• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

JAAAA! Mercedes-Benz SL65 AMG Black Series

Auteur: autoblogger, gepost 11 juli 2008 om 08:16 – 141 Reacties

Mercedes-Benz SL65 AMG Black Series
Eindelijk, de Mercedes SL65 AMG Black Series is officieel. De specs: een twin-turbocharged 6.0-liter V12, 1870 kilo (250 kilo lichter), 670 pk (ipv 612) en de welbekende 1000 Nm koppel…

Het koppel is begrensd, zonder deze begrenzing is er 1200 Nm beschikbaar.

De SL65 BS gaat in 3,9 seconden naar de 100 km/u en heeft een topsnelheid van 320 km/u. Eind deze zomer zal de auto in Parijs zijn debuut hebben, de verkoop begint in 2009. Check de gallery voor een stapel heerlijke plaatjes van dit monster!

Een sensationeel uiterlijk, prestaties van het hoogste niveau dankzij gewichtsbesparing op grote schaal en bijzonder exclusief: dat is de nieuwe Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series. De nieuwe volbloed sportcoupé is ontwikkeld vanuit de autosport en wordt aangedreven door een zesliter AMG-V12-biturbomotor, die goed is voor een vermogen van 493 kW/670 pk en een koppel van 1.000 Nm. Met deze krachtige tweezits coupé, ontwikkeld in de AMG PERFORMANCE STUDIO, wordt de succesvolle Black Series-reeks van AMG, het performance-merk van Mercedes-Benz, voortgezet.

Zelfs wanneer hij stilstaat, straalt de nieuwe Mercedes-Benz SL 65 AMG pure kracht uit. De brede wielkasten, de uitklapbare achterspoiler en de achterpartij met diffusors vormen een verwijzing naar de autosport, waarin het model zijn oorsprong vindt. Al meer dan 40 jaar is Mercedes-Benz AMG immers succesvol in de racerij en zo herinnert de SL 65 AMG Black Series aan succesvolle AMG-raceauto’s als de actuele C-Klasse uit de DTM of de CLK-GTR uit de FIA GT-serie van 1997.

Grote koelopeningen aan de voorkant en in de motorkap verraden het enorme vermogen van de twaalfcilinder AMG-motor. Uit zijn cilinderinhoud van 5.980 cc haalt de V12-motor een vermogen van 493 kW/670 pk bij 5400 omw./min. Het maximum koppel is elektronisch begrensd tot 1.000 Nm tussen de 2.200 en 4.200 omw./min. Zonder begrenzer zou de motor, die volgens het “one man-one engine”-principe van AMG met de hand wordt gemaakt, op een maximum koppel van 1.200 Nm komen. Met deze prestaties is de SL 65 AMG Black Series het krachtigste AMG-model tot nu toe.

De motor in de SL 65 AMG Black Series wijkt af van de motor uit de reguliere SL 65 AMG door nieuw ontwikkelde turbocompressors, die zorgen voor een betere doorstroming van de lucht en daardoor meer vermogen bij alle toerentallen. De nieuw ontworpen einddempers voor het uitlaatsysteem zorgen voor minder tegendruk van de uitlaatgassen en dragen ook bij tot meer vermogen. Ook zorgen deze dempers voor het typische AMG-twaalfcilindergeluid. De laadluchtkoeler, nu 30 procent krachtiger, en het verbeterde koelsysteem, zorgen er niet alleen voor dat het vermogen ook bij een extreem dynamische rijstijl beschikbaar blijft, maar ook bij hoge buitentemperaturen.

Zoals bij zo’n indrukwekkend vermogen en zo’n groot koppel mag worden verwacht, zijn ook de prestaties van hoog niveau. Met staande start heeft de SL 65 AMG Black Series voor de sprint van 0-100 km/u slechts 3,9 seconden nodig. De topsnelheid is elektronisch begrensd tot 320 km/u. Met slechts 2,64 kg/pk bij een gewicht van 1.770 kg heeft de SL 65 AMG Black Series een bijzonder gunstige pk-/gewichtsverhouding. Het model is 250 kg lichter dan de reguliere SL 65 AMG. Dit komt ondermeer door sterke, maar lichte koolstofvezel-composietmaterialen toe te passen voor de 14 cm bredere voorspatborden, de voorbumper en -spoiler met de zichtbare splitter, de motorkap en de achterklep.

Ook het dak is van koolstofvezel gemaakt en is uitgevoerd met een ingebouwde rolbeugel. Doordat het bekende SL-variodak bij de SL 65 AMG Black Series is weggelaten, verloopt de daklijn nu veel vlakker. De achterspoiler van koolstofvezel klapt automatisch uit bij snelheden boven de 120 km/u, waardoor de opwaartse kracht op de achteras bij hoge snelheden wordt verminderd.

Speciaal met het oog op de uitstekende prestaties van de SL 65 AMG Black Series is de auto voorzien van een vijftraps AMG SPEEDSHIFT PLUS automatische transmissie, die de kracht op de achterwielen overbrengt. Er kan worden gekozen uit een viertal verschillende standen, “C”, “S”, “M1” en “M2”. In de laatstgenoemde stand wordt er 25 procent sneller geschakeld dan in de “M1”-stand. Een AMG-sportonderstel met verstelbare schroefveren en drietraps-ESP zorgt voor een uitstekende wegligging en maximaal rijplezier onder alle omstandigheden. Met zijn 9,5 inch brede lichtmetalen AMG-velgen en speciale SportMaxx GT-banden van de exclusieve DTM-bandenleverancier Dunlop, presteert de SL 65 AMG Black Series goed op de weg en op het circuit.

Natuurlijk is ook de uitrusting van hoog niveau. Nappaleder, Alcantara en koolstofvezel domineren in het interieur. Het AMG-instrumentenpaneel is geheel nieuw ontworpen, evenals de zwart gekleurde snelheidsmeter met een schaal die loopt tot 360 km/u en de witte toerenteller, waarop vier ingebouwde LED’s aangeven wanneer het beste moment is om te schakelen.

De SL 65 AMG Black Series is uitgebreid getest onder de meest uiteenlopende omstandigheden. Van snelle circuits als de Nürburgring in Duitsland en Nardo in Italië tot windtunneltests, testritten bij hoge temperaturen en in de winterse kou van de poolcirkel en crashtests. In november van dit jaar zullen de eerste auto’s aan klanten worden afgeleverd, er zullen zeven exemplaren voor de Nederlandse markt bestemd zijn. De prijzen worden later bekendgemaakt.

Ook interessant!

  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Mercedes-AMG GT Black Series stopt: eigenaren zitten op goud
    Mercedes-AMG GT Black Series stopt: eigenaren zitten op goud
  • Gespot - Mercedes-AMG GT Black Series met een F1-sausje
  • Koekoek, Mercedes-AMG SL interieur laat zich zien
    Koekoek, Mercedes-AMG SL interieur laat zich zien

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, black-series, Mercedes, SL, sl65

Vorig bericht: « Here it is: BMW 3-serie facelift
Volgend bericht: Tata komt ook met een op lucht-aangedreven Nano? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Murphmeister zegt

    11 juli 2008 om 08:17

    Pure porno…

    Login om te reageren
  2. rikkon zegt

    11 juli 2008 om 08:17

    ‘Die is dik man’

    Login om te reageren
  3. DJD zegt

    11 juli 2008 om 08:19

    Wat een beest!

    Login om te reageren
  4. Marly zegt

    11 juli 2008 om 08:21

    Wat een mooi ding.
    Die Jeremy Clarkson is helemaal weg van de “kleinere” Black Series, hopen dat deze net zo goed is.
    Ik moet mijn gisteren gewonnen 25 miljoen toch ergens aan uitgeven….

    ps. Binnenkort zelfgemaakte foto’s van deze auto op autojunk

    Login om te reageren
  5. Racer X zegt

    11 juli 2008 om 08:21

    Dit is serieus geil… Maar met die specs valt 3.9 sec een beetje tegen, hij zal z’n vermogen wel niet optimaal kwijt kunnen (niet zo gek met 1000nm koppel). De topsnelheid zal ook wel begrenst zijn.

    Login om te reageren
  6. KUYL zegt

    11 juli 2008 om 08:24

    LEKKER!!! @ Racer X lijkt mij ook idd, weet iemand of op de black series wel sper word gemonteerd. Want volgens mij zit dat verder op geen Mercedes. Als dat hier niet op zit zou ik dat wel ff ergens er op laten zetten.

    Login om te reageren
  7. Klassiekerrally zegt

    11 juli 2008 om 08:24

    Bring on The Stig! Wat een woest ding zeg…

    Login om te reageren
  8. victor zegt

    11 juli 2008 om 08:33

    ach tja, bij snelle auto’s gaat het niet om de looks dus ik zal ok maar even DIK zeggen terwijl ik hem lelijk vind..

    Login om te reageren
  9. Einser zegt

    11 juli 2008 om 08:45

    Wat een bak!
    Die spoiler komt wel een ontzettend eind de kofferbak uit!

    Login om te reageren
  10. JanJansen zegt

    11 juli 2008 om 08:45

    Balen! Nu moet ik gaan toegeven dat ik een nieuwe Merc mooi vind.

    Login om te reageren
  11. Tinus zegt

    11 juli 2008 om 09:05

    Ik zie geen naden die duiden op een vouwdak. Heeft die moeten wijken ivm het chassisverpulverende monsterkoppel van 1000 Nm?

    Wieweeda?

    Zo iig jammer zijn.. ‘gewone SL AMG’ kan het dakje nog wel open.

    Login om te reageren
  12. sander zegt

    11 juli 2008 om 09:06

    prachtige bak! binnenkort een rijtest?!

    Login om te reageren
  13. DeeBee zegt

    11 juli 2008 om 09:07

    @Kuyl,

    zal vast en zeker sper op zitten is daarna sowieso optioneel leverbaar bij AMG (ook voor andere modellen of in het optionele performance package)

    Ik vind het een prachtige brute auto, snap alleen niet hoe het ding nou nog bijna 1900 kg kan wegen! Ga je toch wel merken met bochtjes pakken lijkt me zo. We gaan het vast en zeker allemaal zien als ASV er eentje beschikbaar stelt aan autoblog ;)

    Login om te reageren
  14. Jesper zegt

    11 juli 2008 om 09:15

    1870 kilo?? ze hadden wel iets scheutiger met het carbon mogen zijn dan :P
    Vind ook dat je een Black Series eigenlijk in het zwart moet kopen, anders staat het gewoon fout…
    Ik neem wel aan dat die Nm begrensing dr optioneel af kan? Wel leuk om dat ding krom te zien trekken bij t stoplicht :P

    Login om te reageren
  15. Rijzerlo zegt

    11 juli 2008 om 09:34

    De neus is wel wat aan de lange kant helaas, hij zou ook zo doorkunnen voor een matchbox auto :P

    Login om te reageren
  16. corrado vr6 slc zegt

    11 juli 2008 om 09:35

    Hij ziet er zekerz wel super strak uit, en 1000nm’s pfff!
    Maar 1870 kilo is toch wel damn zwaar, mag wel een kilotje of 500 af vind ik ;)

    Login om te reageren
  17. C30CDIAMG zegt

    11 juli 2008 om 09:36

    Wow…! Breathless…!

    @Kuyl
    wat bedoel je met sper? Sper differentieel? Volgens mij is het zo dat je op een achterwiel aangedreven auto niet echt betere cijfers kan genereren.

    Ik zit aan een aantal auto’s te denken die onder die tijd zitten en dat zijn voor zover ik weten allemaal 4wiel aangedreven auto’s…

    Login om te reageren
  18. Oul@ zegt

    11 juli 2008 om 09:36

    Op het eerste gezicht doet het me niet aan een Merc denken. Vraag me niet waarom.
    Hoe meer foto’s ik bekijk hoe mooier hij ook wordt, alleen aan die velgen kan ik maar niet wennen. Die zouden zeker weten afvallen. Verder een grappig ding.

    Login om te reageren
  19. C30CDIAMG zegt

    11 juli 2008 om 09:38

    @autoblog,
    is het bewust dat jullie geen prijs vernoemt in het artikel? :P

    Login om te reageren
  20. Volvo_440_turbo zegt

    11 juli 2008 om 09:38

    Ik ben nooit een spoiler en verbredingsfanaat geweest, maar dit vind ik toch wel geslaagd, geef hem mij maar die bak!

    Login om te reageren
  21. Jordey zegt

    11 juli 2008 om 09:40

    Hijs echt dik! Jammer van die spoiler want dan zou de topsnelheid veel hoger zijn. Ik bedoel maar,.. een BMW M6 met 507 pk gaat 334kmh!
    Mooi is deze BS niet maar wel net zo bruut als the Omen!

    Login om te reageren
  22. Scar zegt

    11 juli 2008 om 09:43

    Perfect! Prachtige auto! Een van de schoonste die er de laatste tijd uitgekomen is.

    Login om te reageren
  23. LP640 zegt

    11 juli 2008 om 09:44

    Mooi spoilertje!!!

    Login om te reageren
  24. joep zegt

    11 juli 2008 om 09:46

    Beest is idd wel en juiste benaming voor deze wagen…. Maar een coachbuild op basis van deze wagen, dat zou pas gaaf zijn! Want hoe dik ik deze wagen ook vind, ik kan hem niet mooi noemen…

    Login om te reageren
  25. Scorso zegt

    11 juli 2008 om 09:49

    grrrrrrrrrrrr :cool:

    Login om te reageren
  26. Porsche 4 life zegt

    11 juli 2008 om 09:49

    veel te grof! das geen merc meer op de badge na dan.

    Login om te reageren
  27. Zephyr zegt

    11 juli 2008 om 09:51

    Prachtig, waarlijk.

    Hij oogt wel korter/kleiner.

    Login om te reageren
  28. Sjaak zegt

    11 juli 2008 om 09:52

    Doe mij deze maar..

    Kan het dak tenminste nog open!
    )

    Login om te reageren
  29. Pieter zegt

    11 juli 2008 om 09:57

    een waar monster !

    wat een power ! :D

    Login om te reageren
  30. autogek zegt

    11 juli 2008 om 10:18

    Wow! Wat een power! Ik blijf hem zwaar vinden, toch wil ik heb best hebben hoor :p

    Login om te reageren
  31. JT zegt

    11 juli 2008 om 10:19

    Dit is echt een monster ja… Damn die lijkt is dik en waarschijnlijk enorm bruut.. I like !t

    Login om te reageren
  32. Emile_Benz zegt

    11 juli 2008 om 10:23

    @ tinus en sjaak: Je gaat toch nie racen met ’n open dak?!! :? :|

    Login om te reageren
  33. loekiestrike zegt

    11 juli 2008 om 10:30

    @ Tinus
    Er zit idd geen vouwdak in, ivm met gewicht en zo….

    Login om te reageren
  34. Eric zegt

    11 juli 2008 om 10:37

    Doet me denken wat de tuner Koenig in de jaren ’80 deed met de SL. Ook brede wielkasten ,turbo’s en grote vleugel. De kleiner vleugel vind ik beter passen.

    Login om te reageren
  35. Sjaak zegt

    11 juli 2008 om 10:39

    @Emile_Benz

    Dat zou idd raar zijn… racen met een open dak.

    haha

    Login om te reageren
  36. Swinkels zegt

    11 juli 2008 om 10:42

    Ferrari 599GTB doet 3,7s en 330 km/u top en weegt 1690kg.
    Daarnaast kost een standaard 65amg al meer dan 3 ton dus deze zal wel richting de 4 gaan. Het ziet er wel bruut uit, maar het blijft een SL.

    Login om te reageren
  37. Guido zegt

    11 juli 2008 om 10:44

    Niet echt premium :P

    Login om te reageren
  38. KUYL zegt

    11 juli 2008 om 10:52

    @RR V8 Natuurlijk een differentieel. Wat dacht je dan een Sperrend Raam??
    En er zijn veel meer auto`s die achterwiel aangedreven zijn en sneller.
    Mooiste voorbeeld Mclaren F1 3.2 sec.
    En een sper helpt zeker wel met verbeteren van de acceleratie, de krachten worden beter verdeeld zodat het vermogen beter overgedragen word op de ondergrond.

    Login om te reageren
  39. slico zegt

    11 juli 2008 om 10:59

    dikke auto, maar heb je de 5e foto al gezien?
    van de zijkant. Daar komt ie niet echt goed uit.

    Login om te reageren
  40. C30CDIAMG zegt

    11 juli 2008 om 11:04

    @kuyl,
    Heb ik gezegd dat een sper differentieel niet helpt bij de acceleratie? Dat sarcasme is nog niet weg bij jou he kleintje?

    Maar ohja, de Mclaren… tkx

    Login om te reageren
  41. TBK zegt

    11 juli 2008 om 11:07

    Beetje over the top naar m’n zin. Maar wel bruut natuurlijk. Enkel de prestaties vallen me wat tegen, then again, 670 paarden en 1870kg, kan wel kloppen.

    Login om te reageren
  42. KUYL zegt

    11 juli 2008 om 11:08

    11 July 2008 om 9:36
    @Kuyl
    wat bedoel je met sper? Sper differentieel? Volgens mij is het zo dat je op een achterwiel aangedreven auto niet echt betere cijfers kan genereren.

    slecht geheugen ofso?

    Login om te reageren
  43. C30CDIAMG zegt

    11 juli 2008 om 11:13

    @kuyl
    ja, en ga jij daar mee spotten? Klasse jongen!

    Login om te reageren
  44. TBK zegt

    11 juli 2008 om 11:14

    Trouwens, een debuut heb je niet, dat beleef je.
    (ergens in het bericht staat er dat ie z’n debuut in Parijs zal hebben…beleven bedoel ik natuurlijk) ;)
    Geen dank.

    Login om te reageren
  45. Birger zegt

    11 juli 2008 om 11:16

    670PK….. De tering.

    Login om te reageren
  46. Hot Hatch zegt

    11 juli 2008 om 11:18

    Godverdomme dog…

    Login om te reageren
  47. Racer X zegt

    11 juli 2008 om 11:23

    Jammer dat er maar een vijfbak in zit trouwens.

    Login om te reageren
  48. damster zegt

    11 juli 2008 om 11:27

    7 voor Nederland…..niet echt uberpremium, maar wel weer first rate.

    Alles helemaal goed, behalve de kleur en de velgen. Die kleur is echt te saai. En voor die velgen: Dit was een subliem moment voor die vieze schoep/propeller-velgen (die je heel soms op een CLS ziet)! Jammer.

    Ga maar weer verder het bestelformulier invullen…. :-|

    Login om te reageren
  49. Rotary zegt

    11 juli 2008 om 11:29

    1 woord: WOW!

    Login om te reageren
  50. C30CDIAMG zegt

    11 juli 2008 om 11:33

    @damster,
    In de USA gaat ie 320.000USD kosten… Dus met de huidige koers… 202000euro! geen geld :P

    Login om te reageren
  51. KUYL zegt

    11 juli 2008 om 11:36

    @kuyl
    ja, en ga jij daar mee spotten? Klasse jongen!

    Ben je uitgeluld en dan krijgen we dit soort kansloze acties?
    Praat niet zulke poep.

    Login om te reageren
  52. mastertjen zegt

    11 juli 2008 om 11:38

    Heerlijke widebody!

    Login om te reageren
  53. C30CDIAMG zegt

    11 juli 2008 om 11:39

    @Kuyl,
    blijf je nou nog steeds spotten? Die klasse van jou wordt doffer met de seconde. Misschien is het handig dat je on-topic blijft…

    en dit alles omdat ik vroeg of je sper differentieel bedoelde….

    Login om te reageren
  54. VantageR zegt

    11 juli 2008 om 11:46

    Dikke bak hoor. Ziet er stukken beter uit dan de normale SL

    Login om te reageren
  55. e36//328i zegt

    11 juli 2008 om 11:48

    Die velgen horen meer thuis op een pholyester uitgebouwde civic.. Voorderest vind ik het raar dat alleen de voorkant is verandert. Lijkt wel of een sjonnie een oud model heeft omgebouwd. Netzoals een bora met een golf front :D

    Login om te reageren
  56. denny zegt

    11 juli 2008 om 11:53

    echt geweldadig dit! grof ding! als ze al die sl’s zo kunnen bouwen

    Login om te reageren
  57. Fout zegt

    11 juli 2008 om 11:55

    “”DOE MIJ DIE MAAR””
    die mercedessen worden wel lekker bruut, cfr. C63 AMG en nu deze :o
    heel vet!

    Login om te reageren
  58. Fout zegt

    11 juli 2008 om 11:56

    velgen hebben idd een heel klein beetje een ronny-gehalte

    Login om te reageren
  59. ZeRoo zegt

    11 juli 2008 om 12:02

    Die Amerikaanse bakken doen het 0 naar 100 sprintje vaak in 3 seconden.. Dat lijkt me wat wishful thinking van de amerikanen dan als deze in 3,9 seconden naar de 100 gaat.
    Ik vind het echte een prachtige bak verder. Zoveel pk’s en nm’s dat mag je er aan afzien!! In race-trim (minus heel wat pks) zou dit een heerlijk racertje kunnen zijn..

    Login om te reageren
  60. Oetlul zegt

    11 juli 2008 om 12:06

    Wauw dit is gewoon bruut

    Login om te reageren
  61. Citrofiel zegt

    11 juli 2008 om 12:08

    Oeh… Me wanna! :D Wat een bruut ding zeg. Ongelooflijk, daar kan zelfs ik niet omheen. Hij is dik en stoer zonder heel opvallend of aso te worden.

    Login om te reageren
  62. ML Benz zegt

    11 juli 2008 om 12:09

    Wat een snoepje, niet normaal ejh.
    Ik wil er ook één in het wit graag.

    Lekker hoor….

    Login om te reageren
  63. Dave zegt

    11 juli 2008 om 12:37

    Is het een automatische spoiler wat gemonteerd is? Of verkijk ik me zo op de foto’s.

    Stoere bak, vind dat AMG wel een goede weg is ingeslagen met de blackserieus. Nou moet er nog een serieus antwoord komen vanuit het BMW en Audi kamp.

    Login om te reageren
  64. sebastian zegt

    11 juli 2008 om 12:41

    grappig, 210 pk meer maar niet echt significant sneller dan de 8c. er worden wel 7 geleverd aan de nederlandse markt…

    Login om te reageren
  65. David38 zegt

    11 juli 2008 om 12:45

    Tragische auto.
    Kost 4 (?) keer meer dan een Nissan GT-R maar is niet sneller. Het motorkoppel moet begrensd worden omdat de automaat het anders niet meer aan kan. En mochten ze een 5,6, of 7-traps ontwikkelen die wel 1200 nm of meer aankan: geheel nutteloos want de achterwielen kunnen die berg koppel nu al amper in voortstuwing omzetten.
    En dat gewicht…….het getal wat wordt genoemd is de fabrieksopgave. Als AutoBild hem test zal er echt een fors hoger cijfer op de weegschaal staan schat ik zo.
    (Het Johnny & Anita spoilerpakket laat ik nog maar even buiten beschouwing).

    Login om te reageren
  66. technopatat zegt

    11 juli 2008 om 12:52

    foutje, in het persbericht staat dit : bij een gewicht van 1.770 kg heeft de SL 65 AMG n in de tekst van autoblog staaat 1870 kg :D, maar wederom een prachtige wagen, jammer dat die nog niet bij de amg driving academy aanwezig was :)

    Login om te reageren
  67. Roy zegt

    11 juli 2008 om 12:54

    Paar dingen:
    – schitterende auto, en dat terwijl ik het niet helemaal op het design van MB heb.
    – dat koppel oh my god, ik ken nog geen dieselauto die dat evenaard.
    – het gewicht: 1870 kg, en dan nog 250 kg lichter dan z’n voorganger. Gemaakt van lood, uranium?

    Login om te reageren
  68. PCCB zegt

    11 juli 2008 om 12:57

    @David38: Johnny en Anita zien ook zeer graag het spoilerpakket op de GT-R, hoor!

    Lekkere wagen. Maar of’ie z’n geld waard is… Wanneer komen de video’s???

    Login om te reageren
  69. Volvo_440_turbo zegt

    11 juli 2008 om 13:08

    @ David38, op papier is ie misschien niet sneller als de nissan GT-R, naar de 100 dan, maar met die 1000 Nm zal ie in de praktijk op alle andere vlakken wel sneller zijn hoor… geloof me vrij…

    Login om te reageren
  70. mercedes R driver zegt

    11 juli 2008 om 13:16

    wist niet dat autoblog.nl tegenwoordig een erotisch getinte website was…?

    Login om te reageren
  71. autoblogger zegt

    11 juli 2008 om 13:23

    @mercedes R driver: dat wist je best ;)
    http://www.autoblog.nl/archive/category/girls/

    Login om te reageren
  72. Julian zegt

    11 juli 2008 om 13:28

    dit verklaart ook waarom internet er vanochtend uit lag….

    Login om te reageren
  73. cheese dippers zegt

    11 juli 2008 om 13:38

    Volgens mij staat in het persbericht toch echt 1770 kilo: ”Met slechts 2,64 kg/pk bij een gewicht van 1.770 kg heeft de SL 65 AMG Black Series een bijzonder gunstige pk-/gewichtsverhouding.” Wie heeft het fout?

    Login om te reageren
  74. cheese dippers zegt

    11 juli 2008 om 13:40

    @ Sjaak
    Als ik een rapper was zou ik zeggen: gedissssst!!

    Login om te reageren
  75. autoblogger zegt

    11 juli 2008 om 13:42

    @technopatat & cheese dippers: het is 1870 kg, dit staat tevens in het Engelstalige en Duitse persbericht, denk dat er bij de importeur iets mis is gegaan met vertalen…

    Login om te reageren
  76. Wally zegt

    11 juli 2008 om 13:47

    Ik moet toegeven … wat een brute bak!

    Login om te reageren
  77. wotevajjjj zegt

    11 juli 2008 om 13:49

    is het nog niemand opgevallen dat die start/stop engine knop ondesteboven staat ?
    of was degene die de fotos uploade nog wat dronken ?

    Login om te reageren
  78. Jonas zegt

    11 juli 2008 om 13:56

    Als de Duivel auto zou rijden zou het met dit monster zijn :d

    Wat een beest !!!

    Login om te reageren
  79. Porsche Fan zegt

    11 juli 2008 om 14:18

    En dit moet beter zijn dan een Porsche Turbo, GT3, GT3 rs en GT2??

    Dat denk ik dus niet eh:p

    Login om te reageren
  80. AMG Black Series rulezzz zegt

    11 juli 2008 om 14:36

    Zie hier, mijn nieuwe favoriete auto.:)

    Login om te reageren
  81. M Freak zegt

    11 juli 2008 om 14:46

    Ik ben sprakeloos, zo bruut is die! :D

    Login om te reageren
  82. atanaz zegt

    11 juli 2008 om 14:47

    mijn mond valt er bij open..

    gewicht 1860kg.. wat aan de hoge kant..

    en 3.9sec op 100… :S wel van de langzame kant als ik eerlijk mag zijn]

    voor die bijna 1 miljoen euro dat je er voor moet betalen…
    MAar wat is die tOCH F*CKING MOOIIIII

    Login om te reageren
  83. a b zegt

    11 juli 2008 om 14:49

    pfff… 2Ton gewicht bijna voor een supersport 2 zitter…
    Is gewoon een getunede johhnybak

    Login om te reageren
  84. Solstice zegt

    11 juli 2008 om 15:06

    Geef de jongens van AMG een beetje vrijheid en je krijgt dit… Visueel overdonderend. :-)

    Login om te reageren
  85. Rick dos zegt

    11 juli 2008 om 15:30

    Bruut bakkie zonder twijfel…

    Maar dan nu de gewetensvraag:

    Als je rond de 4 ton neertelt voor een gepimpte SL. Ben je dan een schmuck of dumb ass?!

    Login om te reageren
  86. Kimi NL zegt

    11 juli 2008 om 15:45

    ik vind het aantal pk’s behoorlijk tegenvallen. een V12 Twin Turbo.. moet naar mijn mening de 750 makkelijk kunnen halen..

    Login om te reageren
  87. robin zegt

    11 juli 2008 om 16:30

    een v12 uit de enzo is ongeblazen met 660PK en AMG met dr turbo`s en de troep 670 nou als die turbo`s maar 10 PK zijn laat ze er dan maar af en heb je weer minder gewicht
    (hoor ik hier denken Saleen S7 twin turbo 750PK)

    Login om te reageren
  88. TIEUW zegt

    11 juli 2008 om 16:56

    robin, ga de techniek eerst leren dan praten we verder

    Login om te reageren
  89. sacha zegt

    11 juli 2008 om 17:56

    @Rick dos:

    Nee. Rijk.

    Login om te reageren
  90. Davidov zegt

    11 juli 2008 om 18:59

    Wow, hij is bruter geworden dan ik dacht :|
    Jammer dat ie ruimte moet geven aan de SLR (begrensde top) :P

    @ Jonas:

    Nee, als de duivel auto zou rijden zou ie een Diablo rijden ;)

    Login om te reageren
  91. JoRRie zegt

    11 juli 2008 om 19:10

    pfff.. wat een lelijke toddebak zeg..

    Na de clk black series had ik de hoop op een net zo of mooiere wagen, maar dit..
    Is deze gestyled door iemand van 11??

    En voor wat hij moet kosten koop ik liever een Porsche GT2 én een Cayenne GTS, want belachelijk duur zal ie wel worden

    Login om te reageren
  92. henk zegt

    11 juli 2008 om 19:26

    vind t vooraanzicht mooier dan van achterkan bekeken….vooral dat ding waar bij normale auto de trekhaak zit….erg vaag, zal wel aero zijn.

    verder wel een absoluut kanon! porrno

    Login om te reageren
  93. Bertuss zegt

    11 juli 2008 om 19:56

    Man ! Heb gewoon kippevel man … wat een stoere wagen zeg ! Niet te geloven ! Ben geen mercedes fan, maar dit slaat alles !

    Login om te reageren
  94. slk zegt

    11 juli 2008 om 20:03

    Echt heel dik .Ferrari prestaties in combinatie met de degelijkheid van een benz.wat wil je nog meer.

    Login om te reageren
  95. w0o0dy zegt

    11 juli 2008 om 21:47

    @Sacha: wanneer komt ie? ;)

    Zie je het voor je? lol Sacha voor de gelegenheid in golfballentenue die vrolijk in dit beestje springt en de parking van de golfbaan herindeelt met een paar goedgeplaatste zwarte strepen.

    Login om te reageren
  96. Grom zegt

    12 juli 2008 om 01:22

    SL 65 AMG Black Series Video

    http://www.youtube.com/watch?v=VGnO2TAnC_w

    Exterior
    http://www.youtube.com/watch?v=D3ORmfIFYx0
    Interior
    http://www.youtube.com/watch?v=HRcoI97NPbE

    Login om te reageren
  97. f1l1p zegt

    12 juli 2008 om 01:53

    Filmpje :P :P

    http://www.youtube.com/watch?v=13tB_ejHKo8

    Login om te reageren
  98. 750i zegt

    12 juli 2008 om 02:56

    250 kilo lichter en er toch dikker uitzien!!! Wat een schitterende auto!!!!

    Login om te reageren
  99. guzmann zegt

    12 juli 2008 om 03:13

    Is het een vogel?! Neen. Is het een vliegtuig?! Geenszins….maar het lijkt er wel op!

    Bizar filmpje, klinkt echt als een vliegtuig dat ding.

    Login om te reageren
  100. Rick dos zegt

    12 juli 2008 om 11:09

    @sacha

    Ja, maar dat is het bijvoeglijk naamwoord er voor. Leek me niet zo interessant om dat ook te vermelden.

    Login om te reageren
  101. C30CDIAMG zegt

    12 juli 2008 om 11:36

    @Rick2 en Sasha,
    Waarom zou deze auto hier 400.000 euro gaan kosten als autoblog.com meldt dat de SL65 BS in de USA 320.000USD gaat kosten (Kortom, dat is zo´n ruime €200.000). Dan bestel je er toch één in Amerika en laat je ´m importeren…? Met invoerrechten etc betaal je echt niet het dubbele…

    Login om te reageren
  102. Rick dos zegt

    12 juli 2008 om 11:41

    @BMW M335D TOURING

    Er gaat een gelimiteerd aantal auto’s naar Amerika. Het zal me dan ook verbazen als je er één kan krijgen.

    Login om te reageren
  103. sacha zegt

    12 juli 2008 om 11:46

    @Wo0ody: Helaas. Ik ben niet rijk…

    @Rick dos: Dus als je leuk duur speelgoed wilt en kunt kopen dan spoor je niet? Hollander.

    @BMW M335D: Invoer wordt dan (als je er één kunt vinden) €200.000 + 19% invoerrechten en BPM. Zit je zo weer in de buurt van die €400K.

    Login om te reageren
  104. w0o0dy zegt

    12 juli 2008 om 11:49

    @Sacha: leek me wel een leuke voor de Autoblog test…. al moeten we wel oppassen dat we geen Bavo-filmpjes gaan maken natuurlijk, dus geen snor, pijp, pruiken etc. Gewoon je eigen kleren met een “Golfbal touch” en dan de parkeerplaats van de golfclub afgraven met die SL ;)

    Login om te reageren
  105. Rick dos zegt

    12 juli 2008 om 11:50

    @sacha

    Nee, nee, als je leuk duur speelgoed wilt en kunt kopen en je koopt vervolgens deze auto DAN spoor je niet.

    Laten we eerlijk wezen, 4 ton voor wat niet meer is dan een opgedirkte SL?! Come on. Filantroop.

    Login om te reageren
  106. w0o0dy zegt

    12 juli 2008 om 11:53

    @Rick dos: Zo’n auto kopen heeft wel een groot voordeel…… je hoeft niet meer in de kroeg je gulp open te doen om te kunnen claimen dat je de grootste hebt ;)

    Login om te reageren
  107. Rick dos zegt

    12 juli 2008 om 11:57

    Dat hoefde ik toch al niet. ;)

    Login om te reageren
  108. sacha zegt

    12 juli 2008 om 11:59

    @Rick Dos: Ik vind het ook belachelijk veel geld hoor, maar in tegenstelling tot jij gun ik anderen hun speelgoed zonder erover te hoeven oordelen.

    @Rick &W0o0dy: Ik zou deze ook niet snel aanschaffen. Voor zulk geld spaar ik een beetje door en zou ik deze nog belachelijk duurdere auto aanschaffen:

    Login om te reageren
  109. w0o0dy zegt

    12 juli 2008 om 12:00

    @Rick dos: Duh, wat rij je ook al weer?

    Net als met deze SL, no-one believes you but at least you drive a big ass car!

    Login om te reageren
  110. sacha zegt

    12 juli 2008 om 12:02

    @Rick dos: Je laat je gulp altijd al open staan in de kroeg?

    Login om te reageren
  111. Rick dos zegt

    12 juli 2008 om 12:13

    @sacha

    Jaja, als je het ZELF maar gelooft, toch?

    @wOoOdy en sacha

    Nee, ik heb altijd hele strakke Spendex broekjes aan in de kroeg. Dan kan iedereen het aanschouwen! :D

    Login om te reageren
  112. w0o0dy zegt

    12 juli 2008 om 12:14

    @Sacha: ze raken ze aan de straatstenen niet kwijt, zo lijkt het….
    Mercedes-Benz SLR neu ohne zul .sofort EXPORTPREIS375000,- —

    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=63793823&__lp=7&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=115&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=4

    Als je 80 mille aanbetaald dan hoef je maar 5 jaar lang wat termijnen af te tikken…. praktisch voor niks dus, lol.

    Login om te reageren
  113. sacha zegt

    12 juli 2008 om 12:17

    @Rick dos: Van mij mogen mensen zelfs in volle overtuiging in BMWs rijden. Ik snap het niet, maar ik oordeel ook niet.

    @w0o0dy: Ik wil dan natuurlijk een Roadster!

    Login om te reageren
  114. w0o0dy zegt

    12 juli 2008 om 12:20

    @Sacha: daar staat bij dat het een roadster is….

    Maar goed… als je een tonnetje aanbetaald en 60mnd zo’n 2 mille aftikt is die Roadster van jou!
    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=115&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&lang=de&id=62531790&tabNumber=6&dartPrice=425.000&dartPrepayment=85.000&dartDuration=60&DC_Data_send.x=87&DC_Data_send.y=3

    Login om te reageren
  115. Rick dos zegt

    12 juli 2008 om 12:21

    @sacha

    Maar je oordeelt wel of ze rijk of arm zijn.

    Login om te reageren
  116. smoke zegt

    12 juli 2008 om 12:28

    @Rick Dos

    Trek dan meteen een maillot aan, supermannelijk!

    Login om te reageren
  117. Rick dos zegt

    12 juli 2008 om 12:33

    @Sir Smokalot

    Nee, want dan velt men bij voorhand al een oordeel over mij! En das gewoon niet eerlijk en ook niet leuk! :D :P

    Login om te reageren
  118. sacha zegt

    12 juli 2008 om 12:35

    @Rick: “…Maar je oordeelt wel of ze rijk of arm zijn…”

    Nu haal je wat zaken door elkaar. Als iemand een €400.000 auto koopt dan constateer of concludeer ik dat diegene rijk is. Dat is geen oordeel, dat is het vaststellen van een feit (namelijk neerleggen van €400.000) en het daaraan verbinden van een conclusie (hij zal wel rijk zijn). Hoewel ‘rijk’ nader gedefinieerd kan worden denk ik dat dat volgens de norm wel klopt. Bovendien is rijk een kwantitatieve definitie en dus geen waarde oordeel. Zegt niks over die persoon, maar wat die persoon heeft.

    Iemand een ‘schmuck’ of ‘dumb ass’ noemen omdat ie deze auto van €400.000 koopt wordt oordelen. Schmuck of dumb ass zijn namelijk kwalitatieve aanduidingen en daarmee een waarde oordeel.

    Als je die twee zaken zo door elkaar haalt dan verklaart dat wel een hoop lariekoek die je hier in het verleden hebt neergeschreven ;-)

    Overgens, dat van die BMW was een grapje hoor. Ik snap best dat mensen in een BMW rijden. Degene waar ik in heb gereden (8- en 10-cilinders) rijden best lekker.

    Login om te reageren
  119. sacha zegt

    12 juli 2008 om 12:37

    @w0o0dy: Ah, ik zag niet dat het een roadster was. Koopje! Hoewel ik met mezelf heb afgesproken geen auto meer te kopen zolang ik in NL woon en zolang de BPM nog effectief is. Dat wordt dus nog even wachten. Kan ik wel mooi alvast sparen…

    Login om te reageren
  120. Rick dos zegt

    12 juli 2008 om 12:39

    @sacha

    Leuk geprobeerd, maar in reactie op mijn niet serieus te nemen vraagstelling (maar dat terzijde) geef jij een derde mogelijkheid in mijn oordeelvelling namelijk; rijk.

    Maar goed, we gaan nog een serieuze discussie krijgen op iets wat niet meer was dan eine spass.

    Login om te reageren
  121. sacha zegt

    12 juli 2008 om 12:45

    @Rick dos: Zou ik ook zeggen als mijn argumenten op waren: Geintje!

    Nee hoor, geintje ;-)

    Login om te reageren
  122. Rick dos zegt

    12 juli 2008 om 12:46

    ;)

    Login om te reageren
  123. w0o0dy zegt

    12 juli 2008 om 12:54

    Damm en ik zat me al te verheugen op een bitchfight….

    Login om te reageren
  124. sacha zegt

    12 juli 2008 om 12:57

    En dan nu mijn favoriet:

    Login om te reageren
  125. Emile_Benz zegt

    12 juli 2008 om 13:25

    …heerlijk filmpje :P

    Login om te reageren
  126. Dennis zegt

    12 juli 2008 om 13:13

    is ook een filmpje van :

    http://www.youtube.com/watch?v=VGnO2TAnC_w

    http://www.youtube.com/watch?v=HRcoI97NPbE

    http://www.youtube.com/watch?v=D3ORmfIFYx0

    Login om te reageren
  127. CSL zegt

    12 juli 2008 om 14:16

    Hele dikke bak hoor. SLR killer?!
    Redline op 6000tpm? wtf!
    1870kg is wel erg zwaar voor zo’n extreme dieet aan de buitenkant althans.
    En er worden maar 200 stuks van gebouwd.

    Login om te reageren
  128. Jorden zegt

    12 juli 2008 om 14:31

    Kon het echt niet lichter???
    nog 2,5 honderd kilo eraf en je had een echte topper!

    Login om te reageren
  129. CSL zegt

    12 juli 2008 om 14:42

    Ik zou zeggen nog zo’n 500kg eraf.

    Login om te reageren
  130. mashell zegt

    13 juli 2008 om 10:16

    Dit moet behoorlijk pijn doen bij McLaren. Stukken stoerder dan de SLR.

    Login om te reageren
  131. gmax zegt

    14 juli 2008 om 00:38

    damn wat en bak ik kan er gewoon me ogen niet er vanaf te halen hij is wel en beetje zwaar ik denk als je nog ff 200 kilo eraf haalt hij helemaal klaar is voor gebruik

    Login om te reageren
  132. moari zegt

    14 juli 2008 om 06:12

    tjonge uiterlijk doet het em

    maar motorisch wat een snitch!!!!
    in 1998 maakte nissan skyline al een autotje die in 3,7 sec op de 300 kmh zat!!920 pk uit een 3 liter v6
    en nog 4 wheel drive ook
    en nog afstelbaar ook dus als je cruisy door de stad wil dan zet je uiteraard je afstelling niet op performance!!!
    en verkrijgbaar gepimpt en gelikt voor maar 80.000 euries

    Login om te reageren
  133. CSL zegt

    14 juli 2008 om 21:50

    @moari
    Met zeker 3dagen garantie?

    Login om te reageren
  134. Jeffrey zegt

    15 juli 2008 om 12:59

    die achterkant blijft sexy

    Login om te reageren
  135. Jeff zegt

    15 juli 2008 om 13:09

    Ik hoef ‘m heel graag!!!

    Login om te reageren
  136. RawR zegt

    15 juli 2008 om 14:52

    Deze auto is gewoon superbruut. De prijs is niet eens belangrijk meer. Mensen die zo’n auto kunnen betalen hebben waarschijnlijk al een klein legertje dure auto’s verspreid over een handje vol vakantiehuisjes in alle landen die enigszins aantrekkelijk zijn om een vakantie in door te brengen. Of deze auto nu 3 ton of 5 ton gaat kosten maakt waarschijnlijk voor de verkoopcijfers niet eens heel veel meer uit. Sterker nog: aangezien het een ‘limited edition’ is, zullen alle exemplaren toch wel verkocht worden. Het enige waar MB voor op moet passen (en als je het mij vraagt hebben ze hier al niet aan voldaan) is dat ze niet in het vaarwater van de SLR gaan varen. Maar aan de andere kant, welk merk overtreft niet vroeger of later zijn eigen supersportwagen? (Ik kijk hier even naar Porsche met de uitmuntende GT2, die de Carrera op een circuit ook in zn hempie laat staan). Een auto als deze koop je met gevoel niet met je verstand, dus de vraag of iemand ‘dom’ is om zo’n auto te kopen is niet aan de orde lijkt mij (daarnaast zou deze persoon zo ‘dom’ zijn dat hij genoeg verdient om zomaar even 4 ton te kunnen missen?!).

    @Moari: een auto die in 3,7 sec op de 300 km/h zit? Om het kort te houden: leugens. Daarnaast heb je dan een afschuwelijke auto die elke 250 kilometer een complete motorrevisie nodig heeft (als je de 250 km al haalt). Daarnaast zou je zo’n auto niet meer mogen verkopen in de EU met de huidige emissie- veiligheidseisen.

    Login om te reageren
  137. RawR zegt

    15 juli 2008 om 14:54

    PS. Ik zou toch liever deze SL hebben dan een SLR, heb het nooit echt gehad op de SLR ;)

    Login om te reageren
  138. A. de wit zegt

    17 juli 2008 om 22:13

    @Moari wat ben jij een loser deze motor gaat makkelijk drie ton mee en haald deze snelheid.
    Schitterende auto en techniek.

    Login om te reageren
  139. amg-mercedes-brabus zegt

    18 juli 2008 om 13:53

    -edit: zet je caps lock eerst maar eens uit-

    Login om te reageren
  140. Lamborghini zegt

    7 augustus 2008 om 19:17

    die auto is echt vet…!!!

    Login om te reageren
  141. Lamborghini zegt

    7 augustus 2008 om 19:17

    die auto is echt vet…!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North