• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlandse prijs Ferrari 296 GTB bekendgemaakt: duur of meevaller?

Auteur: RubenPriest, gepost 28 februari 2022 om 10:07 – 14 Reacties

Nederlandse prijs Ferrari 296 GTB bekendgemaakt: duur of meevaller?

De Nederlandse prijs van de Ferrari 296 GTB is bekendgemaakt. De vraag is of het duur is, of juist een meevaller.

Hoewel het de instapper is onder de middenmotor Ferrari’s, is de nieuwe 296 GTB niet het goedkoopste model. De Roma en Portofino M zijn echt wel tienduizenden euro’s goedkoper wat dat betreft. Want de Nederlandse prijs van de Ferrari 296 GTB is vastgesteld op 301.848 euro. Daarmee lukte het de Italiaanse autofabrikant blijkbaar niet om hem onder de drie ton te houden. Eerder lag de verwachte Nederlandse prijs op 291.000 euro en wat wisselgeld.

Drie ton voor een Ferrari met V6. Dat klinkt misschien wat gek, maar door de plug-in hybride aandrijflijn staat je absoluut niet voor aap als het op prestaties aankomt. Met een sprint naar de 100 in 2,9 seconden en een 0-200 tijd van 7,3 seconden is het een bloedsnel apparaat. Je vraagt je bijna af waarom je nog voor de duurdere F8 Tributo zou gaan. Je hebt dan wel een V8, maar dankzij de elektropower is de 296 GTB gevoelsmatig niet het mindere broertje.

De eerste indicatie van de prijs van de nieuwe Ferrari 296 GTB klinkt veelbelovend
De eerste indicatie van de prijs van de nieuwe Ferrari 296 GTB klinkt veelbelovend
De eerste indicatie van de prijs van de nieuwe Ferrari 296 GTB klinkt veelbelovend
De eerste indicatie van de prijs van de nieuwe Ferrari 296 GTB klinkt veelbelovend

Ferrari heeft de 296 GTB uitgerust met een 7,45 kWh groot accupakket. Daarmee kun je tot 25 kilometer volledig elektrisch rijden met een max van 135 km/u. Vriendelijk voor in stedelijk gebied, waar je zonder duivelse uitlaatgassen op zoek kunt gaan naar een parkeerplekje. Om vervolgens op de autobahn het systeemvermogen van 830 pk maximaal aan te spreken. Kortom, duur of meevaller. Dat is aan jezelf. Meer dan drie ton voor een Ferrari V6 klinkt als veel. Aan de andere kant is het een meevaller als je naar de zeer indrukwekkende prestaties kijkt.

Ook interessant!

  • Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
    Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
  • Video - het geluid van de Ferrari 296 GTB
  • Nieuwe Ferrari 296 GTB wordt een koopje!
  • Ferrari 296 GTB maakt gamedebuut in onverwachte game

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

296, 296-gtb, Ferrari, geld, nederland, Prijzen

Vorig bericht: « Autobranche Nederland had het niet zo slecht vorig jaar
Volgend bericht: Video: geen excuus, met een MX-5 rij je ALTIJD open! »

Lees Interacties

Reacties

  1. GH zegt

    28 februari 2022 om 10:34

    Ligt het aan mij of ligt de range van het gehele gamma wel heel erg dicht bij elkaar als het gaat om prestaties?
    Toch kan ik het subtiele uitstraling van Ferrari altijd wel waarderen t.o.v. de meer uitgesproken Lamborghini’s.

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      28 februari 2022 om 11:11

      @GH: Tja, dat krijg je nou eenmaal, het convergeert. Er is een fysieke grens aan hoe hard een auto van 0 naar 100, 200 enzovoort kan, en als je die eenmaal bereikt met al je modellen is er weinig onderscheid meer mogelijk op dat vlak. En omdat die grens voor steeds meer heel wat normalere auto’s ook bereikbaar wordt is het speciale van de kille cijfers al lang verdwenen. Een beetje gechipte GTI gaat ook al in sub-5 seconden naar de 100, om van ’s lands leaselieveling van de afgelopen jaren maar niet eens te spreken. Op een gegeven moment gaat het nergens meer over.

      Login om te reageren
    • Friez zegt

      28 februari 2022 om 11:41

      @GH: ik moet eerlijk zeggen, dat ik Ferrari’s allesbehalve subtiel vind. Drukke designs, met veel hoeken en gaten. Een Porsche 911 of een Aston Martin staan bij mij dan weer voor subtiel.

      Al vind ik de Ferrari Roma wel te pruimen hoor!

      Login om te reageren
      • Kvgorp zegt

        28 februari 2022 om 13:14

        Ik vind deze dan nog wel mooi. maar ik snap wat je bedoelt. Maar 3 ton voor een 6 cilinder…… 7.45 kWh is natuurlijk een lachertje. 3 keer sprinten en het is leeg.

        Login om te reageren
        • ryser zegt

          28 februari 2022 om 21:58

          @Kvgorp: en 5 ton voor een ford gt is niet gek?

          Login om te reageren
  2. Robert zegt

    28 februari 2022 om 10:35

    Voor dit soort auto’s geldt eigenlijk toch, dat alleen als je wil weten wat deze kost, je deze waarschijnlijk niet kunt betalen.

    Login om te reageren
    • lecomte zegt

      28 februari 2022 om 13:33

      @RRRobert: Als je het niet weet, hoe weet je dan hoeveel geld je moet overmaken voor je bestelde auto? 😉

      Login om te reageren
  3. Loek zegt

    28 februari 2022 om 11:38

    Ik snap deze auto niet zo goed. Voor pak ‘m beet 200k zou het de goedkoopste Ferrari zijn, wat te verwachten is door diens V6. Ik snap ook niet waarom hij nou 830 pk moest hebben. Als hij nou rondom de 650 pk had met dank aan een hybride unit, dan was het met recht de benjamin van de line-up geweest. Nu voelt het als een soort Dino 246 die eigenlijk een SF90 wil zijn voor (te) veel geld. De F8 Tributo kost immers ook zo rond de 3 ton.

    Ik zou dan toch echt liever een McLaren Artura willen.

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      28 februari 2022 om 12:30

      Vrees alleen dat je met die McLaren nòg vaker bij de garage komt dan met een Ferrari ;-)

      Login om te reageren
    • ericc zegt

      28 februari 2022 om 13:43

      @Loek: zo blijft ie uit het vaarwater van de MC20!

      Login om te reageren
  4. petroldrinker zegt

    28 februari 2022 om 13:51

    Voor de mij F8, puur ivm v8 ipv accus om de te kleine motor te compenseren…

    Login om te reageren
    • Turbo S zegt

      28 februari 2022 om 22:08

      @petroldrinker: inderdaad en lekker nooit iets hoeven in pluggen.

      Login om te reageren
  5. Mas zegt

    28 februari 2022 om 15:45

    Valt enorm mee de prijs 😂

    Login om te reageren
  6. wimof zegt

    28 februari 2022 om 20:44

    Nu er geen oligarchen meer overblijven, wie kan dit nog kopen, de exemplaren uit het Midden-Oosten?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North