Kleuren op auto’s zijn belangrijk, behalve als je een Ford Mustang-koper bent.
Kleuren kiezen op een auto is een statement dat je maakt, maar tegelijkertijd moet je gewoon kiezen wat je mooi vindt. Helaas is de keuze voor een kleur niet altijd vrijwillig. Als een kleur te duur wordt, dan denk je vrij snel ‘nou laat maar’ of ‘doe dan maar een witte’. Fiat maakte daar al een vuist tegen door te zeggen dat ze grijstinten in de ban gaan doen en Opel dan wel Peugeot heeft de keuze gemaakt om de felle kleuren waarin hun modellen gepresenteerd worden de gratis keuze te maken.
Ford Mustang
Dat maakt de keuze die Ford heeft gemaakt voor de Mustang een beetje jammer. Bij uitstek is de Mustang een auto waarbij een kleurtje goed werkt, dat doet het al 60 jaar. Je hebt de Ford Mustang in vrijwel alle kleuren van het spectrum kunnen krijgen en voor de nieuwe 2023 Mustang is dat niet anders. Alleen het wordt niet makkelijker gemaakt.
Ford zet namelijk het mes in de standaardkleuren van de Mustang. Race Red en de vier blauwtinten Atlas Blue, Grabber Blue, Vapor Blue en Blue Ember waren namelijk gratis opties, maar deze kosten nu 295 tot 495 dollar extra. Dat is op zich geen probleem, maar het zorgt er wel voor dat het standaardpalet nu een grijze bedoening is. Namelijk wit, zwart en twee grijstinten.
Is driehonderd dollar voor een kleur gigantisch? Nee, maar gratis is beter. Juist nu er merken zijn, waaronder Fords directe rivaal Chevrolet, die vele felle kleuren standaard aanbieden. Nu krijg je dus veel sneller mensen die bij een Ford Mustang niet bij willen betalen en een grijze of zwarte kopen. Terwijl deze auto bij uitstek geschikt is voor lekker felle kleurtjes. (via Cars Direct)
mc96 zegt
Ik vind die meerkosten nog heel schappelijk. Bij BMW betaal je zo 1,3 tot 2K extra als je geen witte wil.
cossiekiller zegt
The grey oval…