• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

JCW MINI Clubman en JCW MINI Cooper

Auteur: autoblogger, gepost 24 februari 2008 om 10:02 – 24 Reacties

JCW MINI ClubmanWe hadden al een Clubman met JCW kit, in Genève zal MINI eindelijk de echte ‘John Cooper Works’ uitvoering van de Mini Clubman presenteren. Tevens komt er een nieuwe MINI Cooper JCW. Beide versies krijgen een vermogen van 211 pk en 280 Nm koppel. De Cooper S gaat daardoor in 6,5 seconden naar de 100, de Clubman doet er 6,8 seconden over.

Dat zijn best interessante specs, zeker als je het bv vergelijkt met een Golf GTI (6,9 seconden). De topsnelheid van de MINI’s bedraagt 238 km/u.

JCW MINI 2008

Beide modellen krijgen oa 17-inch lichtmetaal, dakspoiler, sterkere remmen, uitlaattuning, aangepaste zijspiegels, striping en een standaard zesbak. Ook zullen de MINI’s voor het eerst de beschikking krijgen over Dynamic Traction Control.

JCW MINI Clubman

MINI John Cooper Works: dubbel debuut in Genève

Onder de motorkap van de twee in het Engelse Oxford geproduceerde sportievelingen klopt een atletisch hart: een 1,6 liter viercilinder benzinemotor die dankzij een Twin Scroll turbolader en directe injectie een vermogen ontwikkelt van maar liefst 155 kW/211 pk. Het maximale koppel van 260 Nm is beschikbaar tussen 1.850 en 5.600 tpm. Met een overboost-functie kan het koppel bovendien tijdelijk worden verhoogd tot 280 Nm. Hiermee sprint de MINI John Cooper Works in slechts 6,5 seconden naar 100 km/u, de MINI John Cooper Works Clubman levert dezelfde prestatie in slechts 6,8 seconden. Beide modellen hebben een topsnelheid van 238 km/u. Ondanks deze aansprekende cijfers zijn zowel het brandstofverbruik als de emissie opvallend laag te noemen: gemiddeld verbruikt de MINI John Cooper Works slechts 6,9 l/100 km, de Clubman is met 7,0 l/100 km vrijwel even zuinig. De CO2-emissie bedraagt respectievelijk 165 en 167 g/km.
Behalve de bijzondere motor beschikken de twee JCW-modellen over nog een aantal kenmerken die bijdragen aan het racegevoel dat onlosmakelijk verbonden is met het John Cooper Works label. Voorbeelden daarvan zijn de exclusieve 17” lichtmetalen velgen, een vernieuwd uitlaatsysteem en een gemodificeerde handgeschakelde zesversnellingsbak die nauw verwant is aan de transmissie die wordt gebruikt voor de nieuwe raceauto in de MINI CHALLENGE 2008.
Functioneel en betrouwbaar
Vanzelfsprekend is ook het onderstel berekend op het bovengemiddelde prestatieniveau van een MINI met het John Cooper Works label. Voor nog sportievere rijeigenschappen is een sportonderstel met sportiever afgestemde schokdempers optioneel verkrijgbaar. Zowel de MINI John Cooper Works als de MINI John Cooper Works Clubman is uitgerust met een remsysteem dat met opvallende rode remklauwen en geventileerde schijven vóór garant staat voor een even indrukwekkende als gedoseerde vertraging.
Bovendien is er de mogelijkheid achteraf een exclusief JCW sportonderstel in te bouwen met extra stugge schokdempers en stabilisatiestangen, waarmee de MINI John Cooper Works en MINI John Cooper Works Clubman bestand zijn tegen de omstandigheden op het circuit. Beide auto’s tonen desondanks ook in het dagelijks verkeer hun functionele en betrouwbare gezicht. Ook onder het John Cooper Works label is de MINI-badge immers een garantie voor duurzame kwaliteit.
Interieur: sportieve flair en moderne technologie
Het technologische karakter en de sportieve flair van de MINI John Cooper Works en de MINI John Cooper Works Clubman komen eveneens tot uiting in het interieur, waar de in zwart-wit geblokt uitgevoerde sportstoelen direct de toon zetten. Ook met deze modellen biedt MINI de liefhebbers van het merk de mogelijkheid tot vergaand personaliseren. Voor de twee nieuwe top-of-the-range sportauto’s is er keuze uit Recaro kuipstoelen met lederen bekleding en meerdere hoogwaardige entertainment- en navigatiesystemen, met uiteraard een geïntegreerde aansluiting voor een iPod. Een andere praktische optie is de Bluetooth voorbereiding voor een mobiele telefoon, terwijl zelfs een speciale interface beschikbaar is voor de iPhone van Apple.
De MINI John Cooper Works en de MINI John Cooper Works Clubman zijn in tien carrosseriekleuren leverbaar, desgewenst in combinatie met een in een contrasterende kleur gespoten dak. Net als alle huidige MINI varianten, worden beide JCW modellen in de MINI fabriek in Oxford geproduceerd. De integratie van het label John Cooper Works in MINI weerspiegelt zich in het aanbod modellen die af fabriek leverbaar zijn. De twee nieuwe modellen worden verkrijgbaar naast de reeds bestaande John Cooper Works Tuning Kit, welke als accessoire leverbaar blijft voor de MINI Cooper S. Vanaf augustus 2008 maakt het MINI John Cooper Works label zijn opwachting in de Nederlandse showrooms. De prijzen zijn nog niet bekend.

Ook interessant!

  • En daar is de vernieuwde MINI John Cooper Works
  • Vernieuwde MINI JCW Convertible zoekt zon en leuke wegen
  • Er klopt iets niet aan deze MINI Cooper
  • MINI Electric GP3
    Nederlandse MINI Electric krijgt GP3-elementen

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

clubman, cooper, geneve-2008, jcw, MINI

Vorig bericht: « Autoblog-Video: Opel Agila en Chevrolet Aveo
Volgend bericht: Gallardo LP550 scans »

Lees Interacties

Reacties

  1. schnitzerken zegt

    24 februari 2008 om 10:28

    deze zien er wel zeer goed uit

    Login om te reageren
  2. jasper zegt

    24 februari 2008 om 10:36

    ik zag die clubman laatst op de snelwegrijde is dat ding al uit?

    Login om te reageren
  3. Henk zegt

    24 februari 2008 om 10:37

    @schnitzerken
    ik mag hopen dat je grapt?

    Login om te reageren
  4. LilJeezy zegt

    24 februari 2008 om 10:40

    ik kan het niet mooi vinden die clubman geef mij maar de gewoone cooper dan..

    Login om te reageren
  5. Rick zegt

    24 februari 2008 om 10:41

    @Jasper, al heel wat maanden.

    Login om te reageren
  6. papa zegt

    24 februari 2008 om 10:45

    is al een tijdje uit, ik heb er 1 gezien in hilversum in december ergens

    Login om te reageren
  7. Bob zegt

    24 februari 2008 om 10:51

    Mooi hoor…(proest)

    Login om te reageren
  8. DJD zegt

    24 februari 2008 om 11:04

    nou die clubman word er niet beter op. als ze die zwarte rand nou eens vergeten en de gewone mini lampen erop zetten maakt dat het hele ding mooier. maar dit had ik iets extremer verwacht. vooral als je kijkt naar de oude mini works GP. het had van mij allemaal wel wat bruter gemogen, dit is leuk maar het is niet veel bruter als een gewone mini.

    Login om te reageren
  9. Rotary zegt

    24 februari 2008 om 11:05

    die clubman ziet er niet uit, maar die cooper s jcw mag er toch best zijn :)

    Login om te reageren
  10. slk zegt

    24 februari 2008 om 11:06

    Wordt er niet beter op met al dat tupperware plastic.

    Login om te reageren
  11. LC zegt

    24 februari 2008 om 11:10

    Leuke wagen… voor je tupperware partys dan.

    Login om te reageren
  12. tony m zegt

    24 februari 2008 om 11:30

    Ik neem liever de benen dan in zo een ding gezien te worden!

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    24 februari 2008 om 11:30

    Wat een kermis-styling zeg…. die achterbumper van de gewone is echt erg druk en over the top met die lampen (en zitten daar nou (nep)roostertjes boven?) en de Midgetstation heeft ook al zo’n rommelig uiterlijk (de achterlichten zijn geen porem en de bumper is ook weer gatenkaas)….

    Gewoon in zwart bestellen, heb je de snelste smurvendoodgraversbak.

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    24 februari 2008 om 11:45

    Tadaa! “Wij verzorgen de uitvaart van uw tuinkabouter vlot en in stijl Bel 0900-miniuitvaart” ;)

    Login om te reageren
  15. Solstice zegt

    24 februari 2008 om 12:26

    Die dakspoiler is foute boel, geen porem net als op al die VW Transporter A-Team van wannabe’s. Het viel me trouwens op toen ik de Clubman in het echt zag hoever hij eigenlijk van het origineel afstaat, anders dan met de gewone Mini ‘voel’ je gewoon niet de band die hij wel zou moeten hebben met zijn spirituele voorvader.

    Login om te reageren
  16. N!SS@N zegt

    24 februari 2008 om 12:41

    Vind die Clubman toch zo gek nog niet….

    Login om te reageren
  17. Sam zegt

    24 februari 2008 om 12:52

    Ik vond de gewone mini eigenlijk al niet echt wat hebben, maar wat dit nou tog weer voor gedrocht is ik heb geen idee.

    Login om te reageren
  18. bradley zegt

    24 februari 2008 om 16:37

    hoe vaker ik de clubman zie, hoe geslaagder ik hem vind.

    Login om te reageren
  19. Cooper S zegt

    24 februari 2008 om 17:00

    Jammer van die achterbumper op de Cooper S. Verder om van te smullen!

    Login om te reageren
  20. GeoBem007 zegt

    24 februari 2008 om 17:10

    Ik dacht dat de JCW’s 18″ gingen krijgen? Specs zijn wel wat mals. 40Nm en 36pk door andere luchtinlaat, chiptuning & uitlaat. Met de aangepaste koppeling & aangepaste versnellingsbak zal het wel een duur grapje zijn.

    Spiegels zijn trouwens niet aangepast, zijn gewoon carbon kapjes. Spijtig dat er nog geen bodykit is voor de Clubman!

    Login om te reageren
  21. robbie zegt

    25 februari 2008 om 11:15

    UPDATE Persbericht

    Login om te reageren
  22. strekov zegt

    25 februari 2008 om 19:10

    new video about Mini John Cooper Works

    http://www.road2road.com/index.php?type=29

    Login om te reageren
  23. 607 zegt

    28 februari 2008 om 13:53

    Wat een gedrocht die clubman.
    Die gewone mini valt nog mee, maar die clubman (smiley dat kotst)

    Login om te reageren
  24. gilles zegt

    28 september 2008 om 19:40

    ja de mini jcw een pracht van een auto je kan er van wegsmelten maar juist jammer dat hij begrensd is aan 238 km/h waarom maken ze er dan geen rond getal van 250 bijvoorbeeld want met zijn turbo en zijn licht gewicht moet hij dat toch zeker kunnen halen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North