
De zoveelste startup met een supercarwens. Twee jaar geleden kwam dit bedrijf met een schaalmodelletje aanzetten, nu hebben ze een rijdend exemplaar op Goodwood laten zien. Progressie! Kosten? 1,2 miljoen euro, zonder belastingen. En dat is toch vrij veel voor een Ford GT-esque autootje met een fout interieur.
Je moet een aardige autogek zijn om in deze tijden met een zelfontwikkelde supercar de exclusieve automarkt in te stappen. Diepe zakken helpen daarbij, en dat schijnt in het geval van De Macross het geval te zijn. Achter dit project staat namelijk ene Johang Hur, oliemagnaat uit Zuid-Korea met een -naar het schijnt- imposante autoverzameling.
Maar waarom riepen we de vorige keer dat het een supercar uit Canada was, eh? Welnu, daar vindt de ontwikkeling en ‘productie’ plaats. Dit laat De Macross namelijk doen bij het Canadese Multimatic Engineering, onderdelenboer en projectenbouwer.
De Epique GT1 beleefde vorig weekend zijn Europese primeur en liet daar zijn in het midden geplaatste 5.4-liter V8 van Ford zien op het Goodwood-terrein. Dit blok werd door Roush verder opgetild naar 800 pk en 983 Nm dat omnomnom doet met de achterbanden. De uit aluminium opgetrokken knaap legt 1.450 kg in de schaal en zou in 3.1 seconden naar de 100 km/u accelereren. De topsnelheid schijnt zelfs boven de 370 km/u moeten liggen.
Gaan we de Epique GT1 daadwerkelijk op de weg zien? Wel als het aan De Macross ligt. Ze nemen immers al orders aan en rekenen klanten een wachttijd van zes maanden voor. Wel zal de auto nog moeten worden goedgekeurd worden voor de VS (en Europa).
Jezus… Wie koopt dit nou?!?
Dit is zo gedateerd als de pest…
Aardig maar niet bijzonder. En voor dat geld koop je ook een Zonda F. Nou dat is moeilijk kiezen.
@midasracer: voor dat geld koop je een gloednieuwe Huayra! en nog een S65 amg voor als je geen zin hebt om te rijden. no-brainer dus.
Mooie XJ220 velgen op de voorkant! ;) Als de body in het midden ietsjes smaller zou worden dan zou hij een stuk mooier worden!
Ach het heeft wel charme, alleen waarom nou toch dat lettertype in dat De Macross-logo van Ferrari kopieren…
Vind ’t best een mooi ding… tijdloos/retro design, mooie kleurstelling ook d’rbij gekozen. Maar 1,2 miljoen ex. belastingen? Da’s volgens mij wel een factor 3 te veel voor wat je krijgt, ongeveer…
Ik las eerst marcos en dat een aantal keer totdat ik niet uitgelegd zag waarom ze niet stoksteendood waren maar wel koreaans. Deze supercar is gewoon te duur, voor veel minder heb je een noble,… en voor evenveel koop je die andere GT1, de porsche GT1.
Moet er iemand wel goed gek zijn om dit als gokje te kopen. Ook 1400kg en alluminium da’s mooi voor een sportieve gezinswagen maar wel een beetje zwaar voor een supercar.
@Hupke:
Dat dacht ik ook toen ik de eerste foto van opzij zag.
Ach gut een chinese Porsche GT1 kloon.
Verder is het een mengelmoes van bekende supercars en mij kan die niet bekoren.
Als ze hem gaan bouwen zullen ze er heus wel een paar kwijt raken in china of het midden oosten.
Die hebben immers meer geld dan smaak.
Die startknop is ook awesome: pull to start!
@CBR600rr: ‘pull my finger’
Zo bekeken deden ze het bij Spyker nog niet eens zo heel beroerd.
Ze hebben wel ’t lef om een rijdend exemplaar te maken!
De meesten komen niet verder dan “photoshopplaatjes”…
LOL @ Johang :lol: Zou daar ook PIeter-Jang bestaan? :lol:
Vind het niet echt geweldig….
No thnx!! :P
Koreaans en supercar… die twee gaan niet samen vrees ik..
Mooie Porsche Carrera GT koplampen!
the 80’s called, they want their car back.
Ik zou mijn geld ergens anders aan besteden, want mooi vind ik ‘m niet. Toch denk ik wel dat dit verkocht gaat worden. Altijd een gek die het ervoor over heeft.
Wilt er nog iemand driften in een GT86?
@atakan:
Nee dank je
Ik heb liever VW bedrijfswagen voordeel
Echt super lelijk, alleen die kleurencombinatie al… Wel respect dat ze een echt model hebben gebouwd, alleen doe het dan wel goed als je zo ver gaat. Maak een mooie wagen!
Dit is geen echte premium Koreaan.
Back to the Future iemand? Ik voel me helemaal ‘eighties’. Met name door de achterkant en het interieur. Ik vind het geen mooie auto, maar wel uitzinnig. Wie wil dat nou niet, een eigen zupahauto.
Wat een lelijk ding! Ziet er ook uit alsof die uit de jaren 90 komt.
Leuke wagen, maar die prijs slaat nergens op. Daarvoor koop je zwaar superieure auto’s (meervoud ja).
Vind hem wel iets hebben. Maar die prijs, ze hebben het toch hoog in hun koreaanse bol gekregen daar.
Ik vind hem echt mooi! ik houd niet zo van futuristisch enzo. En dat interieur is toch helemaal niet zo fout? Simpel dat wel, maar fout?
Blijkbaar krijg je een gedrocht als je 2 meesterwerken (carrera gt & ford gt) combineerd….
Misselijkmakend, dat fake pininfarina logotje
Voorkant… Hoe bedoel je gestolen van Ford GT?
Zelfs een olie sjeik wil dit niet…
Veeuuuuls te duur voor een onbekende sportwagen.
Ik snap wel dat de koreanen hiermee op de proppen komen. Kia is ook enorm vooruitgegaan.
Ik denk dat we over een jaar of 10 hetzelfde kunnen verwachten betreft de koreaanse supercars! Eerste pogingen worden lachend teniet gedaan. Geef ze 10 jaar en ik verwacht wel ‘iets wat met de europese norm’ mee kan doen.
Schrijf ze niet zomaar af die koreanen. Ze hebben ons namelijk al eerder goed weten te verrassen
De auto ziet er imo niet uit! Maar iets zegt me dat we binnen nu en een jaar of 10 weleens erg verrast kunnen gaan worden door een koreaanse supercar fabrikant.
Kia is immers ook opgeklommen! Kia heeft in 10 jaar (ongeveer) ook een behoorlijke omslag gemaakt. Zo ook hyundai.
Het lijkt mij dan ook niet meer dan logisch dat dit hetzelfde geldt voor de supercarfabrikanten uit die hoek.
Het is nu vast nog allemaal lelijk en knudde, maar vlak ze niet uit…. Mark my words
Alsof hij 15 jaar geleden is gebouwd… Nee, niet voor mij.