• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kroymans zet Ferrari-stekkers op een rijtje

Auteur: RubenPriest, gepost 10 augustus 2022 om 08:59 – 6 Reacties

Kroymans zet Ferrari-stekkers op een rijtje

Dt zijn plug-in hybride auto’s waar we het wél warm van krijgen.

Stekkeren wordt de norm. Ook Ferrari moet eraan geloven. Maar dat hoeft niet iets slechts te betekenen. Kijk maar naar dit trio. Het Italiaanse automerk heeft niets ingeleverd op looks.

Ferrari plug-in hybride

Het merk heeft drie PHEVs: de LaFerrari, 296 GTB en de SF90. Van het rijtje zijn alleen de laatste twee nieuw verkrijgbaar. Wat dat betreft was de LaArie er al vroeg bij. Ferrari Kroymans vond het wel geinig om het trio bij elkaar te zetten voor een fotoshoot. En inderdaad, dat levert mooie plaatjes op!

Ferrari plug-in hybride

Wat helpt is dat de specs van de drie auto’s aardig overeen komen. Het ene rood is het andere rood niet bij Ferrari en dat is ook wel te zien. De Ferrari 296 GTB is de instapper onder de Ferrari plug-in hybride modellen. Met 830 pk uit een V6 en elektromotor kun je eigenlijk nauwelijks spreken over een instapper.

Een stapje bovenop de PK-rots is de LaFerrari. De V12 hybride is goed voor 963 pk. Als je de twaalfcilinder in maximum attack modus zet schreeuwt deze het uit. Wat geciviliseerder, maar nog krachtiger, is de SF90. De krachtigste plug-in hybride van Ferrari tot op heden. Een combinatie van een V8 met turbo’s en elektromotoren zorgt voor een systeemvermogen van maar liefst 1.000 pk.

Door de BPM-constructie is het enigszins ironisch dat juist stekker Ferrari’s zoals de 296 en SF90 interessant geprijsd zijn als je naar het vermogen kijkt. Op papier zijn de Ferrari plug-in hybride modellen zuinige auto’s, waardoor de BPM laag uitvalt.

Ferrari plug-in hybride

Ze kosten beiden nog steeds behoorlijk wat centen. Echter stroomt dat geld naar Ferrari en niet naar Den Haag. En daar krijg je een pittig beestje, of het nu een 296 of een SF90 is, voor terug.

Fotocredit: ferrarikroymans, ernesto.photo, gassion.nl, noortjeblokland

Ook interessant!

  • Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
    Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
  • Video: Ferrari 296 GTB vliegt naar de 290 km/u
    Video: Ferrari 296 GTB vliegt naar de 290 km/u
  • Nederlandse prijs Ferrari 296 GTB bekendgemaakt: duur of meevaller?
  • Ferrari 296 GT3 is nog niet klaar voor de toekomst

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

296-gtb, combo, Ferrari, Hybride, kroymans, laferrari, plug-in, sf90

Vorig bericht: « Gespot – er is iets geks aan deze BMW 8 Serie
Volgend bericht: Video: Tesla sloopt kind bij crash test »

Lees Interacties

Reacties

  1. Frenkyboy zegt

    10 augustus 2022 om 09:51

    Schitterende foto’s!

    Login om te reageren
  2. heckblende zegt

    10 augustus 2022 om 09:55

    De Ferrari de Ferrari droogt lekker op zeg

    Login om te reageren
  3. petroldrinker zegt

    10 augustus 2022 om 10:10

    Ben ik oprecht de enige die benieuwd is hoe deze autos rijden als je die accus gewoon nooit oplaad? Lijkt mij een stuk natuurlijker aanvoelen kwa rijden dan als hybride in dit soort autos

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      10 augustus 2022 om 10:41

      @petroldrinker: Met remmen regenereert de auto en krijg je de accu ook vol ;).

      Login om te reageren
  4. spacemoon24 zegt

    10 augustus 2022 om 13:13

    Mooie plaatjes. Alleen is de LaFerrari geen PHEV (plug-in), maar een normale hybride.

    Login om te reageren
    • mrbooz zegt

      12 augustus 2022 om 10:42

      De LaFerrari is wel degelijk een PHEV! Op beide C-stijlen vindt je een “tankklepje”. Links vindt je de vulhals van de benzinetank en onder het rechterklepje de aansluiting voor de lader.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North