Een grijze Golf III is natuurlijk wel lekker anoniem.
Het is alweer een kleine 7 jaar geleden dat de zaken bij onze Willem er dusdanig goed aan toe gingen dat hij nog in bunkers op wielen als BMW 5’ers en Passat W8’ers de wacht hield. Deze voor 020-Gaza veilige Golf is uiteraard al wat langer op de markt, zo stond hij afgelopen zomer namelijk naast de gepantserde Cadillac Fleetwood van Freddy Heineken, op de Oldtimerbeurs van Rosmalen. De kleine Volkswagen is na Willems’ bezit tot aan het jaar 2000 overgenomen door vriend en vijand Sam Klepper
Hoe dan ook, deze tot niveau B4 bepantserde Golf VR6 uit 1993 met wel al 2,5 ton op de teller valt nu in Ede af te halen voor een schamele 10.000 euro, wat gelijk staat (voor de boefjes onder jullie) aan ongeveer 4,5 afpersing bij de plaatselijke slager. En voor een heerlijke handgeschakelde 6 cilinder met 175pk in een klein vetgemest gebakje met verhaal, is dat nog best schappelijk overpriced. Wel even die achterlichtunits demonteren en een luchtverfrisser ophangen.
Met dank aan Tim voor de tip.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Echt supermooi die achteraf achterlichten, wauw
@granlusso: 2 minuten werk, dan ook nog even de velgen veranderen en je hebt een net Golfje. Voor het mooi ook de gespoten bumpers en spatboordverbreeders vervangen.
@sketcher: dan is ie wel een beetje zwaar en niet vooruit te schoppen voor veel te veel geld… Jij liever dan ik ?
@jobberns: ik ben dat wel gewend, mijn disco weegt 2.3ton en heeft maar 140pk standaard. Maar ik heb geen vijanden dus ik laat de VW lekker staan.
@sketcher: als het goed is zijn de velgen/banden aangepast aan de bepantsering toch? Dan kun je ze niet zomaar vervangen lijkt mij.
@granlusso: veel mooier is nog die achterwisser die op standje 1 armwisser staat….verbeterd de luchtstroom significant, dat compenseert die 1000+kg extra gewicht volledig…
Oh en een VR6 heeft welgeteld 1pk minder :p
Zo zie je maar weer, auto’s met een speciaal verleden moeten altijd weer de hoofdprijs opbrengen. Ik zou er zelf net aan €1500,- voor neerleggen. Wel een voordeel; vanwege het extra gewicht moet de VR6 er extra hard aan sleuren, waardoor je meer van het magisch fraaie geluid hoort!
@rd1991: Krijg ik dit in te ruilen kan de eigenaar er naast een snicker en een boekenbon er ook nog eens €500,-(sorry, vijf meiertjes) voor krijgen.Maar dan moet ik wel in een zeer gulle bui zijn.
Dit is inderdaad een Golf III.
Bij de Golf IV werd het een R32.
@jrsmoke: of een V6 4motion
@dutchdriftking Kom er maar in!
@viezefreddyw: Haha, we hebben gereageerd :)
@dutchdriftking: Koopje toch?
Benieuwd wat te vinden in het geheime vakje waar de airbag oorspronkelijk zit…
Hier mee durf ik rustig mee door de schilderswijk te rijden XD
Heb zo’n vr6 blok (2.9 uit een Corrado) een jaar of 12 geleden een keer in een golf 2 gelegd. Die dingen klinken echt fantastisch!
@cpp1: ik heb dezelfde blok in een 3 syncro.
Klinkt als pure sex hahahah
Deze auto staat echt al jaren te koop.
En met 2.5 ton heel zwaar.
Ik ben zelf een golf 3 vr6 fan maar dit zou ik never nooit kopen .
Dan ben je gepantserd….kom je niet voorruit
@blaze3027: Die 2.5 ton slaat op de kilometerstand volgens mij.
@blaze3027: Waar haal jij het gewicht vandaan?
@blaze3027: las verkeerd sorry
Criminelen en Golfjes, het gaat te vaak samen…
@fit4fun: achja, dat kan je over alle auto’s zeggen zowat. Criminelen rijden in: audi, bmw, mercedes, aston, bentley, rolls, range rover, ferrari, maserati en menig Volkswagen ?
@jrsmoke vergeet de Golf IV 2.8 V6 24v 4 Motion niet! Eigenlijk meer de opvolger van de VR6 als het mij vraagt. Net zo onopvallend, en qua motor voor een groot gedeelte hetzelfde. De R32 is daar weer het summum van!
@rd1991: v6 4 motion heeft het geluid van een vr6 niet man
En een r32 blok is gewoon een 3.2 l 24v vr6 blokkie dus de echt opvolger
Die was eigelijk nog voor de golf 3 bedoeld
@blaze3027: En de 12V VR6 klinkt nog altijd het fijnst!
Waarom moeten zulke auto’s altijd zo overpriced zijn?
Kan er niet bij dat iemand hier 10k voor wil geven.
Stond deze niet een jaartje geleden nog bij onze vrienden van Jetcars? Vr6 blijft trouwens een super blok!
@edgar: klopt! Dat herinner ik me ook.
@EdGaR: Toen nog voor 3.340 euro. http://www.autoblog.nl/nieuws/met-deze-vw-golf-iii-kan-je-veilig-door-020-gaza-69446
In de tussentijd blijkbaar niet veel mee gereden. KM-stand is aardig hetzelfde.
@kliko: toen was die blijkbaar nog van een andere crimineel, das het wereldje he alles onderling regelen zonder het systeem xD
Wel originele Sante Monica 17 inch van de Golf 4 V6 4-motion eronder.
@schellekens006: goed gezien, heb ze ook ooit gehad bij mijn Golf V6 , tien jaar terug. Nadeel is dat blanke lak er snel af gaat op gepolijste velgen. Ze zijn wel gesmeed.
Deze auto stond ik denk ongeveer 2 jaar geleden voor nog geen €1500 te koop bij jetcars. (Nee dit is geen flauwe jetcars grap)
Maar deze staat vaker te koop bij verschillende bedrijven zoals jet cars?
Op de website van de aanbieder staat hij voor € 8.250… valt nog mee dan.. ;)
Is die auto niet hetzelfde als deze: http://www.autoblog.nl/nieuws/met-deze-vw-golf-iii-kan-je-veilig-door-020-gaza-69446
@realracing3: Ja die bedoel ik! Dat is hem gewoon.
@realracing3: Zie link in het artikel ;)
Nu ik toch aan het browsen ben, de beste meneer heeft nog meer beauties in zijn portfolio:
http://www.jbtrading.com/voorraad/details/?id=007993&page=0&whsearch_key=3567
@thearchitect: Mijn god wat een verschrikkelijk hok! Ik zou hem bijna nog kopen zodat ik hem zelf ritueel kan verbranden zodat de rest van de wereld er niet mee geconfronteerd hoeft te worden.
@kliko: Ik vraag me vooral af hoe dat gaat bij de spuiter en stoffeerder. “Hallo, ik wil mijn auto graag in eikel-paars gespoten hebben, met bijpassend interieur”?
@Edge: je bedoelt met Hol-leederen bekleding? ?
@thearchitect: haha ja deze herken ik uit het programma van Jorinde de Mol. De grote beurt hete dat programma volgens mij. Daarin werden autobezitters verrast met een make-over, soort pimp my ride maar dan vreselijk slecht aftreksel hiervan.
-edit: nutteloze bijdrage-
Je leven op het spel zetten met zaakjes die het daglicht niet kunnen verdragen en dan alsnog in een VW Golf rondtuffen. Kun je beter gewoon hamburgers omdraaien bij de lokale McD.
@riddertevoet: Of bij The King.
@dailydriver: of new york pizza tegenwoordig.
Ik hoop altijd maar dat als je de privé auto van een crimineel koopt, dat zijn concullega’s de memo hebben ontvangen, dat de crimineel niet meer rondrijdt in deze auto.
De ex van zowel Holleder als Klepper, die ook nog eens een tijdje bij Jetcars heeft gestaan? Nee dank je. Zo hoog is de nood voor een gepantserde auto nou ook weer niet.
Deze Jetcars mobiel heeft al heel vaak te koop gestaan. Persoonlijk zou ik het niet doen. Een echt goede VR6 is wel 10k waard, maar dan heb je het over een 100% perfect exemplaar 1e eigenaar, minder als 75k gelopen. Niet dit afgetrapte hok… Want als deze 10k waard is, dan is de mijne zeker 25k…..
@dutchdriftking: 25.5k voor de mijne (4×4)
@blaze3027: Een fijne syncro? Lekker hoor!
De VR6 klinkt heerlijk! Ik zou deze helemaal (optisch) origineel maken.
@edge ik weet ook niet precies waar ik liever zaken mee zou doen: Holleeder & Klepper of Jetcars…
10.000 euro betalen voor je eigen dood, zien ze je even voor de verkeerde persoon aan!
Sinds 2010 geen apk en wat is er met de paarse kleur gebeurt(volgens kenteken)?
@flos: het is een auto met een alibi
Wat heerlijk, een Golfje. Altijd zo lekker gewoon gebleven hè, die Holleeder.
Wel 300% in prijs gestegen gaat goed met Golf 3.
Ik vond de introductie van de VR6 in Nederland van de reclameboys m/v geniaal; “Topsnelheid; 112.5 km per half uur”
Alles uiteraard op dode bomen.
Een gepantserde golf. Dat is ook het crimineel worden niet waard
@blaze3027
Het V6 4 motion blok ís gewoon een Golf 2 VR6 blok, maar dan als 24v in plaats van een 12 klepper. En standaard klinkt het oké, maar met een fatsoenlijk uitlaatsysteem klinkt het als een hele echte VR6. Het R32 is weer een afgeleide daarvan natuurlijk. Maar qua “sleeperstatus” doen de III VR6 en de IV V6 4-M elkaar niet onder. En qua topmodellen horen de III 2.9 VR6 Syncro en IV R32 meer bij elkaar vind ik. Maarja, de Golf 4 had sowieso wel lekkere motoren! (V5 10v en V5 20v!!)
@rd1991: De V5 10v is een rampenblok. Altijd stuk. De V5 20v fijn, klinkt ook geweldig! Als geluid wat minder belangrijk is en vermogen juist wel dan is de 20vt natuurlijk ook een top oplossing.
Moet zeggen dat ik de golf 4 r32 nog steeds de mooiste vind. Zijn echt zeldzaam en nog steeds f÷÷×+ng duur. Maar dan heb je ook nog wat
V6 4 motion zie ik best vaak rijden
Een 4 r32 herken je gelijk
@rd1991 zei ik nou Golf 2 VR6 blok… bedoelde natuurlijk Golf 3 VR6