• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Tristar Concept lust de Unimog rauw?

Auteur: Author, gepost 22 september 2014 om 21:54 – 36 Reacties

Afbeelding Volkswagen Tristar Concept lust de Unimog rauw?Afbeelding Volkswagen Tristar Concept lust de Unimog rauw?Afbeelding Volkswagen Tristar Concept lust de Unimog rauw?Afbeelding Volkswagen Tristar Concept lust de Unimog rauw?Afbeelding Volkswagen Tristar Concept lust de Unimog rauw?Afbeelding Volkswagen Tristar Concept lust de Unimog rauw?Afbeelding Volkswagen Tristar Concept lust de Unimog rauw?Afbeelding Volkswagen Tristar Concept lust de Unimog rauw?

VW Tristar Concept
Althans, als we VW moeten geloven.

Zojuist is deze evil tweelingbroer van de Transporter onthuld op de IAA Commercial Vehicle Show in Hannover, en het lijkt erop dat Volkswagen compleet los is gegaan bij het bedenken van deze knaloranje proefballon. Buiten het feit dat je nooit meer laadruimte tekort komt als je net kerstinkopen hebt gedaan zou de Tristar namelijk een terreinbeest van jewelste moeten worden.

Deze ‘Transporter of the future’ met verlengde cabine, permanente vierwielaandrijving, verkorte wielbasis en sperdifferentieel heeft 30 mm extra grondspeling ten opzichte van de gewone Transporter. Omdat je tijdens een pittige sessie op het onverhard natuurlijk alle tijd van de wereld hebt, is het interieur voorzien van een 20-inch tablet zodat je ook rustig een video conference kunt houden.

VW Tristar achterzijde

Daar houdt de Spaß echter nog lang niet op! Zo zijn de stoelen draaibaar, zodat inzittenden alle gelegenheid hebben om elkaar met een goed gesprek over de gewichtigere zaken des levens te verblijden. Mocht zelfs dat je niet wakker houden en heb je behoefte aan wat sterkers, dan zet je natuurlijk gewoon een kopje koffie met de ingebouwde espressomachine. Net wat auto’s vandaag de dag nodig hebben.

Voor de aandrijving zorgt een 2-liter TDI die 204 pk en 450 Nm uitspuugt. Deze krachtbron is gekoppeld aan een 7-traps automaat, wat alles bij elkaar resulteert in een standaardsprintje van 10 seconden. Bij 185 km/u is de koek op, al vragen we ons wel af wie het bij dergelijke snelheden nog in z’n hoofd haalt om een kopje espresso te zetten. Hoe dan ook, het design van deze Tristar hint waarschijnlijk naar dat van de aankomende T6, de opgefriste versie van de T5 die in 2015 verwacht wordt.

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
  • Video: Volkswagen-rijder doet het tegenovergestelde bij verkeerslicht

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, offroad, oranje, pickup, transporter, Volkswagen

Vorig bericht: « Gaan we auto’s laten groeien als mensen en planten?
Volgend bericht: Is dit de lekkerste straatlegale F40 ooit? [occasion] »

Lees Interacties

Reacties

  1. tupperware zegt

    22 september 2014 om 22:01

    Laat mij niet lachen, niets maar dan ook niets kan in de schaduw staan van de Unimog.
    Dat is een instituut op zich.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      23 september 2014 om 08:05

      @tupperware: het is volgens mij meer een Sprinter 4×4 concurrent/alternatief (voor zover je dit als alternatief zou beschouwen…) dan een Unimog concurrent.

      VW LT-revival?

      Login om te reageren
    • endofline zegt

      23 september 2014 om 16:58

      @tupperware: De vergelijking met unimog is een uitspraak van autoblog niet VW en gaat niet echt op. Het gaat hier om een concept dat nooit gemaakt zal worden. VW test gewoon een aantal nieuwe dingen bij het publiek. Ik kan me best voorstellen dat een VW busje met een draaibare stoel + pad + 4×4 heel bruikbaar is bij bepaalde professionals. Als ik nu zie hoe bepaalde busjes voor nutsbedrijven moeten voorzien worden van trays voor pc en plateau’s om iets te kunnen schrijven lijkt me dit nog geen slecht idee. En ja in de bouw is gewone 4×4 met haldex best voldoende om van de werf te rijden en zijn dure sper systemen echt niet nodig.

      Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    22 september 2014 om 22:01

    Lust de Unimog rauw…. Ik moest heel hard lachen. Ik denk de mensen bij Unimog ook.

    Login om te reageren
  3. rd1991 zegt

    22 september 2014 om 22:04

    Achterkant lijkt op die van de T3 pickup

    Login om te reageren
    • metalmike zegt

      22 september 2014 om 22:11

      @rd1991: Doet mij denken aan een of andere SsangYong, die zijn ook altijd geweldig in het ontwerpen van achterkanten. *kuch*

      Login om te reageren
    • bohica zegt

      22 september 2014 om 22:23

      @rd1991: meer t2 denk ik

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        22 september 2014 om 23:44

        @bohica: nee, ik ga mee met rd1991; duidelijk een retro-T3 en dan meer specifiek de Doka uitvoering. Waar jij de T2 genen eerlijk gezegd in terug ziet is mij eerlijk gezegd een raadsel.

        Login om te reageren
        • Robert zegt

          22 september 2014 om 23:45

          @RRRobert: hmm.. worden er geen img tags meer toegelaten hier? Dan maar linken:
          http://youngtimerscene.de/uploads/pics/vw0411_okaydoka_01.jpg

          Login om te reageren
  4. Jochempie zegt

    22 september 2014 om 22:04

    -edit: thanks! Is aangepast-

    Login om te reageren
  5. series2 zegt

    22 september 2014 om 22:10

    Totaal uit proportie dit geval!

    Login om te reageren
  6. Supra1981 zegt

    22 september 2014 om 22:14

    Iets voor de politie :-)

    Login om te reageren
  7. nvn1993 zegt

    22 september 2014 om 22:15

    Haha unimog is vast en zeker “kansloos”

    Login om te reageren
  8. phaeton zegt

    22 september 2014 om 22:18

    450nm uit de 2,0. Gaat de goede kant op, al heb ik het liever in een Passat van VW dan in dit kansloze project.
    Oh well, de neus van de nieuwe Transporter is dus ook bekend.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      23 september 2014 om 07:46

      @phaeton: en de achterlichten: retro-T3. Toch iets anders dan die kerstboom aan de achterkant van de Ford.

      Login om te reageren
  9. boerenkool zegt

    22 september 2014 om 22:18

    Ideaal voor sociaal werkers of ambtenaren. Nu kunnen ze altijd koffie drinken en niksen…

    Login om te reageren
    • nvercouteren zegt

      23 september 2014 om 07:28

      @boerenkool: hoe kom je er eigenlijk bij dat ambtenaren niks doen?

      Login om te reageren
  10. fortuna zegt

    22 september 2014 om 22:21

    Niks Unimog, wel een vette knipoog naar de T3 Doka. Maak hier een echte Doka van en ik ben kandidaat…

    Login om te reageren
  11. Carreza zegt

    22 september 2014 om 22:24

    Zo zo, dat wordt vast een spannende vergelijkingstest tussen de Unimog en dit lachertje…

    Login om te reageren
  12. rotarypowah zegt

    22 september 2014 om 22:28

    De gekozen ondergrond in de foto’s benadrukken de off-road cappaciteiten ook goed (asfalt en betontegels).

    Login om te reageren
  13. krokant zegt

    22 september 2014 om 22:35

    Als kind verbaasde ik me altijd al over de Unimog; het zand van de zandbakken bij ons in de buurt werd eens in de zoveel tijd ververst door een toen al oude Unimog, en ik kon er niet bij dat die auto het nog steeds deed. Echter, toen ik wat ouder was kwam ik erachter dat de Unimog een bazending is en (bijna) nooit en te nimmer vergaat. VW die de Unimog te boven gaat? Nah.

    Login om te reageren
  14. Jantje_555 zegt

    22 september 2014 om 22:39

    mist wel de bullbar met lampen en de rolbars in de pickup met opnieuw lampen op

    Login om te reageren
  15. gtwillem zegt

    22 september 2014 om 22:58

    Hij ziet er wel gaaf uit, maar dit is meer een opgedirkte pickup versie van een busje dan een kruising tussen een vrachtwagen en traktor (wat de Unimog in feite is).

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    22 september 2014 om 23:01

    Al die meuk die ze erin hebben gepraktiseerd zegt genoeg…. die lui snappen de ballen van wat een Unimog kan en is… de Immigratie rijdt dit stuk speelgoed ook nog wel even naar de shredder nadat de VW compleet in puin ligt. Slepend en zonder de lage gearing of de diffjes te hoeven gebruiken.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      22 september 2014 om 23:11

      @w0o0dy: immigratie moet dus Unimog zijn…

      Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    22 september 2014 om 23:10

    Dit is dus een Unimog: http://youtu.be/P7GNqKdgZiI

    Login om te reageren
  18. vos115 zegt

    22 september 2014 om 23:11

    Vast geen unimog killer.
    Weet men wel hoe fokking multifunctioneel deze utility is?

    De enige optie op deze WV zal een trekhaak zijn?
    En een 4WD op basis van een Haldex?
    Ik geef hem 5 meter met aanloop in mul zand.

    Goed idee Wouter. Scoor eens een U’mog voor een roadtest.

    Login om te reageren
  19. Dizono zegt

    22 september 2014 om 23:18

    Die meneer op de vierde foto heeft niet alleen een leren broek, hij heeft ook leren pijpen!

    On topic: Best een aardige facelift, maar om dit nu als T6 te gaan wegzetten… Bij VW zie je of niks van een facelift, of ze pakken het grondig aan en doen het voorkomen als nieuw model…

    Login om te reageren
  20. gerjan zegt

    22 september 2014 om 23:33

    Mensen wees eerlijk. Het is een vw. Ook als is hij nog zo slecht en ziet hij er niet uit mensen kopen hem toch. Waarom? Omdat autobladen en tv mensen betaald krijgen om te vertellen hoe goed en mooi hij is.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      23 september 2014 om 07:44

      @gerjan: eindelijk iemand die dit ook zegt! VW is duur betaalde ellende!

      Login om te reageren
  21. autofreaker zegt

    23 september 2014 om 07:29

    Interieur en voor kant hallo nieuwe transporter

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      23 september 2014 om 11:18

      @autofreaker: inderdaad. Een concept car voor een busje, het moet niet gekker worden.

      Login om te reageren
  22. Rob zegt

    23 september 2014 om 07:42

    Wat is iedereen op voorhand toch negatief.
    Naar het schijnt heeft Volkswagen met de Amarok een bedrijfswagen neergezet die nog behoorlijk kundig is in ruig terrein. Tuurlijk, het is geen Hilux, maar volgens mij kom je nog best ver met een beetje goeie wil.

    Dus waarom zal dit direct prut zijn (het is trouwens ook nog maar een concept…)? Het is uiteraard niet een Unimog, dat is een klasse apart, maar als bedrijfswagen (wat ook wel eens ruig terrein ziet) kan het nog wel eens een prima ding zijn….

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      23 september 2014 om 08:17

      @Rob: Als je claimt dat dit ding een Unimog rauw lust… Als ik naast Usain Bolt ga staan op de 200m sprint (met mn ‘sportlichaam’….) en zeg: Ik lust je rauw, dan gaan er ook een hoop mensen janken van het lachen vrees ik :-)

      Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      23 september 2014 om 08:20

      @Rob: met een Dafje 66 kom je ook ver in het terrein en een beetje goede wil. Maakt het dat een goede terreinbeul? Nee.

      Login om te reageren
  23. str8six zegt

    23 september 2014 om 09:54

    Humor hebben ze wel daar in Wolfsburg.. “Lust de Unimog rauw”

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North