![McLaren-Alonso](https://static.autoblog.nl/images/wp2017/McLaren-Fernando-Alonso.jpg)
In navolging van hasmaldonadocrashedtoday, hebben enkele geinponums een nieuwe site opgericht.
In dit geval kan je op elk gegeven moment even snel checken of de nieuwe McLaren-Honda alweer is stilgevallen die dag. De site heet hasmclarenbrokendown.com en als je er op moment van schrijven naartoe surft, zie je het onderstaande oranje beeld.
Want inderdaad, we zijn nog maar net voorbij het middaguur, doch de Macca is alweer twee keer tot stilstand gekomen op de baan. De nieuwe MCL32 blijkt tot op heden een rampenbak eerste klas te zijn. Wat wil je ook als je je auto een naam geeft die klinkt als een knieblessure. Een drama dus voor Stoffel en Fernando, die op dit moment vast liever ergens anders zou willen zijn.
Sprekende met collega @dizono over dit initiatief, heb ik overigens weer wat nuttige informatie opgedaan. Het schijnt namelijk zo te zijn dat er meer van dit soort sites bestaan om je te helpen bij die harde vragen in het leven. Zo zijn daar bijvoorbeeld magikeenafritsbroekaan.nl, www.ishetalrokjesdag.nl en kanikeenkortebroekaan.nl. Doe er je voordeel mee!
Mcl = mediaal collateraal ligament. Vind het er niet echt op lijken…
@peug206: want mcl lijkt niet op mcl…?
@jaapiyo: wij leren op school zo weinig mogelijk in afkortingen te praten tenzij het om terugkoppeling naar een zorgverzekering gaat. Deze snapt het dan niet en keurt het wel goed. De rest zo volledig mogelijk ;)
Doe je toevallig ook een opleiding in de zorg?
@peug206: Ah kijk, dat verklaart veel. Nee ik heb *duwt volume van stem omlaag* economie gestudeerd. Maar heb me laatst wel proberen te plaatsen voor zij-instroom geneeskunde. Samen met nog 300 mensen…voor 30 plaatsen…
Enfin, het interesseert me dus wel.
@jaapiyo: ” Samen met nog 300 mensen…voor 30 plaatsen…” … iets met vraag & aanbod; dat zou jij wel moeten begrijpen na je economie-studie * evil grin *
@dawwg: en dan? Want het aanbod blijft voorlopig zo. Er zijn al veels te weinig plekken voor co-schappen
@dawwg: Nou neen daar is dit namelijk zeker niet het beste voorbeeld voor, daar de overheid grotendeels bepaalt/beïnvloedt wat de vraag mag zijn en niet de markt.
Maar goed ik begrijp dat je graag wilt dat ik nog lang voor AB schrijf, waarvoor dank :)
@jaapiyo: Ik ken alleen het oude model: McH … can’t touch this !
@peug206: http://www.dokterenbiologieblog.nl
Toch zonde dat zo’n illuster merk als Mc Laren het lek niet boven krijgt.
Zo zie je maar weer, successen uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst!
@toniominestrone: Er was ooit een gezegde bij Ferrari met de strekking: ‘hoe beroerder de F1 auto, des te beter zijn de straatauto’s’.
Zal me niks verbazen als deze bij McLaren nu (ook) opgaat.
@breinstein: Wel toevallig dat sinds McLaren straatauto’s maakt, met als gevolg dat Mercedes destijds niet langer door ging met de afspraken die ze hadden met McLaren en zelf een F1 team opkocht, dat het team steeds minder is gaan presteren.
@toniominestrone: Honda moet het lek boven water krijgen. Niet McLaren, in die zin.
@str8six: Toch is het vreemd, Honda doet het toch erg goed in de Amerikaanse racerij.
http://www.isfeyenoordalkampioen.nl
@kilum: http://ishetalweekend.nl
Lance Stroll heeft zelfs twee van die sites: https://hasstrollcrashedyet.com/ en http://hasstrollcrashed.today/
@edge: Overigens, Ferrari is lekker bezig op deze laatste testdag. Kimi heeft zojuist een rondje van 1:18.634 op supersofts gereden. We mogen er dus wel van uit gaan dat het kwalificatierecord van Barrichello (1:19.954 in 2009) er dit jaar aan gaat en het is ook heel reëel dat deze tests nog het absolute ronderecord van Felipe Massa (1:18.339 tijdens een test met de F2008) verbroken wordt. Of Ferrari daarmee ook sneller is dan Mercedes en Red Bull zal op termijn blijken, maar dat de nieuwe auto’s absurd snel zijn is zeker.
@edge: yep het gaat nog even goed hard vandaag. VER heeft gelukkig ook een redelijk snel rondje op de klok gezet…
@jaapiyo: Wie is VER? Ik ken alleen ene VES..
@berlinetta: VES is dood..
@jochempie: Mijn grap ook. In mijn hoofd klonk het best redelijk, maar nu ik het zo lees niet.
http://www.ikhebgeencomputer.nl
Ishetaltijdvoorbier.nl
@raceface: ahem http://ishettijdvoorbier.nl
@jules713: Duidelijk, dan trekken we er maar eentje open. Proost!
@daniel073: ’t is ten slotte vrijdag, hè. Proost!
@jules713: je bent me voor..
http://www.ishetalvijfuur.nl
Mijn startpagina is: http://ishetalweekend.nl/
Gewoon om het zeker te weten
Ze kunnen die site beter voor Honda oprichten. Die maken er namelijk een zooitje van. Of is de rest van de auto ook zo treurig?
Ik Ben trotse bezitter van de Mag ik een korte broek aan app, gebruik hem vaak op de twijfel dagen, Geef zelfs temperatuur aan.
@87tb: Want je telefoon heeft geen Weather Gadget ?
Vervelend is dat de problemen bekend zijn maar er (nog) geen nieuwe onderdelen zijn voor deze test. Het gaat vast een stuk beter in Melbourne maar de achterstand in test gegevens gaat ze nog wel een tijdje achtervolgen.
Dat word feest in Australië
Ik wilde iets zeggen over Honda die het ooit grootse McLaren in de afgrond mee trekt. Maar toch nog even nagekeken. In 2012 heeft McLaren voor het laatst een race gewonnen. Sindsdien niet meer dus. In 2014 nog 2 keer het podium gehaald en dat was het dan. Om het, kortom, volledig op het bordje bij Honda te leggen ( die ook falen) vind ik een stap te ver.
@pomoek: Klopt. In het boek Total Competition zegt Ross Brawn dat voornamelijk McLaren z’n move was om straatauto’s te gaan maken het begin was van de problemen. Mercedes was niet blij met McLaren en dat was één van de redenen waarom in de BrawnGP zo makkelijk een Mercedes motor in werd gelegd. Volgens Brawn was dat geheel te danken aan het feit dat McLaren straatauto’s bouwde, anders had hij het niet voor elkaar gekregen. Kort daarna kocht Mercedes BrawnGP en van partners veranderd het McLaren F1 team in een concurrent in een jaar tijd. En de rest kennen we wel denk ik. De PU van Honda is niet goed te praten maar zoals je zegt was McLaren al veel eerder aan de neerwaartse spiraal begonnen.
Erg leuk die sites allemaal, wel jammer dat de Mc Laren zoveel problemen geeft.
Het feest in Melbourne wordt erg leuk, vooral omdat er ook rekening moet worden gehouden, met het brandstofverbruik van de auto’s.
Er mag dan wel meer brandstof mee, 105kg/142liter, in plaats van 100kg/135liter, maar de auto’s verbruiken ook een stuk meer, door langere en bredere auto’s, het langer kunnen aanhouden van topsnelheden op de rechte stukken en in de bochten en natuurlijk de bredere banden zelf, die een hoger verbruiik geven.
Misschien dat Max daarom testte, met rondetijden van ongeveer 1.25, waarschijnlijk geeft dat een beeld over het verbruik, voor Melbourne en andere banen met hoogte verschillen en bij openvlaktes waar de wind een rol kan gaan spelen in het brandstofverbruik.
Wordt een erg interessante strijd dit jaar, niet alleen snelheid is belangrijk, het zo efficiënt rijden wordt het meest belangrijk.
Gelukkig kunnen wij dat wel overlaten aan Max Verstappen, dus een extra leuk race-jaar gaan wij tegemoet.
Het McLaren probleem is cijfers. Data, clinisch.
Alles berekenen op het dolle af werkt niet.
Autosport is olie, rubber, brandstof, lawaai, hete hoofden, geluk, risico’s nemen op het levensmoe af, gokken.
Het personeel is belangrijk, die mogen best flamboyant zijn, vrij kunnen spreken, een peuk roken, spontaan over het hek springen en handtekeningen uitdelen aan fan, en met fans op de foto. De rijders dan.
Een stal word zeer populair, het geld stroomt binnen, betere motoren en chassis kunnen daardoor gemaakt worden.