• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kenny Powers in 1976: The longest car jump in history

Auteur: autoblogger, gepost 4 oktober 2006 om 09:26 – 27 Reacties

Super jump ramp

Check deze video! Het gaat over ene Kenny Powers die een “Super Jump” (wereld-recordpoging) wilde maken door met zijn rocket-powered Lincoln Continental over de St. Lawrence River te springen. Het plan was om vanaf een speciale helling de Lincoln met 450km/u te lanceren en vervolgens een mijl verder (aan de overkant van de rivier) weer te landen…

Het schijnt dat men 5 jaar met het project bezig is geweest en dat het meer dan 1 miljoen dollar heeft gekost, zeker voor die tijd erg veel geld! Gelukkig was er een Hollywood producer die de exclusieve videorechten had, hij heeft alles dus op film weten vast te leggen. Uiteraard was er geen live publiek aanwezig.

It didn’t work too well for the Coyote either…
(via djivy en windingroad)

Ook interessant!

  • Volkswagen ID.4 is World Car of the Year 2021
  • Dit is de World Car of The Year 2022!
  • Video: Lamborghini: The Man Behind The Legend trailer
    Video: Lamborghini: The Man Behind The Legend trailer
  • Tesla-rijder snakt naar Apple Car
    Tesla-rijder snakt naar Apple Car

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Video

Vorig bericht: « Hoe verneuk je een Porsche 911 GT3
Volgend bericht: Ook Maybach met een kleiner model? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Seb zegt

    4 oktober 2006 om 09:38

    Beetje dom kan je wel vantevoren bedenken

    Login om te reageren
  2. Rick dos zegt

    4 oktober 2006 om 09:41

    Er was zeker geen aerodynamicus in het team?!

    Login om te reageren
  3. Tjerk zegt

    4 oktober 2006 om 09:42

    Gekke Yanks!

    Login om te reageren
  4. JANUS zegt

    4 oktober 2006 om 09:49

    Snap ik zelfs nog wel (en dat wil heus heel wat zeggen !)

    Login om te reageren
  5. Sgt. Stevil zegt

    4 oktober 2006 om 10:01

    haha, moet denken aan ’n stukje documentaire over de charger (oude): “although the chief-designer loved aerodynamics, he didn’t know anything about it”. ding is dus ‘aerodynamisch’ gebouwd door iemand die er geen verstand van had :D

    Login om te reageren
  6. Bram zegt

    4 oktober 2006 om 10:52

    wel eens grappig om te zien dat ’n groot deel van dit soort stunts mislukken…
    zelfs als het zo groots is opgezet!

    Login om te reageren
  7. slk55 amg zegt

    4 oktober 2006 om 11:22

    450 km/h (!) in een lincoln, in 1976? dan moet die gozer wel echt lef hebben!
    Wel en wonder dat hij het heeft overleeft.

    Login om te reageren
  8. Donny zegt

    4 oktober 2006 om 11:31

    Wat een debielen joh, die wagen heeft echt geen enkele stroomlijn laat staan earodynamica.

    Login om te reageren
  9. Donny zegt

    4 oktober 2006 om 11:33

    Waha, dit was de 8e keer dat ie zn rug breekt! Die is echt gek.

    Login om te reageren
  10. japie zegt

    4 oktober 2006 om 11:40

    wow wat een accelleratie zeg! maar dat ze nou denken dat je met zon logge vierkante bak de overkant kan halen? hij heeft mazzel dat ie net in het water terecht kwam. “powers was lucky. he had broken his back” juist ja…

    Login om te reageren
  11. auto-maat zegt

    4 oktober 2006 om 11:56

    wat een idioot.
    hoe had ie aan de overkant willen landen?
    het mooiste is nog dat die vrouwen staan te janken van oh wat erg.. waren ze in ’76 zo dom dat ze dit echt kans van slagen gaven?
    geweldig..

    Login om te reageren
  12. dekster zegt

    4 oktober 2006 om 12:32

    hahaha :lol:
    was toch te verwachten :lol:

    Login om te reageren
  13. Oul@ zegt

    4 oktober 2006 om 13:04

    Haaaaahahhaaaaaaaaaaaaaa,
    Dumb ass mo-fo. Komop man, had hij teveel airmiles over ofzo dat hij zo graag wilde vliegen?!

    Login om te reageren
  14. Pipo_de_Clown zegt

    4 oktober 2006 om 13:36

    ehh ja, ik had de tekst nieteens gelezen en dacht aant begin al… dit kan nooit, en moest deken aan dat filmpje van een 2CV die achter een 747 langs rijd die de motoren effe openzet (was topgear geloof ik… enniehow, er bleef niks van over)… en zoals verw8, dat hele ding uitmekaar eh :P sowieso ook al was ie tot de overkant gekomen, ik had weleens willen zien hoe hij dacht te landen? met 450km per uur landen, het rubber scheurt aan flarden natuurlijk, velgen kapot, ding tolt tig keer… als ie niet gewoon met zn neus de grond in zou zijn geboord en vervolgens dat ding 1 grote splinter granaat is. een Lincoln is niet bepaald koersvast als een dartpijltje (a)

    Login om te reageren
  15. Onehp zegt

    4 oktober 2006 om 14:53

    “als we maar snel genoeg gaan lukt het wel” lot’s of muscle, no brain needed. Of misschient toch wel.
    3 jaar later is een engelsman met zijn fiets het kanaal over “gesprongen”. Ook met vleugels, maar ook met staart en een carbon propellor. Lots of brains en maar 0,3 pk. Google op “Gossamer Albatros”

    Login om te reageren
  16. Onehp zegt

    4 oktober 2006 om 14:57

    Sorry, het was ook een amerikaan en geen engelsman. Wel het engelse kanaal. Wat een verschil in approach…

    Login om te reageren
  17. Alwood zegt

    4 oktober 2006 om 15:06

    ik kan haast niet geloven dat dit echt is :-S
    vooral die parachutes die open gaan zodra de auto van de ramp af is??? en het lijkt me ook redelijk duidelijk dat de schans de stijl omhoog gericht is om genoeg horizontale verplaatsing te produceren.

    en Stevil… dat van die Charger is trouwens door the Hamster gezegd in een oude topgear aflevering. hierin verteld hij hoe graag hij zon charger wil en een stukje geschiedenis. ;-)

    Login om te reageren
  18. Stephan zegt

    4 oktober 2006 om 16:29

    Die vleugeltjes aan de zijkant van die wagen zijn echt geniaal :)

    Login om te reageren
  19. Marcel Kaptijn zegt

    4 oktober 2006 om 17:10

    5 jaar voorbereiding!!!!!!! Ik kan niet bevatten hoe dom deze gek was … en al die gasten in zijn team. Waarschijnlijk dachten die:” Zolang hij in die auto gaat zitten, gaan we het gewoon proberen”. Wat Pipo al zei: hoe dacht hij ooit te landen? Netjes op z’n bandjes? Toen hij instapte, dacht ik: there goes a dead man. Hij mag van geluk spreken dat-ie überhaupt nog leeft. Wat een domheid. 5 jaar voorbereiding … ik kan er niet over uit!

    Login om te reageren
  20. Franqie zegt

    4 oktober 2006 om 17:10

    Dit kan volgens mij echt alleen maar in Amerika…

    Login om te reageren
  21. luwek zegt

    4 oktober 2006 om 18:42

    ik had bij ’t zien van die schans al een vermoeden dat ie om zou slaan als ie eenmaal in de lucht was, dat ding lijkt mij veel te steil omhoog gericht

    Login om te reageren
  22. Willy zegt

    4 oktober 2006 om 21:52

    Zeker weten… veel te veel luchtweerstand als hij de schans verlaat.
    Kan er niet helemaal bij mij in dat ze dat toen ook niet konden snappen…

    Login om te reageren
  23. Jan.S zegt

    6 oktober 2006 om 05:48

    Die chutes waren volgens mij oorspronkelijk bedoeld voor de landing……..
    Aan de overkant wel te verstaan dan.
    Mijns inziens had ie beter een bootje kunnen gebruiken,om de overkant te bereiken……..

    Login om te reageren
  24. Tombnolz zegt

    7 oktober 2006 om 15:31

    Hahahahahahha de max. Ik heb die originele videocassette al jaren thuis liggen! Ooit als jonge knaap gekregen.

    Login om te reageren
  25. Markus zegt

    12 december 2006 om 14:49

    Mooie hoax hoor, geweldig filmpje!

    …krachten van 30g… right.
    …hij ploft 50 meter van de kant in het water – 1 mijl was het doel…: WAHAHAHA!
    …hij breekt z’n rug en zit bij 2 man op de schouders als ie wordt weggedragen.

    What was that 1st class idiot thinking??? Of het is toch echt een hoax.

    Login om te reageren
  26. Arashaaz zegt

    1 maart 2007 om 10:46

    Veel Amerikanen halen uit een 5.7 liter V8 maar 120 pk, en veel Amerikanen halen uit 3 kilo hersenen maar 30 IQ-punten.

    Twee positieve punten:

    1. Hij leeft nog
    2. Zijn naam, Ken Power, neefje van Scott Speed?

    Login om te reageren
  27. TomUSA zegt

    5 oktober 2007 om 13:43

    @ arashaaz,
    kun jij mij vertellen welek amerikaan dat was? hoeveel er daarvan zijn?
    naar mijn mening komt er uit een 5.7 liter 200/ 250 pk, wat nog zonder spaghetti spruitstuk is. als je amerikanen wil beledigen die niet kunen rijden oke, maar de auto’s opzich…
    als ik ongelijk hebhoor ik het wel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North