• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Is dit de nieuwe Saab 9-5?

Auteur: autoblogger, gepost 1 november 2006 om 23:16 – 40 Reacties

Saab 9-5 2008


Geruchten over de nieuwe Saab 9-5 houden aan, ditmaal is het Britse Carmagazine de aanjager. Deze heeft impressies online staan van de Saab sedan die in 2008 op de markt moet komen. Het zal verdoeme tijd worden, de huidige 9-5 stamt uit 1997…

De nieuwe 9-5 moet met een strak design en nieuwe motoren een naam gaan maken. De codenaam is SB650 en zal uiteindelijk als sedan en stationwagen bij de dealert terecht komen. De bijgevoegde impressie doet mij in ieder geval heel erg denken aan een vierdeurs coupe ala Mercedes CLS. En dat is geen verwiijt!

The architecture also supports four-wheel drive, to help Saab keep up with increasingly ballistic German outputs. Aside from the latest four-cylinder petrol and diesel engines, the 9-5 will get a new V6 common rail diesel that’s under development, while the blown petrol V6 should reach the 350bhp mark to raise the Aero bar. Saab will also step up its biofuel push with the new model.

Saab 9-5 2008

(via trollhattansaab.net)

Ook interessant!

  • Fabrieksnieuwe Saab Turbo
    Fabrieksnieuwe Saab Turbo is letterlijk fabrieksnieuw
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Nieuwe Autoblog presentator!
  • Video: nieuwe Nederlandse dashcam compilatie
    Video: nieuwe Nederlandse dashcam compilatie

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

9-5, Saab

Vorig bericht: « Maserati Cabrio Coupe
Volgend bericht: Honda Element-D: driftig! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Hilgert zegt

    1 november 2006 om 23:21

    Wat een ontzettend mooie auto. Wil Saab soms van z’n geitewollensokken imago af? Geen hoedje-sigaartje meer?

    Login om te reageren
  2. Susp1cious zegt

    1 november 2006 om 23:22

    Volgens mij zijn ze bij Saab met z’n allen aan de hallucinerende producten gegaan ofzo!!

    Login om te reageren
  3. tim zegt

    1 november 2006 om 23:24

    volgens mij is er net een gefacelifte 9-5 hoor, dus ik weet niet waar jullie dat getal 1997 vandaan halen?

    Login om te reageren
  4. autoblogger zegt

    1 november 2006 om 23:25

    Een facelift is toch iets anders als een nieuw model?

    Login om te reageren
  5. robert zegt

    1 november 2006 om 23:27

    hele mooie auto. van de achterkant lijkt die wel op de aston martin rapide. En daar is niets mis mee!! De voorkant wat minder.

    Login om te reageren
  6. Rick dos zegt

    1 november 2006 om 23:27

    Als dit hem echt wordt, dan weten we tenminste 1 ding heeeellll zeker! En dat is; dat de hel helemaal bevroren is!

    Ik denk het niet hè! Het zou wel mooi zijn ALS het hem wordt! Het ziet er zeker wel strak uit!

    Login om te reageren
  7. Stan zegt

    1 november 2006 om 23:49

    Inderdaad een aston martin achterkant.

    Login om te reageren
  8. Bas zegt

    1 november 2006 om 23:59

    De voorkant is echt super mooi. De achterkant vind ik net iets te dik, maar als ze die wat afslanken en de C stijl wat verder naar achteren plaatsen… hmmm :d

    Login om te reageren
  9. Scorcher zegt

    2 november 2006 om 07:36

    Je kan wel zien dat Saab in handen is van de amerikanen… Wat een dikke pimp unit, past niet echt bij Saab.

    Login om te reageren
  10. Paulo zegt

    2 november 2006 om 07:38

    Waarom vind ik die achterkant nou een beetje op een DB9 lijken? (Als je snel kijkt ;) ) Nog best een strak koetswerk maar ik denk er dan meteen zoiets bij van: Nee toch nét niet wat ik zoek :p

    Login om te reageren
  11. kawouter zegt

    2 november 2006 om 08:14

    Grinnik…. “increasingly ballistic German outputs.”

    Login om te reageren
  12. sabberjoch zegt

    2 november 2006 om 08:45

    echt een hele vette auto ik hoop dat dit hem wordt want de 9-5 die we nu hebben die is echt niet mooi de 9-3 is nog veel mooier

    Login om te reageren
  13. Sander zegt

    2 november 2006 om 09:20

    WAT een vette wagen!!

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    2 november 2006 om 09:27

    die tweede foto is een shop gebaseerd op de Phaeton… beetje platter en uitgerekt…. maar ik denk niet dat de nieuwe 9-5 langer EN lager wordt dan de Phaeton.

    Login om te reageren
  15. Tim zegt

    2 november 2006 om 09:52

    Ik ben een liefhebber van de oude Saab modellen maar deze impressie ziet er heel erg goed uit. Doe mij die maar :)

    Login om te reageren
  16. Klassiekerrally zegt

    2 november 2006 om 10:01

    De kentekenplaat kan je met een beetje fantasie lezen als ‘moan’…
    Is dat niet klagen/zeuren?
    Het wordt wel tijd dat SAAB met wat fatsoenlijks komt, want wat ze nu hebben is afgrijselijk.

    Login om te reageren
  17. Antoine zegt

    2 november 2006 om 10:09

    Het zij aanzicht deed mij ook meteen aan de Phaeton denken , maar als dit m word dan kunnen de duitsers hun borst nog nat gaan maken want wat is dit een enorme mooie wagen!!!

    Login om te reageren
  18. Robin zegt

    2 november 2006 om 10:49

    Uhmm volgens mij is er nu een nieuwe saab 9-5 het model van nu is toch wel iets meer dan alleen een facelift van het model uit 97 of ben ik nu gek.

    Login om te reageren
  19. Mr. R zegt

    2 november 2006 om 10:49

    Dat ziet er niet gek uit! Maar op de één of andere manier doet zo’n onzichtbare A-stijl en zichtbare C-stijl me denken aan de Suzuki Swift. De neus ziet er erg netjes uit, maar met de achterkant wisten ze even geen raad, lijkt ’t.

    De Volvo S80 gaat stevige competitie krijgen! De Saab zal zich namelijk op de zelfde soort klanten richten, lijkt me.

    Login om te reageren
  20. Stijn zegt

    2 november 2006 om 11:30

    Ik vind hem heel bruut, is weer is wat anders als de modellen die ze altijd gehad hebben. Alleen die ordinaire velgen moeten eraf.

    Login om te reageren
  21. Greg zegt

    2 november 2006 om 11:43

    De neus is mooi.. vrij aggresief

    De achterkant is te spacy voor deze klasse.. doet me zelfs een klein beetje denken aan de nieuwe Civic hatchback.

    Login om te reageren
  22. Donny zegt

    2 november 2006 om 12:50

    Schitterend, de achter- en zijkant zijn Rapide-achtig! Ik ben alleen bang dat ie er nooit zo zal komen

    Login om te reageren
  23. Merc .Pordon zegt

    2 november 2006 om 14:00

    wat een ontzettende lelijke auto, ze snappen er volgens mij niks van bij saab.

    Login om te reageren
  24. Rickz zegt

    2 november 2006 om 14:18

    Mooie auto, het heeft wel iets. Maar of ik hem zou kopen, daarvoor moet de achterkant toch net ietjes voor veranderen. Maar wat precies, dat weet ik ook niet.

    Login om te reageren
  25. slk55 amg zegt

    2 november 2006 om 15:15

    Toen ik de tweede foto zag, dacht ik ook meteen aan een phaeton. de achterkant vind ik net wat te dik, maar dit kan ook komen door de (veel) te grote velgen. De voorkant is in tegenstelling tot de achterkant, typisch saab, erg mooi, de voorkant doet me meteen denken aan de aeron X concept. Ik hoop dat dit het nieuwe gezicht van Saab word. Ook die zwarte A-stijl vind ik erg mooi, dit gaan steeds meer merken doen.

    @Mr. R

    je kan inderdaad denken aan een swift, maar exoten als de koenigsegg en de enzo hebben dit ook.

    Login om te reageren
  26. 911 zegt

    2 november 2006 om 16:20

    Gaat het wel goed met Saab want dit is wel een gevaarlijk mooie bak.
    maken deze bak.

    Login om te reageren
  27. Mcello zegt

    2 november 2006 om 17:49

    Betr dan wat het nu is, zonder twijfel!!! Lekker grote wielen ook eronder, maaja die zullen wel weer wat formaatjes kleiner worden bij het uiteindelijke productie versie!

    Login om te reageren
  28. GS450h zegt

    2 november 2006 om 19:06

    Volgens mij zij het twee verschillende auto’s.
    Let op de vorm van het derde zijruitje en de lijn van de onderzijde van het achterportier

    Login om te reageren
  29. M.M.M zegt

    2 november 2006 om 20:07

    @GS450h

    inderdaad twee verschillende auto’s. Kijk ook maar eens naar de ronding van de spiegels, de bovenkant van de zijramen, bij de een loopt ie recht naar achter, de ander loopt af. De spaken van de velgen hebben een andere bolling. De sluitnaad van de achterportieren loopt aan de onderzijn bij de een hoekig, bij de ander rond, etc etc.

    Wellicht twee mogelijke opties voor een 9-5 die men heeft laten zien?

    Login om te reageren
  30. farzan zegt

    2 november 2006 om 22:26

    mij doet ie een beetje denken aan de vw phaeton zien de lijnen van de ramen op de 2e foto

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    3 november 2006 om 16:55

    Deze lijkt me niet verkeerd!

    Login om te reageren
  32. Peugeot407coupe zegt

    3 november 2006 om 17:18

    heeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooi

    Login om te reageren
  33. 9-5 2.3t Owner zegt

    7 november 2006 om 12:53

    Ik blijf maar lekker plakken bij dit merk. Achterkant nog iets extra aandacht geven en op de markt met dat ding! Wat een snuit!
    1 ding is duidelijk: Als je dit in je achteruitkijkspiegel ziet dan schrik je behoorlijk.

    SAAB: Hou het s.vp. bij jullie eigen motoren

    Login om te reageren
  34. Arnie zegt

    9 februari 2007 om 21:21

    Saab is al tijden niet meer louter pijp en tabak. Probeer maar eens bij een Saabje te blijven als hij echt op trekt.

    Login om te reageren
  35. m.m.j.van hout. zegt

    26 februari 2007 om 19:23

    ben al 30 jaar saab driver dit wordt waarschijnlijk de opvolger van mijn saab viggen .

    Login om te reageren
  36. mayk zegt

    10 april 2007 om 20:52

    Waanzin,

    Weer een echte SAAB.
    OK de achterzijde mag nog aangepast.
    Maar svp niet teveel en te braaf.
    Dit moet de opvolger van mijn 9-3 sport sedan worden.

    Login om te reageren
  37. Frank zegt

    15 mei 2007 om 13:43

    Als je de best jets kunt maken van Europa kun je toch zeker wel een autootje ontwerpen… Ik ga alvast sparen!

    Login om te reageren
  38. Danny zegt

    10 april 2008 om 14:50

    Prachtige wagen.

    Gedurfd design , ziet er sportief en robuust uit, en vooral het is iets anders dan wat de duitsers bieden.
    Maar het motoraanbod en de aandrijving moeten minstens op niveau van AUDI of BMW komen wil deze wagen de concurrentie aangaan.
    En wat de binnenkant betreft , hopelijk hetzelfde ergonomische concept met heerlijke zetels en een cocoon effect die géén enkel ander merk aanbiedt.

    Dit model kan zeker mijn 3e saab worden in 2010.

    Login om te reageren
  39. vervoort Pharamond zegt

    29 augustus 2008 om 20:04

    Dit ziet er een beetje bombastisch uit, maar je moet een wagen in het echt zien natuurlijk. De face lift van de 9.5 was denk ik niet echt een succes. Niet verwonderlijk natuurlijk als je eigenlijk met de 9.3 een knappere wagen kon kopen voor minder geld. Deze laatste schijnt hier in België wel goed in de markt te liggen zelfs nu na de face lift moet ik vaststellen dat ik ze behoorlijk veel tegenkom. Momenteel aan mijn 3de Saab toe een 9.3 sport sedan en die doet het prima. Voorheen een 9000 CD Turbo waar ik 18 jaar met plezier mee gereden heb en daarvoor een 900 airo. Maar tegenwoordig kijkt een mens meer en meer naar het verbruik en ook de kostprijs van een wagen en de bijhorende taksen doen je wel tweemaal nadenken voor je een keuze maakt. Ik wacht op de kleine Saab hoop dat die zuiniger en voordeliger in taks en aankoop zal zijn en vooral dat het ook nog een echte Saab blijft.

    Login om te reageren

Trackbacks

  1. Nuova Saab 9-5: sarà così? schreef:
    2 november 2006 om 08:28

    […] via | autoblog.nl PUBBLICITÀ PUBBLICITÀ La futura alto di gamma svedese avrà l’ossatura costituita dal nuovo pianale del gruppo GM, denominato Epsilon II, che la 9-5 condividerà con Opel e Saturn, ma senza farlo notare: questo infatti è stato concepito per concedere grande libertà progettuale nei vari modelli, permettendo significative variazioni di lunghezza, passo e carreggiata tra un modello e l’altro. Rispetto alle “cugine” del gruppo, la Saab sarà dotata di sospensioni più raffinate, con lo scopo di esaltarne le doti stradali. […]

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North