Het schijnt dat de vorige eigenaar van deze SLK zich altijd heel erg netjes aan de verkeersregels heeft gehouden.
Blik op de Weg, wie is er niet groot mee geworden? Het programma gunde ons een vermakelijke blik op de weg en het was nog leerzaam ook. Ter lering ende vermaak dus. De grote man achter dit programma was Leo de Haas. Hij presenteerde het programma niet alleen, maar hij produceerde het ook met zijn productiebedrijf, genaamd Leo de Haas TV Producties.
In de hoogtijdagen van het programma kon de baas van Leo de Haas TV Producties zich dus wel een vlotte auto veroorloven. Maar ja, het moest natuurlijk niet een té vlotte auto zijn. Want voor je het weet overtreed je dan verkeersregels en wordt het vastgelegd op de dashcam.
Wat dat betreft is een SLK 230 helemaal niet zo’n gekke keuze. Dat is namelijk de auto die Leo de Haas ooit bezeten heeft. Althans, dat is wat er te lezen valt in de advertentie van de SLK die je hier ziet. We gaan er gemakshalve maar even vanuit dat deze info klopt, want waarom zou je zoiets verzinnen?
Een SLK 230 is met 193 pk vlot genoeg, maar het is absoluut geen snelheidsmonster. Dit is een auto waarmee je ontspannen gaat cruisen met het dak open, zonder grenzen op te zoeken. Ideaal dus voor een Blik op de Weg-presentator.
En intussen heb je wel vlotte looks. Dat geldt zeker voor dit exemplaar, want deze is uitgevoerd in rood, een vrij zeldzame kleur op een SLK R170. Diezelfde kleur is ook in het interieur terug te vinden. Het moet je ding zijn, maar anders is het ook weer zo’n saaie boel in het interieur. Bijna net zo saai als in een Chrysler Crossfire.
Leo kocht deze kekke SLK overigens niet nieuw, want deze auto is origineel bij onze zuiderburen geleverd. Er staat inmiddels 141.500 km op de klok en de auto wordt nu op Marktplaats aangeboden voor €7.500. En het goede nieuws is: volgens de verkoper gaat de auto in waarde stijgen, dankzij de bijzondere kleur én eigenaarshistorie. Met dat laatste schat hij Leo de Haas waarschijnlijk toch iets te hoog in.
T5Power zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Sympathieke gast die Leo. Hij schrijft geregeld een column in Youngtimer magazine. Ondanks dat hij – helaas voor hem – niet meer “loaded” is en geen Ferrari of Bentley meer rijdt, blijft hij gewoon positief. Zo hoort het.
ouwedibbes83 zegt
@T5Power: niet meer? Verdiende hij voorheen zoveel dan? Dit is toch ook geen buitenissige voiture? Zeker als ie m met de kop (kap) eraf kocht.
T5Power zegt
Zijn productiemaatschappij (met xx personeelsleden) ging in 2015 na 35 jaar failliet en daarna liep het ook niet meer zo lekker, althans wat hij er zelf over heeft geschreven. Weet dat hij hele leuke auto’s heeft gehad, zelfs gelijktijdig. Laatst las ik dat hij nu content is met youngtimers als een (hobbyproject) Volvo 480 en Smart Fortwo.
cossiekiller zegt
Met een naam als de Haas zou ik nochtans denken dat hij een snelle jongen was.
911targa zegt
Denk dat je in de war bent met Leo Hazewind. De voornaam zet je mogelijk op het verkeerde been.
cossiekiller zegt
Nee. Ik ben van Belgie, dus had van beide nog nooit gehoord.
kniesoor zegt
Met al dat rood wel wat voor @mashell, lijkt me.
sabrerator zegt
Terugblik op de Weg is ook een aanrader. Al 25 afleveringen lang!
In de laatste video, een Q&A, vertelde Leo een 550 Maranello te hebben gehad en nog een andere Ferrari. En hij vond er niets aan.
mondial zegt
@sabrerator: Ja, een 360 modena
ponnie zegt
Zo’n 230 met handbak is nog best rap, sneller dan de 320 met automaat.
Dan nog te bedenken dat die blokken heel makkelijk om te bouwen zijn naar turbo en dan is 300+ pk op 11-1200kg meer dan snel genoeg voor de meesten :P.
AstonMartinDriver zegt
Krijg ik de kat 🐈 of een haas er bij?
rollingstoned zegt
Zolang de kat maar niet in de zak zit dan ;-)
frank2b zegt
Loopt de zomer op z’n end, komen ze met déze aanzetten!
saxoke zegt
@frank2b: welke zomer? 🤔