• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Koop een peperdure BMW M3 voor op de ‘Ring

Auteur: Loek, gepost 11 december 2019 om 22:04 – 42 Reacties

Afbeelding Koop een peperdure BMW M3 voor op de ‘RingAfbeelding Koop een peperdure BMW M3 voor op de ‘RingAfbeelding Koop een peperdure BMW M3 voor op de ‘RingAfbeelding Koop een peperdure BMW M3 voor op de ‘RingAfbeelding Koop een peperdure BMW M3 voor op de ‘RingAfbeelding Koop een peperdure BMW M3 voor op de ‘RingAfbeelding Koop een peperdure BMW M3 voor op de ‘RingAfbeelding Koop een peperdure BMW M3 voor op de ‘Ring

M3 Ringtool
Eén van de beste generaties M3, maar dan helemaal klaar voor het geweld van de Nordschleife.

Wat wil elke autofanaat een keer doen met zijn auto? Hem over de Groene Hel, beter bekend als de Nürburgring, jagen. Dit gevreesde circuit meet zo’n 21 km, circa 150 bochten en de ene bocht is nog listiger dan de andere. Ondergetekende heeft deze bocht (en het hele circuit) alleen maar gereden met een BMW M5 in Gran Turismo 4 of een Porsche 911 GT2 RS in Forza Motorsport 7, maar ook daar merk je al wat een bijzondere baan dit is. In het echt kan je gewoon richting de Nürburgring, het is officieel een tolweg. Jong en oud, ervaren en onervaren, snelle en trage auto’s, het mag allemaal. Dat heeft voordelen, maar ook nadelen. Helemaal als je de baan niet kent. Eén van de meest beruchte bochten, Adenauer Forst, levert bijvoorbeeld vele compilaties op.

Ervaring doet meer dan het juiste materieel, maar het juiste materieel helpt én is te koop. In Nederland kun je nu een BMW M3 (E46) kopen die de adverteerder een Ringtool noemt. Er zitten nummerplaten op, maar deze E46 is niet zoals andere iteraties van de youngtimer-M3. In dit geval is er sprake van eentje die grondig verbouwd is om de ideale raceauto met nummerborden te zijn. Hij noemt het een Ringtool omdat de auto daar op afgestemd is, maar elk ander willekeurig circuit kan de M3 ook aan. Kennelijk.

M3 Ringtool

De motor is opgevoerd naar 375 pk. Het interieur schittert in eenvoud, met alcantara interieur, kuipstoelen met zespuntsgordels, een uitneembaar stuur, een shortshifter voor de versnellingsbak en een extra bandenset. Voor het betere geluid krijg je een straight piped Eisenmann-uitlaat. En voor de rest allemaal kleine upgrades om de auto een bochtenridder te maken. De auto kan volgens de eigenaar binnen 8 minuten de N’schleife rond. Hijzelf deed het in 7:33. Dat is snel voor een E46.

Dat er niks bespaard is op de M3, wordt duidelijk door de prijs: 52.500 euro. De E46 an sich heeft de klassiekerstatus nog nét niet bereikt en dus is het een bult geld. Maar de eigenaar is bloedserieus over de auto en diens upgrades. Dus je koopt wel serieus geweld. Durft u het aan?

M3 Ringtool

Met dank aan Savas voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • Video: BMW M3 CS op de Nordschleife

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, M3, nurburgring, occasion, tuning

Vorig bericht: « Deze nieuwe auto’s zijn even duur als een Mac Pro
Volgend bericht: Porsche Taycan afgeslacht in actieradius-test »

Lees Interacties

Reacties

  1. transaxleman zegt

    11 december 2019 om 22:23

    Is die eerste foto een miniatuur auto of ben ik nu gek geworden

    Login om te reageren
    • MaartenD zegt

      11 december 2019 om 22:41

      @transaxleman: dacht ik ook ;)

      Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      11 december 2019 om 23:43

      @transaxleman: Nee hoor, je wordt alleen voor de gek gehouden. Google maar eens op tilt-shift lens.

      Login om te reageren
    • emping zegt

      12 december 2019 om 08:35

      @transaxleman: tweede foto ook!

      Login om te reageren
  2. Schnor zegt

    11 december 2019 om 22:28

    Met die oren aan je stoel mag je bij TF gelijk rechtsomkeer aan de slagboom.
    Sparco heeft stoelen met afneembare oren maar ik weet niet of dat dit model is.

    Login om te reageren
    • porsche911991 zegt

      11 december 2019 om 22:34

      @schnor: Klopt, volgens mij mag dit niet bij Touristenfahrten.

      Login om te reageren
    • baklava zegt

      11 december 2019 om 22:37

      @schnor: waarom? Is toch alleen maar veiliger?

      Login om te reageren
      • poes zegt

        11 december 2019 om 22:45

        @baklava: je hebt een dode hoek waar je u tegen zeg…

        Login om te reageren
        • baklava zegt

          12 december 2019 om 07:40

          @poes: Haha ja dat is natuurlijk wel zo idd…

          Login om te reageren
      • Schnor zegt

        11 december 2019 om 22:50

        @baklava: mag niet omdat je daardoor minder zicht hebt rondom. Zelfde geldt voor HANS systeem. Bij een trackday mag het wel.

        Persoonlijk had ik eerder voor een intrax set gekozen ipv KW maar het één zal niet veel beter zijn als het ander.

        Zijn filmpje even bekeken en Ad kan best aardig rijden. Leuke auto ook. Schakelen gaat wel wat hakerig een aantal keren. Juist op enkele ‘belangrijkere momenten’ doet hij geen heel & toe maar stuurt verder wel strak.
        Ik blijf het wel apart vinden als iemand tegen zichzelf gaat praten in een auto.

        Login om te reageren
      • balliere zegt

        11 december 2019 om 22:59

        @baklava: voor de piloot wel ja, maar niet voor je mede-touristenfahrers dat je niet kan zien

        Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      11 december 2019 om 22:46

      @schnor: Zelfde verhaal met die “straight pipe”

      Login om te reageren
      • Schnor zegt

        11 december 2019 om 22:53

        @techniekmeneer: zolang je maar onder de 130db blijft en niet staat te gassen op de parking vinden ze het wel OK. Er zijn verschillende meet punten naast de baan. Oa net voor flugplatz.
        De Duitse politie zal er eerder wat van zeggen.

        Login om te reageren
    • Wouter zegt

      12 december 2019 om 07:48

      @schnor: weer wat geleerd. Snap het ook wel.

      Login om te reageren
    • pielemuis zegt

      12 december 2019 om 07:48

      @schnor: dit is dat type met afneembare oren.

      Login om te reageren
  3. rob5nismo zegt

    11 december 2019 om 22:32

    Is het een brandblusser of NOS?

    Login om te reageren
    • rikv99 zegt

      12 december 2019 om 07:36

      @rob5nismo: een brandblusser. Is overigens verplicht om in je auto te hebben in Duitsland.

      Login om te reageren
      • griffendahl zegt

        12 december 2019 om 08:14

        @rikv99: Nee, is niet verplicht in Duitsland

        Login om te reageren
        • toniominestrone zegt

          12 december 2019 om 08:53

          @griffendahl: België

          Login om te reageren
          • griffendahl zegt

            12 december 2019 om 10:27

            @toniominestrone: maar daar weer niet voor auto’s met een Nederlands kenteken

            Login om te reageren
  4. atrak zegt

    11 december 2019 om 22:34

    Opscheppen over je rondetijden in een advertentie is wel een beetje kinderachtig.

    Login om te reageren
    • pindakoning zegt

      11 december 2019 om 23:23

      @atrak: geeft wel iets aan over kwaliteiten van de auto

      Login om te reageren
    • Volvo_440_turbo zegt

      12 december 2019 om 00:24

      @atrak: geeft ook aan hoe dit ding afgeragd is geweest, zelfs met die motorrevisie zou ik hem niet willen, er is dan toch weer 10000 km zot mee gereden en gezien de slechte betrouwbaarheid van BMW’s in het algemeen (wat ik in mijn vrienden- en klantenkring zie) zou ik het niet aandurven. Toendertijd reed ik overwegend Japans en ragde ik die auto’s serieus af en dan nog had ik veel minder tot geen extra kosten (extra kosten op 230000 km op 6jaar door zot te rijden zoals nooit warmrijden bijv. was 1000 euro bij een van de auto’s) dan vrienden die BMW reden met dezelfde rijstijl als ik hanteerde. Die gasten spendeerden duizenden euro’s op enkele jaren om hun krengen rijdende te houden. En dan nog zweerden ze bij het merk, onbegrijpelijk!

      Login om te reageren
      • bogey zegt

        12 december 2019 om 00:49

        @volvo_440_turbo: Nooit warm rijden… ook onbegrijpelijk!

        Login om te reageren
        • Volvo_440_turbo zegt

          12 december 2019 om 01:50

          @bogey: ik wist toen niet beter, ik bleef wel onder bepaald toerenral maar wist niet dat de turbo ook vollebak blaasde als je volgas gaf bij laag toerental, met schade en schande geleerd

          Login om te reageren
          • sr20det zegt

            12 december 2019 om 20:02

            @Volvo_440_turbo: volgens mij snap je er nog steeds geen moer van.

            Login om te reageren
            • Volvo_440_turbo zegt

              12 december 2019 om 21:09

              @sr20det: Hoezo? Al eens met een benzinewagen met kleine turbo met turbodrukmeter gereden? Als je op het gas gaat bij lage toeren zie je die turbodrukmeter toch wel naar omhoog vliegen, ok hij zal nog niet op max toerental draaien (dacht ik toch?), maar druk is druk , en te veel druk op een koude motor is niet goed.

              Login om te reageren
      • johnhert zegt

        12 december 2019 om 01:42

        @Volvo_440_turbo: Er is een reden dat praktisch elke trackday bijna altijd voor de helft gevuld is met Bmw’s vroeger veel e30’s, nu nog altijd veel e36’s, e46’s e90’s 1-series etc. etc.

        Login om te reageren
        • Volvo_440_turbo zegt

          12 december 2019 om 01:55

          @johnhert: achterwielaandrijving en het ego combinatie blinde liefde van een bepaald type van mensen, ze komen jou hun rekeningen met kosten niet tonen hoor want het IS een coole BMW waarmee ze rijden, vaak genoeg gezien…

          Login om te reageren
          • tazmania zegt

            12 december 2019 om 06:38

            @Volvo_440_turbo: Wat praat jij een hoop onzin zeg. Je hebt er echt de ballen verstand van.

            Login om te reageren
          • laptom zegt

            12 december 2019 om 06:41

            @Volvo_440_turbo: Ik heb vele track days gereden met vele auto’s. Ben nu voor de grap bezig met een 944 track ready te maken voor 2020. Ik ben absoluut geen BMW liefhebber, maar ik rijd altijd met veel plezier een geprepareerde 3. Of het nu e30 tot aan de e46 is, het is nooit een straf. En dat is geen blinde liefde.

            Login om te reageren
            • Volvo_440_turbo zegt

              12 december 2019 om 11:12

              @laptom: rijden doen ze inderdaad fijn, maar ik ben nog niet veel BMW-eigenaren tegengekomen met een probleemloze BMW, enkel degenen die ze al na enkele jaren omruilen.

              Login om te reageren
      • pielemuis zegt

        12 december 2019 om 07:51

        @volvo_440_turbo: dus we vergelijken een specifiek opgebouwde e46, waar duidelijk veel liefde en onderhoud in is gestopt. Met afgeragde Japanners en doorgetrapte sloop BMW’s ? Ben je ver van het padje ?

        Login om te reageren
        • Volvo_440_turbo zegt

          12 december 2019 om 11:17

          @pielemuis: een vriend van me heeft enkele m3’s gehad, spaarde die niet, blok hielt het wel maar alles errond ging kapot, dat noem ik geen kwaliteit…

          Login om te reageren
      • SpeedGeek zegt

        12 december 2019 om 09:20

        @Volvo_440_turbo: wij racen met S52’s, gigantisch veel S54’s, S60 en sinds twee jaar de S55. Mijn baas bouwt al nagenoeg 20 jaar motoren en geeft aan dat bij regelmatig olie verversen en goed warm draaien die motoren bizar lang mee gaan.
        De BMW motoren gaan stuk door de eigenaar die regelmatig onder de 2000 toeren gaan rijden. Hier een S60 uit een e92 M3 die maar liefst 8 seizoenen mee is gegaan. En de lagerschalen waren nog steeds perfect.

        Kortom, M motoren zijn er op gebouwd om afgebeuld te worden mits ze goed warm gedraaid worden en regelmatig olie wordt ververst.

        Login om te reageren
    • thearchitect zegt

      12 december 2019 om 10:35

      @atrak: Hij zegt letterlijk alleen “(eigen snelste tijd 7:33)”
      Het noemen van je eigen tijd kun je niet opscheppen noemen.
      Hij zegt er verder niets over..

      Login om te reageren
  5. techniekmeneer zegt

    11 december 2019 om 22:45

    Dik 50k voor een afgetrapte 3 serie…. Hahahahahaha haha…… Haha.

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      12 december 2019 om 08:54

      @techniekmeneer: weer een populistische analfabeet haha….haha.!

      Login om te reageren
  6. sanderz28 zegt

    12 december 2019 om 05:53

    Dikke pornooo

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    12 december 2019 om 08:39

    50k betaal je voor een hele nette e46 met 50k km en een handbak, als je dit koop dan koop je een hoop werk….

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      12 december 2019 om 09:26

      @dutchdriftking: dat is het probleem met dit soort auto’s. Er is waarschijnlijk een veelvoud in geïnvesteerd door de eigenaar maar dat krijg je er dus nooit voor terug.

      Lastig te verkopen.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        12 december 2019 om 12:28

        @stephane8200: Inderdaad, terug bouwen naar stock levert mogelijk meer op…

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North