• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Klassieker: Jaguar XJ-S

Auteur: chefke, gepost 23 maart 2008 om 18:00 – 58 Reacties

Jaguar XJS - Foto © Jim Appelmelk


De XJ-S is de opvolger van de legendarische Jaguar E-type en de voorganger van de XK8 dus het moet wel een auto met historie zijn. Gelukkig is het dat ook.

De XJ-S is behoorlijk lang in productie geweest maar het eerste type zag het levenslicht in 1975. Ondanks dat hij de sportieve E-type opvolgde, was de XJ-S meer een comfortabele cruiser. Waar de E-type pas laat in zijn leven de beschikking kreeg over een V12, had de XJ-S de 5.3-liter grote motor direct vanaf het begin onder de motorkap. In eerste instantie kon de koper kiezen uit een automaat en een handbak maar aangezien de XJ-S vooral op luxe was gericht, verdween de handbak al snel.

De XJ-S is behoorlijk laag en breed. Dat zag er niet alleen geweldig uit maar was ook goed voor de aerodynamica. De Jaguar had de styling van een coupé maar beschikte wel over een achterbank al was de ruimte daar niet groot. In eerste instantie was het overigens de bedoeling dat de XJ-S een middenmotor kreeg. Later is dat geschrapt maar je kan het nog wel zien aan de styling van het achterraam en de rechtopstaande panelen, de “flying butresses”.

Jaguar XJS - Foto © Jim Appelmelk

De V12 zorgde met 285 pk voor behoorlijk goede specificaties. De Jag reed in 6,5 seconden naar de 100 en had een topsnelheid van 253 km/u. Toch was de auto geen enorm succes toen hij uitkwam want de oliecrisis was in volle gang en dus was er weinig vraag naar auto’s met grote motoren. Ook was er veel kritiek op de styling en men vond dat de XJ-S geen waardige opvolger was van de E-type. Dat laatste was natuurlijk ook vrij lastig te bereiken. Als klap op de vuurpijl was de auto zo ontzettend onbetrouwbaar en slecht in elkaar gezet dat je vaker langs de kant stond dan dat je er daadwerkelijk mee reed. Tegenwoordig noemen we dat natuurlijk de emotie van een klassieker.

In 1981 kwam Jaguar de Mark II met een nieuwe motor die 296 pk leverde en een stuk zuiniger was. Ook werd het design opgefrist met chroom op de bumpers, nieuwe velgen en houtinleg voor het interieur. Twee jaar later werd er ook een targamodel aan de line-up toegevoegd die de naam XJ-SC kreeg. Het middelste gedeelte van het dak kon je naar achter laten zakken waardoor je extra frisse lucht kreeg. In ruil hiervoor moest je wel de achterbank inleveren. Wel bouwde de Amerikaanse firma Hess & Eisenhardt in opdracht van Jaguar 2100 echte cabrio’s tussen 1986 en 1988. Vreemd genoeg kwam deze targa niet met een twaalf maar met een 3,6-liter 6-cilinder op de markt. Weer twee jaar later, in 1985, kon je echter ook kiezen voor de V12 in de XJ-SC. In 1988 werd de targa opgevolgd door een echte cabrio die door Jaguar zelf gebouwd werd.

Jaguar XJS - Foto © Jim Appelmelk

In dat zelfde jaar kwam Jaguar met een spectaculaire versie van de normale XJ-S. Tom Walkinshaw Racing ontwikkelde een bodykit met een opvallende achterspoiler, nieuwe velgen en een verbeterd onderstel om de overwinning van Jaguar op Le Mans te vieren. Deze XJR-S werd in een gelimiteerde oplage gebouwd in 1988 en 1989. In 1989 werd het 5.3-liter blok vervangen door een 6-liter exemplaar dat 300-333 pk leverde. Uiteindelijk bleef de XJR-S tot 1993 in productie.

Jaguar XJS Le Mans V12 - Foto Jim Appelmelk

In 1991 werd de XJ-S met de komst van de Mark III behoorlijk vernieuwd. De auto was toen al 16 jaar op de markt en begon behoorlijk oud te worden. Beide motoren werden vergroot. De V12 werd opgeboord tot 6 liter en de zescilinder kreeg een inhoud van 4 liter. Ook werd het design aangepast en kreeg de auto nieuwe remmen en een andere versnellingsbak. Uiteindelijk werd de XJS na in 1996 na 21 (!) jaar uit productie gehaald toen de XK8 ten tonele verscheen.

Het Britse bedrijf Lynx heeft op basis van de XJ-S nog 67 stations gebouwd. Deze meeste van deze “Lynx Eventers” rijden nog steeds rond ondanks de twijfelachtige bouwkwaliteit. Ze zijn dus behoorlijk zeldzaam maar toch rijden er minimaal twee in Nederland rond.

Lynx Eventer

Ook interessant!

  • Een Jaguar XJ restomod: maken of kraken?
  • Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
    Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
  • Jaguar viert feest met 2 halen 2 betalen actie
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Jaguar, Klassiekers, xjs

Vorig bericht: « Video bonanza: Neerlandsch trots, Spyker (part 2)
Volgend bericht: Mee-geasfalteerde spullen op de foto »

Lees Interacties

Reacties

  1. FiXeR zegt

    23 maart 2008 om 18:02

    Heten die stations geen “ShootingBreaks”?

    Login om te reageren
  2. Auke zegt

    23 maart 2008 om 18:13

    voortreffelijke wagen !

    Login om te reageren
  3. RenesisHP zegt

    23 maart 2008 om 18:22

    Het heeft z’n charme, dat is alle problematiek omtrent het bezit van zo’n auto wel waard.

    Login om te reageren
  4. VonStroke zegt

    23 maart 2008 om 18:25

    Altijd al een vreselijk lelijk (on)ding gevonden. Jaguar onwaardig.

    Login om te reageren
  5. K-Kalkan zegt

    23 maart 2008 om 18:33

    Lijkt me een leuke cruiser voor over de B-wegen door Frankrijk etc. :)

    Login om te reageren
  6. Joske zegt

    23 maart 2008 om 18:34

    Haha toevallig weer dit, ik wou chefke binnenkort wat foto’s sturen over deze auto.

    Login om te reageren
  7. Apache zegt

    23 maart 2008 om 18:36

    hmm iets moet misgelopen zijn…

    nogmaals:

    Zozo, opvolger van de E-type en voorganger van de XJ-S ? Hij lijkt mij meer een gewone luxe sedan coupé dan een opvolger van een totaal andere sportcoupé en totaal andere vierdeurs luxesedan.

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    23 maart 2008 om 18:38

    lijkt me een verschrikking om zo,n ding te bezitten .. vooral een V12 ..
    je kan echt nergens bij onder de motorkap en moet overal speciaal gereedschap voor hebben .. en altijd gezeik met de firewall-side cillinders die niet genoeg koeling krijgen ..
    groot/lomp/krakkemikkig spreekt mij opzich wel aan maar dit is geen fun meer ..

    en de styling vind ik eerlijk gezegd ook maar vleesch noch visch .. geen natte dromen auto voor mij geweest ..

    Login om te reageren
  9. Apache zegt

    23 maart 2008 om 18:39

    woops, hij is zelf de XJ-S was voorganger van de XK8…

    Meer nog steeds is hij een sedan coupé eerder dan een voorganger en opvolger van pure sportcoupés.

    Login om te reageren
  10. chefke zegt

    23 maart 2008 om 18:44

    @ Joske

    Dat is idd toevallig. Misschien kan je alvast een voorspelling doen voor volgende week. ;) Die foto’s kan je natuurlijk altijd kwijt op Autojunk.nl

    Login om te reageren
  11. DAT zegt

    23 maart 2008 om 18:46

    De XJS bij Top Gear: http://www.youtube.com/watch?v=1WyZW6yGN-c

    ‘They had a great recipe for Shepard’s Pie but they made it with dog meat.’

    Login om te reageren
  12. chefke zegt

    23 maart 2008 om 18:48

    @ DAT

    Kijk eens onderaan het artikel ;)

    Login om te reageren
  13. Turbo zegt

    23 maart 2008 om 19:44

    Ik heb de eer gehad een uurtje met een laatste model 4 liter V6 te mogen rijden. Van binnen zit je echt superlaag en helemaal pimpy (wit leder). De knopjes, daar moet je het niet van hebben (zelfs de jaren ’80 waren sjieker in een Golf II) maar de hele ambiance is top: je zit in iets speciaals.

    Op papier niet de supersnelste (8,5 s 0-100) maar de machine schiet onder je kont vandaan bij het eerste beetje gas. Heel veel koppel onderin waardoor het heel makkelijk is relaxed te cruisen. Stuurt goed, remt voldoende. De automaat loopt prima mee, een heerlijke cruisert.

    Als je geen kinderen hebt en je portemonnee het kan leiden, zeker niet overslaan als dit model je bekoort.

    Login om te reageren
    • Roy Swelsen zegt

      27 september 2010 om 20:57

      @Turbo: Een uurtje gereden in een V6??? XJS…. hmm laatste keer dat ik die motoren van die wagen gezien heb was een V motor allen leverbaar met 12 cilinders.. en niet met een V6.. De 4.0 was toch echt een 6 in lijn motor…

      Login om te reageren
  14. Silverarrow zegt

    23 maart 2008 om 19:54

    Deze auto zat gister ook in Chopshop op Discovery, toeval of niet? :)

    Heb er aan gedacht om een auto als deze aan te schaffen en proberen in goede staat te krijgen, maar dat idee ging snel in de prullenbak. Prijzen van de auto zijn te hoog, slurpt te veel, onderdelen te duur, etc. Voor een arme student als ik onbetaalbaar…

    Login om te reageren
  15. carsofcoolhaven.nl zegt

    23 maart 2008 om 20:08

    Hee wat grappig, daar zet ik er net vandaag ook eentje van online! Blijven wel charmante lijnen hebben, deze bakken, al zou ik er nooit zelf een willen hebben…

    Login om te reageren
  16. Peskel zegt

    23 maart 2008 om 20:36

    Mijn oom heeft deze wagen, stond vandaag weer met een lege accu :P

    Login om te reageren
  17. StormRAM zegt

    23 maart 2008 om 21:02

    Zat vanmiddag te surfen op internet, naar oudere cabrio’s. (specifiek mogelijke trouwauto’s :P). Deze kwam ook langs! :D Echt een hele mooie auto.

    Ik kon alleen geen cabrio-plaatje vinden! Kan er een plaatje bij van een Jaguar XJS cabrio, please??

    Login om te reageren
  18. porscheowner zegt

    23 maart 2008 om 21:07

    gister afvond nog een xjs v12 zien staan naast een r8 in winterswijk

    Login om te reageren
  19. dekster zegt

    23 maart 2008 om 21:11

    Speciale auto, maar zoals bij alle jaguars van die tijd valt het interieur dik tegen.

    Login om te reageren
  20. Xemurai zegt

    23 maart 2008 om 22:26

    Hey deze auto was gister nog in Chop Shop te zien! :)

    Login om te reageren
  21. dekster zegt

    23 maart 2008 om 22:44

    Ja, zag het vanmiddag ook, was best een mooie creatie
    http://www.motorbase.com/pictures/auctionlots/1144078195/1142744953/tn_435.jpg

    Login om te reageren
  22. Frits zegt

    23 maart 2008 om 23:28

    Zo’n laat model cabrio is toch wel erg fraai, op die spoilert na…

    Login om te reageren
  23. Tombnolz zegt

    23 maart 2008 om 23:55

    Deze Jag heeft me altijd blij gemaakt. In tegenstelling tot velen (blijkbaar), vind ik het wel een echte en vooral mooie Jaguar. Komaan zeg, wat een uniek design! Zeker de recentste exemplaren. En hun interieur is zo zalig cosy.

    [img]http://www.autoweek.nl/images/480/a/fef20bbf84246296e9f0d1b1fc21301a.jpg[/img]

    Deze zal me nooit tegenvallen, al zal ik er nooit eentje kopen. Ik weet ook wel dat ze eigenlijk waardeloos zijn. Zo zo zo jammer.

    Login om te reageren
  24. mr.Abarth zegt

    24 maart 2008 om 01:04

    http://www.carmovies.net/gallery/albums/FOS01/Lister_Jaguar_XJS_700bhp.jpg

    De engelse firma Lister heeft in de jaren ´80 ook een XJS V12 onder handen genomen. Kan zo op internet er niets over vinden, behalve bovenstaande racer. Schijnt een Le Mans racer te zijn, maar deze is iig wat bruter dan de ´normale´ Lister XJS.
    Stond ooit reportage in Autovisie. Alles was aangepast en op de foto stond een zilverkleurige Jaguar en blooooeeeeedjemooi! :)

    Lister is trouwens een bekende tuner van Jaguar. Even hun site opgezocht.
    Leuk lijstje: http://www.listercars.co.uk/heritage/conversions.htm

    Login om te reageren
  25. roberto zegt

    24 maart 2008 om 02:18

    2 kennissen van mij hebben zo 1.. 1tje in het groen, die staat in zijn museum.. de andere is een zilver grijze, een speciale ‘TWR’ editie.. heb weleens in de auto gereden, en het is moeders mooiste niet maar zeker wel gaaf om een keer te rijden!

    Login om te reageren
  26. IlCuoreSportivo zegt

    24 maart 2008 om 09:57

    Ik heb die auto altijd zo lelijk gevonden,
    das toch helemaal net te vergelijken met de pracht en praal van de vroegere jaguars, vooral de E type.
    En dan nog onbetrouwbaar ook… bah

    Login om te reageren
  27. IlCuoreSportivo zegt

    24 maart 2008 om 09:58

    Die cabrio’s staan me wel meer aan, maar nog nooit op de baan gezien.

    Login om te reageren
  28. slk zegt

    24 maart 2008 om 10:21

    Mooi model net als de e type.Alleen jammer dat die motoren gewoon bagger waren.OLie zuipers.

    Login om te reageren
  29. carsofcoolhaven.nl zegt

    24 maart 2008 om 12:32

    @ StormRam: ik heb ook een cabrio online staan, meerdere foto’s. enjoy

    Login om te reageren
  30. bruistablet zegt

    24 maart 2008 om 12:42

    mooi model,beetje jammer dat ze allemaal op een maandagochtend inmekaar gezet zijn.

    Login om te reageren
  31. StormRAM zegt

    24 maart 2008 om 13:24

    @ Dekster, Frits, mr. Abarth, carsofkoolhaven.nl : Thnx voor de plaatjes! Supermooie wagen!

    @ Frits: Je zegt laat model bij jouw afbeelding uit welk jaar is deze cabrio?

    Login om te reageren
  32. bp zegt

    24 maart 2008 om 16:46

    echt een lekere wagen hoor ;)

    Login om te reageren
  33. Dink zegt

    24 maart 2008 om 19:40

    “Listen to that V12, that’s so pukka.”

    En deze TWR op Bathurst moet je gezien hebben:
    http://nl.youtube.com/watch?v=if2j6yqZg0Q
    TW in the office, nothing like it.


    Een lekker vol bochtje Brits: S1 Etype, Mog en XJS.


    Ze zoeven voorbij, waar Etypes rauw langsrazen lijken deze dikke 12-cilinders alleen maar lucht te verplaatsen.


    Oops, foute kleur.

    Login om te reageren
  34. Ronald zegt

    24 maart 2008 om 21:08

    Dat was toch die Jag die bij Flodder het zwembad in ging ( In cabrio uitvoering dan)

    Login om te reageren
  35. Tombnolz zegt

    25 maart 2008 om 03:12

    @ Dink: mooie foto’s met mooie auto’s erop!

    Login om te reageren
  36. Vincent Vdm zegt

    25 maart 2008 om 07:59

    Heerlijke wagen deze, hier heeft mijn grootvader een vijftiental jaar geleden nog mee gereden. Als hij optrok altijd een feest, zeker nooit geen pk’s tekort, en dan ziet hij er nog eens mooi uit ook, althans, voor zijn tijd. Het enige nadeel: een ritje zuidfrankrijk zorgde altijd voor een gigantisch stijf en opgezwollen linkerbeen, want het ding had een moordend zware koppeling.

    Login om te reageren
  37. Dink zegt

    25 maart 2008 om 09:06

    @Vincent Vdm: geen automaat?

    Login om te reageren
  38. JJ van den Tol zegt

    25 maart 2008 om 22:17

    Ik bezit zelf een 89 convertible uit Zwitserland met een V12 automaat,
    supergaaf, rij alleen met mooi weer.
    Zou graag ervaringen uitwisselen met eigenaars van deze auto.

    Login om te reageren
    • Roy Swelsen zegt

      27 september 2010 om 21:18

      @JJ van den Tol:

      mag een ’78 coupe ook als referentie meedoen??

      Login om te reageren
  39. Hilgert zegt

    31 maart 2008 om 13:53

    Heb ooit met een TWR uitvoering gereden…zeker geen langzaam hok en wilde best de bocht om. Design is goed, interieur is onder de maat naar mijn mening.

    Login om te reageren
  40. JJ van den Tol zegt

    31 maart 2008 om 22:10

    Aan Hilgert,

    Hoeveel vermogen zou zo’n TWR uitvoering nou hebben en wat is zijn
    topsnelheid?

    Groetjes, JJ van den Tol

    Login om te reageren
    • jermenyclarkson zegt

      28 december 2009 om 18:39

      @JJ van den Tol: een jaguar xjrs heeft 318 pk 6.0V12 met 544 meter koppel en een top snelheid op de gps van 264 km/u er 248 stuks van gemaakt en 100 van de 248 zijn naar amerika gegaan en ze zijn zeer zeldzaam

      Login om te reageren
  41. eric zegt

    20 mei 2008 om 11:25

    hallo
    ik overweeg om een jaguar XJS targa te kopen.
    weet iemand hoeveel er van gemaakt zijn en in welke periode?
    zijn ze in zowel 6 als 12 cilinder?
    alle informatie is welkom
    alvast bedankt
    eric

    Login om te reageren
    • Roy Swelsen zegt

      27 september 2010 om 21:17

      @eric:

      hallo eric, targa.. volgens mij zijn die van 80 tot 85 of 86 gemaakt daarna zijn de full convertibles gekomen. Een tip.. ff doorsparen en een hele cabrio kopen.. Ik vind de targa niet zo geweldig.

      Login om te reageren
  42. ilia zegt

    7 juli 2009 om 22:45

    zelf heb ik 2 xj-s (kleintjes ) 6 cilinders in lijn 3600cc (samen 12 cilinders)
    en dit rijd(zweefd )over de weg, niet eht een sportwagen zoals mijn crossfire srt maar een luxe sportive wagen (ook wel eens oude “petenwagen” genoemd) zoals mijn senator maar toch ietsje meer klasse, over de tech. problemen hoeven we nu niet meer te spreken ,met de nodige modificaties is dit een goede ( met alles dat er nu nog rijd ZEER GOEDE WAGEN) enkel de elec. verbindingen vochtvrij houden om slechte contacten (SPANNINGS VALLEN ) te vermeiden en zeer goede MASSA maken met kopervet…

    Stevig zelfdragend koetswerk,zachte vering maar toch baanvast….( als ik even een AMERIKAAN bestuur ,is dat zweten….zulke onstabile vrakken tov de XJ -jags)gfoede remmen en on verslijtbare 6 cilinder…

    MIN=

    Achter remmen NIET aan de wielen… dat is een vervelende zaak om de handremblokjes te vervangen moet je de achter ophanging loshalen en laten zakken—verschillende types en modifikaties tov europeese—engelse–en amerikaanse modellen

    Ik vind het ’t beste paard in mijn stal

    Login om te reageren
    • Roy Swelsen zegt

      27 september 2010 om 21:15

      @ilia:

      Meer hoef ik niet aan jou verhaal toe te voegen..
      ik ben er helemaal mee eens! Ik zelf heb het genoegen om 2 v12’s te hebben maar als je er in het begin meteen goed mee omgaat en de nodige wijzigingen doorvoert krijg je zon wagen niet stuk!

      Maar dat geldt voor meer wagens goed onderhoudt en ze gaan langer mee dan de eigenaren.

      Login om te reageren
  43. jermenyclarkson zegt

    12 december 2009 om 07:08

    je voelt de snelheid sensatie goed het gaat als een raket

    Login om te reageren
  44. Karel zegt

    23 december 2009 om 22:04

    Ik heb vaak in een XJS-C gereden, 3.6 TWR 5 bak, ja een hele zware koppelng, maar een power..40 km tot 170 in de 3,
    Hij staat nog ergens in een schuur in Prov, Groningen.

    Login om te reageren
    • jermenyclarkson zegt

      30 juni 2010 om 15:21

      @Karel: is het bij hendrikus alkema jaguar dealer

      Login om te reageren
  45. jermenyclarkson zegt

    30 juni 2010 om 15:18

    nice

    Login om te reageren
  46. jermenyclarkson zegt

    30 juni 2010 om 15:20

    nog een echte auto zonder elcetronsiche shit

    Login om te reageren
  47. jermenyclarkson zegt

    30 juni 2010 om 15:24

    http://www.magnumtrading.co.uk/magnumtrading/images/gallery/cars/jaguar-xjrs-1990/5_w700.jpg

    Login om te reageren
  48. Roy Swelsen zegt

    3 augustus 2010 om 20:47

    Geachte Haters van de XJS…

    De auto is niet meer de nieuwste… toen hij dat wel was was hij meteen de snelste automaat ter wereld.. ferrari keek leidzaam toe.. net als de lambo en mercedes en BMW hoe deze coupe aan de horizon vertrok. En tegenwoordig kinderen blijven de auto nagapen, oudere mensen steken wel eens een duimpje op ondanks het poetsen blijf je vingervlekken houden op de ruiten ;) enne als mensen je vragen of er een 6cil in zit of een 8 cilinder dan komt het stille zwijgen als je verteld dat er een 5,3 liter grote V12 in ligt… Gewoon meesterlijk een top wagen die zijn plek in de engelse geschiedenis dik en dwars verdiend heeft!
    Ik heb er zelf twee beide 12cil. waarvan 1 een TWR uitvoering is ze rijden geweldig maar ik moet wel bekennen dat dat heel veel werk heeft gekost en dat dingen aan de auto zijn veranderd die Jaguar in de mid 80’s eigenlijk best goed had kunnen gebruiken maar die waren er simpel weg nog niet! Als je dat na een restauratie voorelkaar hebt dan heb je een klasieker die heel erg betrouwbaar is en zweeft dor het nederlandse heuvelland op snelheden die ook met nieuwe auto’s uitdagend genoemd kunnen worden.

    Login om te reageren
    • W. Andrea zegt

      29 augustus 2010 om 18:41

      @Roy Swelsen:
      Kun je wat meer vertellen over de modificaties? Ben nl zeer geinteresseerd in dit model. Dank!

      Login om te reageren
      • Roy Swelsen zegt

        27 september 2010 om 21:10

        @W. Andrea:

        Als eerste sorry voor mijn late reactie! maar uhm even de veranderingen tot nu toe.

        1: 1 brandstofdruk regelaar i.p.v de 2 die er op een
        standaard Pre HE V12 zitten.
        2: Nieuwe rubbers in de voor en achterwiel ophanging
        geplaatst (polyurethaan) dit is veel stabieler dan het
        fabrieks rubber van Jaguar.
        3: Sports pack (torsiestangen plus bevestigingen)
        stuggere schokdempers (Koni rood NIET GEEL)
        4: Thermostaten die eerder opengaan dan de originele van
        Jaguar 74 graden i.p.v 82
        5: Nieuwe kabelboom gemaakt en verplaatst van uit het
        midden van de V naar de brandstofrails.
        6: brandstofrail gewijzigd (eerst zelfbouw daana via Benen
        industries 2 laten maken.

        Na die punten aangepast te hebben is het voor mij alleen nog uitkijken naar een goede plaatwerker. want op de manier hoe ze in elkaar gezet zijn kunnen sommige mensen inderdaad in tranen uitbarsten. Maar een goeie lasser, plaatwerker, poedercoating bedrijf en iemand die veel verstand heeft van electronica en je gaat een heel eind komen.

        Het zijn geweldige autos maar ik moet toegeven als een V12 nukken heeft dan hou je maar vast.. prijzen zijn schrikbarend hoog maar toch is veel zelf te doen en onderdelen zijn genoeg voorhanden om nog jaren te kunnen toeren met zo’n beest. Maar je moeten inderdaad vor onderdelen shoppen. veel is via automateriaal zaken wel te krijgen via omnummering van jag onderdelen naar universeel. als je daar handing in bent dan scheelt dat meestal veel euries ;)

        groetjes

        Roy

        Login om te reageren
  49. ashtonboyd zegt

    1 februari 2011 om 19:39

    Hallo Roy,

    Ik ben sinds 2 maanden de trotse eigenaar van een XJR-S 6.0 12 cil. TWR-uitvoering Brooklands green bwjr. dec. 1992. Ik zou graag met jou van gedachten willen wisselen over de TWR. en ik wil graag mijn exemplaar in topconditie brengen. Graag reactie en bij voorbaat dank!

    m.v.g.

    Ashton.

    Login om te reageren
  50. ashtonboyd zegt

    1 mei 2011 om 22:33

    Hallo Roy,

    Ik vroeg mij af of je mijn verzoek hebt gelezen om contact met mij op te nemen. Ik hoop dat je dat alsnog gaat doen. Ik zou het erg fijn vinden als je dat doet! Alvast bedankt!

    Groeten,

    Ashton.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North