![Lexus RC F, eres tú?](https://static.autoblog.nl/images/wp2013/Lexus-RC-F-BC-01.jpg)
Ja, Lexus komt met een opvolger van de onlangs gestaakte IS-F in coupévorm. En nee, in tegenstelling tot de concurrentie wordt er naar verluidt niet gedownsized in Japan. Dat is in principe geen onprettig nieuws, maar is het uiterlijk dat ook, mochten deze impressies bij Lexus vandaan komen?
De Lexus IS-F stamt nog uit een tijd waarin alle powersedans / -coupés het met een lekker dik atmosferisch blok deden. Zo ook de Japanner, die met zijn 5 liter V8 qua inhoud tussen M3 en C63 zat, en een van de eerste auto’s was die gebruik maakte van een 8-traps automaat, die inmiddels gemeengoed is geworden.
Inmiddels wordt er in Duitsland gedrukvuld dat het een lieve lust is, en van het schone, hybride Lexus zou je misschien ook zoiets verwachten. Maar nee, ‘men’ zegt dat er in de RC F gewoon weer een dikke achtpitter komt te liggen, met een inhoud die 15 flesjes Kirin Ichiban evenaart, 5 liter dus, en zo’n 460 pk. Cilinderuitschakeling zou helpen de auto iets ‘groener’ te maken. Iets.
Er is nog geen communicatie geweest vanuit Lexus over een eerste onthullingsdatum, maar aan het eind van het jaar is er in Tokyo een grote autoshow. Just sayin’..
Het Japanse Best Car claimt al afbeeldingen te hebben van de RC F, hoewel het ook fanrenders zouden kunnen zijn. Wat we zien komt in ieder geval aardig overeen met wat er in camouflagepak gespot is onlangs. De vraag is of we onverdeeld positief moeten zijn over de looks. Met de LF-NX is Lexus nog een stukje extremer lijnen gaan trekken dan Gordon, Willy DeVille en Lindsay Lohan op een doordeweekse avond, en ook dit design is niet bepaald rustig te noemen. Waar is de LF-lc finesse gebleven?
Aan de andere kant: als er een dikke atmosferische V8 onder de kap ligt, dan zal de auto het in Nederland met ons belastingklimaat sowieso al moeilijk krijgen. Wat vind jij, op basis van wat er hier langs je oogbal flitst: maken of kraken? (via GT Spirit)
Ik mag hopen dat het achterwerk nog wijzigd. Niet om aan te zien!
Whoep…., whoep…, daar gaat mijn ontbijt….
Jammer Lexus, de specs beloven veel maar die nieuwe design richting is niet mijn ding.
Niet makkelijk op het oog dit , denk dat het in het echie best wel eens gaaf kan zijn.
Hier hoef ik niet eens om na te denken, maken! Het ziet er zeker goed uit!
Nee dit valt me een beetje tegen
Voor de Europese markt ergens een accu in de kofferbak, een extra klepje in t voorscherm en een klein servo’tje in de aandrijflijn: Hybrid Synergy Plug-in electro drive! Blauw logo en voila: A++ label :-) gas erop!
Wat een gezeur steeds over die buitenkant.
Een beetje autoliefhebber kijkt in de eerste plaats naar techniek. Zijn vrouw klaagt wel over de looks.
Vette bak.
Ik wordt er niet warm van.
@porsche928: word!!
@utr1984: 1 uitroepteken te veel….
@rob68: Eén puntje te veel.
@kickass: Leer tellen.
@rob68: Wat jij probeert te doen is een beletselteken achter je zin te voegen. Deze bestaat officieel uit drie puntjes.
Kan me niet voorstellen dat dit the real deal is, nog even wachten op de eerste pers plaatjes…
Zet ‘m maar in LF-Lc Concept-blauw voor m’n deur. Er hoeft geen strikje om, die kun je achterwege laten.
Lelijk uiterlijk. En hoe lekker die techniek ook zal zijn, in Nederland zal hij daardoor ook veel duurder worden dan de concurrentie (en de vraag is of hij dan ook beter is).
Dit soort foto’s zie je wel eens vaker, meestal zijn ze hartstikke fake. Als je goed kijkt zie je ook wel dat niet alles ‘echt’ is of klopt. Vooral die achterkant: dat zou Lexus echt niet doen.
Ziet er goed uit! Maarrrrr…die grill is het eerste en waarschijnlijk het enige wat ik zou slopen van een Lexus
Wat een gigantische achterlichten heeft dit ding! Voor de rest wel apart, alleen het front iets teveel fantasy
Ziet er goed uit en hij is gelukkig een stuk minder anoniem dan de IS-F. Maar eigenlijk is de enige Lexus waar ik op wacht de productieversie van de LF-LC.
wat een afschuwelijke en belachelijk grote gril. of moet de bumper er nog op? :p
Andere voor- en achterbumper erop en klaar is kees. Die lompe hoeken en bulten hoeven daar helemaal niet te zitten.
Om 1 of andere reden zie ik hier toch wel iets van de Toyota Supra Mark IV in.
Vooral de achterkant.
Ben ik de enige ? :s
Heel dik. Heeft iets weg van de cadillac coupe, ook zo’n fantastisch ding