• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kies maar: Lexus LFA of Mercedes SLS AMG

Auteur: Wouter, gepost 9 juli 2010 om 14:30 – 204 Reacties

SLS versus LFA


Vleugeldeuren of een nog veel exotischere Jappaner? V8 of V10? Ster of jahoeheetdatlogootjevanLexuseigenlijk.

In beide auto’s heb ik me prima vermaakt. De SLS werd in Nederland onder handen genomen, terwijl de LFA en ik werden losgelaten op het Goodwood circuit in Engeland. Laten we deze vraag vast tacklen: in beide auto’s ga je heel veel lol beleven, mocht je ooit achter het stuur kunnen kruipen. Om dat te doen moet je echter bij Lexus een flinke bult meer geld meenemen dan bij Mercedes. De SLS staat voor 242.976 euro op de oprit, terwijl de LFA ruim 3 ton kost. En dan moet er nog wat belastingen worden afgedragen. En je moet er ook nog even voor zorgen dat je tussen de 500 gelukkigen zit, die er een mogen kopen. Puntje voor Mercedes dus qua prijs, maar op (zeker) op lange termijn is de LFA de echte exoot. Over tien jaar rijd Sacha ook in een SLS en dan kun je er niet meer in worden gezien.

Qua motoren kiezen de beide kemphanen voor atmosferisch, want dat levert zo’n mooie lineaire krachtsopbouw. Het 6.2 AMG blok wil best toeren draaien, maar wordt daar compleet weggeblazen door de LFA die een redline bij 9000 (!) toeren per minuut heeft. De V10 klinkt daarbij alsof deze uit een F1 bolide is gestolen. De V8 van de SLS buldert er meer op los, maar dat doet een C63 AMG ook. Puntje voor Lexus dus, vooral omdat vermogen en prestaties redelijk te vergelijken zijn.

In beide supercars ontbreekt het koppelingspedaal en mag geschakeld worden met flippers achter het stuur. Toch is de SLS duidelijk in het voordeel, want deze is uitgerust met de efficiëntere en fijne AMG speedshift bak met dubbele koppeling. De gerobotiseerde handbak van de LFA heeft een enkele koppeling en dus zijn de schakelmomenten duidelijk te voelen. Puntje voor Mercedes dus.

Dan de hamvraag: welke auto moet en zal je hebben? Van welke auto zou je wakker liggen als je ‘m toch niet gekozen had na lange overpeinzingen. Voor mij is het duidelijk. Hoe goed de SLS ook is, de LFA heeft (tegen mijn initiële verwachtingen in) mijn hart veroverd. Maar dat hoeft voor jullie niet te gelden…

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Video: Mercedes AMG Project One voorgesteld door Lewis

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, kies-maar, Lexus, lf-a, Mercedes, SLS, Vergelijkingen, Video

Vorig bericht: « Ferrari 599 GTO in Nederland: €125.753 aan BPM
Volgend bericht: Schade Deutschland… de Audi R8 story »

Lees Interacties

Reacties

  1. Olifant zegt

    9 juli 2010 om 14:30

    Lfa natuurlijk!

    Login om te reageren
  2. racerx zegt

    9 juli 2010 om 14:31

    Easy, de LF-A. Wat een ontzettend gaaf stuk techniek zeg. Alleen dat motorblok is al om van te kwijlen.

    Login om te reageren
  3. keun11 zegt

    9 juli 2010 om 14:31

    LFA, Puur omdat mijn moeder te dik is

    Login om te reageren
  4. GOD zegt

    9 juli 2010 om 14:32

    Lexus LFA.
    Alleen al voor het geluid.

    Login om te reageren
  5. rwnkl zegt

    9 juli 2010 om 14:32

    LFA, zonder twijfel

    Login om te reageren
  6. Gerrelekker zegt

    9 juli 2010 om 14:33

    LFA! Wat een geluid, wat een techniek! Als ik met Mercedes wil rijden bestel ik wel een taxi :p

    Login om te reageren
  7. Bram zegt

    9 juli 2010 om 14:33

    SLS AMG
    Moest lexus nu eens betrouwbare wagens bouwen…

    Login om te reageren
  8. Ollie zegt

    9 juli 2010 om 14:33

    SLS. in wit denk ik dan, zoals ik hem laatst heb gezien.

    LFA is overprized, heel erg zels, en SLS is toch opvallender op straat, zeker als Mercedes zijnde…

    Login om te reageren
  9. Laue zegt

    9 juli 2010 om 14:33

    deze is moeilijk, mooie mercedes of dikke 9000 RPM V10

    toch maar de merc.

    Login om te reageren
  10. Mr. V8 zegt

    9 juli 2010 om 14:33

    Moeilijk. De Benz om zn uiterlijk, de LFA om de sound. Uhm, dan toch maar de LF-A, verkoop ik die, koop ik daar een SLS en een dikke amerikaan voor.

    Login om te reageren
    • Imba zegt

      9 juli 2010 om 15:52

      @Mr. V8: ”Moeilijk. De Benz om zn uiterlijk, de LFA om de sound.” Jij hebt stront in de ogen.De SLS is een bijeenraapsel van de300SL Gullwing met wat moderne verdraaide styling.Originaliteit is dus ver te zoeken.Het gezegde ”smaken verschillen” is daarbij dus achterhaalt. Iets is mooi en orgineel of iets is mismaakt en lelijk.Simpel gezegd een Chinese Naakthond ziet er wat betreft ”design” beter gelukt uit dan een sls. Tja een duits embleem verblind meer dan de zon,dus dan ”zal” het wel mooi zijn.

      Login om te reageren
  11. Merry zegt

    9 juli 2010 om 14:33

    Ik denk dat ik toch maar voor de benz ga.
    De LFA zal iets te hard-core voor mij zijn.
    De Mercedes zal een goede combo tussen snelheid(sport) en luxe zijn.
    En mij god wat vind ik die Benz mooi, maar eerlijk is eerlijk dit is een hele moeilijke keus.

    Login om te reageren
  12. alex79 zegt

    9 juli 2010 om 14:34

    LF-A LF-A LF-A LF-A LF-A LF-A!!!

    Sorry, scherm bleef hangennnnnn

    Login om te reageren
  13. Vreddy_B zegt

    9 juli 2010 om 14:34

    Moeilijk, Moeilijk. Op het uiterlijk afgaande vind ik het beide niet wat. Dus dan maar voor het plezier, toch de Lexus.

    Login om te reageren
  14. 9000cse zegt

    9 juli 2010 om 14:34

    Ik ga voor de Jappaner, of beter: Voor de Japanner. De LFA!

    Login om te reageren
  15. AircoIntheHeat zegt

    9 juli 2010 om 14:34

    SLS , common but appealing to the eye

    denk dat men opdezelfde maar andere manier gaat terug kijken naar de huidige sls
    (zal geen races winnen deze), maar denk dat hij altijd oogstrelend zal blijven, of controversioneel

    Login om te reageren
  16. bozewolf zegt

    9 juli 2010 om 14:36

    De LF-A, zonder twijfel.

    @ Bram: Grappenmaker. Want Lexussen/Lexi vallen na 20000 km uit elkaar zeker?

    Login om te reageren
  17. BananaFlip zegt

    9 juli 2010 om 14:36

    Als het uit de loterij komt vallen zou ik graag een LF-A hebben. Liever dan een SLS. Maar uiteindelijk is de SLS toch een stuk goedkoper.

    Login om te reageren
  18. sven2 zegt

    9 juli 2010 om 14:37

    Mercedes SLS, geen twijfel mogelijk!!!

    Login om te reageren
  19. M5Power zegt

    9 juli 2010 om 14:38

    Doe mij maar een mat paarse sls ;)

    Login om te reageren
  20. BananaFlip zegt

    9 juli 2010 om 14:38

    Jammer is ook dat als je bijvoorbeeld naar de relevante artikelen kijkt hiernaast, dat alleen bestaat uit artikelen over de SLS. De LF-A is stukken exclusiever, en bijzonderder.

    Login om te reageren
  21. frarissimo zegt

    9 juli 2010 om 14:40

    De Lexus want ik ga voor premium uitstraling :-)

    Login om te reageren
  22. CSL zegt

    9 juli 2010 om 14:41

    Met eigen geld natuurlijk de SLS en naar smaak laten aanpassen(lees lichter maken en raceonderdelen installeren)
    Maar de Lexus LFA is de betere auto.. ongetwijfeld!!
    Ik zou dan een SLS nemen met daarbij een BMW M3 GTS voor het geld van de Lexus LFA.

    Login om te reageren
  23. Forza zegt

    9 juli 2010 om 14:41

    SLS. Altijd en overal. LF-A vind ik een ongeinspireerde auto. Doet me niks. Plus dat ik die grote muil van de SLS echt geweldig vind :)

    Login om te reageren
  24. Lan_Evo zegt

    9 juli 2010 om 14:42

    De Lexus LF-A, hoef ik niet lang over na te denken!

    Login om te reageren
  25. Motorsport Media zegt

    9 juli 2010 om 14:42

    Ze die LFA maar voor de deur!

    Login om te reageren
  26. pietjepeuk zegt

    9 juli 2010 om 14:46

    Als ik een snelle Japanonese sportwagen wil, dan neem ik wel de Nissan GT-R ipv die Lexus. Doe mij in dit geval dus maar die Mercedes. ;)

    Login om te reageren
  27. lambo4all zegt

    9 juli 2010 om 14:47

    SLS, vindt hem mooier (uiterlijk, interieur en geluid) en de lfá blijft een lexus.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      9 juli 2010 om 15:05

      @lambo4all: En de SLS blijft een Mercedes…die hebben ook A-klassetjes gebouwd.

      Don’t kid yourself. De ster heeft allang niet meer de allure van vroegah.

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        11 juli 2010 om 12:15

        @bozewolf: sommige mensen hebben nou eenmaal voorkeur voor bepaalde merken. en sorry hoor maar bij lexus denk ik aan oude opa’s die in omgebouwde toyota’s (die nu misschien nog wel saaier zijn) rijden. ik heb geen zin om elke keer aan mij vrienden uit te leggen dat dit géén saaie Lexus is. want daar zijn ze na al die jaren wel van overtuigd.

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          11 juli 2010 om 16:42

          @lambo4all: Als jij je vrienden moet uitleggen dat een LF-A niet saai is (ik zou zeggen, kijk er 2 seconden naar, zou genoeg moeten zijn) ondanks het Lexus merkje…dan…

          zou ik maar andere vrienden zoeken. Of zijn ze blind?

          Login om te reageren
          • RenesisHP zegt

            11 juli 2010 om 17:02

            @bozewolf:

            Inderdaad. Je kan een hoop zeggen over deze Lexus. Saai is echter het laatste wat dit ontwerp bij mij oproept.

            Alsof je dagelijks een Gumpert Apollo voorbij ziet rijden. ;)

            Login om te reageren
  28. wotevajjjj zegt

    9 juli 2010 om 14:48

    lfa, als je over zo iets moet nadenken…

    Login om te reageren
  29. NLBUURMAN zegt

    9 juli 2010 om 14:53

    SLS is mooier vind ik, maar de lexus heeft die machtige V10 :S toch ga ik voor de SLS, handiger voor meer gebruik, en minder opgeblazen.

    Login om te reageren
  30. blablabla zegt

    9 juli 2010 om 14:56

    911 =)

    Login om te reageren
  31. Patrick zegt

    9 juli 2010 om 14:56

    SLS!!! LFA is te lelijk….

    Login om te reageren
  32. Hans Anders zegt

    9 juli 2010 om 14:57

    Lexus LFA 100%, al zou ik die mercedes krijgen zou ik die gelijk verkopen

    Login om te reageren
    • Bosnia_love zegt

      9 juli 2010 om 15:00

      @Hans Anders: Ben je niet van plan om je ff een brilletje te laten aanmeten bij Hans Anders? ;) :lol:

      Login om te reageren
  33. Bosnia_love zegt

    9 juli 2010 om 14:59

    Doe mij maar de SLS AMG, maar dan met dit uiterlijk: :D
    )

    Login om te reageren
    • krari zegt

      9 juli 2010 om 17:48

      @Bosnia_love: ook met een duits nummerbord?

      moeilijke keus hor… denk tog maar de v10, dus geen vleugeldeuren:(

      Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      9 juli 2010 om 20:03

      @Bosnia_love: Geen paarse?

      Login om te reageren
    • wimpie zegt

      13 juli 2010 om 21:29

      @Bosnia_love: doe mij die ook maar

      Login om te reageren
  34. gerjan zegt

    9 juli 2010 om 14:59

    sls natuurlijk domme vraag. wie wil er nou in een toyota van 3 ton rijden?

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      9 juli 2010 om 15:04

      @gerjan: 5 ton:P, maar begrijp je punt ben het helemaal met je eens.

      Login om te reageren
  35. cheetacars zegt

    9 juli 2010 om 15:01

    SLS! Wat meer passie, een mooier ontwerp (wat blijf ik de LFA lelijk vinden) en net even wat meer GT

    Login om te reageren
  36. MrJones zegt

    9 juli 2010 om 15:07

    had je geen moeilijker vraag kunnen bedenken…? Iedereen weet toch dat je voor een LFA gaat..

    Login om te reageren
  37. Pixed zegt

    9 juli 2010 om 15:09

    De SLS is een kopij van het origineel, de LFA is het origineel. LFA dus met grote voorsprong.

    Login om te reageren
  38. paulusrx7 zegt

    9 juli 2010 om 15:09

    makkelijk de lexus natuurlijk!! mercedes is lelijk!!
    als ik in een mercedes wil zitten bestel ik wel een taxi.

    Login om te reageren
  39. V-Power zegt

    9 juli 2010 om 15:10

    LFA, voor de motor, het geluid, en de techniek :D

    Login om te reageren
  40. Bohica zegt

    9 juli 2010 om 15:11

    Dit is zo duidelijk als je voor zo’n soort auto in de makrt ben dan koop je toch geen omgebouwde taxi die klinkt als een koffiemolen.
    Dan kies je de Lexus sound performance en exclusiviteit

    Login om te reageren
  41. Fout zegt

    9 juli 2010 om 15:11

    SLS natuurlijk, die remmen tenminste (en GOED) want de Lexus is een opgeblokken Toyota, remember?! En de SLS is veel mooier, in mijn ogen. LFA is zoals de 370 vol rare uitschuivers en you love it or hate it

    Login om te reageren
  42. 911GT2 zegt

    9 juli 2010 om 15:12

    SLS… ik vind de LFA lelijk namelijk.

    Login om te reageren
  43. RALM zegt

    9 juli 2010 om 15:13

    De LFA, maar puur en alleen omdat ik de benz ontiegelijk lelijk vind…de achterkant gaat nog wel, maar die voorkant wtf. En zoals dat ding naar voren ”leunt” ugh. Vind de LFA meer hebben qua uiterlijk, maar aan de andere kant toch ook enigszins ”steriel”. De motor daarentegen is geweldig (het geluid zou me echter gaan storen op langere ritten), en de rij-prestaties ook zover ik hoor.Als ik nu de LFA kon krijgen met het interieur van de Benz, het geluid van de Merc V8, de prestaties van de Lexus V10 en een balans tussen het hardcore weggedrag en de wat comfortabelere handling van de Merc; perfectie!

    Login om te reageren
  44. KaCh1ng zegt

    9 juli 2010 om 15:16

    moeilijk , mr kga voor de LFA , mr ik vind de SLS wel mooier..

    Login om te reageren
  45. prinz pilz zegt

    9 juli 2010 om 15:17

    SLS, zo’n Lexus blijft toch een beetje net niks.

    Login om te reageren
  46. Davidov zegt

    9 juli 2010 om 15:17

    LF-A,voor het geluid alleen al :)

    Login om te reageren
  47. Jokkebrok zegt

    9 juli 2010 om 15:18

    SLS!! Veel betrouwbaarder!

    Login om te reageren
  48. Mr. V8 zegt

    9 juli 2010 om 15:19

    @ bozewolf; ja maar lexus heeft nooit allure gehad en dat hebben ze nu nog steeds niet.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      9 juli 2010 om 15:57

      @Mr. V8: Oh nee? Moet je eens in Japan of de States vragen.

      Login om te reageren
  49. RenesisHP zegt

    9 juli 2010 om 15:21

    In alle opzichten de LFA.
    =subtiele hint naar autoblogger= ;)

    Login om te reageren
  50. FourteenPercent zegt

    9 juli 2010 om 15:21

    Lexus, ik vind de SLS echt te lelijk…

    Login om te reageren
  51. sandermb zegt

    9 juli 2010 om 15:27

    sls!

    Login om te reageren
  52. tayyip zegt

    9 juli 2010 om 15:28

    SLS

    Login om te reageren
  53. Acacio zegt

    9 juli 2010 om 15:29

    Das makkelijk, de Lexus!

    Login om te reageren
  54. Bisazza zegt

    9 juli 2010 om 15:30

    100% De SLS.

    Die Lexus ziet eruit als een of andere bespoilerde MR2. Bleh!

    Login om te reageren
  55. Hubert zegt

    9 juli 2010 om 15:31

    De SLS, want ik heb al een playstation thuis.

    Login om te reageren
  56. Ikke zegt

    9 juli 2010 om 15:32

    LFA, al is het alleen al om het geluid <3

    Login om te reageren
  57. christophe zegt

    9 juli 2010 om 15:34

    LFA , ik heb de mercedes al meerdere malen gezien in het echt en ik vind hem niet erg mooi , hij lijkt trouwens niet eens zo speciaal tussen alle andere mercedessen.

    Login om te reageren
  58. Markus zegt

    9 juli 2010 om 15:35

    Lexus, de SLS is simpelweg niet mooi…

    Login om te reageren
  59. SupercarFan zegt

    9 juli 2010 om 15:44

    de LF-A
    SLS is gewoon lelijk..

    Login om te reageren
  60. mardec zegt

    9 juli 2010 om 15:48

    Dit is toch appels met peren vergelijken..

    Login om te reageren
  61. Die-Bolle14 zegt

    9 juli 2010 om 15:48

    De LF-A, dat geluid van die motor is alleen te evenaren als Honda de HSV-010 op de markt brengt.

    .

    Van zo’n geluid wordt je toch vrolijk.

    Login om te reageren
  62. ferrari599xx zegt

    9 juli 2010 om 15:48

    witte LF-A graag :D

    Login om te reageren
  63. Frankypanky zegt

    9 juli 2010 om 15:51

    Ik kies de SLS.

    Ik hou wel van een brullende V8 en die vleugeldeuren zijn echt tof! Verder vind ik het gewoon een mooie auto. De lexus is teveel gestyled…
    BTW, koop ik liever een Nissan GT-R dan een Lexus LFA.

    Login om te reageren
  64. floryn zegt

    9 juli 2010 om 15:56

    Hoe moeilijk kan je de keuze maken? Ik denk dat ik voor de meer praktische Mercedes-Benz zou gaan. Daar kun je waarschijnlijk in meer omstandigheden en vaker van genieten, al is de Lexus begeerlijker.

    Login om te reageren
  65. HDM zegt

    9 juli 2010 om 15:57

    @Imba: nee een opgewaarde Toyota die in feite een leasebak is omdat je em toch niet volledig bezit is beter :P

    SLS-AMG all the way. 6.2 V8, AMG, ziet er vet uit, beter dan al die andere retro-wannabe’s. Het zware gebulder van die motor vind ik veruit beter dan een beetje hoog gejank uit een opgewaardeerde aziaat.

    Login om te reageren
  66. Ive1 zegt

    9 juli 2010 om 15:58

    SLS in het zwart.

    Login om te reageren
  67. Mr. V8 zegt

    9 juli 2010 om 16:03

    @ bozewolf: moet je hetzelfde doen met MB in die landen.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      9 juli 2010 om 16:13

      @Mr. V8: Ook status, maar ik ben dan ook niet degene die roept dat de een minderwaardiger is dan de ander…

      Login om te reageren
  68. porsche_fan zegt

    9 juli 2010 om 16:03

    Oeeeeeeiii!

    Toe toch maar een Porsche 997 Turbo!

    Login om te reageren
  69. Mr. V8 zegt

    9 juli 2010 om 16:05

    @ lmba: man, ik heb geen stront in mn ogen, maar jij wel in je mond. Halve tamme. Zeer objectieve reactie hoor, echt. Pff.. En nee, gaat niet om duits embleem. Totaal niet. Die Lexus vind ik gewoon niet mooi, daarentegen is het geluid het allerbeste wat er nu op markt verkrijgbaar is.

    Login om te reageren
  70. Davidov zegt

    9 juli 2010 om 16:05

    Het is trouwens ‘Japanner’ ipv ‘Jappaner’ ;)

    Login om te reageren
  71. rider zegt

    9 juli 2010 om 16:14

    in het begin was ik wel gecharmeerd van de SLS maar ik vind hem nu al weer gewoon ogen. dit in tegenstelling tot de LFA. die ziet er nu ook nog steeds erg opvallend uit. bovendien, die V10, ja dat is eigenlijk al een koopargument. 9000tpm maar vooral de opbouw van de toeren. niet bij te houden zo snel. echt een motor met een race karakter, zonder onderin te kort te komen. en dan is daar nog het veelvuldige gebruik van het high tech goedje carbon. heerlijk. doe mij maar de Lexus LF-A. punt.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      9 juli 2010 om 16:42

      @rider:

      Gewoon ogen is toch wel een aparte stelling. Voorstanders en tegenstanders kunnen het daar wel over eens zijn(uitzonderingen daargelaten). Een SLS is wel een apparaat op zich en lijkt toch zeker niet op de doorsnee Mercedes.

      Dus gewoontjes?… Niet echt. :|

      Login om te reageren
  72. tommie zegt

    9 juli 2010 om 16:15

    Zonder enige twijfel de LFA.

    Login om te reageren
  73. Dimglor zegt

    9 juli 2010 om 16:17

    Ik zou gewoon voor de Sls gaan omdat dit de mooiere wagen is en omdat je met deze wagen tenminste dagelijks kan rondrijden…
    Die LF-A is nog altijd geen beauty in m’n ogen… Heeft wel een prachtig geluidje, maar toch… Ook het interieur van de Lexus vind ik nu niet echt oogstrelend….

    Login om te reageren
  74. mhijnen zegt

    9 juli 2010 om 16:19

    LFA is een tot in de puntjes uitgewerkte auto, en de sls ziet er niet uit ;) Dus zonder twijfel: LFA

    Login om te reageren
  75. Rick zegt

    9 juli 2010 om 16:22

    Hoogtoerige V10 jonge!
    LF-A zoiezo.

    Login om te reageren
  76. rene zegt

    9 juli 2010 om 16:22

    Weet je die vroegere twinturbo Supra nog, 300k zonder problemen.

    Login om te reageren
  77. C220AMG zegt

    9 juli 2010 om 16:24

    Ben superfan van de SLS! Doe mij die dus maar. Vind de LF-A er een beetje “Matchbox” achtig uitzien. “Zoekt alvast preventieve dekking voor eventuele weerwoorden”

    Login om te reageren
  78. the-budel-guy zegt

    9 juli 2010 om 16:25

    voor mij zekker de SLS ///AMG zon LF-A is leuk maar ik zou hem nooit zelf willen

    Login om te reageren
  79. TKoote zegt

    9 juli 2010 om 16:27

    LF-A, al was het alleen al als investering

    Login om te reageren
  80. Volvo_440_turbo zegt

    9 juli 2010 om 16:28

    De SLS vond ik het in het begin maar niets, tot ik een test las van een mooi goudkleurig exemplaar…
    Nu wil ik die gewoon hebben!
    De LF-A heeft ook iets magisch maar ik denk dat daarmee rondrijden een hel moet zijn op de slechte Belgische wegen hier…
    De SLS dan maar…
    Waarschijnlijk zeg ik morgen de Lexus :D

    Login om te reageren
  81. Mart zegt

    9 juli 2010 om 16:34

    Lexus niet betrouwbaar??? Maargoed, die ziet er in elk geval beter uit dan die braadworst uit duitsland :)

    Login om te reageren
  82. deepep zegt

    9 juli 2010 om 16:35

    Zwak voor vleugeldeuren, Sls dus.

    Login om te reageren
  83. sjazz zegt

    9 juli 2010 om 16:38

    SLS
    No doubt.

    Login om te reageren
  84. G-power zegt

    9 juli 2010 om 16:38

    Gezien het feit dat in mijn ogen de laatste ‘echte’ Mercedessen zo rond 95 gebouwd werden, doe mij maar een LF-A

    Login om te reageren
  85. MercedesForum zegt

    9 juli 2010 om 16:38

    De SLS natuurlijk, liever Duitse degelijkheid dan Japanse tupperware.

    Liever grommen dan janken…

    Ik weet zeker dat je na een ritje Stuttgart in de Toyota doof en gebroken uitstapt en in de SLS jezelf afvraagt of je niet in Oberhausen zit….

    Login om te reageren
  86. RSX zegt

    9 juli 2010 om 16:39

    LFA stuk exclusiever en die sound =)

    Login om te reageren
  87. Ferdinand1 zegt

    9 juli 2010 om 16:39

    LF-A, niet omdat ik die mooi vind, maar omdat ‘ie mij imponeerd. Dat is wat zo’n auto hoort te doen! Maar meer dan 4 ton zou ik nooit aan een auto besteden… ;)

    Login om te reageren
  88. Vas zegt

    9 juli 2010 om 16:39

    100% de SLS. Ik zou er zelfs 2 nemen ipv 1 LF-A

    Login om te reageren
    • Mart zegt

      9 juli 2010 om 16:41

      @Vas: Zou ik ook doen, als er één in de garage staat kun je doorrijden (naar de gerage om die weer af te leveren)

      Login om te reageren
  89. Simpson zegt

    9 juli 2010 om 16:49

    Nu de SLS en als sacha er een heeft inruilen voor een LF-A

    Login om te reageren
  90. Something zegt

    9 juli 2010 om 16:52

    Direct de SLS, vind een lfa maar 3 x niks :-/

    Login om te reageren
  91. Jurrian zegt

    9 juli 2010 om 16:54

    LFA,

    SLS lijk me ook wel aardig, maar LFA lijkt me wat sportiever en dat is meer mijn straatje

    Login om te reageren
  92. OPC zegt

    9 juli 2010 om 16:57

    Vond de SLS machtig mooi toen die uitkwam maar ben er nu eigenlijk al een beetje op uitgekeken. Das dan weer iets wat ik niet heb met de LFA, die blijft imponeren. De LFA dus!

    Login om te reageren
  93. Benz.. zegt

    9 juli 2010 om 17:03

    Beiden goede auto’s.

    Dan maar op het uiterlijk kiezen: SLS AMG.

    Login om te reageren
  94. subaru96 zegt

    9 juli 2010 om 17:04

    Ik heb liever de LF-A want de sound en het uiterlijk maarja de SLS heeft ook wel wat

    Login om te reageren
  95. Imom zegt

    9 juli 2010 om 17:13

    Das niet moeilijk,een mythe of een afkooksel van Toyota.

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      10 juli 2010 om 09:58

      @Imom:
      Oef, je slaat de spijker op z’n kop.
      Maar ja, je bent Simca fan dus kan dat bijna niet anders

      De LSA heeft geen ziel, het is typisch zo’n stukje Japanse engineering, alles is goed maar het klopt ergens niet.
      De SLS in het zilver met rode bekleding is de ultieme verwijzing naar de eerste supercar ooit : de Mercedes Benz 300 SL

      Login om te reageren
  96. mercedes-benz zegt

    9 juli 2010 om 17:16

    sls 100%

    Login om te reageren
  97. eX zegt

    9 juli 2010 om 17:23

    SLS, het interieur is echt machtig va

    Login om te reageren
  98. Murci18 zegt

    9 juli 2010 om 17:23

    SLS lekker rauw

    Login om te reageren
  99. meneer jambon cru zegt

    9 juli 2010 om 17:23

    De sls heeft veel meer stijl. De LF-A lijkt ontworpen door een peuter van 3 jaar. Zelfs mijn overjaarse boma maakt een mooier ontwerp.

    Login om te reageren
    • mister lova lova zegt

      9 juli 2010 om 19:55

      @meneer jambon cru: volledig met je eens, die lexus lijkt wel een speelgoedautootje, echt afschuwelijk.

      Login om te reageren
  100. speedlimit zegt

    9 juli 2010 om 17:25

    De LF-A natuurlijk…de SLS vind ik maar ’n lelijk hok.

    Login om te reageren
  101. mercedesfan zegt

    9 juli 2010 om 17:29

    De SLS, aangezien de LFA lelijk, duurder en minder goed is.
    En de LFA is lelijk wegens die kitscherige spoiler en al de plastieke uitsteeksels.

    En als laatste reden de SLS is een Mercedes en de LFA een Lexus.

    Login om te reageren
  102. ZwerverRoodbaard zegt

    9 juli 2010 om 17:31

    LFA, V10, geluid als een F1 en gewoon een prachtig technisch hoogstandje.

    Qua uiterlijk vind ik de SLS toch wel iets mooier, maar de LFA is zo lekker apart :)

    Login om te reageren
  103. AudiQuatro zegt

    9 juli 2010 om 17:32

    LFA!!!! maar nog liever de R8V10!

    Login om te reageren
  104. ronald zegt

    9 juli 2010 om 17:36

    Lexus LFA voor 100% SLS is geen Super Car SLR wel maar dan toch geef ik de voor keur aan de Lexus LFA

    Login om te reageren
  105. lencor zegt

    9 juli 2010 om 17:41

    LFA AUB

    Login om te reageren
  106. Flamingo zegt

    9 juli 2010 om 17:51

    Lexus LFA vraag Wouter maar. da ding is veel leuker en mooier

    Login om te reageren
  107. AMG Powerrr zegt

    9 juli 2010 om 17:56

    Ik wil een SLS! Die kan je tenminste bij de 1e de beste MB dealer om de hoek afzetten!

    Login om te reageren
  108. SCi zegt

    9 juli 2010 om 18:00

    Absoluut de LFA , zeldzamer , mooier , een botergeile motor…

    Hoogste tijd dat er meerdere mensen iets met een V10 gaan doen!

    Login om te reageren
  109. Emile_Benz zegt

    9 juli 2010 om 18:02

    De SLS!!!

    Login om te reageren
  110. Vankonten zegt

    9 juli 2010 om 18:12

    SLS

    Login om te reageren
  111. Punk zegt

    9 juli 2010 om 18:16

    Het is Japanner.

    Login om te reageren
  112. Jochempie zegt

    9 juli 2010 om 18:17

    De SLS. Zelfs op mijn jeugdige leeftijd van 24 voel ik mij te oud om de LF-A te adoreren. De LF-A is een mooie droom als je 14 bent, dat zeker! Maar zodra je de puberteit bent ontgroeit neemt ook de drang naar een auto waarin gezaagd lijkt te zijn af.

    Login om te reageren
  113. Jochempie zegt

    9 juli 2010 om 18:19

    @ronald: een SLR is meer een hyper-car. Net als een Enzo of een Zonda.

    Login om te reageren
  114. Edge zegt

    9 juli 2010 om 18:29

    Tja, na die mat-paarse SLS ben ik helemaal weg van de SLS. Ik zou een eerst een mat-paarse LFA moeten zien voordat ik echt een beslissing kan maken. So far wint de SLS

    Login om te reageren
  115. AlfaRomeo8c zegt

    9 juli 2010 om 18:35

    SLS sowieso:)

    Login om te reageren
  116. drentje zegt

    9 juli 2010 om 18:41

    lfa ziet er ook beter uit en ben zowiezo geen echte mercedes fan :)

    Login om te reageren
  117. Tommy2 zegt

    9 juli 2010 om 18:43

    SLS, hou meer van een rammende V8 dan een jankende V10! :D

    Login om te reageren
  118. Alwood zegt

    9 juli 2010 om 18:52

    hmm uiteindelijk denk ik de SLS, maar puur omdat die zo veel goedkoper is dat ‘ie sowieso meer waar voor z’n geld biedt.

    Diep respect voor de Lexus, maar als het er op aan komt te duur en exclusief om er echt vaak met veel plezier in rond te rijden.

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      10 juli 2010 om 00:52

      @Alwood:

      “Diep respect voor de Lexus, maar als het er op aan komt te duur en exclusief om er echt vaak met veel plezier in rond te rijden.”
      Laat ik er nou na ik-weet-niet-hoe-vaak herlezen niet uitkomen wat je met deze zin probeert duidelijk te maken. Stel nou gewoon eens, dat je deze LF-A uit je vestjeszakje zou kunnen betalen en tevens, dat je hem zou willen hebben, omdat de auto je autohartje heeft veroverd. Kun je me dan eens duidelijk maken, wat je eraan zou kunnen hinderen om er met de grootste lol van de wereld dagelijks mee rond te rijden?

      Login om te reageren
  119. 335d coupé zegt

    9 juli 2010 om 18:54

    Lexus LFA natuurlijk. Omdat die duurder is.

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      9 juli 2010 om 19:15

      @335d coupé: en @Northwestern:

      Ik weet nog niet wie van jullie de domste opmerking op dit topic heeft geplaast. Het is een spannende strijd..

      Login om te reageren
      • 335d coupé zegt

        9 juli 2010 om 22:50

        @RenesisHP:

        Verklaar je nader, want blijkbaar snap je de strekking van mijn opmerking (mijn keuze voor de LF-A) niet. Over dom gesproken…

        Login om te reageren
  120. Z zegt

    9 juli 2010 om 19:01

    Lexus. MBs zijn uncool.

    Login om te reageren
  121. Northwestern zegt

    9 juli 2010 om 19:02

    SLS, omdat de LFA een lelijke aziaat is. En Lexus blijft gewoon wannabe.

    Login om te reageren
  122. Die-Bolle14 zegt

    9 juli 2010 om 19:05

    sorry hier het goede filmpje:

    Login om te reageren
  123. Majinstar zegt

    9 juli 2010 om 19:09

    BMW 6 serie ! Zeker weten.

    Login om te reageren
  124. jer-ome zegt

    9 juli 2010 om 19:09

    qua prijs SLS
    maar tuurlijk LFA is mooier en exclusiever

    Login om te reageren
  125. Die-Bolle14 zegt

    9 juli 2010 om 19:11

    Sorry lukt niet

    Login om te reageren
  126. bmw_tuning zegt

    9 juli 2010 om 19:18

    Moeilijke keus maar k denk dan dat k togh liever voor de lexus LFA gaa voor het geluid en de spoiler..!!

    Login om te reageren
  127. rsh zegt

    9 juli 2010 om 19:41

    Appeltje eitje; De sexy Lexi natuurlijk.
    Wat een geluid, functioneel design en niet zo een lelijke, nietzeggende kont als de Merc.
    Daarnaast ook nog eens exclusief, maar dan niet in het rood aub

    Login om te reageren
  128. AM zegt

    9 juli 2010 om 19:42

    Voor mij zeker de LFA.

    Login om te reageren
  129. Svenska Aeroplan AB zegt

    9 juli 2010 om 19:42

    SLS uiteraard!
    Zie hierboven: ‘ik kies de LFA vanwege de spoiler’…
    Ik bedoel… Shiiiiiiiiit…

    Login om te reageren
  130. hoi zegt

    9 juli 2010 om 19:50

    LFA tuurlijk ik vind die sls maar lelijk en het geluid van de lfa is natuurlijk veel mooier

    Login om te reageren
  131. Rappelflap zegt

    9 juli 2010 om 19:55

    Geef me de LF-A maar :p, die verkoop ik weer na 1 ritje Nordschleife! Daarna koop ik een SLS’je en als ik nog money over heb een 458 Italia voor vriendin (als ik die zou hebben :p)

    Login om te reageren
  132. porsche911turbo2 zegt

    9 juli 2010 om 20:01

    LFA alleen al voor het geluid, echt zon jaren 70 f1 geluid :D
    en ik vind hem ook wel een beetje beter in balans

    Login om te reageren
  133. mb man zegt

    9 juli 2010 om 20:14

    De sls natuurlijk.Je gaat toch niet in een toyota rijden.Lexus is ook en merk zonder een greintje historie.

    Login om te reageren
  134. stanley zegt

    9 juli 2010 om 20:16

    SLS duidelijk, alle marketingjongens en premium branding ten spijt, een lexus blijft gewoon een dure toyota…

    Login om te reageren
  135. Jesper zegt

    9 juli 2010 om 20:28

    Easy, de LFA! En by far! Man o man wat een mooi ding. Dit is hoe een hypercar (SLS is een supercar) er uit hoort te zien. Ziekelijk extreem over the top, net als een Reventon en een Zonda :D En dat geluid!! Er bestaat niks beters op 4 wielen :o

    Login om te reageren
  136. Bo1972 zegt

    9 juli 2010 om 20:53

    De Lexus heeft een uiterlijk die niet passend en waaridg is bij dit soort bedragen. Spec’s zijn best goed, maar t.o.v. bijvoorbeeld een Aston DBS of Vantage v12 sla je kwa uiterlijk een modderfiguur.

    Dan de SLS, tja dit is moeilijker. Omdat hij kwa motor en spec’s voor het geld best heel goed is. Het uiterlijk is het het geen wat mogelijk was geweest. Vanuit bepaalde oogpunten mist hij eenheid en ook overtuiging die andere modellen wel hebben in deze prijsklasse.

    Maar toch wint die SLS het t.o.v. de Lexus. Ik doe een voorspelling, de restwaarde zal gigantisch snel dalen na een slechts een paar jaar van de lexus.

    Login om te reageren
  137. Quivis zegt

    9 juli 2010 om 21:00

    blijf een oude mannen look die mercedes

    Login om te reageren
  138. christiaan zegt

    9 juli 2010 om 21:23

    ik pak ze alle 2 :p

    Login om te reageren
  139. rene zegt

    9 juli 2010 om 23:16

    mb man ,moet dat historie ,of ben jij een ouwe zak.

    Login om te reageren
    • mb man zegt

      10 juli 2010 om 11:24

      @rene: over dom gelul gesproken

      Login om te reageren
  140. rene zegt

    9 juli 2010 om 23:22

    Bisazza ,techniek ook je sterkste kant niet zeker.
    Troost je blinken blijkt hier dikwijls belangrijker.

    Login om te reageren
  141. rene zegt

    9 juli 2010 om 23:53

    Bo1972 ,in jouw geval zou ik stoppen met werken en me toeleggen op (niets gefundeerde) waarzeggerij.
    Verkoopt zeer goed.

    Login om te reageren
  142. rene zegt

    10 juli 2010 om 00:55

    9000cse, voor de meesten (maar niet voor mij)STATUS.

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      10 juli 2010 om 01:17

      @rene:

      Dan denk ik, dat iemand, die “iets” van auto’s af weet, -en ik meen om een of andere reden Alwood daartoe te mogen rekenen- toch echt wel zou moeten weten, dat je met Lexus serieus praat over een van de meest prestigieuze merken, die er momenteel zijn. “Het” (Lexus) is een zeer serieus prestigemerk van de momenteel grootste autoproducent ter wereld. En dat kun je gewoonweg niet zo maar onderschatten. Vergelijk zijn tegenstrever, VAG, er maar eens mee. Dat bedrijf probeert -overigens met respectabele kwaliteitsauto’s- aan Toyota voorbij te komen, maar heeft daarvoor wel meer dan tien verschillende merken nodig. En kom me nou niet aan met de werkelijk seniele tegenwerping, dat Toyota flutauto’s in de markt zet, want daarmee kun je nooit de grootste ter wereld worden. Toyota heeft voor het ontwikkelen van Lexus in het algemeen en de LF-A in het bijzonder zijn beste ingenieurs ingezet om er iets uitzonderlijks van te maken. Mercedes heeft datzelfde gedaan voor de SLS, maar voor een andere doelgroep en is daarin ook goed geslaagd. Maar om de LF-A weg te zetten als de mindere van de SLS is m.i. een fail.

      Login om te reageren
  143. Skyline GT-R zegt

    10 juli 2010 om 01:11

    Lexus LFA

    Login om te reageren
  144. JRmiura zegt

    10 juli 2010 om 01:29

    sls… die lexus, vooral aan de voorkant, ziet er niet echt uit als een auto waar je 3 ton voor moet neer leggen… neem gewoon die merc en gebruik die 50 mile voor wat leuke opties ofzo

    Login om te reageren
  145. rene zegt

    10 juli 2010 om 01:56

    9000cse,Als je een klein beetje mee zou volgen op autoblog in het algemeen ,zou je :
    1.Ongeveer weten wie ik ben (evt vragen aan Laurens)
    2.Waarvoor ik sta
    Maar in dit geval (of je hebt me verkeerd begrepen) heeft het niets te maken met techniek ,wel met status en dat zijn twee verschillende dingen.

    Login om te reageren
  146. PSF75 zegt

    10 juli 2010 om 01:59

    haha mannen die een LFA kiest heeft een beetje te veel need for speed gespeeld sorry maar jullie hebben geen smaak :)

    Login om te reageren
  147. rene zegt

    10 juli 2010 om 02:06

    9000cse ,dat “iets” van auto’s afweten is alleen het technische ,dat velletje eromheen intereseert me niet.
    Dat is zicht en dat is inderdaad STATUS.
    Och, is was de kleur nog vergeten.

    Login om te reageren
  148. rene zegt

    10 juli 2010 om 02:21

    9000cse ,Altijd eens een klein beetje terug kijken in deze blog ,daar was zoiets wat ik vertelde “Weet je die vroegere twinturbo Supra nog, 300k zonder problemen.”
    Alles eerst goed nakijken ,erover nadenken en dan lullen.
    Ps.Die Supra was voor die tijd een technologisch hoogstandje ,progresieve twinturbo ,kan je op speciale aanvraag(misschien)het motorbesturingssysteem eens doorsturen.

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      10 juli 2010 om 03:01

      @rene:
      ’t is al erg laat, maar kom, ik ga er toch maar even op in.
      Ik ben al enkele jaren een dagelijkse bezoeker van deze site. Kan me alleen niet herinneren ooit met jou in discussie gegaan te zijn. Hoeft natuurlijk geen catastrofe te zijn. Heb hier wel al discussies gevoerd, die tot op het scherpst van de snede gingen en zelfs gevaarlijk begonnen te worden. Mijn “handicap” is, dat ik principieel vasthoud aan een mening, totdat iemand mij inhoudelijk weet te overtuigen. Lulverhalen haal ik er zo maar uit en hebben voor mij geen enkele waarde.
      Uit je laatste reacties kan ik niet destilleren of je het nu met me eens bent of niet. Is overigens niet direct noodzakelijk, want ik zal er niet minder om slapen. Die opmerking is trouwens niet arrogant bedoeld, want dat ben ik nou eenmaal niet. Je referentie aan ene “Laurens” zet mijn nekharen echter wel enorm overeind! Deze onverlaat presenteerde zich vorig jaar of daaromtrent als econoom. Nou, dan kom maar op! Ik ben weliswaar voor menigeen een ouwelul, maar ik ben wel een afgestudeerd econoom met een practisch ervaringsgebied, waarop menigeen jaloers zou worden. En omdat ik een carrière van vele jaren op internationaal managementniveau bij enkele van de grootste autoproducenten achter de rug heb, meen ik hier een mening te mogen weergeven. Verder blijf ik bij mijn mening hierboven over Lexus weergegeven.

      Login om te reageren
  149. kempenaer zegt

    10 juli 2010 om 03:16

    Zonder enige twijfel de Lexus LFA. NIPPON style. En wat een blok zeg.

    Login om te reageren
  150. rene zegt

    10 juli 2010 om 03:46

    9000cse9000cse ,het wordt inderdaad een beetje laat (vrouw heeft al paar keer geroepen) en ik ben nogal nijdig op iemand die niet echt begrijpt wat ik bedoel.
    Als ik Laurens in dit verhaal meenam was het alleen om je te laten weten hoe mijn visie staat tov techniek.
    Wat ik zie in je reactie is dat je een vrij goeie prater (en schrijver) bent ,en dat verheugd me ,want echt communicatie is hier dikwijls ver zoek.
    Het onderwerp van vandaag (als u mij toelaat)
    schuiven we nog even door naar morgen(vandaag)
    Graag nog een kleine reactie ,en groeten.
    Rene.

    Login om te reageren
  151. stefan zegt

    10 juli 2010 om 09:31

    doe mij maar deutsche grundlichheid.!

    Login om te reageren
  152. rene zegt

    10 juli 2010 om 10:09

    stefan,”doe mij maar deutsche grundlichheid” is dat nog iets dat je vader je geleerd heeft ,of is dat zelf verzonnen.

    Login om te reageren
  153. rene zegt

    10 juli 2010 om 10:13

    de sjonnies ,”maar het klopt ergens niet” ,je wil wel maar hoopt dat het niet klopt.
    Gemakkelijkste weg ,is krom maar weet niet waarom.
    Misschien zelf krom?

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      11 juli 2010 om 10:12

      @rene:
      Dan zal ik het je uitleggen, die Lexus heeft geen ziel, Lexus heeft geen pedigree geen geschiedenis geen race ervaring.
      Verder zijn Japanse wagens vaak een uitsekend samenaapsel van componenten, allemaal stuk voor stuk geweldig maar als ‘geheel’ een zielloos ding.
      Juist dit soort voertuigen koop je puur en alleen voor de emotie, in het echte leven blazen met zo’n ding geeft aleen ene Mijnheer Spee en consorten een warm en fijn gevoel op.
      Zie ik de Mercedes dan zie ik de geschiedenis, bijvoorbeeld het afschuwelijke Le Mans ongeluk in 1955 waarbij een 300 SL zich achterop een Austin Healey het publiek in lanceerde dood en verderf zaaiend. Niet mooi maar wel geschiedenis. ik zie de Panamerica waar 300SL’s raceten, de mille miglia met Stirling Moss
      Dat soort legendes mis ik bij een Lexus

      Login om te reageren
  154. rene zegt

    10 juli 2010 om 10:29

    9000cse ,goeiemorgen .
    Vooreerst Laurens mag je nooit met mij associeren ,we houden alleen zware discusies.
    Voor de rest brave kerel (voor zover ik weet).

    Login om te reageren
  155. janjurk zegt

    10 juli 2010 om 12:14

    MP4-12C.
    Merc en Lexus beide nix

    Login om te reageren
  156. rene zegt

    10 juli 2010 om 12:26

    mb man ,niks origineler ?

    Login om te reageren
  157. corts zegt

    10 juli 2010 om 12:28

    LFA!! Weg met die retro-onzin van de SLS, niks aan

    Login om te reageren
  158. rene zegt

    10 juli 2010 om 12:29

    mb man ,mb staat als ik me niet vergis ook voor status ,goe bezig.

    Login om te reageren
  159. Mbaas zegt

    10 juli 2010 om 13:06

    beetje een non discussie dit is toch een hele rare vergelijking

    Login om te reageren
  160. rene zegt

    10 juli 2010 om 14:04

    Mbaas ,leg uit.

    Login om te reageren
  161. rene zegt

    10 juli 2010 om 15:14

    Mbaas ,zal je helpen , en daar gaat het hem mij om ,”deutsche grundlichheid”,is geen eeuwigdurend fenomeen het komt en het gaat al naargelang wie de commerciele plak zwaait.
    Denk daar maar eens GRUNDIG over na.

    Login om te reageren
  162. Truttenschudder zegt

    10 juli 2010 om 17:08

    LF-A, en dan verkopen. Koop ik een nader te bepalen supercar (niet de benz) en een boodschappenauto (let’s say, Range Rover?) voor terug!

    Login om te reageren
  163. BmwMPower zegt

    10 juli 2010 om 17:43

    De LF-A natuurlijk. Alleen dat geluid al! Heeeerlijk!

    Login om te reageren
  164. Cantago zegt

    10 juli 2010 om 20:50

    LFA zonder twijfel! Geniaal geluid, mooier uiterlijk, geen taximerk maar wel exclusief!

    Login om te reageren
  165. Volvo_440_turbo zegt

    11 juli 2010 om 00:44

    Vandaag wou ik de LF-A, ik was ‘in the mood’ omdat ik enkele dikke leasebakken, die kwamen bumperkleven en aan de lichten heb gepest :p

    Morgen is het zondag en wil ik cruisen met de SLS, damned, wat een keuze!

    Ik hoop dat ik ze nooit hoef te maken…

    Liever arm en blijven dromen?

    Login om te reageren
  166. GOD zegt

    11 juli 2010 om 10:53

    @ de sjonnies

    No offence, maar dit is echt de grootste bullshit wat ik in jaren heb gehoord.

    “samenraapsel van componenten, allemaal stuk voor stuk geweldig maar als ‘geheel’ een zielloos ding”

    Elke auto heeft een ziel of ie nou honderd jaar of 1 jaar oud is. Dat jij dat niet ziet licht niet aan de auto.
    De ziel van een auto merk je ook pas als je de desbetreffende auto in je bezit hebt gehad en gereden.
    Dat zie je niet af aan foto’s of review’s op het internet.

    “Juist dit soort voertuigen koop je puur en alleen voor de emotie”

    Dat zeg jij en dan nog heeft de LF-A genoeg emotie wat jij blijkbaar niet ziet.

    “in het echte leven blazen met zo’n ding geeft aleen ene Mijnheer Spee en consorten een warm en fijn gevoel op.”

    Geld net zo hard voor de SLS.

    “Zie ik de Mercedes dan zie ik de geschiedenis, bijvoorbeeld het afschuwelijke Le Mans ongeluk in 1955 waarbij een 300 SL zich achterop een Austin Healey het publiek in lanceerde dood en verderf zaaiend. Niet mooi maar wel geschiedenis. ik zie de Panamerica waar 300SL’s raceten, de mille miglia met Stirling Moss
    Dat soort legendes mis ik bij een Lexus”

    De historie van de 300SL is niet die van de SLS.
    De SLS heeft helemaal niks met de 300SL te maken behalve dat het een verwijzing er na is. Ik kan het heel goed weten aangezien ik mee heb gewerkt aan het restaureren van 2 300SL’s. En iemand bij mij in de straat heeft een SLS. Heb beide auto’s dus van dichtbij gezien, gehoord, geroken en gevoeld. Geloof mij maar het zijn gewoon 2 totaal verschillende auto’s met zo goed als geen overeenkomsten. Ik vind beide auto’s echt geweldig dus daar licht het niet aan.
    Het zijn gewoon 2 verschillende auto’s met een eigen ziel en een eigen historie.

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      11 juli 2010 om 11:51

      @GOD: Wie ben ik om tegen GOD in te gaan?
      Ik hoop alleen dat ik niet door bliksem wordt getroffen.
      Sorry GOD dat ik een andere mening heb.
      Maar dat is en blijft mijn mening.
      PS het Spee stukje geldt voor beiden.

      Login om te reageren
  167. jbvdg zegt

    11 juli 2010 om 11:22

    Mercedes SLS

    Login om te reageren
  168. rene zegt

    11 juli 2010 om 12:10

    de sjonnies ,”Dat soort legendes mis ik bij een Lexus” staat gelijk met persoonlijke emotie heeft voor mij de waarde 0.0.

    Login om te reageren
  169. de sjonnies zegt

    11 juli 2010 om 12:26

    Begint op een soort van eindeloze ‘discussie ’te lijken
    Ik hoef geen Lexus punt uit.
    Koop er zelf maar een, ben geen jaloersig type zal je altijd voor laten gaan.

    Login om te reageren
  170. zezinho zegt

    11 juli 2010 om 13:50

    Doe mij maar Gouden SLS, lexus ook hele mooie wagen maar als ik crash wil ik het overleven. Dus toch maar duitse degelijk voor mijn deur.

    Login om te reageren
  171. KoFFiE zegt

    11 juli 2010 om 16:16

    Omhooggevallen toyota of een SLS AMG? Wat is dat nu voor een keuze?

    SLS natuurlijk…

    Login om te reageren
  172. RenesisHP zegt

    11 juli 2010 om 16:28

    Wat een compleet achterlijke reacties over de Lexus.

    Geen prestige, omhooggevallen Toyota, zielloos, saai, etc..

    Dit is geen Prius. Ook totaal niet vergelijkbaar met welke andere auto van Toyota/Lexus dan ook. De connectie met die auto’s gaat niet veel verder dan het merkje.

    De LFA is juist bijzonder vanwege zijn afkomst. Daar heb ik wel respect voor.

    Ik zie de LFA als een grotere prestatie dan de SLS. Juist vanwege het onwaarschijnlijke.

    Login om te reageren
  173. kempenaer zegt

    12 juli 2010 om 03:21

    Een Toyota Landcruiser is trouwens ook een icoon. Daar waar auto’s het het zwaarst te verduren hebben en waar storingen ernstige consequenties hebben, zie je dat men vaak voor een Landcruiser kiest. Hoe zou dat toch komen…
    Ze doen in NIPPON toch iets goed…

    Login om te reageren
  174. StijnB zegt

    12 juli 2010 om 09:34

    LFA easy

    Login om te reageren
  175. PeugeotGTI zegt

    12 juli 2010 om 15:08

    De SLS AMG
    Zonder 1 sec twijfel ook
    Looks, geluid, badge, alles is vetter aan de Benz imho
    De LFA, is en blijft een euh, Toyota

    Login om te reageren
  176. Gustaf zegt

    14 juli 2010 om 09:26

    SLS…

    Login om te reageren
  177. Stopwearingpants zegt

    15 juli 2010 om 15:15

    sacha over 10 jaar in een SLS?? dan moet ie alsnog veel geld hebben

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      15 juli 2010 om 18:50

      @Stopwearingpants:

      Sacha heeft het al niet slecht. Grote kans dat hij het over 10 jaar nog veel beter heeft. ;)

      Login om te reageren
  178. speedlimit zegt

    16 juli 2010 om 20:20

    @ lambo4all

    “ik heb geen zin om elke keer aan mij vrienden uit te leggen dat dit géén saaie Lexus is”

    Dus eigenlijk rijd jij ’n auto waar je geen kritiek van je vrienden op krijgt ipv ’n eigen mening te hebben…sorry hoor maar hoe desperate kun je zijn.

    Login om te reageren
  179. mdv zegt

    9 augustus 2010 om 02:31

    LFA natuurlijk geluid uitstaling en japans ik zou nooi in mn leven duits gaan rijden !!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North