• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Is dit de lekkerste straatlegale F40 ooit? [occasion]

Auteur: Author, gepost 22 september 2014 om 22:59 – 38 Reacties

Ferrari F40 LM


Dear Santa…

Zo’n standaard F40 is natuurlijk al niet te versmaden. 478 pk’s (op papier dan, in het echt zijn het er meer zo zeggen velen), groene kitranden in het interieur zodat je elke er bij elke rit weer aan wordt herinnerd dat je in een straatlegale racer zit en dan ook nog eens een uiterlijk om van te watertanden. Gewoon is alleen ook maar gewoon, dus als je boven het (vrij dunbezaaide) F40-maaiveld uit wilt steken hebben wij de superoccasiontoptip voor je.

Wat er allemaal aan dit ding is gebeurd? Teveel om op te noemen. De advertentie spreekt van een LM-conversion , en daar vallen vrij veel modificaties onder. Deze F40 begon z’n leven namelijk als US-spec auto, met minder vermogen dan ‘onze’ versie. Da’s nu gelukkig verleden tijd dankzij motoronderdelen van de LM (waaronder grotere turbo’s) en de uitlaat van Tubi. Een spiksplinternieuwe koppeling, nieuwe remmen van Brembo, verbeterde vering en nieuwe banden doen de rest.

F40 LM motor

Sleutelwoord voor de aanpassingen aan het exterieur? Carbon natuurlijk! Van de motorkap tot het kofferdeksel, de LM-spoiler en de splitter aan de voorzijde; het kostbare zwarte spul is overal opgeschroefd. Het doel was dan ook om de snelste, lichtste en coolste straatlegale F40 te bouwen en volgens ons hebben ze een prima poging gedaan met deze badass Italiaan. Overigens zou het interieur zich in nieuwstaat bevinden en heeft het ding slechts 18.000 km gereden.

Helaas hangt er een stevig prijskaartje aan al dit moois. Je mag ‘em namelijk pas meenemen nadat je 1,25 miljoen USD hebt achtergelaten, en zelfs met de nog steeds vrij gunstige wisselkoers betekent dat voor ons een prijs van ongeveer 1 miljoen euro. Met een dergelijk budget komen ineens de laatste hypercars binnen bereik, dus de keuze zal een lastige worden. Desalniettemin kan er qua charisma maar weinig tippen aan het icoon uit de eighties.

F40 LM achterzijde

Ook interessant!

  • Video: glijden en gaan met de Ferrari F40
    Video: glijden en gaan met de Ferrari F40
  • De Ferrari F40 van Gerhard Berger
    Video - Ferrari F40 krijgt een grondige poetsbeurt
  • blauwe ferrari f40
    Youtuber veilt blauwe Ferrari F40
  • F40
    Zo veel geld is een blauwe Ferrari F40 waard

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

f40, Ferrari, occasion, rood, tuning

Vorig bericht: « Volkswagen Tristar Concept lust de Unimog rauw?
Volgend bericht: Koopje: Porsche 911 GT3 met slechts 156 kilometers »

Lees Interacties

Reacties

  1. gtwillem zegt

    22 september 2014 om 23:01

    Zeker een gave uitvoering. Ik heb liever deze Ferrari dan die nieuwe LaFerrari.

    Login om te reageren
    • papa zegt

      23 september 2014 om 06:21

      @gtwillem: ik ook… heb hem ook liever dan de p1 of 918

      Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      23 september 2014 om 12:21

      @gtwillem: F40 is gaaf maar liever dan een P1, 918 of Lafferari?! Nooit. Al helemaal niet dan een P1.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        23 september 2014 om 17:07

        @jrmpower24: De P1,LF en 918 zijn leuke auto’s, absoluut. Sterker nog: het zijn de meest geavanceerde auto’s tot nu toe ooit gebouwd. Maar het is niet te vergelijken met een F40. Die is zo vele malen puurder, rauwer en intesnser om te rijden. En deze uitvoering is nog eens zeldzamer ook. En de F40 werd bij zijn introductie legenddarisch genoemd. En dat is hij nog steeds. De P1 is een van de hypercars die je moet hebben tot de P1S, P1+ of P2 komt. Als je de McLaren F1 neemt, kan ik er een mee komen. Dat zijn echt one-of-kind auto’s.

        Login om te reageren
  2. room850 zegt

    22 september 2014 om 23:01

    heerlijk hoekig! jammer dat ze zo niet meer gebouwd worden!

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      23 september 2014 om 00:20

      @room850: kijk ff naar de achterkant van de Silvermine 11SR. Pearl, Pearl, Pearl…..

      Login om te reageren
  3. jensgib zegt

    22 september 2014 om 23:06

    Veel mooier dan Ferrari La Ferrari/458 Speciale…

    Login om te reageren
    • heidi zegt

      22 september 2014 om 23:34

      @jensgib: Neem jij lekker deze, dan neem ik de LaFerrari/458 Speciale. heb ik tenminste geen last van geen comfort en bloedende oren.

      Login om te reageren
  4. jasperjvr zegt

    22 september 2014 om 23:07

    Als daily driver verschrikkelijk lijkt me, en lastig te rijden. Maar me voldoende ervaring en kennis kan het tegelijk een briljante racebak zijn!

    Login om te reageren
  5. ferrarithijs zegt

    22 september 2014 om 23:32

    Dit is niet lekker, dit is heiligschennis! Doe mij maar een standaard F40, mogen jullie deze hebben.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      23 september 2014 om 00:57

      @ferrarithijs:

      Heiligschennis? Zo kwamen de originele LM’s ook uit de fabriek rollen hoor.
      Alleen de uitlaat en de remmen zijn niet OEM.

      Login om te reageren
    • gieltj zegt

      23 september 2014 om 08:09

      @ferrarithijs: geen heiligschennis hoor.. Zo zag de F40 GT er uit.. Maat heb inderdaad liever een standaard F40

      Login om te reageren
  6. MaartenD zegt

    23 september 2014 om 00:05

    Leuk gedaan maar de aanschafprijs krijg je er nooit meer voor terug..koop dan gewoon een originele f40 of spaar naar even door voor ewn echte lm

    Login om te reageren
  7. ahs1979 zegt

    23 september 2014 om 00:19

    Wat mij betreft iets teveel trackday…. met die splitter en koplampen lijkt ie nu iets teveel op een brede Supra ban voren. De achtervleugel constructie is ook niet bepaald vloeiend te noemen (op basis van de foto’s in de advertentie zelf). Een reguliere F40, bij voorkeur in het donkerblauw, is mijn favoriet. Heel stom maar het valt me nu pas op dat de F40 ook al drie uitlaatpijpen heeft. Vraag me af hoe de afvoer per cilinder van de V8 dan verdeeld is? Klopt het trouwens dat het F40 logo aan de zijkant van de achtervleugel maar aan 1 kant zit? Eigenlijk gek dat ik wel een F50 op schaal heb maar deze ontbreekt. Iemand nog tips waar je een mooie 1:18 kan vinden?

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      23 september 2014 om 00:52

      @ahs1979:

      De drie uitlaten op de 458 zijn een verwijzing naar de F40.
      De middelste pijp (de kleine) is voor de wastegate. De andere twee voor de. Beide cilinderbanken.

      Login om te reageren
      • ahs1979 zegt

        23 september 2014 om 10:57

        @carmasterr: Thanks, ik had als zo’n vermoeden. Maar de 456 heeft geen turbo(‘s) hoe hebben ze het uitlaattraject dan hier verdeeld?

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          23 september 2014 om 14:55

          @ahs1979:

          De middelste is fake denk ik.
          De GT3 versies hebben ze namelijk niet.

          Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          23 september 2014 om 23:03

          @ahs1979:

          Nou werd ik ook nieuwsgierig en heb ik mijn vrienden van Google gevraag hoe het nou zit.
          De middelste pijp bij de 458 wordt gebruikt bij lage snelheden om het geluid te dempen. De buitenste twee zijn dan afgesloten door een bypass valve.
          De GT3 versies hebbe geen last van geluidsregulaties, dus wordt het systeem weggelaten.

          Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      23 september 2014 om 05:14

      @ahs1979:
      Van dat F40 logo klopt inderdaad. Dat is bij elke F40 zo.

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      23 september 2014 om 08:24

      @ahs1979: F40 1/18 maakt Kyosho een hele goede, wat verschillende uitvoeringen ook.

      Login om te reageren
      • ahs1979 zegt

        23 september 2014 om 10:57

        @davelepeef: thanks

        Login om te reageren
    • nickmercedes zegt

      23 september 2014 om 15:37

      @ahs1979: over het schaalmodel.. Ik neem aan dat je 1:18 bedoelt?
      Ligt uiteraard aan budget, maar als het niet té klein is, zou ik zeggen kijk eens naar Hotwheels Elite of Kyosho. Ik heb hier een hotwheels elite staan, een gele, en die is echt schitterend.
      Als je niet zoveel wilt uitgeven kun je ook eens kijken naar de normale hotwheels. Heel wat minder mooi maar van buiten toch een leuk model om in de kast te hebben. Bburago of Tonka kwaliteit zie je zelfs al van buiten maar zijn ook nog leuk hoor.

      Login om te reageren
  8. jzaero zegt

    23 september 2014 om 00:28

    Zo zou ik mijn F40 willen hebben. Niks meer aan doen! Love it!!

    Login om te reageren
  9. easygoingmartin zegt

    23 september 2014 om 00:44

    Ben niet echt een groot ferrari fan.. Maaf de F40 blijft in mijn ogen toch wel een van de gaafste auto’s ooit. Hebbenn!!

    Login om te reageren
  10. grandmasterb zegt

    23 september 2014 om 02:01

    Mooie klassieke racer, maar een nieuwe F12 rijdt vele malen sneller. Dat geldt eigenlijk voor de meeste klassiekers, ik zag dat de populaire 911’s uit de jaren 70 en 80 vaak nog niet eens 200 pk hebben, daar rij je met de nieuwe modellen ook rondjes omheen, zelfs een nieuwe Golf GTI is sneller.

    Login om te reageren
    • bruinbeer zegt

      23 september 2014 om 06:57

      @grandmasterb: Dat kan goed kloppen maar dan mis je wel het punt eigenlijk. Het gaat om rijplezier en beleving. Niet dat nieuwe Ferrari’s dat niet hebben maar ze missen het echte pure. En laat dat nou het mooie zijn van klassiekers! Ik zit liever in een oude trage Porsche dan in een snellere Golf GTI.

      Login om te reageren
    • tupperware zegt

      23 september 2014 om 07:00

      @grandmasterb:
      Dat van die oude 911’s klopt, het voordeel daarvan is dat je ook bij legale snelheden al bakken met beleving hebt, dat is wat mij betreft het grote manco van de huidige auto’s.
      Daarbij krijg ik pas het gevoel dat ik leef bij snelheden die als ronduit asociaal gezien worden.
      Lees ook de TT test even, daar beschrijft Wouter mooi wat ik hier al jaren roep.
      Beter betekend lang niet altijd leuker..

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      23 september 2014 om 08:29

      @grandmasterb: hallo, we hebben het hier over 30 jaar verschil… Wat verwacht je dan? De techniek was er wel, duurzaamheid is anders. Kijk naar oude racespecs van bijv gr5 Porsches, die raakten ook de 700pk wel. F40 in complete LM/GTE trim doet ook ri 750pk…

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      24 september 2014 om 09:27

      @grandmasterb: Niet helemaal waar. Er zijn twee punten waarop moderne auto’s slechter op scoren: gewicht en versnellingsbakverhoudingen. Ten eerste worden auto’s groter en zwaarder, wat nadelig is voor de prestaties. Ten tweede is zuinigheid, ook in het topsegment, steeds belangrijker geworden. Een van de manieren om dat te drukken is de verhoudingen van de bak ‘uitrekken’ zodat de motor minder toeren hoeft te maken. Dat is de reden waarom al die automaten 7, 8 of 9 versnellingen hebben (om een gedeelte van dat nedeel weg te poetsen). Nadeel van die automaten en DSG’s is weer dat ze erg zwaar zijn…

      Login om te reageren
  11. arii zegt

    23 september 2014 om 08:06

    Holy monkeyballs

    Login om te reageren
  12. jaguarjunk zegt

    23 september 2014 om 08:20

    Dit of een nieuw mueslihok van een miljoen, geen lastige keuze lijkt me.

    Login om te reageren
  13. davelepeef zegt

    23 september 2014 om 08:52

    Er zit alleen een andere neus en achterspoiler op, zo weer om te schroeven. Dorpels zijn niet gewisseld, wel bijzonder dat het chassis zilver is zoals originele Michelotto’s ipv zwart bij niet-competitie uitvoeringen. Op het oog zijn de intercoolers niet vervangen, bijzonder hoog in de specs zal ie dan misschien niet zijn, beter rijbaar wel! Als de kont was aangepast was het beter

    Login om te reageren
  14. davelepeef zegt

    23 september 2014 om 08:54

    Btw, mocht je in de markt zijn voor een leuke F40, check even bingosports… Staat een zilveren in de juiste trim :) En een rode… En nog meer leuks!

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      23 september 2014 om 08:58

      @davelepeef: lol de rode is schijnbaar een echte LM. Vergelijk die maar s met deze advertentie, zoek de verschillen ;)

      Login om te reageren
  15. Osca zegt

    23 september 2014 om 12:21

    Meest nutteloze, oncomfortabele, luidruchtige ferrari ooit. Maar toch zou ik zonder te hoeven na te denken deze ferrari boven alles verkiezen. Absoluut een van de mooiste auto’s naar mijn mening! :D

    Login om te reageren
  16. 560pkferrari zegt

    23 september 2014 om 12:50

    *sluit zich in zijn kamer op met dozen tissues*

    Login om te reageren
  17. rood zegt

    23 september 2014 om 18:38

    Weinigen zullen dit nog lezen, maar het is toch logisch dat de US-spec F40 juist meer pk’s heeft dan de Europese, aangezien de US-versie meer gewicht moet verzetten. Dat is effectief ook het geval, Eu heeft normaal 478 pk (kan meer zijn in de praktijk) en US is gemeten op 515 pk (naar de heer Sackey), wat zelfs in een hogere pk/gewichtsverhouding resulteert.

    Login om te reageren
  18. addiction4cars zegt

    24 september 2014 om 08:47

    Mooiste ferrari ooit gebouwd

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North