• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kijk hoe een Nissan 240SX ontploft op de dragstrip

Auteur: sir_smokalot, gepost 22 april 2014 om 14:02 – 14 Reacties

Nissan 240 SX


Van 0 tot plof in ca. 6 seconden.

Soms zit het mee, en soms..gaat de onderkant van je opgevoerde Nissan in een sierlijke vuurbal naar de haaien. Het laatste overkwam de 240SX tijdens een dragrace die het bij voorbaat al verloren had.

We sluiten niet uit dat de plof, veroorzaakt door een defecte zuigerpen, puur was om de race nog een beetje flair te geven. VIDEO! (via)

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • Video: Nissan GT-R sleept Volvo vrachtwagen door de sneeuw
  • Video: zo maak je zelf een Nissan GT-R van Lego
    Video: zo maak je zelf een Nissan GT-R van Lego

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

dragrace, Nissan, schade, Video, vuur

Vorig bericht: « McLaren gaat géén SUV bouwen
Volgend bericht: HEET: Porsches eerste viercilinder productiemodel is hier »

Lees Interacties

Reacties

  1. rb26dett zegt

    22 april 2014 om 14:34

    Ongelofelijk zonde! Het is toch wel heel knap om dat bij een 240SX voor elkaar te krijgen. De CA18DET is bijna onverwoestbaar! Hopelijk is bestuurder ongedeerd!

    Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      22 april 2014 om 14:52

      @rb26dett: knap om voor elkaar te krijgen?? je ziet toch zo dat er weinig meer origineel is aan die motor. Kwestie van net even wat te arm afgestelde AMS gedurende anderhalve tel en hij ploft. Kan het nog een det18CLKJHKEDHG of een SR20johjgshledt zijn dat ding maakt een vuurbal!

      Login om te reageren
      • rb26dett zegt

        22 april 2014 om 16:47

        @dutchneon: Deze blokken worden ook gebruikt voor driftauto’s, 400 pk kan zo’n blok gewoon aan, tenzij je hem natuurlijk verkeerd afsteld, wat hier dus gebeurt is, heeft niks met het blok zelf te maken, alleen met de Tuner.

        Login om te reageren
        • puhpuh zegt

          22 april 2014 om 17:50

          @rb26dett: uitleg via de link:

          “It just got back from spanking some tail at Texas Invitational, TX2k and a wrist pin failed after about 2.5 years of nothing but abuse, driving on the street and kicking out 1500rwhp lol”

          1500 pk op de achterwielen … iets zegt me dat dit niet het originele blok is …

          Login om te reageren
    • Osca zegt

      22 april 2014 om 15:11

      @rb26dett: onverwoestbaar?.. was dat maar zo. Als een beunhaas dat ding gaat reviseren is alles kapot te krijgen… -spreekt uit ervaring-

      Login om te reageren
      • rb26dett zegt

        22 april 2014 om 16:58

        @Osca: Ik zei bijna onverwoestbaar, maar je moet bij het modificeren natuurlijk wel weten wat je doet.

        Login om te reageren
    • almera-ga16det zegt

      22 april 2014 om 22:34

      @rb26dett: enne waar denk je dat de 240 in 240sx voor staat dan? De CA18DET ligt niet in de 240 maar in de 200sx

      Login om te reageren
  2. rb26dett zegt

    22 april 2014 om 14:42

    Kan trouwens ook een SR20 geweest zijn, Ook haast onverwoestbaar.

    Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      22 april 2014 om 14:54

      @rb26dett: Ja of een HEMI ook geniaal, of BMW uit de 7serie en een pioneer met het frontje er nog op….. super degelijk :O

      Login om te reageren
  3. rob5nismo zegt

    22 april 2014 om 15:05

    Altijd zonde

    Login om te reageren
  4. Texhnolith zegt

    22 april 2014 om 15:24

    Gezien het een amerikaan is (240sx) is deze nog altijd geleverd met een KA20DE (non turbo).
    Maar deze heeft duidelijk wel een turbo gezien de screamerpipe in de motorkap.

    Al zie ik dat deze zich aan de rechterkant van de auto bevind (bijrijders kant) ga ik er vanuit dat er sowieso geen Nissan blok in ligt want deze hebben de uitlaatkant aan de bestuurders (US/EU) kant zitten bij S-chassis.

    Login om te reageren
    • rb26dett zegt

      22 april 2014 om 16:55

      @Texhnolith: Je kon de 240SX ook met de SR20 krijgen, alleen werd deze niet gezien als officieel model, Je hebt trouwens gelijk over dat standaard blok, maar die noemde ik niet vanwege dat ik al hoorde dat het een geblazen blok was, het meest voor de hand liggend is dan de CA18DETT of de SR20DETT voor een 240SX.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        22 april 2014 om 20:55

        @rb26dett: ik denk niet dat dit een Nissan blok was. Alle bekende Nissan blokken (KA18, SR20, RB25, RB26, RB30) hebben de uitlaat aan de linkerkant (bestuurderszijde voor ons). Aan het geluid te horen durf ik in te schatten op een 6-cilinder, maar ik vind ’t wel lastig te horen. Ik zou eigenlijk in willen zetten op een 2JZ, maar daar strookt het geluid niet mee en ook het uit elkaar knallen bij 1500 pk is iets wat ik me niet kan voorstellen bij een (gemodificeerde) 2JZ. Al kan het natuurlijk wel, maar tot iemand het zeker weet blijft het gissen natuurlijk.

        Login om te reageren
      • Texhnolith zegt

        23 april 2014 om 07:22

        @rb26dett: Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat ze een twinturbo setup op een CA18 of SR20 gaan zetten. Het kan wel maar die blokken zijn er te klein voor om er hoge vermogens mee te maken want je hebt dan maar 2 kleine turbos. Een single turbo is een veel betere optie voor drag strip use.

        En de SR20 is nooit een optie geweest in de USA. ;) alleen als je er zelf 1 koopt en inlegt (zoals ik zelf mijn SR20DE verkocht heb en een RB25DET in mijn Silvia gelegd heb).

        De meest geziene keuze voor een ander blok van een ander merk is wat @ej20g zegt een 1JZ/2JZ. Maar daar vind ik het ook zeker niet naar klinken. Dus blijft giswerk wat er in ligt ;)

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North