• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Krijgt de Ferrari 458 Italia een glazen dak?

Auteur: Dennis, gepost 31 augustus 2010 om 22:04 – 29 Reacties

Ferrari 458 Spider impressie


Een open versie van de Ferrari 458 Italia blijft de gemoederen bezig houden.

Het dak gaat eraf, no doubt about that. Maar wanneer en wat voor dakconstructie gaat het worden? Tot op heden denken we aan een hard-top, maar we lezen nu een bericht op auto.it dat ons moet doen geloven dat het een glazen dak zal worden. Ze hebben zelfs een fraaie impressie in elkaar geshopt.

Geen targa met verwijderbare dakpanelen, maar een volledig elektronisch glazen dak dat achter de bestuurder verdwijnt. Dan moet je in de zomer wel open rijden, want in zo’n broeikas is het anders niet uit te houden. Alhoewel, veel 458 eigenaren zijn onderhand wel wat hitte gewend.

Waarschijnlijk moeten we dit bericht met een korreltje zout nemen. Mij lijkt dat een volautomatische glazen dakconstructie veel te zwaar wordt en daardoor alles behalve een positief effect heeft op de rijeigenschappen. Maar ik laat me graag verrassen.

Ook interessant!

  • Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
    Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
  • Video: Nederlandse YouTuber Gio koopt Ferrari 458 Speciale
  • Video - personeel wasstraat geeft gas in Ferrari 458
  • Gratis Ferrari bij aankoop van villa in Nunspeet
    Gratis Ferrari bij aankoop van villa in Nunspeet

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

458, Cabrio, Ferrari

Vorig bericht: « We maken steeds vaker bezwaar om politie te irriteren
Volgend bericht: Een airbag blijft leuk speelgoed voor debielen »

Lees Interacties

Reacties

  1. getl4id zegt

    31 augustus 2010 om 22:05

    haha dat zou wel echt de slechtste oplossing van allemaal zijn, er is toch niks mis met een canvas dak?

    Login om te reageren
  2. Vanquish zegt

    31 augustus 2010 om 22:06

    Wow, dat heb ik nog niet eerder gehoord: een glazen hard-top. Zou gaaf zijn, zolang ze de kont niet te groot laten worden.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      31 augustus 2010 om 22:11

      @Vanquish: De Ferari 575 Superamerica had ook een glazen hardtop ;) Dus het is geen unicum voor Ferrari :D

      Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      31 augustus 2010 om 22:23

      @Vanquish: Nog nooit een Renault Megane cc gezien… heeft dat al jaren…..
      En zoals Robbie ook zei, de Superamerica had dit ook al..

      Login om te reageren
  3. fejjie zegt

    31 augustus 2010 om 22:09

    Dat zou me verbazen. Een glazen dak weegt een pak meer dan een canvas dak, dus ik hoop dat ze het niet gaan doen.

    Login om te reageren
  4. HoNdA HSV-010 zegt

    31 augustus 2010 om 22:18

    IK HEB HET DOOR!! wanneer nu een ferrara verbrand, smelt de glazen dak tot zand waardoor die de vuur blust !!! GENIAAAL FERRAARI KEEP UP THE GOOD WORK BOYS :D

    Login om te reageren
    • Jerrik zegt

      31 augustus 2010 om 22:47

      @HoNdA HSV-010: meestal smelt je zand om in glas

      Login om te reageren
  5. fant zegt

    31 augustus 2010 om 22:25

    Wel een bril-jante opmerking eind tweede alinea :D

    Lijkt me niet echt de optimale optie, vanwege zowel het hitte probleempje als het feit dat het er volgens mij niet echt mooi uit zal zien als je het dakje opgeklapt hebt.

    Login om te reageren
  6. getl4id zegt

    31 augustus 2010 om 22:27

    @fant ik denk dat niet echt mooi zacht uitgedrukt is. die superamerica was ronduit lelijk met zn glaze dak…

    Login om te reageren
  7. As_long_as_it_is_fast zegt

    31 augustus 2010 om 22:42

    Plexiglas?

    Login om te reageren
  8. HDM zegt

    31 augustus 2010 om 22:46

    Een glazen dak? Net als de 575 (één stuk) of net als wat conventionelere roadsters (SL etc)?

    Login om te reageren
  9. topless zegt

    31 augustus 2010 om 22:51

    Ze kunnen natuurlijk de dakconstructie van de superamerica gebruiken. Dat kan elektrisch donkerder en lichter worden om de warmte te weren wanneer de zon schijnt. Wel moeten ze de techniek dan verbeteren, want bij de superamerica’s werkt het inmiddels vaak niet goed meer.

    Login om te reageren
  10. bmw7 zegt

    31 augustus 2010 om 23:00

    of er wordt cabrio’s gemaakt vanwege brandveiligheid voor de bestuurder.

    Login om te reageren
  11. Bart zegt

    31 augustus 2010 om 23:01

    In die geshopte foto zie je een soort van glasplaat zonder omlijsting. Dat werkt dus niet, want hoe krijg je die water en lucht dicht, en hoe kantel je een aerodynamische bolling weg achter de stoelen? Korter dan op de Superamerica wordt dat paneel niet.
    – Blijft leuk, die running gag over brandgevaar.

    Login om te reageren
  12. integralechubasco zegt

    31 augustus 2010 om 23:17

    Bij de Renault wind hebben ze een oplossing voor de schep water wat je in je nek krijgt bij het dichtdoen van de dak terwijl het al begonnen is met regenen… overigens vindt ik de 575 America absoluut geen lelijke verschijning met het glazen dak… ziet er eerder kostbaar en exotisch uit door het mooi rond gevormde glas van achteren…

    Login om te reageren
  13. PCCB zegt

    31 augustus 2010 om 23:28

    Waarom niet eens een goeie ouwe GTS produceren? In principe geen bezwaren tegen de uiteindelijke oplossing, als het meevalt in gewicht. Met het geluid dat de 458 produceert, is open rijden misschien wel een must.

    Login om te reageren
  14. Getl4id zegt

    31 augustus 2010 om 23:29

    @bart die glasplaat die je ziet is volgens mij de achteruit / het windscherm, hij staat namelijk verticaal. De achteruit zou hier dan o erheen schuiven en dan wat omlaag zakken zodat ie geen wind vangt

    Login om te reageren
  15. BaySideBlueBoy zegt

    31 augustus 2010 om 23:38

    Gezien de positie van de side airintakes bij de dichte 458, de eerder uitgelekte patent figuren lijkt me deze impressie zeer aannemelijk.

    Login om te reageren
  16. koos zegt

    1 september 2010 om 00:28

    Ferrari heeft in 2007 wel een “car with a sun roof” patentaanvraag gedaan, en volgens mij heeft de California geen “sun” roof.

    Login om te reageren
  17. BmwMPower zegt

    1 september 2010 om 07:32

    Extra zuurstof is niet goed voor brand ;)

    Login om te reageren
  18. Eric zegt

    1 september 2010 om 07:53

    Een kennis van me heeft er reeds één in bestelling. Ben benieuwd naar zijn reactie.
    De constructie hoeft niet zwaar te zijn. Het dak van het centraal station in Antwerpen bestaat uit kunststofglas en is sterker dan glas. Kan hoger torsie aan en niet kapot te krijgen met een hamer. Weegt ook veel minder dan glas.

    Login om te reageren
  19. Robert zegt

    1 september 2010 om 08:56

    Ben erg benieuwd hoe ze een harde kap gaan oplossen. Er is geen ruimte voor om die op te bergen, tenzij die extreem compact zou zijn. En echt glas gaan ze niet gebruiken natuurlijk: te kwetsbaar, niet sterk genoeg en vooral te zwaar op een plek waar je dat niet wilt. Zal toch polycarbonaat worden zeker?

    Login om te reageren
  20. Granturissimo zegt

    1 september 2010 om 09:21

    Ben niet zo van het dakloze, maar de hierboven afgebeelde “targa” 458 ziet er toch goed uit!

    Login om te reageren
  21. Fr€d€r!k_EE8 zegt

    1 september 2010 om 09:37

    Ja ja en het volgende zal zijn “een schietstoel” zeker?
    Je geraakt immers beter door een glazen dak dan door een metalen dak als er brand uitbreekt ;)

    Login om te reageren
  22. 8C_Competizione zegt

    1 september 2010 om 11:00

    Waarom gebruiken ze niet het superamerica’s systeem, maar dan van carbon met een lexaan raam? Wat is de duurzaamheid eigenlijk van zo’n lexaan raam? Of is dat zowieso een te goedkope look voor het imago van Ferrari van deze tijd?

    Login om te reageren
  23. R8 zegt

    1 september 2010 om 11:18

    Als hij maar niet in de fik vliegt ;D

    Login om te reageren
  24. jorden zegt

    1 september 2010 om 13:24

    een metalen vouwdak lijkt mij zowiezo onmogelijk in een auto met de middenmotor achter de voorstoelen (bij een F458)
    tevens zo’n klapdak… niet onmogelijk maar ook een vrij onhandige oplossing gezien het lijnen spel.

    ik gok op canvas

    Login om te reageren
  25. topless zegt

    1 september 2010 om 21:59

    @jorden
    Tuurlijk kan dat.

    http://www.youtube.com/watch?v=wnyTPLp4jcg

    Login om te reageren
  26. wws zegt

    1 september 2010 om 22:45

    Het is en blijft toch ook zo’n lullig iel klein kut autotje

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North