• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Je raadt nooit waarom James May z’n Rolls verkoopt

Auteur: Author, gepost 8 februari 2017 om 17:09 – 31 Reacties

Je raadt nooit waarom James May z


Klopt, clickbait-titel. Maar wat er staat klopt wel echt.

James May, één van de drie grote sterren van The Grand Tour, gooit zijn klassieke Rolls-Royce Corniche in de verkoop. Zuipt het ding te veel? Rijzen de onderhoudskosten de pan uit? Blijkt een auto met dergelijke afmetingen in het dagelijkse verkeer vreselijk onpraktisch te zijn? Ja, ja en ja. Maar er is meer!

May blijkt namelijk allergisch te zijn voor de leren bekleding in z’n Corniche. Na een half uurtje sturen in de Rolls moet May minstens zo lang onder de douche staan en z’n kleding in de kookwas gooien om van de jeuk af te komen. Over luxeproblemen gesproken… Fluitist May kan kennelijk niet tegen de leersoort die door Mulliner Park Ward is gebruikt en dus mag het ding eruit.

Wie niet bang is voor exorbitante onderhoudskosten, een navenant verbruik (6¾ liter V8) en mogelijke jeuk kan op de aanstaande Goodwood Members Meeting z’n slag slaan. Daar zal de Rolls worden verkocht, Bonhams gaat uit van een opbrengst tussen 29.000 en 35.000 euro. Een hoop geld, maar het verhaal dat eraan kleeft is best gaaf en May heeft er in tien jaar slechts 15.000 jeukende kilometers mee gereden.

RR Corniche

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Rolls-Royce Corniche van Jan
    Mijn Auto: Rolls-Royce Corniche van Jan
  • Veganistische Rolls-eigenaren
    Veganistische Rolls-eigenaren bestaan blijkbaar niet
  • Colors of Cullinan Collection
    Rolls-Royce geeft de Cullinan kekke kleurtjes
  • Rolls-Royce Cullinan eindigt in sloot in Achterhoek

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

corniche, goodwood, james-may, Klassiekers, Rolls-Royce, rood, veiling

Vorig bericht: « Italiaanse designer neemt dikke hybride mee naar Genève [updated]
Volgend bericht: Yes! Van deze dikke Audi R8 worden we blij »

Lees Interacties

Reacties

  1. SimonMc zegt

    8 februari 2017 om 17:12

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. flatsix010 zegt

    8 februari 2017 om 17:24

    Wat kost dit zonder het verhaal?

    Login om te reageren
    • draadloos zegt

      8 februari 2017 om 17:32

      @flatsix010: +/- 15k

      Login om te reageren
      • adhd1001 zegt

        8 februari 2017 om 23:14

        @draadloos: waar dan

        Login om te reageren
      • adhd1001 zegt

        8 februari 2017 om 23:14

        @draadloos: rij ik er morgen even heen…

        Login om te reageren
    • silver zegt

      8 februari 2017 om 23:47

      @flatsix010: op carandclassic.co.uk staan ze voor 35-42k, voor de vroege bouwjaren. Estimate van Bonhams valt dus erg mee.

      Login om te reageren
  3. handbakjasper zegt

    8 februari 2017 om 17:25

    First world problems…

    Login om te reageren
  4. henkhupelschoten zegt

    8 februari 2017 om 17:26

    ik blijf wel wachten op clarkson’s grosser. mooie aflevering was dat!

    Login om te reageren
    • mennok zegt

      8 februari 2017 om 18:44

      @henkhupelschoten: die toeter..I’ll show you a Horn! bwwoooaaaaapp. Fantastisch

      Login om te reageren
      • Sir_Vmax zegt

        8 februari 2017 om 21:18

        @mennok: you wanna Horn race????

        Login om te reageren
      • toeter11 zegt

        9 februari 2017 om 12:23

        @mennok: in London our cars where so much better than Anybody Else’s

        Login om te reageren
  5. fastforward zegt

    8 februari 2017 om 17:29

    De prijs zal m jeuken?

    Login om te reageren
  6. renejansie zegt

    8 februari 2017 om 17:44

    toen ik de titel las dacht ik meteen… deze auto is te snel voor captain Slow

    Login om te reageren
    • misterdrogba zegt

      8 februari 2017 om 17:48

      @renejansie:
      zijn bijnaam mag dan zo zijn maar de beste man heeft onder andere de Veyron, LaFerrari en de Pagani Zonda bedwongen. Dus ik had eerder als uitleg verwacht dat dit ding zelfs voor May te saai was.

      Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      8 februari 2017 om 18:07

      @renejansie:

      En toch heeft ie een oranje Ferrari 458 Speciale.

      Login om te reageren
  7. stephano zegt

    8 februari 2017 om 17:49

    navenant de prijzen waarvoor klassiekers de laatste tijd weg gaan, lijkt 35K nog een schappelijk bedrag eigenlijk.

    Login om te reageren
  8. pinut187 zegt

    8 februari 2017 om 17:50

    Het jeukt in mijn portemonee nu..

    Login om te reageren
  9. viezefreddyw zegt

    8 februari 2017 om 18:01

    Wat een interieur he! Prachtig zeg. Tijdloos Engels design met al dat hout en leder.

    Login om te reageren
  10. rob5nismo zegt

    8 februari 2017 om 18:11

    Dan laat je je stoelen stofferen

    Login om te reageren
    • tenaci zegt

      8 februari 2017 om 19:10

      @rob5nismo: dat dacht ik dus ook, als die auto je lief is dan doe je hem niet weg omdat het leer jeukt. Desnoods een Halfords stoelhoes voor als je gaat toeren.

      Login om te reageren
  11. pinut187 zegt

    8 februari 2017 om 18:18

    Bose QuietComfort 35

    Login om te reageren
    • z4coupe30si zegt

      8 februari 2017 om 18:59

      @pinut187: top ding is dat zeg

      Login om te reageren
  12. allesmetturbo zegt

    8 februari 2017 om 18:29

    Champagneproblems

    Login om te reageren
  13. Design_Driven zegt

    8 februari 2017 om 18:59

    Je zou toch denken dat tenzij je er naakt in zit je kleding een soort barrière vormt. En als hij er naakt in gezeten heeft sla ik even over.

    Login om te reageren
  14. eaudi zegt

    8 februari 2017 om 19:54

    Met standaard toerenteller. Dat had toen geen enkele andere Rolls-Royce…
    Qua vermogen: genoeg plus 10%.

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    8 februari 2017 om 20:49

    Dan maar die Maserati opvissen.

    Login om te reageren
  16. sezz zegt

    8 februari 2017 om 22:06

    Komt ie na tien jaar achter, over slow gesproken.

    Login om te reageren
  17. dare2think zegt

    9 februari 2017 om 01:17

    Altijd goed warmgereden en zeker nooit te hard gereden ermee. Van een oud vrouwtje geweest.

    Login om te reageren
  18. AMG zegt

    9 februari 2017 om 04:02

    Jammer alleen dat het stuur verkeerde kant zit, maar verder de mooiste Rolls ooit!

    Login om te reageren
  19. mrrallycross zegt

    9 februari 2017 om 12:02

    Hij heeft er weer een mooi verhaal omheen verzonnen

    Login om te reageren
  20. toeter11 zegt

    9 februari 2017 om 12:21

    Hebbe!! Maar kan ook eentje zonder verhaal kopen, stukken goedkoper

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North