• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop de dikste Lancer Evo van Nederland

Auteur: willeme, gepost 27 december 2023 om 15:55 – 15 Reacties

dikste Lancer Evo

De dikste Lancer Evo van Nederland heeft een serieus modlist aan aanpassingen.

Het gaat de laatste tijd alleen maar over het feit dat de Mercedes-AMG C63 E-Performance een viercilinder motor heeft. Dat vinden wij autoliefhebbers allemaal meh. Dat is enorm zonde, want de motor is een briljant stukje techniek. Een 1.991 cc metende viercilinder die er 476 pk en 545 Nm uitperst is buitengewoon indrukwekkend. En dat met fabrieksgarantie!

Dat er veel mogelijk is met viercilinder lijnmotoren, weten Mitsubishi Lancer Evolution-rijders al lange tijd. Want check dit monster waarvan wij denken dat het een van de dikste Lancer Evo’s is van ons land. Het is een Lancer Evolution X. Dat was de laatste generatie die van 2008 tot 2018 in productie was. Het is ook de enige generatie met de aluminium 4B11T-motor, terwijl de Evo I tot en met IX de gietijzeren 4G63T onder de kap hadden.

Maar ook de moderne unit kun je dus prima onder handen nemen. Mitsubishi UK verkocht de auto vanuit de dealer met 440 pk. Deze dikste Lancer Evo van Nederland doet er eventjes een schepje bovenop met 500 pk. De basis is een GSR, dus het luxe/sportieve model (er was ook een kale RS).

Modlist!

Het leuke is dat de verkoper ook een modlist heeft, maar dan niet een modlist zoals wij die ‘m bij Autoblog hebben. Het gaat namelijk niet om modereren van reacties, maar het aantal modificaties. En dat zijn er een hele hoop:

Motorisch:

  • Manley I-Beams pro series turbo tuff drijfstangen
  • Carillo Pistons (CP) 9.0:1 stroke 86mm 86.50mm bore
  • ACL race series lagerschalen
  • ACL thrustwashers
  • ARP head studs
  • AMS billet cam cap
  • GSC S2 power division camshafts
  • MAP Valve spring kit with titanium retainers (Hierdoor de rpm van 7600 naar 8400rpm)
  • 16 new OEM valve buckets
  • Garrett GTX3576-R gen2 twin scroll 0.94 AR
  • MAP ceramic coated Tubular manifold
  • ETS recirc downpipe
  • ETS v2 extreme exhaust
  • ETS testpipe
  • MAP 3 inch intercooler
  • Injen intercooler piping
  • GFB adjustable recirc BOV
  • Grimmspeed 3-port boost solenoid
  • Radium fuel rail with damper
  • DW300c fuelpomp
  • Injector Dynamics 1300cc
  • Okada Project plasma direct ignition coils
  • MAP 3” cold air intake
  • MAP oilcatchcan+kvs reservoir in 1.
  • Driven Fab firewall heat shield and cap heat shield
dikste Lancer Evo

Onderstel

  • Intrax schroefset
  • Stoptech schijven voor/achter + remblokken
  • Whiteline adjustable draagarmen achter.
  • Eibach stabilisator stang voor achter
  • Beatrush engine mounts
  • Beatrush rear diff spacer mount
  • Custom full alloy undertray.

Aandrijving:

  • Xtreme (Australië) twin plate clutch/flywheel
  • CMC upgrade
  • Diff pins in versnellingsbak vervangen en volledige bakinspectie door Heuvel motorsport (preventief) in 2020
  • AYC pomp gereviseerd in 2021 door van Hoof motorsport
  • Torque solutions shifter cable bushings en gear selector bushings

Visueel

  • Visueel:
  • Carbon Vortex Generator Rexspeed
  • Carbon cover steeringfluidreservoir
  • Carbon intercooler side plates
  • Carbon radiator cover
  • Carbon hood dampers
  • High gloss black 3M roof wrap
  • Rota Grid 18” met 4x toyo proxes T1r 245/40-18
  • OEM velgen wit met 4x winterbanden Vredestein Wintrac
dikste Lancer Evo
dikste Lancer Evo

Interieur

  • Originele TAKATA Drift III 4-punts gordels.
  • Carbon dual pod holder
  • Innovate AFR gauge
  • Innovate dual oil pressure and temperature gauge
  • Android radio systeem, werkt top, Origineel MMCS Rockford Fosgate systeem met scherm is nog aanwezig en krijg je erbij.
  • Tijdens de rebuild is ook direct de distributieriem en oliepomp vervangen.
dikste Lancer Evo

Prijs dikste Lancer Evo van Nederland

Kortom, dat is een hele hoop. Nu zijn de meeste modificaties serieuze upgrades. Veel beter dan een Intrax-onderstel wordt het niet, bijvoorbeeld.

Wat serieus prettig is: de eigenaar is al eigenaar voor 10 jaar. Dat schept toch wat meer vertrouwen dan een auto die de afgelopen 3 maanden 5 keer van eigenaar is verwisseld.

dikste Lancer Evo
dikste Lancer Evo
dikste Lancer Evo
dikste Lancer Evo

De prijs van de dikste Lancer Evo van Nederland is 34.900 euro. Dat is zeker niet spotgoedkoop, maar ook echt niet te duur. Evo’s zijn nooit voordelig en dit is een linskgestuurd exemplaar. Interesse? De advertentie kun je hier bekijken!

Ook interessant!

  • Gespot - De dikste M3 Touring van Nederland
  • Koop de dikste Audi e-tron van Nederland
  • Video: Mitsubishi Evo is perfecte auto voor in de winter
  • Ex-topverkoper komt toch weer Nederland opschudden!

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

evolution, Lance Stroll, lancer, marktplaats, Mitsubishi, occasion, rood, tuning

Vorig bericht: « Gespot – De nieuwe Porsche Macan EV in het wild
Volgend bericht: Video: als je een rotonde niet begrijpt »

Lees Interacties

Reacties

  1. kniesoor zegt

    27 december 2023 om 16:16

    Een turboblok, dat 8400 rpm kan draaien . . . da’s een serieus stuk techniek, aannemende, dat-ie tot aan de redline zonder in te kakken blijft doorsleuren. Wens degene, die ‘m koopt bij voorbaat veel plezier met de oto, moet een feestelijk apparaat zijn om mee te rijden 👌

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      27 december 2023 om 17:23

      Heb een EVO III gehad wel wat gemodificeerd, maar die bleef er ook hard aan trekken tot ver boven de 8000 toeren. (Nooit de begrenzer in gejaagd dus geen idee hoever ik kon gaan)
      Mooie was dat deze oer evo gewoon sneller was dan de Porsche 997 4S van de buurman. Pas boven de 200kmh had die 911 meer over en kwam dan langzaam voorbij.

      Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      27 december 2023 om 18:35

      “Een 1.991 cc metende viercilinder die er 476 pk en 545 Nm uitperst is buitengewoon indrukwekkend.”

      Mwah… Lancia Delta S4: 800pk @ 10k rpm. Kan zelfs tot 1014pk (@ 5 bar boost pressure).

      Login om te reageren
      • werf76 zegt

        27 december 2023 om 20:19

        En in de formule 1 eind jaren 80 draaiden ze dik over de 1000pk.
        De Delta s4 heeft tijdens de group B nooit 800pk gedraaid. Wellicht met de laatste techniek.

        Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        27 december 2023 om 21:02

        Een motor die na een uur of 10 wordt gereviseerd vergelijken met een straatauto met volledige garantie?

        Login om te reageren
  2. Robert zegt

    27 december 2023 om 17:02

    Ik vraag me altijd af waarom de eigenaar er, na er tien jaar z’n ziel en zaligheid en een heleboel euro’s in te hebben gestopt, besluit een dergelijke auto weg te doen. En misschien nog wel interessanter: wat z’n volgende auto (project?) is geworden.

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      27 december 2023 om 18:41

      Voor mijn gevoel zijn diegene die t bouwen dan weer op zoek naar iets nieuws. 10 jaar is best een lange poos in bezit voor iemand die houdt van iets modificeren.

      Login om te reageren
    • sportevo zegt

      27 december 2023 om 19:11

      Dat kunnen verschillende redenen zijn:

      – Tijd voor iets nieuws.
      – Veranderende leefomstandigheden (gezin gestart, verhuizing) waardoor er geen tijd/plek meer is voor zo’n auto.
      – Financieel
      – Geen interesse meer in de hobby
      – Overlijden van de eigenaar of hij heeft een zwaar ongeluk gehad waardoor hij blijvend invalide is geraakt of hij lijdt aan een ernstige ziekte.

      Login om te reageren
    • petroldrinker zegt

      28 december 2023 om 10:14

      gewoon uitgekeken zijn op de auto is niet genoeg reden?

      Login om te reageren
    • MarcoM zegt

      28 december 2023 om 11:31

      @Robert: dat snap ik wel, toe aan een nieuwe uitdaging.

      Login om te reageren
  3. kennone zegt

    27 december 2023 om 17:25

    Toch vind ik dit niet meer wat de EVO ooit was. Vooral door het missen van de 4G63 motor die er tot de EVO 9 in heeft gelegen.

    Login om te reageren
  4. peter_akerboom zegt

    27 december 2023 om 19:58

    Lijkt me gezien de modificaties een zeer scherpe prijs. Eerst even de oude jaars loterij winnen, maar dit zie ik wel zitten!

    Login om te reageren
    • Michel-GR zegt

      28 december 2023 om 08:52

      Ben ik met je eens deze zou ik ook kopen als er een winnend lot in huis zou zijn

      Login om te reageren
  5. petroldrinker zegt

    28 december 2023 om 10:15

    Tja, blijf het altijd mooie autos vinden, maar nadat ik ooit een EVO8 gehad heb, is de kans heeeeeel minimaal dat ik er ooit nog 1 zou kopen, kijk daar oprecht op terug als 1 vd slechtste autos die ik gehad heb kwa rijdbaarheid (en was mechanisch volledig OEM toen dr tijd), die EVO 8 heeft de mitsubishi evo’s wel heel snel uit mn systeem geramd

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      28 december 2023 om 12:35

      Wat waren de grootste problemen van jouw EVO 8?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North