• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Is de mini-MINI (Rocketman) dood? [updated]

Auteur: sir_smokalot, gepost 23 januari 2012 om 22:04 – 25 Reacties

Toch maar niet...


Een productieversie op basis van het MINI Rocketman-concept leek er een hele tijd te gaan komen, maar nu bereiken ons berichten dat de Rocketman de bijl heeft gekregen. Wil moederbedrijf BMW dan echt alleen maar opgeblazen overmaatse MINI’s bouwen?

Dikke SUV-achtige MINI’s en zelfs busjes zijn geen probleem voor MINI, maar een écht klein model bouwen, wat door velen toch als een soort ‘back to the roots’-actie werd gezien, dat is kennelijk toch niet wat er gaat gebeuren.

Het schijnt dat de investeringen die gedaan moesten worden om de auto werkelijkheid te laten worden te hoog uit zouden vallen. En als beursgenoteerd bedrijf heb je dan weer wat uit te leggen aan je aandeelhouders (of bean counters, zo je wilt), die niet willen dat er te veel uitgegeven wordt.

Pijnpunten waren onder andere de stabiliteit, handling, en botsveiligheid, zo vertelt Car Magazine, dat zich baseert op bronnen binnen MINI. De amper 3,4 meter lange MINI, die we vorig jaar in Genève zagen, lijkt er dus niet te gaan komen, maar niet getreurd: het merk wil nog steeds 10 verschillende modellen voeren in de volgende generatie.

Is dit erg, of kunnen we een mini-MINI wel missen?

UPDATE 24-01 08:45 – We hebben even met MINI gebeld, doch dit leverde een bevestiging noch ontkenning van de berichten op. De Rocketman was er vooralsnog alleen als concept, en MINI heeft zich ook nooit uitgelaten over een eventuele productie of niet. Als er aan een productieversie werd gewerkt en de ontwikkeling is nu stilgelegd, dan weten alleen de insiders binnen MINI dit.

Wel liet de woordvoerster zich ontvallen dat het aannemelijker is dat hij niet komt. Ik zou er niet op wachten dus.


Ook interessant!

  • Mini Urbanaut
    Mini Urbanaut is ruimer dan Utrechtse studentenflat
  • Video: Kever sluit deur van Mini
  • MINI Strip is de definitie van een kale auto
    MINI Strip is het tegenovergestelde van full option
  • Deze oude Mini is eigenlijk gloednieuw

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

MINI, Rocketman

Vorig bericht: « Foto’s: zwart-gele Veyron ME-edition duikt weer op
Volgend bericht: U slaat hier linksaf, mag dat? »

Lees Interacties

Reacties

  1. tomleeuw zegt

    23 januari 2012 om 22:08

    Quote: Pijnpunten waren onder andere de stabiliteit, handling, en botsveiligheid
    dus…. want auto’s zoals een IQ, 500 en smart zijn niet veilig. en een 500 abarth met panda onderstel is best te handelen.

    Bullshit mini / bmw

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      23 januari 2012 om 22:16

      Ze hadden het vast wel voor elkaar gekregen, maar dan had het te veel gekost. Dat is de strekking.
      Maar ik zal morgen even met MINI bellen.

      Login om te reageren
  2. wiser zegt

    23 januari 2012 om 22:14

    Ik vind de achterlichten maar lelijk, lijken wel deurhendels. Eigenlijk vind ik er helemaal nix mooi aan.

    Login om te reageren
    • tomleeuw zegt

      23 januari 2012 om 22:20

      @wiser:
      Misschien is dat wel de rede van MINI, maar ja….

      Login om te reageren
  3. meneersander zegt

    23 januari 2012 om 22:22

    Volgens mij is het grootste probleem dat ze ‘mini’ Mini een stukje goedkoper moet worden dan de cooper, en dan zullen meer mensen daar voor gaan kiezen = BMW maakt minder winst = het gaat niet door. Heel simpel, toch?

    Login om te reageren
    • jensdm zegt

      23 januari 2012 om 22:32

      @meneersander: Nou nee. BMW en Mini zijn zeer verschillend qua consumentenvoorkeur. Het wil niet zeggen dat als de prijs van peren sterker daalt dan appels, dat men dan massaal meer peren dan appels gaat kopen.
      (maar nu vergelijk ik appels met peren)

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        23 januari 2012 om 23:42

        @jensdm: Hij zegt ook niet dat mensen massaal uit hun BMW’s gaan stappen. Een Mini Cooper heeft een hogere winstmarge dan deze Rocketman doordat deze Raket goedkoper is. Hierdoor zullen ze er veel meer van moeten gaan verkopen om dezelfde winst te gaan halen. Een auto is al een zeer lastig product, voor dezelfde prijs krijg je een luxe lederen bank uit een meubelwinkel, dus winstmarge op een auto is al laag, maar als je dan nog lager gaat, zal je winst kort gezegd minder hoog zijn.

        Login om te reageren
      • jzaero zegt

        23 januari 2012 om 23:43

        @jensdm: Waarom hij BMW aangehaald heeft, heeft te maken met het feit dat Mini van BMW is, dus BMW Group maakt minder winst.

        Login om te reageren
    • gekketurbo zegt

      23 januari 2012 om 22:45

      @meneersander: Jij hebt het door ;). De Cooper wordt alleen maar gekocht om de badge, want zeg nou eerlijk; voor evenveel rijd je in auto’s die praktischer zijn. Dus als je er eentje aanbiedt die goedkoper is gaan mensen voor die!

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        24 januari 2012 om 08:32

        @gekketurbo: Natuurlijk, iedereen koopt een auto gebaseerd op hoe praktisch deze is. Met die redenatie rijdt iedereen Dacia Logan, Fiat Multipla en busjes…. Wat doe jij op Autoblog?!

        Login om te reageren
        • gekketurbo zegt

          24 januari 2012 om 11:53

          @flutterby: Ik dacht eraan om serieus te reageren op jou reactie, maar realiseerde mij dat het verspilde moeite zou zijn…

          Login om te reageren
          • meneersander zegt

            24 januari 2012 om 17:23

            @gekketurbo: +1 voor beide reactie’s

            Login om te reageren
  4. bozewolf zegt

    23 januari 2012 om 22:24

    Jammer want hijs best cool. Heel open en licht van binnen. Tis iig weer eens wat anders.

    Die frutseltjes bij de deur en de velgen zijn ook erg tof.

    Login om te reageren
  5. Freewarefreak zegt

    23 januari 2012 om 22:27

    Nummer 7 staat klaar zoals we weten. De Paceman. Maar dat wordt de Countryman Coupe. De naam Paceman laten ze vallen. Op naar de 10 modellen dan. Wel jammer dat de Mini MINI niet komt. Dat vind ik nou echt een mooi ding. Wie weet.. Smokey echt doen, bellen he? Ik hoop echt dat ie er komt.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      23 januari 2012 om 22:30

      Tuurlijk, een kwartiertje met mij aan de telefoon en MINI is zo omgeluld. Oh, wacht… :)

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        24 januari 2012 om 13:44

        @sir_smokalot: Whahaha :) Ik dacht dat je ging uitzoeken of dit echt waar is of een roddel.. ;)

        Login om te reageren
  6. 964rs zegt

    23 januari 2012 om 22:28

    ik vind hem wel cool eigenlijk!

    Login om te reageren
  7. loopjes zegt

    23 januari 2012 om 22:38

    Ben ik nou de enige die niks ziet in de concept voor volgende “nieuwe” modellen. Allemaal dingen die we ook zien in countryman en mini.

    Login om te reageren
  8. norge zegt

    23 januari 2012 om 23:16

    Boel uitbesteden aan een Koreaanse automobiel bouwer en het wordt goedkoop, betrouwbaar en waardevast of zou het hun eer te na zijn?

    Login om te reageren
  9. michelyman zegt

    23 januari 2012 om 23:41

    Gelukkig maar. Vind er niks aan, tja ieder z’n mening ;)

    Login om te reageren
  10. adjudant zegt

    24 januari 2012 om 00:49

    Mooi concept model, iets wat hier op zou lijken zou een leuke aanvulling zijn geweest op het huidige gamma. Al met al zonde dus..

    Login om te reageren
  11. The360box zegt

    24 januari 2012 om 07:14

    Kwam er eigenlijk pas gister achter dat dit ding überhaupt bestond in een jaarboek van Carros, ze hebben de Countryman en Clubman…

    Login om te reageren
  12. Humanspectrum zegt

    24 januari 2012 om 10:03

    Nou, lekker dan. Laten ze eindelijk een echt kleine Mini zien, gaan ze ‘m niet bouwen… Ze houden zich liever tevreden met special editions. Als ze nou die Olympische Spelen een gewoon niet sponsoren.

    Login om te reageren
  13. josthomaes zegt

    24 januari 2012 om 11:11

    Hopelijk krijgt de nieuwe Cooper deze looks mee! Zeker dat dak. Echt geweldig

    Login om te reageren
  14. ytrewq zegt

    24 januari 2012 om 16:37

    het concept ziet er realistisch uit (deuren, formaat)
    en concepterig (carbon dak & achterlichten)

    een productieversie leek mij best realistisch
    carbon weg mini-achterlichten & normaal dak
    en die andere pijnpunten wegwerken

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North