
Zomaar een parkeergarage midden in Londen en dan kom je dit tegen. Klikken jullie door, zonder ik mij even af.
Dit is natuurlijk geen keus, dit heb je allemaal of helemaal niet. Een “VIP” parkeergarage, het lekkerste van ‘vroeger’ en de extreemste theatrale vierwieler die er anno 2012 van de band komt rollen. Twee compleet verschillende auto’s maar beiden goed voor ultiem automotive vermaak. Beiden ook heel erg duur, de 25+ Ferrari tegenwoordig zelfs iets duurder dan de piepjonge Lambo.
Met de 400pk 2,9 liter achtcilinder turbo wilde Ferrari ooit heel graag rally’s rijden. Helaas werd “Group B” afgeschaft voor ze de krans kregen. De techniek konden de Italianen hergebruiken in de F40.
Zoals het een GTO betaamt is de Ferrari een echte topsporter. Lamborghini’s Aventador is meer een aandachtsgeil showmodel. Dat heeft absoluut goede kanten. De Aventador ligt lekker makkelijk op het oog en na een kort aandringen krijg je de show van je leven. Wilde sprongen, adembenemend geluid en vuur!
Moest je, met het mes op de keel, toch voor een van de twee kiezen. Liever analoog of digitaal? Een theatrale hardbody of hopeloos hopeloos eigenwijze topatlete? (bron: crankandpiston.com)
Bonus video Cadogan Car Park:
Zonder enige twijfel kies ik voor de Ferrari!
@jgdadam: You have the right to remain silent, everything you say can and will be used against you. Waarom de Ferrari??
@mclarenmercedes: waarom? Wel, omdat na 28 jaar deze wagen nog steeds tot de verbeelding spreekt. ’t Is een echt icoon! Begrijp me niet verkeerd: hoewel de lambo veel efficiënter is en rijdt, zal hij die status toch nog moeten bewijzen!
@mclarenmercedes: @jgdadam: De Ferrari is een icoon, de Lamborghini gaat dat wellicht ook worden, maar de 288GTO heeft een charme die huidige supercars gewoon niet meer hebben.. Toen waren Ferrari’s nog echt mooi, samen met de F40 een prachtige auto. Een handbak met een prima aandrijflijn. Sneller en nieuwer is niet altijd beter in mijn ogen. De Lamborghini rijdt werkelijk alles aan flarden, maar de 288GTO doet dat in stijl..
@jzaero: Nou duidelijk :P
@mclarenmercedes: kwist niet dat mensen ZO dom konden zijn
-edit: nutteloze bijdrage-
@loloo: dat ze een 2012 model boven een oude ferrari verkiezen die ik zelf ook niet mooi vind uh juist.
@jgdadam: eensch!
@jgdadam: yep, niets aan toe te voegen. De mooiste klassieke Ferrari. De Lambo is me veel te klinisch.
Easy de blauwe Aventador
Te makkelijk, de 288 GTO, sowieso! Zelfs al was de Aventador m’n ding geweest, dan nog genoot de 288 GTO bij mij de voorkeur, het is gewoon m’n favoriete Ferrari.
Zeker de 288 GTO!
GTO, verkopen en alle mogelijke Lamborghinis voor terugkopen.
@FlowMotion: mee eens!
Gto kopen en verkopen voor de Aventador (niet blauw) + murchialago lp640
Aventador, en onmiddelijk de klauwen en buitenkant van nieuwe kleur voorzien.
Wat is er zo bijzonder aan zo’n GTO, behalve de veel te hoge prijs voor een 25 jaar oude bak die niet al te hoog scoort op gebied van betrouwbaarheid?
beiden
@alcantara: beide, zonder “n”, het zijn objecten geen personen
-edit: nutteloze bijdrage-
De 288 GTO natuurlijk ! Reden ? Nja ik hou van Italiaanse sportwagens .
@norge: De aventador is een buitenlander zeker?
@gekkenhuis: Ik begrijp zijn punt wel :P
@gekkenhuis: Lamborghini maakt deel uit van VAG daarom.
@gekkenhuis: echt he.. ze overdrijven echt met oh lamborghini is van audi, toen ze deel uitmaakte van audi was wel de mooiste murcielago uitgekomen!
@norge: Aventador is een halfbloedje geen volbloed Italiaan :P. Duitse vader en Italiaanse moeder
@agera: hmm.. italiaanse moeder :mrgreen: lol :D
@norge:
Both italian sportscars..
@wouteraerox: nope maar 1.
@wouteraerox: dat ben ik ook niet met je eens. Sinds lambo van Audi is, zijn er toch veel dingen veranderd. Ik zeg neit dat het negatief is, maar een rasecht italiaanse sportwagen vind ik het niet meer
@akrapovic: Het is veel te veilig geworden.. ;)
@norge: hmmm…geen smaakkeuze, maar een politieke keuze voor jou.. ? ;-)
@Megakix: Eh ja ,maar de GTO is ook een zeldzame klassieker ;)
@norge:
ideaal voor de snorremans met Hawaii hempie ..
of hadden ze daar ook stiekum een Corvette drive-line in hangen ??
@lincoln: Neuh ,maar dat was een eenvoudige 308.
@norge: oke..doe mij de verschillen tussen die 2 ? ;-)
@Megakix: Uiterlijk een paar lampjes en gleuven op het eerste gezicht ,maar de 388 is gewoon een racer en de 308 een “gewone” straatauto .
288 natuurlijk :oops: wat slaat op de motor wat een 2.8 met turo’s was
@norge: oh…las net een 2,9l motor… ?
@Megakix: Zou kunnen …..
@Megakix: beetje italiaans afgerond… 2855cc
@norge: toch was die dude best blij met z’n Ferrari :lol:
@Megakix: Misschien omdat de auto niet van hem was?
@norge: ..als je goed kijkt, zie je aan zijn blik dat hij denkt: “God, gelukkig géén 288 GTO”…beetje mensenkennis, komop zeg ;-)
Als die ferrari in een concoursstaat verkeert, kiesmik die, als het een afgeragd ding is zonder twijfel de nieuwe Aventador.
Trouwens, is dit die van die familie die allemaal van die blauwe karren heeft?
@james125: De Al thani’s :)?
@mclarenmercedes: ja, die!
mag ik ze ook allebij?
No doubt… GTO
Je maakt het ons wel heel makkelijk Alwood, wat denk je zelf?
NATUURLIJK DE GTO!!!!!!!
Lol, doe de aventador maar!
Niks persoonlijk tegen degenen die de Aventador zouden verkiezen, ik zou ook wel blij zijn moest ik die auto hebben maar als je moet kiezen tussen deze twee, toch wel de GTO, je zou dan een cultuurbarbaar zijn om NIET voor de GTO te kiezen…
GTO in a heartbeat.
Ik zat er zo’n 3 jaar geleden al naar te kijken op mobile.de. Gewoon voor de fun helaas. Toen waren ze zo’n 400K. Nu staan ze meestal te koop voor 600K+.
Jammer dus, was een goede investering geweest.
@jaapiyo: de rijken worden eenvoudig rijker…
@jaapiyo:
snel .. kopen dan .. over 3 jaar 9 ton die meuk ..
Doe mij die Ferrari maar, lekker oldschool
De GTO natuurlijk, veel meer stijl dan die batmobile.
Aventador !!! (hekel aan ouwe roestige meuk uit grootvaders tijd..)
@Megakix: It takes a troll to see a troll ;)
@norge: grinnik…weetje, het was niet eens als trolololo geschreven; alles wat ouder is dan 5 jaar = oud.
De GTO,die Lambo kan me gestolen worden,en wat een k#t kleur trouwens
Het liefst gewoon de Aventador en de 288 GTO! Kan niet kiezen tussen die twee.
Die GTO natuurlijk! Wat een klassieker is die bak
Zonder idealistisch, nostalgisch en sentimenteel geleuter kies ik aber naturlich voor de Lambo en a-contrario redenerend voor de Ferrari 288 GTO.
mag ik ook gewoon iets anders kiezen, een slr of een gellardo spyder ofzo ??
288 GTO, zonder twijfel.
Ik zou 100% voor de 288 GTO kiezen, maar pas er niet in.
Ik had al moeite om überhaupt in de cockpit van een F40 te komen, in de cockpit geraken van een 288 GTO lukte al helemaal niet (ben veel te lang). De Aventador vind ik maar een lelijke bak, snap werkelijk waar niet waar ze mee bezig zijn.
De Aventador in de kleur van de 288 GTO!
je kan aan de comments duidelijk zien dat er een hoop luitjes nog nooit een Italiaanse oldtimer hebben gehad ..
tis weer krokodillentranenzondag zeker ..
@lincoln: tja roest en mechanische problemer zijn niet vreemd voor auto’s uit die tijd .Maar het wordt ze vergeven als alles werkt .
@norge:
als alles werkt ??
shake it dude ..
er is geen enkel specifiek moment dat werkelijk alles naar behoren werkt bij die dingen ..
@lincoln: Ach zolang de motor maar loopt. Kan je hem nog is starten en zitten luisteren in de garage. Zou voor mij genoeg zijn.
@E34M5Touring:
ben ooit eens bij de verkoop betrokken geweest op Zandvoort bij de Marlboro masters ofzo ..
petjes posters speelgoed-autootjes Senna-troep en .. ceedees met F1 geluiden ..
had niet echt een hoge pet op van de klanten ..
en met de geluiden-aanschaffers had ik regelrecht medelijden ..
@lincoln: Ja een cdtje is niet echt wat ik bedoelde. De auto zit er dan wel omheen natuurlijk. Die hoeft verder niet te rijden, beetje naar kijken af en toe…
Generieke concurrentie. Dat is bijna het zelfde als je vraagt of je voor een kunstwerk van Leo da Vinci zou gaan of voor die skull van Damien Hirsch: een van de twee moet je meer aanspreken dan de ander, waarbij je van de da Vinci zeker weet dat je iets met historische waarde in huis hebt gehaald.
Ik zou without a doubt voor de Ferrari gaan.
die baby blauwe aventador , zou die niet van de ”al thani’s” kunnen zijn ?
Ferrari 288 GTO altijd! Zelfs als er niets van werkte en ik er alleen naar kijken kon. Er gaat niets boven de beleving van die auto.
Aventador plz…
288 GTO voor mij. Ik ben helemaal geobsedeerd van deze wagen. Prijs is in stijgende lijn. Is de eerste echte sportwagen. Een ware kunstwerk. De Aventador vind ik echt heel erg mooi maar de 288 GTO is klassiek en puur.
@ lowbird.
En ook ik zou deze kiezen als er niets aan zou werken. Ik denk dat ik uren met een drankje naar de 288 GTO zou kunnen kijken.
De 288 GTO, voor de volle honderd procent. Ontworpen als Groep B rallymonster, maar niet verder gekomen dan de testfase. Gelukkig maakten ze van de brute groep B-auto een sportwagen met een van de mooiste carrosseriën die ik als leek op een ferrari heb kunnen vinden (de Dino (niet eens een officiële ferrari) is een goede tweede. De Aventador is snel en bruut, dat zeker, maar de GTO is bruut, snel en heel elegant.
Dit is geen keuze: GTO.
En dat er dan nog steeds mensen zijn die een lambo kiezen.. Hihi gekkies!!
Maar er zijn mensen die zeggen: GTO daarna verkopen om lambo te kopen.
Hoe durven ze..
Voor de GTO zou ik nog de voorkant van me huis er uitzagen zodat ik hem in de woomkamer kan neerzetten om na mijn dagelijkse ritje samen bij te komen XD
Ferrari, mi gusta!
De Lambo daalt in prijs en de Ferrari stijgt in prijs. Vraag en aanbod. Maarja appels met peren vergelijken….
288 GTO! Een van mijn favoriete Ferrari’s. En ook nog zeldzamer dan de LP-700
100% GTO
Zeker de GTO!
WOW, die Lambo kleur is echt super :O Nu vind ik hem wel mooi. De Lambo graag.
Sowieso die 288 GTO
Doe mij maar de GTO.. Simpelweg omdat die nu gewoon in waarde stijgt en omdat het een collector’s item zal worden…
Ferrari tochwel, nu vind ik de lambo’s mooier, maar ik gok dat de rijervaring zonder al die hedendaagse technische snufjes heel wat mooier is :D
De 288 GTO is een van mijn favoriete sportwagens aller tijden.
De Ferrari dus, zonder een spoortje twijfel.
Senna > Schumacher
Ajax > Feyenoord
Ferrari > Lamborghini
Dus
Als ik een GTO wil zien ga ik wel naar het museum. Keuze is dus makkelijk.
De GTO is valse romantiek. Het is een oud barrel geworden. Toen was het een leuke auto, nu niet meer.
Ga eens even uit dat de doel, Alwood, dan kan ik die bal binnen koppen. Eeeeeeen hop! De GTO heeft weer eens gewonnen. Niet echt een wedstrijd of een keuze, niet?
eeeh lamborghini xk rs ? deze kleur past alleen op de jaguar
aventador of course, niet eens over twijfelen.
@ Bartsmit, voor een GTO te kunnen rijden moet je een man zijn, voor een Aventador niet…
In een oude auto rij je nog echt, in een nieuwe wordt je gereden… Nieuwe auto’s zijn geen auto’s meer voor mij.
Sta je met een nieuwe auto in panne, moet je de wegenwacht bellen, een oude auto krijg je zelf nog aan de praat…
In een oude auto heb je véél meer sensaties als in nieuwe auto’s. Gelukkig hebben sommige kleine constructeurs dat begrepen…
Niet tegenstaande dat ik enigszins moet toegeven dat nieuwe auto’s uiteraard beter zijn…
@Volvo_440_turbo:
een jaren 80 Ferrari met turbo en primitieve computers gun je je grootste vijand nog niet ..
en zelf aan de praat krijgen ??
dan mag je wel heel handig zijn .. en een slangemens tegelijk ..
@lincoln: Of veel geld hebben.
@norge: kun je nog zoveel geld in je zak hebben, met pech langs de kant.. denk ut nie! :P
@norge:
dan heb je bij deze officieel voor de Lambo gekozen ..
@lincoln: Rare conclusie trek je daar ,De Ferrari is mijn keuze ,maar de reden dat ik geen Ferrari heb is niet de aankoop prijs. Meer het geld en de tijd die het onderhoud kost van deze in mij ogen machtige machines.Een 308 GTS is niet zo duur maar het onderhoud wel .Maar als ik het geld zou hebben….
@norge:
Mmmmmwwwhhhaahahaha, daarom rijd je een Hyundai i30 en een VW busje, die zijn lekker goedkoop in onderhoud. Anders had er een Ferrari 308 in je garage gestaan. Get a life, dude …
@rechercheur:
knap stukje denkwerk .. chapeau ..
De GTO!
uiteraard Ferrari om te verkopen en dan alles kopen wat ik wil hebben..
MAAR, als ik moet kiezen.. welke auto ik nu wil hebben die ik niet mag verkopen.. tja dan de Lamborghini.. dan is zo’n Ferrari toch niet mijn ding.. rijcomfort is op langere termijn ook wel nice
Doe mij die Aventador maar, ik vind het sowieso een mooiere auto (om nog maar niet te spreken over de prestaties) en daarnaast zou ik het zonde vinden om echt los te gaan in die Ferrari omdat er (blijkbaar) nog veel liefhebbers voor zijn
@ Lincoln, ik heb een tijdlang met oude krengen zoals volvo 480 turbo en volvo 440 turbo rondgereden, meestal, als ze in panne vielen kreeg ik ze zelf weer aan de praat, helaas was dat eenmaal niet het geval toen ik tegelijkertijd: de koppeling,de versnellingsbak én multiriem aan gort heb gekregen, vraag me niet hoe ik dat toen geflikt heb, want ik weet het niet… was wel een duur affaire, ook al heb ik toen een handje geholpen om het ding te repareren.
Een auto met een gigantisch turbogat, een mx 5 turbo met een méééga grote turbo op, een selfmade projectje, heb ik ook al gereden, en believe me, eenmaal als de turbo er inkomt is dit kicken! Maar je moet wel het stuurtje héél goed vasthouden en zeker geen gas geven in bochten… Volgens mij kan je dat wel wat vergelijken met die auto’s van de jaren tachtig want heel erg geraffineerd reed dat mx 5 ding niet.
@Volvo_440_turbo:
ooit een 480 gehad ..
met een Renault blokkie als ik het goed heb ..
nooit geen problemen mee gehad ..
ik ben uiteraard ook pro-ouwe meuk ben as we speak met een revisie bezig van een Lincoln startmotor en heb hier ook 2 Taunus remklauwen voor me neus liggen ..
lekker Lego-achtige werkjes ..
ook ooit een Maseratie Bi-Turbo gehad ..
heb er nog steeds een trauma van .. da,s echt geen leuke meuk ..
Toch een leuke hobby niet? Mijn 480 turbo gaf zoveel foutcodes dat hij theoretisch gezien niet meer kon rijden… Maar dat ding bleef wel rijden,ondanks wat mankementen toch veel plezier mee gehad! Nu rij ik een nieuwe auto, maar een ziel heeft die niet… Ok,ik heb nog een oude saab,maar die gaat ook weg,heb helaas geen tijd meer om zelf te sleutelen…
die keuzeis gewoon te simpel, GTO. Rauwe italiaanse rasauto
GTO! Hard gaan zonder al te veel snufjes als ABS etc. en omdat het een Ferrari is :D (Ferrari fan in hart en nieren)