• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Je wilt je Mercedes-AMG GLE 63 Coupe zo tunen, mag dat?

Auteur: Dizono, gepost 29 maart 2016 om 20:16 – 49 Reacties

Afbeelding Je wilt je Mercedes-AMG GLE 63 Coupe zo tunen, mag dat?Afbeelding Je wilt je Mercedes-AMG GLE 63 Coupe zo tunen, mag dat?Afbeelding Je wilt je Mercedes-AMG GLE 63 Coupe zo tunen, mag dat?Afbeelding Je wilt je Mercedes-AMG GLE 63 Coupe zo tunen, mag dat?Afbeelding Je wilt je Mercedes-AMG GLE 63 Coupe zo tunen, mag dat?Afbeelding Je wilt je Mercedes-AMG GLE 63 Coupe zo tunen, mag dat?Afbeelding Je wilt je Mercedes-AMG GLE 63 Coupe zo tunen, mag dat?Afbeelding Je wilt je Mercedes-AMG GLE 63 Coupe zo tunen, mag dat?


Het zou zomaar een vraag uit een additioneel verkeersexamen voor jonge profvoetballers kunnen zijn.

De Mercedes GLE Coupe is al geen subtiele verschijning, laat staan als 63 AMG. Toch zijn er altijd toko’s die vinden dat het uitbundiger kan en er blijken toch ook verdomd vaak kopers voor te vinden. Schuldige is in dit geval het Russische TOPCAR. Overigens doen ze niet alsof ze een volledig eigen model met galactische specificaties hebben ontwikkeld, maar noemen ze het beestje gewoon bij de naam: een bodykit.

Fout is een Mercedes-AMG GLE 63 Coupe toch al, dus wat mij betreft kan zo’n ruige bodykit er dan nog wel bij. De velgen lijken een moderne interpretatie van de AMG-wielen uit de jaren ’70, al is de inchmaat in al die jaren waarschijnlijk verdubbeld. De prijs van 17.080 euro voor de bodykit is wel te doen bovenop de 183.600 euro die de auto minimaal kost. Voor de velgen moet helaas wel extra in de buidel worden getast, die zijn niet bij de prijs inbegrepen.

Wie dat wil, kan overigens wel bij TOPCAR terecht voor wat ouderwetse chiptuning. De GLE 450 krijgt er 87 pk en 123 Nm bij, de AMG 63 125 pk en 149 Nm terwijl de AMG 63 S er zelfs 131 pk en 159 Nm bij krijgt. Daarmee komt het totaal op een angstaanjagende 716 pk.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Hoe veel duurder is de nieuwe Mercedes-AMG GT 4-Door?
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, gle, gle63, Mercedes, topcar, tuning, zwart

Vorig bericht: « Eerste Nederlandse Bentley Bentayga is in gebruik
Volgend bericht: Motie PvdA aangenomen, in 2025 enkel elektrische auto’s? »

Lees Interacties

Reacties

  1. michielh zegt

    29 maart 2016 om 20:17

    Zelden een auto gezien die zo sterk op mijn slokdarm werkte

    Login om te reageren
  2. flatsix010 zegt

    29 maart 2016 om 20:17

    Stiekem is die best stoer

    Login om te reageren
    • flatsix010 zegt

      29 maart 2016 om 20:19

      @flatsix010: uhh nee hondslelijk… Sorry net gevoetbald

      Login om te reageren
    • jrsmoke zegt

      29 maart 2016 om 21:52

      @flatsix010: Niet slecht inderdaad!

      Login om te reageren
    • zoraul zegt

      30 maart 2016 om 08:41

      @flatsix010: beter dan het origineel

      Login om te reageren
  3. maxhunter zegt

    29 maart 2016 om 20:18

    Nee. Netjes in de pas lopen en zilvergrijs, spatlappen en een trekhaak bestellen.

    Login om te reageren
  4. meneermandjegtav zegt

    29 maart 2016 om 20:20

    F*cking dik!

    Login om te reageren
  5. fisto zegt

    29 maart 2016 om 20:20

    Heel stiekem vind ik dit nog niet eens zo heel erg over de top. Best een geslaagde bodykit die de proporties van de auto op de juiste plaatsen accentueert. We hebben ze hier wel erger langs zien komen.

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      29 maart 2016 om 20:54

      @fisto: mee eens. Topcar houdt t meestal best netjes.

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      30 maart 2016 om 13:16

      @fisto: Eensch. En met een paar hele simpele “gladtrek” trucjes is die nog iets netter te krijgen. Denk aan een normaal voorlipje er onder i.p.v. die geperforeerde, een gladde diffuser achter, dat zijschermpje gewoon in kleur zetten, etc. Dan heb je een nette toch heeuuule dikke GLE Coupe

      Login om te reageren
  6. remcott zegt

    29 maart 2016 om 20:21

    Dinky toy verhoudingen zoals ik er tegenaan kijk, of dat goed of fout is laat ik me niet over uit.

    Login om te reageren
  7. brabussb1 zegt

    29 maart 2016 om 20:22

    Waarom zou je een afzichtelijke proletenhok niet mogen tunen?
    Veel erger dan het was zal het niet worden.

    Login om te reageren
  8. ghost zegt

    29 maart 2016 om 20:23

    Komen ze net te laat, Elia is nu al naar JD Customs gegaan.

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      29 maart 2016 om 22:44

      @ghost: in Moskou heb je 200.000 Elia’s wonen. Tuning gebeurt op 50% van dit soort auto’s.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        30 maart 2016 om 13:03

        @e550: haha oke ik kom niet zo vaak in Moskou.

        Login om te reageren
  9. volvoturbo zegt

    29 maart 2016 om 20:43

    Niet heel lelijk, maar sowieso niet mijn koppie thee.

    Login om te reageren
  10. dutchcorvette zegt

    29 maart 2016 om 20:47

    Prachtig juist!

    Login om te reageren
    • dutchcorvette zegt

      29 maart 2016 om 21:27

      @dutchcorvette: dat niet

      Login om te reageren
  11. gt500eleanor zegt

    29 maart 2016 om 20:48

    Gaat nog wel, als je rijd zie je die afgrijselijke voorkant toch niet.

    Login om te reageren
  12. naamloos3 zegt

    29 maart 2016 om 20:50

    dit is wel een beetje over de top

    Login om te reageren
  13. beefcake zegt

    29 maart 2016 om 20:55

    Mensen reageren alsof een heel gewone, nette leaseauto als basis is gebruikt. Deze auto is niet bedoeld om een muurbloempje te zijn en de tuner benadrukt dat. Mooi of lelijk zijn is ondergeschikt aan zo zwaar mogelijk opvallen in dit segment.

    Login om te reageren
    • stradale888 zegt

      29 maart 2016 om 21:14

      @beefcake: en juist daarom geef ik iedereen helemaal gelijk die hiervan walgt.

      Login om te reageren
      • PunicaOase zegt

        29 maart 2016 om 23:03

        @stradale888: want opvallen is walgelijk?

        Login om te reageren
        • stradale888 zegt

          30 maart 2016 om 09:16

          @punicaoase: Nee. Wat ik bedoel is dat het walgelijk is als opvallen het alles overheersende aspect is dat je in een auto zoekt. Als proportie, functionaliteit, rijeigenschappen en smaak op het tweede plan komen, dat vind ik walgelijk.

          Login om te reageren
  14. janmetdelangeachternaam zegt

    29 maart 2016 om 20:57

    Ziet er veel te opgepropt uit

    Login om te reageren
  15. Bas Fransen zegt

    29 maart 2016 om 21:07

    Heerlijk die humor in de eerste alinea!!!

    Login om te reageren
  16. gokartmozart zegt

    29 maart 2016 om 21:14

    vindt je hem mooi en kan het dan kopen. vindt je het niks ook goed. De grenzen van alles worden opgezocht , prima toch , everybody happy

    Login om te reageren
  17. rob5nismo zegt

    29 maart 2016 om 21:25

    Wat je met je eigen auto doet moet je zelf weten en als de wereld daar een stukje mooier van wordt is dat mooi meegenomen

    Login om te reageren
  18. tjvisserman zegt

    29 maart 2016 om 21:41

    Geen fan van deze soort auto, maar deze tuning past er goed bij

    Login om te reageren
  19. 888natan zegt

    29 maart 2016 om 21:48

    Deze reed, met wen oostenrijks nummerbord, op de A13 vorige week vrijdag. Reed toch wel 150/180 ook in het trajectcontrole gebied. Wel heel bruut hoor!!

    Login om te reageren
    • 888natan zegt

      29 maart 2016 om 21:49

      @888natan: was een AMG, verder geen idee.

      Login om te reageren
  20. Dutchdriftking zegt

    29 maart 2016 om 21:53

    Om heel eerlijk te zijn valt het me nog mee. Gewoon net origineel, maar dan met veeeeel grotere gaten in de bumpers. Het moet je ding zijn zeg maar.

    Login om te reageren
  21. slickrick zegt

    29 maart 2016 om 21:57

    Best geslaagd, gewoon een dikke bak dit. Veel beter dan bijvoorbeeld Mansory

    Login om te reageren
  22. basta zegt

    29 maart 2016 om 22:18

    Kan er niks aan doen. Vind hem gewoon errug ekker.

    Login om te reageren
  23. soes750 zegt

    29 maart 2016 om 22:18

    Vind het er niet heel veel slechter uit zien t.o.v. het origineel.

    Login om te reageren
  24. basta zegt

    29 maart 2016 om 22:18

    Lekker?

    Login om te reageren
  25. sr20det zegt

    29 maart 2016 om 22:22

    Stiekem vind ik dit wel een hele dikke bullebak! Pitbulls neem je ook niet omdat ze mooi zijn.

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      29 maart 2016 om 22:24

      @sr20det: of nog erger.. een bulldog

      Login om te reageren
      • pinut187 zegt

        31 maart 2016 om 06:26

        @sr20det: ja die heb ik 1 en die heb juist genomen omdat hij zo lelijk is en zo lui als morgen heel d’n dag?

        Login om te reageren
  26. martijndh zegt

    29 maart 2016 om 22:37

    Er zijn naar mijn mening te veel AMG, M en RS modellen. Daarbij worden ze vaak ook nog getuned tot een lelijk hok. Ergens vind ik deze toch wel gaaf maar er in gezien worden…. No way

    Login om te reageren
  27. lompey zegt

    29 maart 2016 om 22:54

    Kan BMW een voorbeeld aan nemen met hun nog veel lelijkere X6

    Login om te reageren
  28. HIM zegt

    29 maart 2016 om 23:03

    Obese tuning…

    Login om te reageren
  29. lammie zegt

    29 maart 2016 om 23:18

    Wat een monster! Ik vind hem gaaf. Stel je die neus eens voor in je spiegel :0

    Login om te reageren
  30. shalomleon zegt

    30 maart 2016 om 00:16

    Je wilt de Gle überhaupt tunen, mag dat?

    Login om te reageren
  31. martijn11 zegt

    30 maart 2016 om 07:35

    Heerlijk dik

    Login om te reageren
  32. baap zegt

    30 maart 2016 om 09:21

    Lijkt op een zeerob!

    Login om te reageren
  33. laurens324 zegt

    30 maart 2016 om 12:49

    Op de velgen na, zet maar voor de deur

    Nee ik ben geen voetballer

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      30 maart 2016 om 15:58

      @laurens324:
      Wat kost 5 gram bij je?

      Login om te reageren
  34. pinut187 zegt

    31 maart 2016 om 05:45

    Jazeker zo mag dat wel. Vind het er zelfs beter uitzien tov de standaard..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North