• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo blaas je ongestraft mokerhard door de trajectcontrole heen

Auteur: jaapiyo, gepost 3 april 2021 om 15:28 – 30 Reacties

trajectcontrole ongestraft

Trajectcontrole, het is de gruwel van iedereen met een loden voet en een gezonde weerstand tegen betutteling. Maar vanaf nu, blaas je er ongestraft doorheen.

Onlangs liep ik van mijn vochtige recent gehuurde Villa Fungi naar Villa Volta, waar ik nu nog resideer met wat andere co-assistenten. Plots ontwaarde ik een gek gevoel onder mijn voeten. De tegels waar ik op liep, waren onverwacht boterzacht. Nadere inspectie leerde dat de stoeptegels niet van steen, maar van rubber waren. Misschien hadden de glijbaan en de rekjes om me heen me al de hint hadden moeten geven. Verwondering maakte plaats voor ergernis. Je mag als kind in Nederland tegenwoordig niet eens meer een mooie schaafwond op je knie oplopen.

Trajectcontrole doodt de ziel

Maar ook groot geworden kinderen worden tegenwoordig ernstig betutteld. Op ’s lands traagwegen mag je overdag namelijk nog maar honderd. Burgerlijke ongehoorzaamheid is hier en daar nog wel een beetje mogelijk, maar niet op plekken waar je vrije geest langzaam maar zeker gedood wordt door de trajectcontrole. Volgende stap: pillen die je elke dag moet slikken om al je emoties wat af te vlakken.

Golden Hour

Gelukkig is er een uitweg. Nee, we hebben het niet over emigreren. BN de Stem vond uit dat er niet alleen een golden hour is voor kekke Insta-shots, maar ook voor ragen against the machine. Nu de maximumsnelheid op snelwegen namelijk dagelijks om 19:00 uur verspringt van 100 km/u naar 130 (of 120) km/u, is er een kleine window waarop de trajectcontrole op desbetreffende wegen geen boetes uitdeelt. Dat zou immers gemeen zijn voor mensen die om 19:00 ergens op het traject zitten.

Ongestraft blazen

Tien minuutjes per dag kijkt Big Brother daarom even niet. Volgens de kwaliteitspublicatie worden er tussen 18:55 uur en 19:05 uur geen overtredingen geregistreerd door het trajectcontrolesysteem. In die krappe window, kan je dus volle bak doorvlammen. Dat is ongetwijfeld goed voor de ziel. Waarvan akte.

Dank Kenneth voor de tip!

Ook interessant!

  • Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
    Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
  • Deze trajectcontroles leveren de meeste boetes op [2020]
  • Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
    Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
  • Politie deelt tientallen boetes uit bij supercar meeting

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

boetes, maximumsnelheid, snelheid, trajectcontrole

Vorig bericht: « Private lease of occasion? Autoblog advies!
Volgend bericht: Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video »

Lees Interacties

Reacties

  1. sportabgasanlage zegt

    3 april 2021 om 15:33

    @jaapiyo fixed

    OT: wie probeert dit een keer uit? Je wilt het toch zeker weten hé 😉

    Login om te reageren
  2. koen23 zegt

    3 april 2021 om 15:58

    Ik ben gestopt met lezen na de huilie huilie anti Nederland propaganda intro.

    Wat mij betreft heel de randstad trajectcontrole maken. Scheelt een hoop ergernis aan klapidioten die denken dat ze Max zijn.

    Login om te reageren
    • deSjonnies zegt

      3 april 2021 om 18:41

      Inderdaad.
      Allemaal ook hetzelfde te groot vallende groene Mao pak dragen, allemaal een Kim Jong Un coupe en wee degene bij wie het door natuurlijk haarverlies onmogelijk is deze coupe te dragen, deze worden verbannen naar Noord West Friesland.
      Of Limburg.

      Login om te reageren
      • superhans zegt

        4 april 2021 om 09:33

        Natuurlijk want al dan niet bezopen goed op snelheid kleine kindertjes doodrijden is vrijheid en iedereen die dat niet begrijpt is een totalitaire autocraat.. te hard rijden is voor mensen die niet op tijd vertrekken (slechte planners dus) en types die te krenterig zijn voor een trackday te betalen.

        Login om te reageren
        • macchina zegt

          4 april 2021 om 15:28

          @superhans: zit Duitsland dan helemaal vol met slechte planners en auto-kindermoordenaars? Ik weet niet wanneer je voor het laatst op een snelweg bent geweest, maar de hoeveelheid spelende kinderen valt wel mee. Het is denk ik meer een verschil van inzicht. Persoonlijk kan ik moeilijk wennen aan de limiet van 100 en heb ik liever geen limiet. Dat dwingt niet iedereen om 250 te rijden. Zie maar wat er in DE gebeurt: als jij dan 100 wilt rijden, doe je dat.

          Login om te reageren
          • superhans zegt

            6 april 2021 om 09:31

            Kinderen zijn passagiers. Daarbij is het niet aan jou of mij om wetten in Nederland te beoordelen (een mening hebben mag wel). Te denken dat regels optioneel zijn is moreel onzuiver.

            Login om te reageren
    • wif1 zegt

      3 april 2021 om 19:25

      @koen23: Wat heeft Max Westerman hier nou weer mee te maken?

      Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      3 april 2021 om 19:37

      @koen23: ok boomer.

      Login om te reageren
    • The Stig NL zegt

      3 april 2021 om 23:25

      @koen23: Nou, een flink aantal roodlichtcamera’s zou meer helpen! Godsamme wat wordt er hier veel door rood gereden…

      Login om te reageren
    • jaapies zegt

      4 april 2021 om 01:25

      @koen23:

      Waarom reageer je dan als je het artikel toch niet gelezen hebt…

      Login om te reageren
    • petroldrinker zegt

      4 april 2021 om 12:55

      of gewoon de snelheid opschroeven, de snelheden die we hebben zijn gewoon niet van deze tijd meer, als ik in UAE kom mag ik ook gewoon 80 over de wegen rijden in de stad

      Ze kunnen in Nederland zich beter richten op rood licht rijders, mijn god ik blijf altijd schrikken hoeveel er in nl door rood licht gereden word (niet gek ook als de boete voor een telefoon achter het stuur hoger is dan een rood licht pakken)

      Login om te reageren
  3. rumour zegt

    3 april 2021 om 16:05

    Jaap:

    Ongestraft en mokerhard? popie jopie termpjes wordt toch eens volwassen man.
    Aanzetten en ondersteunen strafbare feiten. Waarom doe je hier aan mee?

    Pillen die emoties af moeten vlakken? kunnen 87 andere redenen voor zijn.

    Met 12 uur per dag schermpjes loeren met veelal wanstaltige mensonterende bagger en A-Sociale Media wat 95% nep/ fake en uiterlijk vertoon rommel is. Terug brengen naar 60 minten per dag.

    Wanneer je gelukkig-ongelukkig bent (of wordt) bij 100 of 120km/h zit (ook) in je hoofd.
    Op verlaten snelweg……beter is …..altijd binnen 50kmh blijven die je te hard gaat. Inleveren rijbewijs, einde oefening. Politie niet de schuld geven. Niet janken “ik heb rijbewijs nodig”. Te laat. Veel te laat. Had je je eerder moeten bedenken. Inleveren zes maanden helpt beter dan € 4000,- boete

    Trajectcontrole mede “te danken” aan honderden doden en duizenden (zwaar) gewonden. Plus door overal schijt aan hebbende aso’s / gekken, die het voor anderen hebben verpest. Oorzaak en gevolg.

    Login om te reageren
    • jarnobakker zegt

      3 april 2021 om 17:19

      @rumour: op bepaalde punten geef ik je gelijk . maar op een geestdodende weg als de A2 hadden gewoon 24 per dag 130 moeten kunnen rijden.

      Login om te reageren
    • jarnobakker zegt

      3 april 2021 om 17:20

      @rumour: die aso’s moeten ze veel harder straffen vind ik. Gelijk met naam en foto op internet en een ongelooflijk zware boete.

      Login om te reageren
    • wildbeest zegt

      3 april 2021 om 21:51

      @rumour: haha een afgestompte melkkoe die het evangelie zelf gaat verkondigen, want oh wat waren er veel ongelukken op de A2 met 130 kmph

      Login om te reageren
      • rumour zegt

        3 april 2021 om 23:24

        @wildbeest:
        A2 en 130 noem ik nergens. Niet relevant. Om verkeer in één reactie samen te vatten door A2 detail eruit te pikken? niets met mijn reactie te maken Martha 106 of toch Truus 86 haha😜

        Login om te reageren
        • wildbeest zegt

          4 april 2021 om 09:21

          @rumour: graag artikel lezen

          Login om te reageren
  4. meetsysteem zegt

    3 april 2021 om 16:19

    Jaapiyo,
    U is een gevat scribent, tevens een eminent verwoorder der zieleroerselen, niet louter en alleen van uzelven, maar tevens van enigen, misschien zelfs van velen onder ons. Vervolgt zo uw pad, en verblijdt ons op zowel zonnige als andere dagen met de vrucht uwer pen.
    Ik groet U.

    Login om te reageren
    • erikabarth zegt

      3 april 2021 om 16:32

      @meetsysteem kerel doe normaal.

      Login om te reageren
      • meetsysteem zegt

        3 april 2021 om 17:27

        “Doe lekker zelf normaal, tjongjonge” 😆

        Login om te reageren
    • jarnobakker zegt

      3 april 2021 om 17:17

      @meetsysteem: u hebt een gelijke geest als de mijne👌

      Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      3 april 2021 om 18:14

      @meetsysteem prachtig eloquent. Jammer van de taalfout 😉

      Login om te reageren
      • meetsysteem zegt

        3 april 2021 om 18:58

        Je hebt ‘m ontdekt, klasse! 👌

        Login om te reageren
    • probono zegt

      3 april 2021 om 19:32

      @meetsysteem: i like it!

      Login om te reageren
  5. realhustler zegt

    3 april 2021 om 17:32

    Leuk, de ambtenaar wordt geconfronteerd met een probleem, en laat de programmeur het eventjes uitzetten iedere dag. Net zo simpel was gewoon iets eerder de hoogste snelheid goedkeuren, dat wist de programmeur, echter hij besloot niets te zeggen….

    Login om te reageren
  6. r3fl3x zegt

    3 april 2021 om 23:32

    Wat een gejammer. Zin en onzin van snelheidslimieten en trajectcontroles is best een interessant onderwerp, schrijf daar dan echt wat over en zoek uit hoe het wel moet.

    Login om te reageren
  7. Cupatea? zegt

    4 april 2021 om 12:01

    Hoe komt het dat ik me dooderger aan aso’s die 140 (120) rijden waar je 120 (100) mag en ‘joepie!’ zeg als mensen aan 250 voorbij gaan op de Autobahn?
    OT: Ik begrijp de reden van de marge eigenlijk niet zo goed. In mijn wereld versnel je toch als je van 100 km/h naar 130 km/h gaat. Dan is het toch zo simpel als iets om gewoon over te springen om 19u? Net als dat je ook maar versnelt bij een bord en niet 400m ervoor omdat je het al in zicht hebt. In de omgekeerde zin is het wel zo netjes om die window in te bouwen.
    Nu, sowieso vind ik het nogal bizar waarom een autostrade op 100 gezet wordt. Waarom er dan ook niet gewoon meteen een gewestweg van maken? Scheelt dan meteen weer veel in het landschap als ook in het onderhoud.

    Login om te reageren
  8. Shaw zegt

    4 april 2021 om 18:07

    100 is onnatuurlijk langzaam. Strakste snelwegen maar laagste limiet ter wereld. Pure uitlokking, pervers systeem wat uitnodigt tot afleiding. Dat moet stoppen. Vvd’s slogan was toch Normaal Doen? Gewoon normaal doen idd en overdag weer overal terug naar 120-130. Facebook.com/Overal130

    Login om te reageren
  9. grandmasterb zegt

    5 april 2021 om 17:11

    In NL hebben we de laagste maximumsnelheid van Europa, maar er zijn blijkbaar genoeg deelnemers aan dit forum die dat nog snel vinden. Dat moeten toch wel heel saaie pieten zijn met waarschijnlijk kleine autootjes en zeker geen liefhebbers van autorijden.

    Login om te reageren
  10. jeroenm83 zegt

    5 april 2021 om 17:24

    @jaapiyo,

    Kostelijk stukje. Heel contrast met al die zuurpruimen en belerende Braaflanders hierboven. Advies van het RIVM83: blijf thuis, blijf op de rechterbaan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North