• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jaguar XJ duikt op in PC Hooftstraat

Auteur: robbie, gepost 31 augustus 2009 om 12:02 – 62 Reacties

Jaguar XJ PC Hooft


Gister dook de gloednieuwe XJ plotseling op in zijn natuurlijke habitat, de PC Hooftstaat in 020.

De Amsterdamse Jaguar dealer Kimman onthulde gister in de chiqueste winkelstraat van Nederland het nieuwe vlaggenschip van Jaguar. En als ik zo naar de foto’s kijk was er in elk geval genoeg aandacht voor de nieuwe Brit. Hoewel ik een zwak voor Jaguar heb ben ik nog niet helemaal overtuigd van de nieuwe XJ. En ik moet eerlijk zeggen dat deze ‘live’ foto’s niet echt meehelpen.

Het neusje vind ik prachtig, maar die rare kont en al helemaal die zwarte D-stijlen zijn niet echt mijn smaak. Maar gelukkig kunnen smaken verschillen. Het is te hopen voor Jaguar dat er genoeg mensen wel verliefd worden op de nieuwe XJ.

Op jaarbasis wil Jaguar zo’n 35.000 stuks van de nieuwe XJ gaan verkopen. In Nederland zouden dat er zo’n 350 per jaar moeten worden. En dat is vrij fors als je het mij vraagt. Ter vergelijking, van de S-Klasse (segmentleider) werden vorig jaar 375 stuks verkocht en van de XJ 70 stuks. In 2003 werden 308 XJ’s verkocht en dat was toen echt een topjaar. Het lijkt mij dan ook zeer sterk dat er volgend jaar zoveel nieuwe XJ’s verkocht gaan worden.

Jaguar XJ PC Hooft

Bekijk mee foto’s HIER, HIER & HIER.

Ook interessant!

  • Een Jaguar XJ restomod: maken of kraken?
  • Gespot - Is dit de lekkerste Jaguar XK van Nederland?
  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • In beeld: de enige twee Jaguar Project 7's van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Gespot, Jaguar, pc-hooftstraat, xj

Vorig bericht: « Renault Fluence (Megane sedan)
Volgend bericht: Boekrecensie: Spyker. Een dollemansrit »

Lees Interacties

Reacties

  1. MattCurlew zegt

    31 augustus 2009 om 12:04

    Uhm de D-stijl bedoel je. Tel maar even van voor naar achter ;)
    –edit: oeps, dank u, is inmiddels aangepast –

    Login om te reageren
  2. Jur zegt

    31 augustus 2009 om 12:07

    C stijl is de stijl die ook daadwerkelijk een stijl is en niet slechts een scheiding voor het achterraam en het ‘achter’ achter raampje :)

    Wel zeeeeeeer gave jag!! voorkant is echt mega, achter wat minder.. Eerst maar eens in real life zien.

    Login om te reageren
  3. Duidelijk zegt

    31 augustus 2009 om 12:08

    Ik vind hem eig steeds knapper en knapper worden :D
    En ik ben stiekem fan van de D-stijl :p

    Login om te reageren
  4. cardesigner@USA zegt

    31 augustus 2009 om 12:08

    Wat een aandacht zeg! Terwijl het gros van de mensen die in de PC loopt het er het geld er niet voor heeft/wil uitgeven. Bovendien lopen er veelal sjonnies met geld daar. Maarja… als Jaguar nouveaux riches wil aantrekken moeten ze dat vooral doen. Al vind ik het echt een “merk voor de adel”.

    Login om te reageren
  5. Dan zegt

    31 augustus 2009 om 12:08

    A-stijl is de eerste, B de middelste en C de achterste. Dus robbie heeft het gewoon goed hoor! ;) ;)

    Login om te reageren
    • MattCurlew zegt

      31 augustus 2009 om 12:12

      @Dan:

      Of verzin ik nu iets nieuws? :P

      Login om te reageren
  6. Dan zegt

    31 augustus 2009 om 12:09

    O, sorry heb het zelf ook fout…

    Login om te reageren
  7. TimoBac zegt

    31 augustus 2009 om 12:11

    Prachtig!! echt ongelofelijk dat Jaguar zo rigoreuze omzwaai durfde te maken en ik denk dat ze dat goed zal vergaan.. mensen in dit segment hebben niet erg veel last van crisis, en naast de merkgetrouwe klanten zullen er ook veel nieuwe klanten bijkomen. Slimme zet!

    Login om te reageren
  8. Pordon zegt

    31 augustus 2009 om 12:11

    Uhm Jaguar was met de XF zeer goed bezig. Het vroegere design (X-type, S-type) vond ik echt verschrikkelijk maar toen kwam plotseling de XF en die vind ik toch wel heel erg mooi. Bij deze XJ heb ik mixed feelings. Van voor vind ik hem fantastisch en van achteren echt spuuglelijk. Ook het interieur vind ik wel mooi maar niet passen bij de auto.

    Login om te reageren
  9. W115 zegt

    31 augustus 2009 om 12:12

    Mooie auto, al vind ik hem wel iets hebben van de A6 op de eerste foto

    Login om te reageren
  10. Dennis zegt

    31 augustus 2009 om 12:16

    Deze gaan ze voor 99% in het zwart verkopen, dankzij die stijlgevoelige raamstijlen.

    Als ze nou de voorkant van de XJ aan de achterkant van de XF zouden plakken…

    Login om te reageren
  11. babbaloerie zegt

    31 augustus 2009 om 12:19

    @Dennis
    Dan had je een Aston Martin Rapide, niet dat dat slecht is natuurlijk.

    Login om te reageren
  12. MattCurlew zegt

    31 augustus 2009 om 12:22

    Die D-stijlen slaan gewoon helemaal nergens op. Als het idee was om een helemaal doorlopende zij/achterruiten te creeëren hadden ze niet een chromen rand er nog omheen moeten doen. Nu is het gewoon een plakplaatje wat nergens voor dient. Zo is het veel mooier:

    Login om te reageren
  13. Activa zegt

    31 augustus 2009 om 12:24

    @ Dennis
    99% in het zwart, das makkelijk voor de fabriek moeten ze minder omstellen naar andere kleuren :lol:
    Ik vind hem best knap, voor wie eens wat anders wil dan de Duitse eenheidsworst.

    Login om te reageren
  14. Donstil zegt

    31 augustus 2009 om 12:33

    Persoonlijk vind ik het een prachtige bak.

    Hoewel ik wel van de dealer gelijk naar de schadehersteller zou rijden (of andere spuiter) om de d stijl in de carrosserie kleur te laten spuiten. (zoals op de shop van Mattcurlew bv)

    Login om te reageren
  15. De_Wonderslof zegt

    31 augustus 2009 om 12:39

    Nu met extra nouveau riche-appeal.

    Login om te reageren
  16. Henk zegt

    31 augustus 2009 om 12:45

    375 S-klasse’s??? Vind ik vrij weinig als je ziet hoevaak je ze ziet rijden..

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      31 augustus 2009 om 13:04

      @Henk: de S-Klasse is alweer een paar jaar op de markt het ;)

      Login om te reageren
  17. hendrik zegt

    31 augustus 2009 om 12:47

    het was er inderdaad nogal druk gisteren, je kon er niet eens meer in. Ik dacht eat het weer een of andere modeshow geweest was.
    De achterkant is trouwens nogal Chinees, de voorkant is oke, maar ik vindt de XF dan vele malen mooier, subtieler om mee te beginnen.

    Login om te reageren
  18. Wouter zegt

    31 augustus 2009 om 12:48

    Schitterende auto. Jaguar maakt steeds mooiere auto’s

    Login om te reageren
  19. Laue zegt

    31 augustus 2009 om 12:50

    @ Henk

    Jij woont gewoon in een klasse buurt. ;)

    Login om te reageren
  20. Tinus zegt

    31 augustus 2009 om 12:58

    Wat een gedrocht..

    Vooral de achterkant. Die kofferdeksel sluit in de verste verste niet aan op de achterruit.

    Login om te reageren
  21. roderick zegt

    31 augustus 2009 om 12:59

    heb er even in gezeten gisteren. Het is echt een ontzettend glimmend protserig ding. Dij stijlen zijn extreem lelijk, net als de achterlichten. De neus is wel ruig. Van binnen glimtn echt alles, totaal niet mijn smaak. De aandacht was ook heeeel snel weg…

    Login om te reageren
  22. andref zegt

    31 augustus 2009 om 13:11

    Wat mij betreft doet de nieuwe XJ het qua design erg goed. Dit had alleen niemand verwacht. De meeste mensen hadden waarschijnlijk gerekend op een vergrote XF, en die komen nu “bedrogen” uit. De auto is van achteren stijlvol, maar minder sportief, wat wellicht in deze klasse wel heel goed kan werken. Over de zwarte C- of D-stijl. Inderdaad smaken verschillen, bij de eerste face-lift zal de zwarte stijl wel als optie geleverd gaan worden.

    Login om te reageren
  23. mardec zegt

    31 augustus 2009 om 13:30

    Jezus Christ die is groot :| Wel heel mooi, maar groot :D

    Login om te reageren
  24. Snickers zegt

    31 augustus 2009 om 13:48

    Zo ziet hij er beter uit ,of niet ?

    Login om te reageren
  25. WouterM zegt

    31 augustus 2009 om 13:48

    KK lelijk! echt dat ze denken deze zoveel te gaan verkopen!
    Sukkels

    Login om te reageren
    • BmwMPower zegt

      31 augustus 2009 om 15:35

      @WouterM: Ga eens gauw deaud.

      Login om te reageren
    • Jelle zegt

      31 augustus 2009 om 22:54

      @WouterM: Ff beetje rustig kerel.

      Login om te reageren
  26. Cas zegt

    31 augustus 2009 om 13:54

    Niet normaal meer zeg, wat een mislukt apparaat is dit! Dit is toch geen Jaguar meer te noemen? En ZEKER geen XJ! Jammer, heel jammer…

    Login om te reageren
  27. ikanobori zegt

    31 augustus 2009 om 14:03

    Mrm. Raar dat de achterruit niet doorloopt tot de hoogte van de ‘niertjes’.

    Login om te reageren
  28. Peter zegt

    31 augustus 2009 om 14:12

    En gespierde Mondeo moet de S-classe met verkoop cijfers verslaan ?
    Ik denk dat ze bij Jaguar denken dat ze tegen de W126 ( http://www.autoblog.nl/archive/2009/08/27/retrotuning-inden-design-doet-de-s-klasse-uit-91 ) moeten concurreren….

    Login om te reageren
  29. Benno zegt

    31 augustus 2009 om 14:14

    @Tinus: HA HA idd.

    Dat vind ik ook van die achterkant :)

    Login om te reageren
  30. ossscar zegt

    31 augustus 2009 om 14:38

    Beeldschone auto, was er gister ook bij! Zal vanmiddag mijn foto’s posten, ook van de bijpassende dames die er bij waren… :D

    Login om te reageren
  31. rvo zegt

    31 augustus 2009 om 14:39

    @WouterM ‘kk lelijk’…? :(

    Login om te reageren
  32. Jesper zegt

    31 augustus 2009 om 14:46

    @ Dennis;
    Of zoals een zekere meneer Ford ooit zei.. ;)

    OnT:
    Schitterende neus, maar geen auto voor mij. Jaguars zijn en blijven ouwelullenbakken. Nouveaux riches kopen trouwens geen britten (behalve CGT’s, da’s hetzelfde volk als je bij de KFC aantreft) maar veelal moffen en jappen, dan met name Lexussen (Lexi?) en BMW’s. Een beetje generaliserend misschien, maar waar.

    Login om te reageren
  33. W1ck3D-78 zegt

    31 augustus 2009 om 16:20

    De Van Dale heeft gebeld en willen een foto gebruiken van de XJ in het volgende woordenboek bij het woord: ‘spuuglelijk’.

    Login om te reageren
    • BmwMPower zegt

      31 augustus 2009 om 16:23

      @W1ck3D-78: Nee kerel, daar staat godzijdank al een Fiat Multipla.

      Login om te reageren
  34. Charles zegt

    31 augustus 2009 om 16:25

    Wat een beauty!!!!!!

    Login om te reageren
  35. mb zegt

    31 augustus 2009 om 16:56

    Achterkant van een kakkende hond

    Login om te reageren
  36. wimbers zegt

    31 augustus 2009 om 17:02

    de aziaten zullen het prachtig vinden….

    Login om te reageren
  37. VolvoXCseries zegt

    31 augustus 2009 om 17:09

    @ wimbers:

    Europeanen ook, ik ben er een van

    Login om te reageren
  38. lincoln zegt

    31 augustus 2009 om 17:11

    die zwarte flappies zijn speciaal gemaakt voor losers die niet door een stukje lak of plaatwerk heen kunnen kijken ..

    dan hoeven ze bij de dealer niet te zeggen dat die mensen beter af zijn bij BMW/Audi/MB ..
    een soort van besparen van pijnlijke momenten ..

    Login om te reageren
  39. Vanquish zegt

    31 augustus 2009 om 17:12

    Ik vind het mooi, er zitten gewaagde dingen op, en ik denk dat dat alleen maar goed is. Het domme “Duitse” design ben ik beu.

    Login om te reageren
  40. Jip zegt

    31 augustus 2009 om 18:21

    @ Snickers

    Wat een prachtige, stijlvolle photoshop!
    Ik vind de achterkant echt heel lelijk. Voorkant vind ik ook weinig uitstraling hebben.

    Login om te reageren
  41. gekke-turbo zegt

    31 augustus 2009 om 19:08

    @ iedereen:

    Ik stel voor dat we een werkgroep samen stellen om een XF te nemen, de voorkant eraf te slopen en de voorkant van de XJ erop te monteren (kan ook precies andersom, maar lijkt me wel moeilijker). Dan heb je de mooiste sedan ter wereld kan ik je haast garanderen.

    Login om te reageren
  42. Thijsj zegt

    31 augustus 2009 om 19:25

    Als ze bij Jaguar nou eens de achterkant van de XF bij de voorkant van de XJ doen, dan heb je een hele mooie auto:D.

    (Ik heb ook een zwak voor Jaguars, dus vind ik deze toch wel erg strak)

    Login om te reageren
  43. Tombnolz zegt

    31 augustus 2009 om 20:17

    Ik ben zeker wél al overtuigd. Hierop zitten zeker gegadigden te wachten, geloof me maar. Of die 350 stuks gaan lukken, daar ben ik niet zeker van, maar hij gaat het zeer zeker beter doen dan de vorige. Dit omdat de oude getrouwe Jag-fan dit wel kan slikken én er een garde hippe BMW-rijders dit weleens veel mooier zouden kunnen vinden, terwijl de A8 écht oud geworden is stilaan…

    Login om te reageren
  44. VivelaFRANCE zegt

    31 augustus 2009 om 20:30

    @ milano of turino,

    bedankt! echt een mooie Jag (hoewel ik twijfel over die koplampen)!

    Login om te reageren
    • VivelaFRANCE zegt

      31 augustus 2009 om 20:31

      @VivelaFRANCE:

      *achterlampen, de koplampen zijn juist heel goed gelukt :D

      Login om te reageren
  45. PantheraLeo205 zegt

    31 augustus 2009 om 21:23

    Die zwarte stijl is wel chique, kwestie van gewenning denk ik.

    Login om te reageren
  46. peter zegt

    31 augustus 2009 om 21:53

    Heb je gewoon mijn foto’s overgenomen of stond je steeds op de zelfde plek ?

    Had eerst de auto bekeken voordat je hem beoordeeld.
    Ik vind het een grote stap van Jaguar

    Login om te reageren
  47. Oscar zegt

    31 augustus 2009 om 22:15

    Ik ben fan. Ook van de c-d-style en van het dikke kontje.

    Login om te reageren
  48. Citrofiel zegt

    31 augustus 2009 om 23:41

    Hij is niet herkenbaar als Jaguar. Veel mensen zullen bij het zien van die achterkant eerder denken aan Lexus dan aan een Brits merk. En dat is zonde…

    Login om te reageren
  49. SuperShallow zegt

    1 september 2009 om 01:25

    E P I C F A I L

    Login om te reageren
  50. SuperShallow zegt

    1 september 2009 om 01:26

    Kleimonster…

    Login om te reageren
  51. SuperShallow zegt

    1 september 2009 om 01:30

    Kom op, mensen! Hier is weer een groepje bezigheidstherapie bezig geweest met de klei…Dit is een grove belediging aan alle classic Jaguar designers. Geen lijn, geen stijl, geen DNA.

    Login om te reageren
  52. CSL zegt

    1 september 2009 om 10:58

    De achterkant zit er niet uit. maar die voorkant is wel een zware verbetering. Hier moet zeker wel een markt voor zijn.

    Login om te reageren
  53. bmw330i-touring zegt

    1 september 2009 om 16:19

    ik vind het best een geslaagde auto hoor al zou het niet kopen.

    Aan alle ‘wat-is-hij-lelijk’ roepers: volgens mij hoort deze jag toch nog altijd bij de mooiere auto’s?? Wat rijden jullie zelf dan wat zoveel mooier is naar jullie smaak?

    Login om te reageren
  54. Tommy2 zegt

    1 september 2009 om 22:32

    Hij is er toch ook gewoon met normale C/D-stijl? Gewoon NIET het panoramadak bestellen en je hebt een normale dakconstructie hoor…

    Wat een drukte om niets weer! :D

    Login om te reageren
  55. bergeer1 zegt

    3 februari 2010 om 14:28

    ik race met de jag op de nurnburgring mijn beste tijd is 5.33 ik zoek uitdagers die met mij een battle willen aangaan groeten eric

    Login om te reageren
  56. Scorpiokont zegt

    27 maart 2010 om 18:01

    De voorkant is echt schitterend, prachtige lijnen, maar de achterkant is echt spuuglelijk. Dit is een beetje het BMW syndroom, bmw weet altijd met schitterende koplampen te komen, maar de achterkant valt altijd een beetje tegen. Het doet me een beetje denken aan de laatste Ford Scorpio, ook zo’n bolle reet. Bij de XF vond ik de achterkant juist weer supermooi, terwijl ik de voorkant niet strak genoeg vond. Combineren?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North