• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Tijdelijk GEEN trajectcontrole op aantal snelwegen

Auteur: ricardo, gepost 3 juli 2012 om 10:04 – 27 Reacties

Camera

We voorspellen rustige weken bij het CJIB. Op plekken waar de maximumsnelheid van 80 is verhoogd naar 100 km/u zullen de sneaky camera’s achter de matrixborden komende tijd geen kentekens registreren. Iets met overheid en ICT.

Onlangs lapte minister Schultz alle kritieken om de snelheid toch vooral op 80 km/u te houden aan haar designerlaars en zette de Vmax op de A12 (bij Voorburg, Den Haag), de A10 West (bij Amsterdam) en de A13 (bij Overschie) op honderd. Nu nog even de trajectcontrolesystemen aanpassen en we zijn klaar. Fluitje van een cent dacht u? Even ‘100’ invullen waar ’80’ stond? Foutief. Hiervoor moet door derden nieuwe software in het systeem worden gepropt. En dat kan nog wel even duren.

Een woordvoerder van het Landelijk Parket Team Verkeer liet ons weten dat het drie á vier weken duurt voordat het systeem is aangepast. En daarna mag alles opnieuw worden getest en gecertificeerd. Het kan dus zomaar gebeuren dat u de hele zomer trajectcontrolevrij over eerder genoemde ringwegen rijdt. Maar pas wel op voor die *kuch* extra ingezette surveillancewagens om een oogje in het zeil te houden.

Ook interessant!

  • Zo blaas je ongestraft mokerhard door de trajectcontrole heen
  • Nederlanders willen hogere maximumsnelheid
  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Video: tel het aantal overtredingen

Nieuwste artikelen

  • Politie pakt motor van Brabantse vlogger af
  • Als je de trap niet opkomt, dan ga je maar Le Mans rijden?
  • Deze knotsgekke Lambo staat nu te koop in Nederland
  • VW Touareg in de uitverkoop: tot €10.000 goedkoper
FacebookTweetPinLinkedIn

maximumsnelheid, snelweg, trajectcontrole, Verkeer

Vorig bericht: « Koreaanse supercar op Goodwood: Macross Epique GT1
Volgend bericht: Hoe lang moeten we nog op de Terrafugia wachten? »

Lees Interacties

Reacties

  1. kaasboerin zegt

    3 juli 2012 om 10:13

    Godzijdank 100 op de A10, die trajectcontrole was een pain in de aars.. Overheid en IT?? Altijd een succesformule.. Kuch OV Chipkaart Kuch.. Nou ja, op ’t boetegebied zijn ze dan wel meestal goed bezig..

    Login om te reageren
    • RobertJ zegt

      3 juli 2012 om 11:25

      @kaasboerin: Boetegebied levert ze een stuk meer geld op :P

      Login om te reageren
  2. jolig zegt

    3 juli 2012 om 10:25

    Ik haat het ook als iedereen zich als een robot aan de snelheid gaat houden, maar ik geloof wel dat het werkt. De doorstroming is altijd goed op zulke stukken, vooral ook omdat alle stroken goed benut worden en er vaak een stay-in-your-lane situatie ontstaat.
    Ik gok dat als iedereen heel gestaag 120 rijdt en niet allemaal met snelheidsverschil dat de vervuiling dan ook al een stuk lager is dan normaal op een snelweg.

    Login om te reageren
    • oli4k zegt

      3 juli 2012 om 10:28

      @jolig: Misschien ook omdat mensen wat aandachtiger gaan rijden. Ze letten bewust op de snelheid en als positief neveneffect misschien ook iets meer op medeweggebruikers. Dat scheelt ook een hoop afremmen en optrekken voor iedereen.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        3 juli 2012 om 10:51

        @oli4k:
        Niet aandachtiger, Angstiger.
        Remmen optrekken, 70 gaan rijden, weer optrekken, allemaal zo goed voor het milieu
        NOT.

        Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      3 juli 2012 om 10:33

      @jolig: Trap je nou ook nog in dat Milieugezwam ook??

      Login om te reageren
      • jolig zegt

        3 juli 2012 om 10:56

        @kaasboerin: Niet bepaald, zolang het autorijden heet moeten mensen dat ook kunnen doen. Maar ik ben wel van het op tijd ergens aankomen en ondanks dat je zachtjes rijdt in zo’n trajectcontrole rij je wel meestal. Behalve dat bij het begin wat neiging tot files is.
        Voor de lol rijden doe je toch niet op een snelweg in de randstad.

        Login om te reageren
  3. kenner zegt

    3 juli 2012 om 10:28

    Overheid en ICT hmmm dit kan dus wel even gaan duren Yeah! Aan de andere kant zou het me niks verbazen dat dit allang verholpen is. Hoe lang weten ze al dat de vmax omhoog gaat?! Ze hebben genoeg tijd gehad om die software aan te passen lijkt mij zo en met zo’n bericht de wereld in te helpen kunnen ze weer extra cashen omdat iedereen te hard gaat rijden.

    Login om te reageren
    • greenhell zegt

      3 juli 2012 om 10:35

      @kenner: juist! En dus ga ik me netjes aan de 103km/u houden :) ben in ieder geval niet van plan het uit te proberen om bijv 120 te doen op die gedeeltes van neerlands mooie wegen.

      Login om te reageren
      • RobertJ zegt

        3 juli 2012 om 11:26

        @greenhell: 107 it is :)

        Login om te reageren
        • RoT___ zegt

          3 juli 2012 om 11:47

          @RobertJ: Op de GPS, de teller kan rustig tussen de 110 en 115 aanwijzen.

          Login om te reageren
  4. widodh zegt

    3 juli 2012 om 10:29

    Hier heeft dus een of andere slimme manager een berg geld naar zijn toko getrokken.

    WEKEN om even van 80 naar 100 km/h te gaan? Dat is gewoon pure onzin en geldklopperij.

    Login om te reageren
  5. PolarWolf zegt

    3 juli 2012 om 10:43

    Wat heeft een software update die door een derde, commerciele (aanbesteede, want: verplicht. Iets met eerlijke concurrentie en marktwerking enzo) partij te maken met de staat van de ICT bij de overheid? De overheid doet dit dus niet zelf en is volledig afhankelijk van de beschikbaarheid en capaciteit van een of andere softwareboer, die er vervolgens even dik voor gaat cashen. Kon de overheid dit zelf dan had het al plaatsgevonden.

    Login om te reageren
  6. phaeton zegt

    3 juli 2012 om 10:51

    En ’s nachts weer lekker 80… Dus niet 115 kachelen om half 11 ’s avonds.

    Login om te reageren
  7. koelkast zegt

    3 juli 2012 om 11:01

    Even offtopic, referend aan de opmerking van de redactie over de snelle Volvo’s. Die zijn al gewoon aangeschaft, bij het Stoomdepot in Rotterdam heb ik al een paar keer een rijtje V70 stations in zuurstokmotief gespot met dikke wielen en stortkokers aan beide zijden ;-)
    @Polarwolf
    En die aanbestedingen gebeuren natuurlijk helemaal conform de regels en de beste partij krijgt altijd de opdracht.

    Login om te reageren
    • PolarWolf zegt

      4 juli 2012 om 13:38

      @koelkast: Niet echt, nee. Als er iets te verwijten is richting de overheid is dat de SLA afspraken niet scherp genoeg gesteld zijn om tijdig in te kunnen spelen op veranderde inzichten (lees: Vandaag door een policus bedacht t.b.v. politiek gewin, morgen uit te voeren door “de overheid”). Natuurlijk worden dat soort afspraken wel redelijk onbetaalbaar, maar ja…dat moeten we er maar voor over hebben, dan?

      Login om te reageren
  8. koelkast zegt

    3 juli 2012 om 11:02

    @jolig
    De eerste dag geen trajectcontrole en er waren nagenoeg geen file’s meer op de A13 en A20… zo van de ene op de andere dag, toeval?

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      5 juli 2012 om 10:26

      @koelkast: Nee, het viel tegelijkertijd met het begin van de zomervakantie ;)

      Login om te reageren
  9. mout zegt

    3 juli 2012 om 11:11

    Heb je straks als programmeur een certificaat ‘getallen verwisselen in software trajectcontrole’.
    Zucht.

    Login om te reageren
    • mrbones zegt

      3 juli 2012 om 11:28

      @mout: het ligt denk ik iets ingewikkelder dan dat ;-)

      Login om te reageren
  10. flipper zegt

    3 juli 2012 om 11:48

    Schultz rules!! Als je niet van fijnstof houdt (en wie houdt daar niet van, het heet niet voor niks FIJN) dan ga je maar ergens anders wonen. En tot die tijd blaas ik je huis lekker zwart!

    Login om te reageren
    • luuktb zegt

      3 juli 2012 om 12:40

      @flipper: Zo wat ben jij een stoere knaap, de PVV heeft er weer een kiezer bij :D

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        3 juli 2012 om 12:46

        @luuktb:
        Luuk laat je niet provoceren door die amoebe joh.
        Dat is alleen maar wat hij wil omdat dat stoer staat op het schoolplein.

        Login om te reageren
      • flipper zegt

        3 juli 2012 om 12:58

        @luuktb: Schultz is van de VVD, prutsert

        Login om te reageren
        • luuktb zegt

          3 juli 2012 om 13:26

          @flipper: Ja maar jij komt over als een gemiddelde pvv stemmer , Prutser !

          Login om te reageren
          • flipper zegt

            3 juli 2012 om 13:40

            @luuktb: laat me raden.. Jij bent zo’n kneus die een huis naast een snelweg koopt of huurt en vervolgens gaat lopen miauwen over de ongezonde leefomgeving? Of dat soort mensen graag knuffelt met je groen links vriendjes? Zoals gezegd: met veel plezier blaas ik je huis vol roet!

            Login om te reageren
  11. nicole070 zegt

    28 september 2012 om 22:48

    hoi, ik heb een aantal boetes gekregen op de a12 voorburg leidschendam richting Den haag, ik reed hier 90 km per uur, Maar ik dacht namelijk dat de snelheid verhoogd was naar 100km per uur??? ik had rijkswaterstaat gebeld, en die vertelde mij ook dat je hier 100 km per uur mag. Al me boetes waren in de avond, niet tijdens de spits. Weet iemand hoe hard je hier mag?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North