
Vleugeldeuren of een nog veel exotischere Jappaner? V8 of V10? Ster of jahoeheetdatlogootjevanLexuseigenlijk.
In beide auto’s heb ik me prima vermaakt. De SLS werd in Nederland onder handen genomen, terwijl de LFA en ik werden losgelaten op het Goodwood circuit in Engeland. Laten we deze vraag vast tacklen: in beide auto’s ga je heel veel lol beleven, mocht je ooit achter het stuur kunnen kruipen. Om dat te doen moet je echter bij Lexus een flinke bult meer geld meenemen dan bij Mercedes. De SLS staat voor 242.976 euro op de oprit, terwijl de LFA ruim 3 ton kost. En dan moet er nog wat belastingen worden afgedragen. En je moet er ook nog even voor zorgen dat je tussen de 500 gelukkigen zit, die er een mogen kopen. Puntje voor Mercedes dus qua prijs, maar op (zeker) op lange termijn is de LFA de echte exoot. Over tien jaar rijd Sacha ook in een SLS en dan kun je er niet meer in worden gezien.
Qua motoren kiezen de beide kemphanen voor atmosferisch, want dat levert zo’n mooie lineaire krachtsopbouw. Het 6.2 AMG blok wil best toeren draaien, maar wordt daar compleet weggeblazen door de LFA die een redline bij 9000 (!) toeren per minuut heeft. De V10 klinkt daarbij alsof deze uit een F1 bolide is gestolen. De V8 van de SLS buldert er meer op los, maar dat doet een C63 AMG ook. Puntje voor Lexus dus, vooral omdat vermogen en prestaties redelijk te vergelijken zijn.
In beide supercars ontbreekt het koppelingspedaal en mag geschakeld worden met flippers achter het stuur. Toch is de SLS duidelijk in het voordeel, want deze is uitgerust met de efficiëntere en fijne AMG speedshift bak met dubbele koppeling. De gerobotiseerde handbak van de LFA heeft een enkele koppeling en dus zijn de schakelmomenten duidelijk te voelen. Puntje voor Mercedes dus.
Dan de hamvraag: welke auto moet en zal je hebben? Van welke auto zou je wakker liggen als je ‘m toch niet gekozen had na lange overpeinzingen. Voor mij is het duidelijk. Hoe goed de SLS ook is, de LFA heeft (tegen mijn initiële verwachtingen in) mijn hart veroverd. Maar dat hoeft voor jullie niet te gelden…





Lfa natuurlijk!
Easy, de LF-A. Wat een ontzettend gaaf stuk techniek zeg. Alleen dat motorblok is al om van te kwijlen.
LFA, Puur omdat mijn moeder te dik is
Lexus LFA.
Alleen al voor het geluid.
LFA, zonder twijfel
LFA! Wat een geluid, wat een techniek! Als ik met Mercedes wil rijden bestel ik wel een taxi :p
SLS AMG
Moest lexus nu eens betrouwbare wagens bouwen…
SLS. in wit denk ik dan, zoals ik hem laatst heb gezien.
LFA is overprized, heel erg zels, en SLS is toch opvallender op straat, zeker als Mercedes zijnde…
deze is moeilijk, mooie mercedes of dikke 9000 RPM V10
toch maar de merc.
Moeilijk. De Benz om zn uiterlijk, de LFA om de sound. Uhm, dan toch maar de LF-A, verkoop ik die, koop ik daar een SLS en een dikke amerikaan voor.
@Mr. V8: ”Moeilijk. De Benz om zn uiterlijk, de LFA om de sound.” Jij hebt stront in de ogen.De SLS is een bijeenraapsel van de300SL Gullwing met wat moderne verdraaide styling.Originaliteit is dus ver te zoeken.Het gezegde ”smaken verschillen” is daarbij dus achterhaalt. Iets is mooi en orgineel of iets is mismaakt en lelijk.Simpel gezegd een Chinese Naakthond ziet er wat betreft ”design” beter gelukt uit dan een sls. Tja een duits embleem verblind meer dan de zon,dus dan ”zal” het wel mooi zijn.
Ik denk dat ik toch maar voor de benz ga.
De LFA zal iets te hard-core voor mij zijn.
De Mercedes zal een goede combo tussen snelheid(sport) en luxe zijn.
En mij god wat vind ik die Benz mooi, maar eerlijk is eerlijk dit is een hele moeilijke keus.
LF-A LF-A LF-A LF-A LF-A LF-A!!!
Sorry, scherm bleef hangennnnnn
Moeilijk, Moeilijk. Op het uiterlijk afgaande vind ik het beide niet wat. Dus dan maar voor het plezier, toch de Lexus.
Ik ga voor de Jappaner, of beter: Voor de Japanner. De LFA!
SLS , common but appealing to the eye
denk dat men opdezelfde maar andere manier gaat terug kijken naar de huidige sls
(zal geen races winnen deze), maar denk dat hij altijd oogstrelend zal blijven, of controversioneel
De LF-A, zonder twijfel.
@ Bram: Grappenmaker. Want Lexussen/Lexi vallen na 20000 km uit elkaar zeker?
Als het uit de loterij komt vallen zou ik graag een LF-A hebben. Liever dan een SLS. Maar uiteindelijk is de SLS toch een stuk goedkoper.
Mercedes SLS, geen twijfel mogelijk!!!
Doe mij maar een mat paarse sls ;)
Jammer is ook dat als je bijvoorbeeld naar de relevante artikelen kijkt hiernaast, dat alleen bestaat uit artikelen over de SLS. De LF-A is stukken exclusiever, en bijzonderder.
De Lexus want ik ga voor premium uitstraling :-)
Met eigen geld natuurlijk de SLS en naar smaak laten aanpassen(lees lichter maken en raceonderdelen installeren)
Maar de Lexus LFA is de betere auto.. ongetwijfeld!!
Ik zou dan een SLS nemen met daarbij een BMW M3 GTS voor het geld van de Lexus LFA.
SLS. Altijd en overal. LF-A vind ik een ongeinspireerde auto. Doet me niks. Plus dat ik die grote muil van de SLS echt geweldig vind :)
De Lexus LF-A, hoef ik niet lang over na te denken!
Ze die LFA maar voor de deur!
Als ik een snelle Japanonese sportwagen wil, dan neem ik wel de Nissan GT-R ipv die Lexus. Doe mij in dit geval dus maar die Mercedes. ;)
SLS, vindt hem mooier (uiterlijk, interieur en geluid) en de lfá blijft een lexus.
@lambo4all: En de SLS blijft een Mercedes…die hebben ook A-klassetjes gebouwd.
Don’t kid yourself. De ster heeft allang niet meer de allure van vroegah.
@bozewolf: sommige mensen hebben nou eenmaal voorkeur voor bepaalde merken. en sorry hoor maar bij lexus denk ik aan oude opa’s die in omgebouwde toyota’s (die nu misschien nog wel saaier zijn) rijden. ik heb geen zin om elke keer aan mij vrienden uit te leggen dat dit géén saaie Lexus is. want daar zijn ze na al die jaren wel van overtuigd.
@lambo4all: Als jij je vrienden moet uitleggen dat een LF-A niet saai is (ik zou zeggen, kijk er 2 seconden naar, zou genoeg moeten zijn) ondanks het Lexus merkje…dan…
zou ik maar andere vrienden zoeken. Of zijn ze blind?
@bozewolf:
Inderdaad. Je kan een hoop zeggen over deze Lexus. Saai is echter het laatste wat dit ontwerp bij mij oproept.
Alsof je dagelijks een Gumpert Apollo voorbij ziet rijden. ;)
lfa, als je over zo iets moet nadenken…
SLS is mooier vind ik, maar de lexus heeft die machtige V10 :S toch ga ik voor de SLS, handiger voor meer gebruik, en minder opgeblazen.
911 =)
SLS!!! LFA is te lelijk….
Lexus LFA 100%, al zou ik die mercedes krijgen zou ik die gelijk verkopen
@Hans Anders: Ben je niet van plan om je ff een brilletje te laten aanmeten bij Hans Anders? ;) :lol:
Doe mij maar de SLS AMG, maar dan met dit uiterlijk: :D
)
@Bosnia_love: ook met een duits nummerbord?
moeilijke keus hor… denk tog maar de v10, dus geen vleugeldeuren:(
@Bosnia_love: Geen paarse?
@Bosnia_love: doe mij die ook maar
sls natuurlijk domme vraag. wie wil er nou in een toyota van 3 ton rijden?
@gerjan: 5 ton:P, maar begrijp je punt ben het helemaal met je eens.
SLS! Wat meer passie, een mooier ontwerp (wat blijf ik de LFA lelijk vinden) en net even wat meer GT
had je geen moeilijker vraag kunnen bedenken…? Iedereen weet toch dat je voor een LFA gaat..
De SLS is een kopij van het origineel, de LFA is het origineel. LFA dus met grote voorsprong.
makkelijk de lexus natuurlijk!! mercedes is lelijk!!
als ik in een mercedes wil zitten bestel ik wel een taxi.
LFA, voor de motor, het geluid, en de techniek :D
Dit is zo duidelijk als je voor zo’n soort auto in de makrt ben dan koop je toch geen omgebouwde taxi die klinkt als een koffiemolen.
Dan kies je de Lexus sound performance en exclusiviteit
SLS natuurlijk, die remmen tenminste (en GOED) want de Lexus is een opgeblokken Toyota, remember?! En de SLS is veel mooier, in mijn ogen. LFA is zoals de 370 vol rare uitschuivers en you love it or hate it
SLS… ik vind de LFA lelijk namelijk.
De LFA, maar puur en alleen omdat ik de benz ontiegelijk lelijk vind…de achterkant gaat nog wel, maar die voorkant wtf. En zoals dat ding naar voren ”leunt” ugh. Vind de LFA meer hebben qua uiterlijk, maar aan de andere kant toch ook enigszins ”steriel”. De motor daarentegen is geweldig (het geluid zou me echter gaan storen op langere ritten), en de rij-prestaties ook zover ik hoor.Als ik nu de LFA kon krijgen met het interieur van de Benz, het geluid van de Merc V8, de prestaties van de Lexus V10 en een balans tussen het hardcore weggedrag en de wat comfortabelere handling van de Merc; perfectie!
moeilijk , mr kga voor de LFA , mr ik vind de SLS wel mooier..
SLS, zo’n Lexus blijft toch een beetje net niks.
LF-A,voor het geluid alleen al :)
SLS!! Veel betrouwbaarder!
@ bozewolf; ja maar lexus heeft nooit allure gehad en dat hebben ze nu nog steeds niet.
@Mr. V8: Oh nee? Moet je eens in Japan of de States vragen.
In alle opzichten de LFA.
=subtiele hint naar autoblogger= ;)
Lexus, ik vind de SLS echt te lelijk…
sls!
SLS
Das makkelijk, de Lexus!
100% De SLS.
Die Lexus ziet eruit als een of andere bespoilerde MR2. Bleh!
De SLS, want ik heb al een playstation thuis.
LFA, al is het alleen al om het geluid <3
LFA , ik heb de mercedes al meerdere malen gezien in het echt en ik vind hem niet erg mooi , hij lijkt trouwens niet eens zo speciaal tussen alle andere mercedessen.
Lexus, de SLS is simpelweg niet mooi…
de LF-A
SLS is gewoon lelijk..
Dit is toch appels met peren vergelijken..
De LF-A, dat geluid van die motor is alleen te evenaren als Honda de HSV-010 op de markt brengt.
Van zo’n geluid wordt je toch vrolijk.
witte LF-A graag :D
Ik kies de SLS.
Ik hou wel van een brullende V8 en die vleugeldeuren zijn echt tof! Verder vind ik het gewoon een mooie auto. De lexus is teveel gestyled…
BTW, koop ik liever een Nissan GT-R dan een Lexus LFA.
Hoe moeilijk kan je de keuze maken? Ik denk dat ik voor de meer praktische Mercedes-Benz zou gaan. Daar kun je waarschijnlijk in meer omstandigheden en vaker van genieten, al is de Lexus begeerlijker.
@Imba: nee een opgewaarde Toyota die in feite een leasebak is omdat je em toch niet volledig bezit is beter :P
SLS-AMG all the way. 6.2 V8, AMG, ziet er vet uit, beter dan al die andere retro-wannabe’s. Het zware gebulder van die motor vind ik veruit beter dan een beetje hoog gejank uit een opgewaardeerde aziaat.
SLS in het zwart.
@ bozewolf: moet je hetzelfde doen met MB in die landen.
@Mr. V8: Ook status, maar ik ben dan ook niet degene die roept dat de een minderwaardiger is dan de ander…
Oeeeeeeiii!
Toe toch maar een Porsche 997 Turbo!
@ lmba: man, ik heb geen stront in mn ogen, maar jij wel in je mond. Halve tamme. Zeer objectieve reactie hoor, echt. Pff.. En nee, gaat niet om duits embleem. Totaal niet. Die Lexus vind ik gewoon niet mooi, daarentegen is het geluid het allerbeste wat er nu op markt verkrijgbaar is.
Het is trouwens ‘Japanner’ ipv ‘Jappaner’ ;)
in het begin was ik wel gecharmeerd van de SLS maar ik vind hem nu al weer gewoon ogen. dit in tegenstelling tot de LFA. die ziet er nu ook nog steeds erg opvallend uit. bovendien, die V10, ja dat is eigenlijk al een koopargument. 9000tpm maar vooral de opbouw van de toeren. niet bij te houden zo snel. echt een motor met een race karakter, zonder onderin te kort te komen. en dan is daar nog het veelvuldige gebruik van het high tech goedje carbon. heerlijk. doe mij maar de Lexus LF-A. punt.
@rider:
Gewoon ogen is toch wel een aparte stelling. Voorstanders en tegenstanders kunnen het daar wel over eens zijn(uitzonderingen daargelaten). Een SLS is wel een apparaat op zich en lijkt toch zeker niet op de doorsnee Mercedes.
Dus gewoontjes?… Niet echt. :|
Zonder enige twijfel de LFA.
Ik zou gewoon voor de Sls gaan omdat dit de mooiere wagen is en omdat je met deze wagen tenminste dagelijks kan rondrijden…
Die LF-A is nog altijd geen beauty in m’n ogen… Heeft wel een prachtig geluidje, maar toch… Ook het interieur van de Lexus vind ik nu niet echt oogstrelend….
LFA is een tot in de puntjes uitgewerkte auto, en de sls ziet er niet uit ;) Dus zonder twijfel: LFA
Hoogtoerige V10 jonge!
LF-A zoiezo.
Weet je die vroegere twinturbo Supra nog, 300k zonder problemen.
Ben superfan van de SLS! Doe mij die dus maar. Vind de LF-A er een beetje “Matchbox” achtig uitzien. “Zoekt alvast preventieve dekking voor eventuele weerwoorden”
voor mij zekker de SLS ///AMG zon LF-A is leuk maar ik zou hem nooit zelf willen
LF-A, al was het alleen al als investering
De SLS vond ik het in het begin maar niets, tot ik een test las van een mooi goudkleurig exemplaar…
Nu wil ik die gewoon hebben!
De LF-A heeft ook iets magisch maar ik denk dat daarmee rondrijden een hel moet zijn op de slechte Belgische wegen hier…
De SLS dan maar…
Waarschijnlijk zeg ik morgen de Lexus :D
Lexus niet betrouwbaar??? Maargoed, die ziet er in elk geval beter uit dan die braadworst uit duitsland :)
Zwak voor vleugeldeuren, Sls dus.
SLS
No doubt.
Gezien het feit dat in mijn ogen de laatste ‘echte’ Mercedessen zo rond 95 gebouwd werden, doe mij maar een LF-A
De SLS natuurlijk, liever Duitse degelijkheid dan Japanse tupperware.
Liever grommen dan janken…
Ik weet zeker dat je na een ritje Stuttgart in de Toyota doof en gebroken uitstapt en in de SLS jezelf afvraagt of je niet in Oberhausen zit….
LFA stuk exclusiever en die sound =)
LF-A, niet omdat ik die mooi vind, maar omdat ‘ie mij imponeerd. Dat is wat zo’n auto hoort te doen! Maar meer dan 4 ton zou ik nooit aan een auto besteden… ;)
100% de SLS. Ik zou er zelfs 2 nemen ipv 1 LF-A
@Vas: Zou ik ook doen, als er één in de garage staat kun je doorrijden (naar de gerage om die weer af te leveren)
Nu de SLS en als sacha er een heeft inruilen voor een LF-A
Direct de SLS, vind een lfa maar 3 x niks :-/
LFA,
SLS lijk me ook wel aardig, maar LFA lijkt me wat sportiever en dat is meer mijn straatje
Vond de SLS machtig mooi toen die uitkwam maar ben er nu eigenlijk al een beetje op uitgekeken. Das dan weer iets wat ik niet heb met de LFA, die blijft imponeren. De LFA dus!
Beiden goede auto’s.
Dan maar op het uiterlijk kiezen: SLS AMG.
Ik heb liever de LF-A want de sound en het uiterlijk maarja de SLS heeft ook wel wat
Das niet moeilijk,een mythe of een afkooksel van Toyota.
@Imom:
Oef, je slaat de spijker op z’n kop.
Maar ja, je bent Simca fan dus kan dat bijna niet anders
De LSA heeft geen ziel, het is typisch zo’n stukje Japanse engineering, alles is goed maar het klopt ergens niet.
De SLS in het zilver met rode bekleding is de ultieme verwijzing naar de eerste supercar ooit : de Mercedes Benz 300 SL
sls 100%
SLS, het interieur is echt machtig va
SLS lekker rauw
De sls heeft veel meer stijl. De LF-A lijkt ontworpen door een peuter van 3 jaar. Zelfs mijn overjaarse boma maakt een mooier ontwerp.
@meneer jambon cru: volledig met je eens, die lexus lijkt wel een speelgoedautootje, echt afschuwelijk.
De LF-A natuurlijk…de SLS vind ik maar ’n lelijk hok.
De SLS, aangezien de LFA lelijk, duurder en minder goed is.
En de LFA is lelijk wegens die kitscherige spoiler en al de plastieke uitsteeksels.
En als laatste reden de SLS is een Mercedes en de LFA een Lexus.
LFA, V10, geluid als een F1 en gewoon een prachtig technisch hoogstandje.
Qua uiterlijk vind ik de SLS toch wel iets mooier, maar de LFA is zo lekker apart :)
LFA!!!! maar nog liever de R8V10!
Lexus LFA voor 100% SLS is geen Super Car SLR wel maar dan toch geef ik de voor keur aan de Lexus LFA
LFA AUB
Lexus LFA vraag Wouter maar. da ding is veel leuker en mooier
Ik wil een SLS! Die kan je tenminste bij de 1e de beste MB dealer om de hoek afzetten!
Absoluut de LFA , zeldzamer , mooier , een botergeile motor…
Hoogste tijd dat er meerdere mensen iets met een V10 gaan doen!
De SLS!!!
SLS
Het is Japanner.
De SLS. Zelfs op mijn jeugdige leeftijd van 24 voel ik mij te oud om de LF-A te adoreren. De LF-A is een mooie droom als je 14 bent, dat zeker! Maar zodra je de puberteit bent ontgroeit neemt ook de drang naar een auto waarin gezaagd lijkt te zijn af.
@ronald: een SLR is meer een hyper-car. Net als een Enzo of een Zonda.
Tja, na die mat-paarse SLS ben ik helemaal weg van de SLS. Ik zou een eerst een mat-paarse LFA moeten zien voordat ik echt een beslissing kan maken. So far wint de SLS
SLS sowieso:)
lfa ziet er ook beter uit en ben zowiezo geen echte mercedes fan :)
SLS, hou meer van een rammende V8 dan een jankende V10! :D
hmm uiteindelijk denk ik de SLS, maar puur omdat die zo veel goedkoper is dat ‘ie sowieso meer waar voor z’n geld biedt.
Diep respect voor de Lexus, maar als het er op aan komt te duur en exclusief om er echt vaak met veel plezier in rond te rijden.
@Alwood:
“Diep respect voor de Lexus, maar als het er op aan komt te duur en exclusief om er echt vaak met veel plezier in rond te rijden.”
Laat ik er nou na ik-weet-niet-hoe-vaak herlezen niet uitkomen wat je met deze zin probeert duidelijk te maken. Stel nou gewoon eens, dat je deze LF-A uit je vestjeszakje zou kunnen betalen en tevens, dat je hem zou willen hebben, omdat de auto je autohartje heeft veroverd. Kun je me dan eens duidelijk maken, wat je eraan zou kunnen hinderen om er met de grootste lol van de wereld dagelijks mee rond te rijden?
Lexus LFA natuurlijk. Omdat die duurder is.
@335d coupé: en @Northwestern:
Ik weet nog niet wie van jullie de domste opmerking op dit topic heeft geplaast. Het is een spannende strijd..
@RenesisHP:
Verklaar je nader, want blijkbaar snap je de strekking van mijn opmerking (mijn keuze voor de LF-A) niet. Over dom gesproken…
Lexus. MBs zijn uncool.
SLS, omdat de LFA een lelijke aziaat is. En Lexus blijft gewoon wannabe.
sorry hier het goede filmpje:
BMW 6 serie ! Zeker weten.
qua prijs SLS
maar tuurlijk LFA is mooier en exclusiever
Sorry lukt niet
Moeilijke keus maar k denk dan dat k togh liever voor de lexus LFA gaa voor het geluid en de spoiler..!!
Appeltje eitje; De sexy Lexi natuurlijk.
Wat een geluid, functioneel design en niet zo een lelijke, nietzeggende kont als de Merc.
Daarnaast ook nog eens exclusief, maar dan niet in het rood aub
Voor mij zeker de LFA.
SLS uiteraard!
Zie hierboven: ‘ik kies de LFA vanwege de spoiler’…
Ik bedoel… Shiiiiiiiiit…
LFA tuurlijk ik vind die sls maar lelijk en het geluid van de lfa is natuurlijk veel mooier
Geef me de LF-A maar :p, die verkoop ik weer na 1 ritje Nordschleife! Daarna koop ik een SLS’je en als ik nog money over heb een 458 Italia voor vriendin (als ik die zou hebben :p)
LFA alleen al voor het geluid, echt zon jaren 70 f1 geluid :D
en ik vind hem ook wel een beetje beter in balans
De sls natuurlijk.Je gaat toch niet in een toyota rijden.Lexus is ook en merk zonder een greintje historie.
SLS duidelijk, alle marketingjongens en premium branding ten spijt, een lexus blijft gewoon een dure toyota…
Easy, de LFA! En by far! Man o man wat een mooi ding. Dit is hoe een hypercar (SLS is een supercar) er uit hoort te zien. Ziekelijk extreem over the top, net als een Reventon en een Zonda :D En dat geluid!! Er bestaat niks beters op 4 wielen :o
De Lexus heeft een uiterlijk die niet passend en waaridg is bij dit soort bedragen. Spec’s zijn best goed, maar t.o.v. bijvoorbeeld een Aston DBS of Vantage v12 sla je kwa uiterlijk een modderfiguur.
Dan de SLS, tja dit is moeilijker. Omdat hij kwa motor en spec’s voor het geld best heel goed is. Het uiterlijk is het het geen wat mogelijk was geweest. Vanuit bepaalde oogpunten mist hij eenheid en ook overtuiging die andere modellen wel hebben in deze prijsklasse.
Maar toch wint die SLS het t.o.v. de Lexus. Ik doe een voorspelling, de restwaarde zal gigantisch snel dalen na een slechts een paar jaar van de lexus.
blijf een oude mannen look die mercedes
ik pak ze alle 2 :p
mb man ,moet dat historie ,of ben jij een ouwe zak.
@rene: over dom gelul gesproken
Bisazza ,techniek ook je sterkste kant niet zeker.
Troost je blinken blijkt hier dikwijls belangrijker.
Bo1972 ,in jouw geval zou ik stoppen met werken en me toeleggen op (niets gefundeerde) waarzeggerij.
Verkoopt zeer goed.
9000cse, voor de meesten (maar niet voor mij)STATUS.
@rene:
Dan denk ik, dat iemand, die “iets” van auto’s af weet, -en ik meen om een of andere reden Alwood daartoe te mogen rekenen- toch echt wel zou moeten weten, dat je met Lexus serieus praat over een van de meest prestigieuze merken, die er momenteel zijn. “Het” (Lexus) is een zeer serieus prestigemerk van de momenteel grootste autoproducent ter wereld. En dat kun je gewoonweg niet zo maar onderschatten. Vergelijk zijn tegenstrever, VAG, er maar eens mee. Dat bedrijf probeert -overigens met respectabele kwaliteitsauto’s- aan Toyota voorbij te komen, maar heeft daarvoor wel meer dan tien verschillende merken nodig. En kom me nou niet aan met de werkelijk seniele tegenwerping, dat Toyota flutauto’s in de markt zet, want daarmee kun je nooit de grootste ter wereld worden. Toyota heeft voor het ontwikkelen van Lexus in het algemeen en de LF-A in het bijzonder zijn beste ingenieurs ingezet om er iets uitzonderlijks van te maken. Mercedes heeft datzelfde gedaan voor de SLS, maar voor een andere doelgroep en is daarin ook goed geslaagd. Maar om de LF-A weg te zetten als de mindere van de SLS is m.i. een fail.
Lexus LFA
sls… die lexus, vooral aan de voorkant, ziet er niet echt uit als een auto waar je 3 ton voor moet neer leggen… neem gewoon die merc en gebruik die 50 mile voor wat leuke opties ofzo
9000cse,Als je een klein beetje mee zou volgen op autoblog in het algemeen ,zou je :
1.Ongeveer weten wie ik ben (evt vragen aan Laurens)
2.Waarvoor ik sta
Maar in dit geval (of je hebt me verkeerd begrepen) heeft het niets te maken met techniek ,wel met status en dat zijn twee verschillende dingen.
haha mannen die een LFA kiest heeft een beetje te veel need for speed gespeeld sorry maar jullie hebben geen smaak :)
9000cse ,dat “iets” van auto’s afweten is alleen het technische ,dat velletje eromheen intereseert me niet.
Dat is zicht en dat is inderdaad STATUS.
Och, is was de kleur nog vergeten.
9000cse ,Altijd eens een klein beetje terug kijken in deze blog ,daar was zoiets wat ik vertelde “Weet je die vroegere twinturbo Supra nog, 300k zonder problemen.”
Alles eerst goed nakijken ,erover nadenken en dan lullen.
Ps.Die Supra was voor die tijd een technologisch hoogstandje ,progresieve twinturbo ,kan je op speciale aanvraag(misschien)het motorbesturingssysteem eens doorsturen.
@rene:
’t is al erg laat, maar kom, ik ga er toch maar even op in.
Ik ben al enkele jaren een dagelijkse bezoeker van deze site. Kan me alleen niet herinneren ooit met jou in discussie gegaan te zijn. Hoeft natuurlijk geen catastrofe te zijn. Heb hier wel al discussies gevoerd, die tot op het scherpst van de snede gingen en zelfs gevaarlijk begonnen te worden. Mijn “handicap” is, dat ik principieel vasthoud aan een mening, totdat iemand mij inhoudelijk weet te overtuigen. Lulverhalen haal ik er zo maar uit en hebben voor mij geen enkele waarde.
Uit je laatste reacties kan ik niet destilleren of je het nu met me eens bent of niet. Is overigens niet direct noodzakelijk, want ik zal er niet minder om slapen. Die opmerking is trouwens niet arrogant bedoeld, want dat ben ik nou eenmaal niet. Je referentie aan ene “Laurens” zet mijn nekharen echter wel enorm overeind! Deze onverlaat presenteerde zich vorig jaar of daaromtrent als econoom. Nou, dan kom maar op! Ik ben weliswaar voor menigeen een ouwelul, maar ik ben wel een afgestudeerd econoom met een practisch ervaringsgebied, waarop menigeen jaloers zou worden. En omdat ik een carrière van vele jaren op internationaal managementniveau bij enkele van de grootste autoproducenten achter de rug heb, meen ik hier een mening te mogen weergeven. Verder blijf ik bij mijn mening hierboven over Lexus weergegeven.
Zonder enige twijfel de Lexus LFA. NIPPON style. En wat een blok zeg.
9000cse9000cse ,het wordt inderdaad een beetje laat (vrouw heeft al paar keer geroepen) en ik ben nogal nijdig op iemand die niet echt begrijpt wat ik bedoel.
Als ik Laurens in dit verhaal meenam was het alleen om je te laten weten hoe mijn visie staat tov techniek.
Wat ik zie in je reactie is dat je een vrij goeie prater (en schrijver) bent ,en dat verheugd me ,want echt communicatie is hier dikwijls ver zoek.
Het onderwerp van vandaag (als u mij toelaat)
schuiven we nog even door naar morgen(vandaag)
Graag nog een kleine reactie ,en groeten.
Rene.
doe mij maar deutsche grundlichheid.!
stefan,”doe mij maar deutsche grundlichheid” is dat nog iets dat je vader je geleerd heeft ,of is dat zelf verzonnen.
de sjonnies ,”maar het klopt ergens niet” ,je wil wel maar hoopt dat het niet klopt.
Gemakkelijkste weg ,is krom maar weet niet waarom.
Misschien zelf krom?
@rene:
Dan zal ik het je uitleggen, die Lexus heeft geen ziel, Lexus heeft geen pedigree geen geschiedenis geen race ervaring.
Verder zijn Japanse wagens vaak een uitsekend samenaapsel van componenten, allemaal stuk voor stuk geweldig maar als ‘geheel’ een zielloos ding.
Juist dit soort voertuigen koop je puur en alleen voor de emotie, in het echte leven blazen met zo’n ding geeft aleen ene Mijnheer Spee en consorten een warm en fijn gevoel op.
Zie ik de Mercedes dan zie ik de geschiedenis, bijvoorbeeld het afschuwelijke Le Mans ongeluk in 1955 waarbij een 300 SL zich achterop een Austin Healey het publiek in lanceerde dood en verderf zaaiend. Niet mooi maar wel geschiedenis. ik zie de Panamerica waar 300SL’s raceten, de mille miglia met Stirling Moss
Dat soort legendes mis ik bij een Lexus
9000cse ,goeiemorgen .
Vooreerst Laurens mag je nooit met mij associeren ,we houden alleen zware discusies.
Voor de rest brave kerel (voor zover ik weet).
MP4-12C.
Merc en Lexus beide nix
mb man ,niks origineler ?
LFA!! Weg met die retro-onzin van de SLS, niks aan
mb man ,mb staat als ik me niet vergis ook voor status ,goe bezig.
beetje een non discussie dit is toch een hele rare vergelijking
Mbaas ,leg uit.
Mbaas ,zal je helpen , en daar gaat het hem mij om ,”deutsche grundlichheid”,is geen eeuwigdurend fenomeen het komt en het gaat al naargelang wie de commerciele plak zwaait.
Denk daar maar eens GRUNDIG over na.
LF-A, en dan verkopen. Koop ik een nader te bepalen supercar (niet de benz) en een boodschappenauto (let’s say, Range Rover?) voor terug!
De LF-A natuurlijk. Alleen dat geluid al! Heeeerlijk!
LFA zonder twijfel! Geniaal geluid, mooier uiterlijk, geen taximerk maar wel exclusief!
Vandaag wou ik de LF-A, ik was ‘in the mood’ omdat ik enkele dikke leasebakken, die kwamen bumperkleven en aan de lichten heb gepest :p
Morgen is het zondag en wil ik cruisen met de SLS, damned, wat een keuze!
Ik hoop dat ik ze nooit hoef te maken…
Liever arm en blijven dromen?
@ de sjonnies
No offence, maar dit is echt de grootste bullshit wat ik in jaren heb gehoord.
“samenraapsel van componenten, allemaal stuk voor stuk geweldig maar als ‘geheel’ een zielloos ding”
Elke auto heeft een ziel of ie nou honderd jaar of 1 jaar oud is. Dat jij dat niet ziet licht niet aan de auto.
De ziel van een auto merk je ook pas als je de desbetreffende auto in je bezit hebt gehad en gereden.
Dat zie je niet af aan foto’s of review’s op het internet.
“Juist dit soort voertuigen koop je puur en alleen voor de emotie”
Dat zeg jij en dan nog heeft de LF-A genoeg emotie wat jij blijkbaar niet ziet.
“in het echte leven blazen met zo’n ding geeft aleen ene Mijnheer Spee en consorten een warm en fijn gevoel op.”
Geld net zo hard voor de SLS.
“Zie ik de Mercedes dan zie ik de geschiedenis, bijvoorbeeld het afschuwelijke Le Mans ongeluk in 1955 waarbij een 300 SL zich achterop een Austin Healey het publiek in lanceerde dood en verderf zaaiend. Niet mooi maar wel geschiedenis. ik zie de Panamerica waar 300SL’s raceten, de mille miglia met Stirling Moss
Dat soort legendes mis ik bij een Lexus”
De historie van de 300SL is niet die van de SLS.
De SLS heeft helemaal niks met de 300SL te maken behalve dat het een verwijzing er na is. Ik kan het heel goed weten aangezien ik mee heb gewerkt aan het restaureren van 2 300SL’s. En iemand bij mij in de straat heeft een SLS. Heb beide auto’s dus van dichtbij gezien, gehoord, geroken en gevoeld. Geloof mij maar het zijn gewoon 2 totaal verschillende auto’s met zo goed als geen overeenkomsten. Ik vind beide auto’s echt geweldig dus daar licht het niet aan.
Het zijn gewoon 2 verschillende auto’s met een eigen ziel en een eigen historie.
@GOD: Wie ben ik om tegen GOD in te gaan?
Ik hoop alleen dat ik niet door bliksem wordt getroffen.
Sorry GOD dat ik een andere mening heb.
Maar dat is en blijft mijn mening.
PS het Spee stukje geldt voor beiden.
Mercedes SLS
de sjonnies ,”Dat soort legendes mis ik bij een Lexus” staat gelijk met persoonlijke emotie heeft voor mij de waarde 0.0.
Begint op een soort van eindeloze ‘discussie ’te lijken
Ik hoef geen Lexus punt uit.
Koop er zelf maar een, ben geen jaloersig type zal je altijd voor laten gaan.
Doe mij maar Gouden SLS, lexus ook hele mooie wagen maar als ik crash wil ik het overleven. Dus toch maar duitse degelijk voor mijn deur.
Omhooggevallen toyota of een SLS AMG? Wat is dat nu voor een keuze?
SLS natuurlijk…
Wat een compleet achterlijke reacties over de Lexus.
Geen prestige, omhooggevallen Toyota, zielloos, saai, etc..
Dit is geen Prius. Ook totaal niet vergelijkbaar met welke andere auto van Toyota/Lexus dan ook. De connectie met die auto’s gaat niet veel verder dan het merkje.
De LFA is juist bijzonder vanwege zijn afkomst. Daar heb ik wel respect voor.
Ik zie de LFA als een grotere prestatie dan de SLS. Juist vanwege het onwaarschijnlijke.
Een Toyota Landcruiser is trouwens ook een icoon. Daar waar auto’s het het zwaarst te verduren hebben en waar storingen ernstige consequenties hebben, zie je dat men vaak voor een Landcruiser kiest. Hoe zou dat toch komen…
Ze doen in NIPPON toch iets goed…
LFA easy
De SLS AMG
Zonder 1 sec twijfel ook
Looks, geluid, badge, alles is vetter aan de Benz imho
De LFA, is en blijft een euh, Toyota
SLS…
sacha over 10 jaar in een SLS?? dan moet ie alsnog veel geld hebben
@Stopwearingpants:
Sacha heeft het al niet slecht. Grote kans dat hij het over 10 jaar nog veel beter heeft. ;)
@ lambo4all
“ik heb geen zin om elke keer aan mij vrienden uit te leggen dat dit géén saaie Lexus is”
Dus eigenlijk rijd jij ’n auto waar je geen kritiek van je vrienden op krijgt ipv ’n eigen mening te hebben…sorry hoor maar hoe desperate kun je zijn.
LFA natuurlijk geluid uitstaling en japans ik zou nooi in mn leven duits gaan rijden !!!