• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kijk mam, met vleugels

Auteur: rotorhead, gepost 13 september 2007 om 21:18 – 47 Reacties

" title=


Ferrari. Door dit gezegd te hebben zijn hoogstwaarschijnlijk de harten van onze lezers sneller gaan kloppen. Bij mijzelf is dat toch anders, de modellen die het merk de afgelopen jaren op de markt heeft gezet, ik kan er niet warm voor lopen.

Ook zijn er mensen die zonder blikken of blozen 400.000 dollar investeren in een 360 Modena F1. Dat moet dan wel een beest van een auto geworden zijn, niet dan? Nou, niet bepaald. Het is wel ’s werelds eerste Ferrari-limo, dat dan weer wel. De eigenaar, die wel enige ervaring op dit gebied heeft, vertelt er wel eerlijk bij dat het idee ontstond onder het genot van een pintje of wat. Onder het motto: het was toch al niets, het kan alleen maar meer worden. Méér is het in dit geval zeker geworden. Grofweg 3 meter, om ongeveer te zijn. In plaats van twee, is er nu voorzien in 8 zitplaatsen. En in plaats van twee, zijn er nu vier deuren. Passagiers kunnen naar binnen via enorme gullwing-deuren en zich vervolgens nestelen in een sportzetels, met bijbehorende gordels. Weer eens wat anders dan een loungebank met bar en televisies. Wat minder is geworden is de snelheid; 0-96 in grofweg 6 seconden en een top van ‘slechts’ 273 km/u. Of dit met of zonder passagiers is, ben ik niet te weten gekomen.

Helemaal onbekend is deze auto overigens niet, er was eerst sprake van deelname aan de Gumball.




En een toegift:

Ook interessant!

  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd
  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Vleugeldeuren

Vorig bericht: « McLaren verliest alle constructeurspunten voor 2007
Volgend bericht: Donderdagavond caption contest: speed matters »

Lees Interacties

Reacties

  1. Appieflappie zegt

    13 september 2007 om 21:20

    Ophangen aan zijn ballen die man :O:O

    Login om te reageren
  2. jamesBrown zegt

    13 september 2007 om 21:22

    ’s Werelds eerste Ferrari-limo?

    Ik ben niet zeker, maar ik denk toch dat ik er al eerder een heb gezien…

    Login om te reageren
  3. Citrofiel zegt

    13 september 2007 om 21:26

    “de modellen die het merk de afgelopen jaren op de markt heeft gezet, ik kan er niet warm voor lopen.”

    Zelfs niet voor de 599 GTB?! :o

    Login om te reageren
  4. rotorhead zegt

    13 september 2007 om 21:28

    Zelfs niet voor de 599, inderdaad ;) Doe mij maar een mooie 412, bijvoorbeeld. ;)

    Login om te reageren
  5. nigel zegt

    13 september 2007 om 21:28

    @Appieflappie
    hahaha
    mee eens XD

    en hoe bedoel je het was al niks? elke ferrari heeft een waarde.
    de naam ferrari zegt al klasse.(teminste als die standaard is..)

    Login om te reageren
  6. tdj zegt

    13 september 2007 om 21:29

    Nou… doe mij maar gewoon een F430.. Ik vind hem erg mooi! En die V8…. wat een geweldig geluid!

    Login om te reageren
  7. Mr zegt

    13 september 2007 om 21:30

    hijs ook nog mooi ook(schaam schaam)

    Login om te reageren
  8. Job zegt

    13 september 2007 om 21:33

    ik heb togh egt een x een Foto van een Testerossa Limo gezien

    Login om te reageren
  9. RubenBaeten zegt

    13 september 2007 om 21:34

    Ze hebben de voordeuren standaard gelaten, dat hadden ze niet moeten doen want nu zit er zo’n rare knik middenin de auto. Verder best een leuk idee, wel een beetje langzaam nu.

    Login om te reageren
  10. Tenck zegt

    13 september 2007 om 21:37

    Die knik ziet er idd wat raar uit

    Login om te reageren
  11. &zo zegt

    13 september 2007 om 21:38

    Dit is natuurlijk een complete ramp…

    Maar Rotorhead, hoe kun je nou ‘niet warmlopen voor de Ferrari’s van de afgelopen jaren’???!? Omdat er soms geen wankel-motor in zit??

    Ik reed van de week nog een rode 360 Modena voorbij die net de snelweg op kwam. Dan weet ik al genoeg: rustig de rechterbaan opzoeken, raampje open en genieten maar… WAT EEN GELUID!!!! Ongelofelijk gewoon… Om dan nog maar over te zwijgen over het uiterlijk, want de 360 is simpelweg een van de mooiste Ferrari’s aller tijden.

    Als je daar niet warm voor loopt, dan weet ik het ook niet meer… Blijf jij dan maar lekker bij je 1.3 liter wankel-motortjes…

    Login om te reageren
  12. Esprit_de_Flandre zegt

    13 september 2007 om 21:38

    Ja lelijke knik achter de voordeuren, maar ja het moest ‘een goedkoopje’ worden :D . Nee serieus, naar ik gehoord heb zijn autodeuren het duurste onderdeel om te ontwikkelen, dus begrijpelijk dat een kleine knutselaar wijzigingen daaraan tracht te vermijden.

    Login om te reageren
  13. rotorhead zegt

    13 september 2007 om 21:47

    &zo: Het geluid van zo’n Italiaan is magnifiek inderdaad :) Maar ik blijf liever bij de Ferrari’s van vóór 1995. Het liefst auto’s uit de periode ’70 ’80. Meer stijlvol, mijns inziens.
    En met een Wankel kan je zo’n 360 inderdaad het snot voor de ogen rijden, je hebt helemaal gelijk ;)

    Login om te reageren
  14. MarcO zegt

    13 september 2007 om 21:52

    Ja, idd erg lelijk, met die knik enzo, maar denk ook eens aan alle vluchtheuvels en rotondes in nederland (vooral ook in en rond de grote steden)… Kortom niet mee te rijden. Dus voortaan: afblijven!

    Login om te reageren
  15. Citrofiel zegt

    13 september 2007 om 21:53

    @ rotorhead; Een 412?! U must B kiddin’ me….

    Vind je dát nou mooi?!

    Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    13 september 2007 om 21:56

    Eigenlijk zegt die ;) bij jouw reactie al genoeg…. En hoe langer ik naar de 412 kijk, hoe mooier hij wordt! Dus ik neem mijn vorige reactie (om verscheidene redenen) terug.

    Login om te reageren
  17. NLX zegt

    13 september 2007 om 21:56

    haha das nou humor, schijt aan alle zekiende, lichtgeraakte puristen he…:P Als ik het geld had, zou ik het puur om die reden al doen.

    Login om te reageren
  18. James Bond zegt

    13 september 2007 om 21:57

    Dit is idd niet de eerste Ferrari limo

    Login om te reageren
  19. rotorhead zegt

    13 september 2007 om 21:57

    Citrofiel: Als je praat over een GT van Ferrari: ja :)

    Edit: Citrofiel, precies! net als kunst, je moet het leren waarderen :)

    Login om te reageren
  20. Rvh zegt

    13 september 2007 om 22:05

    http://www.topgear.com/content/timetoburn/sections/carbage/pages/0067/main.jpg

    Login om te reageren
  21. rotorhead zegt

    13 september 2007 om 22:06

    Rvh: Maar begon die F40 Limo zijn leven ook als een échte Ferrari? ;)

    Login om te reageren
  22. Rick dos zegt

    13 september 2007 om 22:24

    Het is wel origineel…….in het feit dat er eindelijk niet eens een Fiero als donorauto is gebruikt…….

    Login om te reageren
  23. Jeffrey zegt

    13 september 2007 om 22:31

    Heb al hem al vaker gezien op foto’s.

    Tis een leuke ferrari limo, maar helaas past hij hier bij mij niet op de oprit.

    Login om te reageren
  24. Jonas zegt

    13 september 2007 om 22:33

    Ik kan geen ferrari meer zien, de profiteurs!!
    Ontopic, nutteloze wagen en lelijk erbij :)

    Login om te reageren
  25. Klassiekerrally zegt

    13 september 2007 om 22:44

    Ik ‘heb’ ook meer met klassieke Ferrari’s. Met name de V12’s uiteraard…
    En ook ik vind de 412 een bijzonder fraaie auto.

    Login om te reageren
  26. Marcello zegt

    13 september 2007 om 22:50

    Mooie ferrari’s?
    GTO, testarossa, F40, 456, 355..

    Login om te reageren
  27. Sysopje zegt

    13 september 2007 om 23:44

    Goh, ik wil dat ding wel eens zien driften :).

    Login om te reageren
  28. demoder zegt

    14 september 2007 om 07:39

    porsche

    Login om te reageren
  29. smokin zegt

    14 september 2007 om 08:59

    Ik zeg 100 miljoen boete en al zijn punten kwijt.

    Login om te reageren
  30. Jan Groothuijse zegt

    14 september 2007 om 09:14

    1. Limosine met middenmotor is niet handig, alleen je passagiers horen dat je te laat schakeld en je ‘heel and toe’ niet goed gaat.

    2. 8 stoelen, is geen auto, is een bus, bestuurders hiervan moeten in bezit van een bus rijbewijs zijn.

    3. Ferrari’s ronde vormen verlangen met rechte stukken staal, not so good….

    4. Waarom??? Waarom toch??

    Login om te reageren
  31. carsofcoolhaven.nl zegt

    14 september 2007 om 09:31

    Haha ik vind het er wel koddig uitzien. En moet je nou toch voorstellen, dat je een zwarte Ferrari in je spiegel ziet, je schuift een baantje op en je wordt met 200 km/h door een limo met bruidspaar ingehaald. Als je je auto dan al niet van schrik in de vangrail zet, zit je toch minstens in de middenberm van het lachen :)

    Login om te reageren
  32. Casper zegt

    14 september 2007 om 09:32

    Dit is NIET de eerste ferrari limo, kijk eens op google: http://images.google.com/images?q=ferrari+limo&rls=com.microsoft:*&ie=UTF-8&oe=UTF-8&startIndex=&startPage=1&um=1&sa=N&tab=wi

    Login om te reageren
  33. desmo zegt

    14 september 2007 om 11:51

    aan de schandpaal!!!

    Login om te reageren
  34. Racer X zegt

    14 september 2007 om 11:56

    Hahaha, heftig. En nu driften met die hap!

    Login om te reageren
  35. d'n Herry zegt

    14 september 2007 om 13:16

    Schitterend gedaan, moet meer gebeuren, dolle pret gewoon. Moet gelijk denken aan de espace cabrio vo TG.

    Ik vervoeg mij ook bij Rotorhead, ben zo van het idee dat Ferrarikes speelgoed is voor de net uit de puberteid gestapte kinderen van de nouveau rich die overigens fataal zijn voor mijn rug.

    Login om te reageren
  36. pluizige dobbelsteentjes zegt

    14 september 2007 om 13:41

    Wat is de rondetijd op de Nordschleife van dit apparaat?

    Login om te reageren
  37. Dink zegt

    14 september 2007 om 14:48

    De 412 kan prima. De jaren ’90 Rari’s doen mij niet zoveel. Als is de 550 / 575 lekker. 360 kan ook best.

    Met de Dino, 308, 328 zette Ferrari de icoon van de middenmotor sportauto neer. Dat verdient respect.

    Daytona, 365GTC en 308GT4 voor mij . . .

    Die vleugeldeurauto is een vies geintje . . . heeft wat mij betreft ook helemaal niets met Ferrari te maken.

    Login om te reageren
  38. NLX zegt

    14 september 2007 om 14:53

    Heb ik trouwens iets gemist in me jeugd? Normaal is het van: kijk mama, zonder zijwieltjes… maar rotorhead heeft blijkbaar eerst leren vliegen:p heel flauw… WEEKEND

    Login om te reageren
  39. LionSpeed zegt

    14 september 2007 om 17:50

    @Rotorhead, Je loopt zelfs niet warm voor de Ferrari 250 GTO??? :O

    Login om te reageren
  40. Damoklets zegt

    14 september 2007 om 18:51

    Ik denk dat rotorhead bedoeld dat Ferrari zichzelf enigszins verloochend, aangezien ze met hun vormgeving te veel uit het zelfde vaatje tappen.
    Als je het hebt over daadwerkelijk in bezit komen van zo’n bolide zou ieder van ons met een klimmende tentstok de oprit oplopen.

    Als je het dus in het perspectief zet van ‘het speculeren/fantaseren over auto’s’ kan ik op vormgevingsgebied Rotorhead absoluut geen ongelijk geven. Italianen zijn niet meer ‘heilig’ in design, en zeker Ferarri is niet bepaald creatief of innovatief op dat gebied (althans,…niet meer!).

    Maarja, ik zou het beestje toch van mn leven niet van de oprit afschoppen!

    Salutem!

    Login om te reageren
  41. Swinkels zegt

    14 september 2007 om 19:03

    @Damoklets
    Wat een onzin je kan moeilijk zeggen dat een 612, F430, 599 op elkaar lijken en saai zijn? Aston martins lijken op elkaar (de één iets groter dan de ander) lamborghini redelijk en porsche is helemaal al hetzelfde, maar Ferrari? Ze hebben alledrie een totaal ander front, dus niet echt een familie gezicht. en voor de rest hebben ze een totaal eigen design. En niet creatief? Bijvoorbeeld: de C-stijl van de 599, zeg maar waar je dat nog meer tegen bent gekomen. Ik geef toe dat ik de F355 ook mooier vind dan een 360 of F430 maar dat wil niet zeggen dat Ferrari niet meer creatief is innovatief. Mooi of lelijk is iets heel anders.

    Login om te reageren
  42. F40 zegt

    14 september 2007 om 19:46

    Bijna alle Ferrari’s zijn schitterend, maar NIET de F355. De 21ste eeuwse modellen zijn behoorlijk wennen, maar worden mooier naarmate je er vaker naar kijkt.

    Login om te reageren
  43. Swinkels zegt

    14 september 2007 om 21:10

    @F40
    Dat blijft dus persoonlijke smaak, maar het ging er bij mij juist over dat saai iets heel anders is, en dat de huidige Ferrari echt geen slap aftreksel van elkaar zijn zoals bij aston martin en porsche wel het geval is.

    Login om te reageren
  44. dries zegt

    14 september 2007 om 23:06

    Als ik dat ding zie staan spuw ik er gewoon op, ik haat het als ze sportauto’s zo verkrachten =S

    Login om te reageren
  45. Mr X zegt

    15 september 2007 om 09:39

    Aaah…de hummer limo is nog mooi maar dit is echt gewoon….

    Login om te reageren
  46. Wally zegt

    15 september 2007 om 23:27

    Die spoiler zal wel een hoop effect hebben, maar maakt ‘m helemaal af …

    Login om te reageren
  47. Jareth zegt

    29 januari 2008 om 09:47

    ik vond de ferarri’s van vroeger prachtig, maar tegenwoordig is alles anders. Ik ben vanaf jongs af aan een fan van lamborghini maar ik vindt naar mijn mening de ferarri een beetje eentonig worden, vroeger waren ze heel verschillend van elkaar qua carrosorie. dat is nu niet meer zo, ze lijken allemaal op elkaar. en dat is jammer, ook het motergeluid is niet meer wat het geweest is. Vroeger hoorde je verschil in de moteren. Nu niet meer, en dat is bijzonder jammer…………..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North