMW ‘Niederlassungen’ en krijgen BMW garantie. Dus dat is wel een teken dat ze onder 1 hoedje spelen.
        Toen ik in deze branche werkzaam was hadden Alpina’s bijv meer fasen in de meerfase inspuitsystemen in de diesels voordat het in de grote series van BMW werd geïntroduceerd.

        Login om te reageren
  5. jrmpower24 zegt

    8 september 2013 om 21:45

    mooi zo’n Alpina maar er gaat niets boven een echte “M”.

    Login om te reageren
  6. maranello zegt

    8 september 2013 om 21:48

    Zeker een gave bak! Met zeer goede prestaties ;)

    Login om te reageren
  7. SDM zegt

    8 september 2013 om 21:55

    Zeker in de touring variant VEEL aantrekkelijker voor alledaags gebruik. Zeker stof tot nadenken als je de centen hebt.

    Login om te reageren
  8. toyotafortuner zegt

    8 september 2013 om 21:57

    Ganz geil! Alpina’s zijn zoveel heerlijker dan de gewone BMW-variant! Geweldige wagens, die Alpina’s!

    Login om te reageren
  9. ericc zegt

    8 september 2013 om 21:58

    Ik zou ook de X-drive nemen en touring. Leuke gezinswagen om te gaan skiën en in de zomer naar de azurenkust te blazen. Maar ik zou wel de volledige stickerset nemen zoals je op de website van Alpina een auto kan samenstellen.

    Login om te reageren
  10. mashell zegt

    8 september 2013 om 21:58

    Was het geen wet van Meden en Perzen dat Alpina een B model uitbrengt en daarna BMW er zelf met een sneller, beter en goedkoper M model overheen walst?

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      9 september 2013 om 08:24

      @mashell: Volgens mij was dat Aston Martin, met de DB7, waarna Jaguar met de betere XKR op de proppen kwam, vervolgens bracht Aston Martin de V8 Vantage op de markt, en verbeterde Jaguar ze weer met de huidige (pre-facelift) XKR en F-type.

      Login om te reageren
  11. 6cylinder zegt

    8 september 2013 om 22:00

    BMW had ipv samenwerking deze leute allang moeten inlijven als huis-tuner. Dit soort snelle doch comfortabele autos is precies wat de klanten in dit segment willen volgens mij.

    Op die manier had het M-label ook puurder kunnen blijven voor de mensen zoals ik en zaten we nu niet opgescheept met grappen als de X5 M. Alpina X5 is al een stukje minder erg toch?

    Login om te reageren
    • mout zegt

      8 september 2013 om 23:50

      @6cylinder: Ik vind wel dat Alpina die M-achtige modellen zou moeten doen. Maar als je echt wordt ingelijfd, gaat altijd weer de identiteit verloren.
      Carrosier Ghia wordt een luxe uitvoering. En nu worden er Fordjes boven de Ghia gemaakt.
      Motorsport had ooit een M1. Dan wordt het een divisie in de fabriek. En nu zitten we met diesels, X5-versies en optische pakketjes. Ondertussen zijn de M3 en M5 sterker, opzichtiger, maar ook minder radicaal dan ooit tevoren.

      Login om te reageren
  12. E34M5Touring zegt

    8 september 2013 om 22:05

    Een Touring graag. Met X-Drive. Mooi geluid, beer van een motor en toch een beetje ruimte.

    Login om te reageren
  13. ingloriousleon zegt

    8 september 2013 om 22:08

    Goedkoper, sneller, exclusiever dan een M4. Jammer dat we dit model niet veel zullen gaan zien

    Login om te reageren
  14. bogey zegt

    8 september 2013 om 22:14

    Mooi, jammer dat je zo weinig Alpina’s ziet.

    Login om te reageren
  15. damion123 zegt

    8 september 2013 om 22:14

    Vind m er nou niet echt indrukwekkend uit zien, voor kij yoeft het niet zo nodig maarja, smaken verschillen

    Login om te reageren
  16. bempi zegt

    8 september 2013 om 22:21

    Geweldig de hiërarchie is eindelijk weg. 4.2 is indrukwekkend zelfs de M4 raakt zoek in de binnenspiegel tegenover dit heavy weight champion. Het enige nadeel: je moet echt fan zijn van dit type model.

    Login om te reageren
    • Lohran zegt

      8 september 2013 om 22:38

      @bempi: Dat moet je bij elke auto toch? ;) Vind zelf de 3 serie touring erg mooi.

      Login om te reageren
  17. laulau zegt

    8 september 2013 om 22:23

    Verklaar me voor gek, maar ik verkies dit boven de M3..

    Login om te reageren
    • maurits123 zegt

      8 september 2013 om 22:37

      @laulau: ik heb dan toch weer liever gewoon een M.

      Login om te reageren
      • BananaMan zegt

        8 september 2013 om 23:14

        @maurits123: In de meeste tests verslaan ze de M’s, met name op het gebied van kosten, comfort en gebruik voor elke dag.

        Login om te reageren
        • E550 zegt

          9 september 2013 om 03:40

          @BananaMan: bron?

          Login om te reageren
          • BananaMan zegt

            9 september 2013 om 09:44

            @e550: nou, deze bijvoorbeeld: http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/alpina-b5-und-bmw-m5-im-test-bayern-ueberflieger-beim-armdruecken-5098200.html?show=2

            Maar is eigenlijk bij alle m vs alpina vergelijkingen hetzelfde verhaal.

            Login om te reageren
  18. zjean zegt

    8 september 2013 om 22:32

    Onwijs mooie auto! Maar ze zouden wel weer eens een nieuw setje velgen mogen bedenken vind ik.

    Login om te reageren
  19. loekie125 zegt

    8 september 2013 om 22:41

    Mooie cijfers, kan alleen nog steeds niet wennen aan die rare koplampen van de 3 serie…

    Login om te reageren
  20. gv93 zegt

    8 september 2013 om 22:41

    In een tijd dat BMW’s M modellen opzichtiger zijn dan Alpina’s is dit ideaal.

    Login om te reageren
  21. BananaMan zegt

    8 september 2013 om 23:17

    Okay, bye bye 335i coupe! Doe mij maar een Touring. Nog 2 keuzes..
    -Kleur (zwart of blauw?)
    -2 of 4 wielaandrijving? (2 wiel met drexler diff natuurlijk!)
    What to do? Suggesties?

    Login om te reageren
  22. m4ple zegt

    8 september 2013 om 23:30

    ik vind het prachtige wagens, alleen die bestickering,…. jongens neem een designer in dienst voor een nieuw setje chrome stickers, dit ziet er toch niet uit,…. a la, dat alpina gaat nog maar die D3Biturbo, lijkt wel een setje bij de action gekochte plakkertjes,

    voor mij dus een D3 touring, met X-drive :) (zonder badges en met veeeeel wielspin)

    Login om te reageren
    • mout zegt

      9 september 2013 om 00:02

      @m4ple: Ik snap je wel – maar op de een of andere manier werkt het voor mij wel. Zeker de groene versie. Old school. Net als die wielen eigenlijk wel oubollig. En toch klopt het.

      Login om te reageren
    • Onehp zegt

      9 september 2013 om 00:09

      @m4ple: nu was dit de B3, maar de pas aangekondigde D3 met 350pk en 700Nm is ook niet mis….

      Login om te reageren
  23. mout zegt

    8 september 2013 om 23:44

    Het zal zijn als altijd: De M is het betere circuitspeeltje. De Alpina wint in alle overige opzichten, en komt op het circuit weliswaar de M niet voorbij, maar wordt ook niet losgereden.
    M – bruter. Alpina – verfijnder.
    De M uitlaat zal luider zijn, maar met de Alpina kan je bij een klant wegrijden zonder verkeerde aandacht te trekken.
    De sportstand van de M zal meer adrenaline geven. De ‘normaal’ bij Alpina zal smeuïger zijn.
    De M zal lager liggen, straffer geveerd zijn. In de Alpina rijd je ook in de stad ontspannen.
    En rijd je grote afstanden, dan zal de Alpina opnieuw zo’n 25% zuiniger zijn.
    Geef mij de Alpina maar – ik wil er bij mijn rondjes op het circuit wel een seconde voor inleveren.

    Login om te reageren
  24. Hupke zegt

    9 september 2013 om 00:15

    “Grote kans dus dat de B3 BiTurbo de snelste 3-serie blijft die je kan krijgen.”

    Ik betwijfel het ten zeerste, gezien de relatie tussen BMW en Alpina, ofwel is BMW niet geïnteresseert in snelheid met de komende M3/M4 en ook dat zou me verbazen.

    Overigens mag de M4 mogelijk wel sneller worden dan de M5 aangezien het verschil daar duidelijk is, al is er dan enkel een probleem met een M6…

    Ze maken zich het echt niet eenvoudig daar in Beieren.

    Login om te reageren
  25. VeniVidiVici zegt

    9 september 2013 om 00:37

    Zeker een het overdenken waard. En een Touring… go very fast gecombineerd met praktisch… that’s what i need!
    Maar die 1000 in een dozijn velgen gaan er meteen af bij mij!!!

    Login om te reageren
  26. Svda zegt

    9 september 2013 om 08:24

    Alpina maakt mooie wagens alleen jammer dat ze niets aan het nieuwe front van de 3 serie kunnen doen want vorige zag er stuk beter uit daarmee.

    Login om te reageren
  27. FB_100002453200792 zegt

    9 september 2013 om 11:42

    Dan te bedenken dat er misschien ook nog een b3 gt3 gaat komen? :p

    Login om te reageren
  28. hollow zegt

    9 september 2013 om 12:18

    “Zoek rijden” met 0,2 seconden verschil. Ja, helemaal zoek.

    Login om te reageren
  29. GOD zegt

    9 september 2013 om 18:18

    Heb zelf ook een zwak voor Alpina’s maar blijf er verder objectief tegen aan kijken.
    Alpina is verre van perfect en heilig en opgegeven waarden kloppen vaak ook niet in real life.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North