• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lambo Aventador LP 750-4 Superveloce: alle specs en info

Auteur: Author, gepost 3 maart 2015 om 08:03 – 29 Reacties

Lamborghini Aventador SuperVeloce


De belangrijkste gegevens van de Superveloce hadden we natuurlijk al en nu is de rest bekend. Hou je vast voor een setje duizelingwekkende cijfers.

De 6.5-liter N/A V12 uit de standaard Aventador kreeg een redelijke boost van 50 pk, om uit te komen op 750 stuks. Verantwoordelijk voor deze toename zijn een aangepast variabel inlaattraject, verder verfijnde variabele kleptiming en een nieuw uitlaatsysteem. Over de vormgeving van die laatste was niet iedereen even positief, maar het mag gezegd worden dat de vier pijpen op een rij er op z’n minst angstaanjagend uitzien.

Het gewicht nam zoals bekend af met 50 kg, uiteraard met behulp van het veelvuldig toepassen van carbon en CFRP. Zowel in- als exterieur zijn overdadig met het goedje aangekleed. Door deze kracht- en afslankkuur sprint de SV van 0-100 in 2,8 tellen, van 0-200 in 8,6 tellen en van 0-300 km/u in slechts 24 seconden. Topsnelheid? Meer dan 350 km/u. Remmen van 100-0 km/u doet de stier in een oogbal verpulverende 30 meter.

Aventador SV interieur

Om het extra grote potentieel zo goed mogelijk te benutten heeft Lamborghini een nieuwe versie van het AWD-systeem met haldexkoppeling ingebouwd. Daarnaast krijgt de bestuurder hulp van een elektromechanisch sperdifferentieel. Geen gedoe dus met torque vectoring, gewoon het beste van twee werelden. Uiteraard kunnen de van onderstel en aandrijflijn worden aangepast, er zijn drie rijmodi beschikbaar.

Dit voorjaar maakt de Superveloce met trappelende hoeven z’n opwachting op de markt, de kale prijs (zonder belastingen) bedraagt een niet mis te verstane € 327.190. Maar goed, daar krijg je wel een behoorlijk puur rij-ijzer mét atmosferische V12 en zonder hybridemeuk voor terug. Een voorproefje van de soundtrack vind je HIER.

Ook interessant!

  • Lamborghini is nog niet klaar met uitmelken Aventador
    Lamborghini is nog niet klaar met uitmelken Aventador
  • Haha, Lamborghini gaat Aventador nog verder uitmelken
    Haha, Lamborghini gaat Aventador nog verder uitmelken
  • Officieel ten einde: de Lamborghini Aventador
  • Dit kun je verwachten van de allerlaatste Aventador

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

aventador, geel, geneve-2015, Lamborghini, LP750-4, rood, superveloce, V12

Vorig bericht: « Dit is de MINI Countryman Park Lane
Volgend bericht: FAB Design McLaren 650S, lekkerder dan het origineel? »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    3 maart 2015 om 08:08

    Wat een bak, ongelooflijk.
    Maar vind de Murcielago SV toch wat mooier.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      3 maart 2015 om 09:58

      @viezefreddyw: eens, daar komen ze nooit meer overheen!

      Login om te reageren
    • rossi46audi zegt

      3 maart 2015 om 11:52

      @viezefreddyw: Diablo sv net zo

      Login om te reageren
  2. donvincenzo zegt

    3 maart 2015 om 08:10

    Leuk, maar past er ook een krat bier in de bagageruimte? Anders heb je er alsnog niks aan natuurlijk.

    Login om te reageren
  3. tupperware zegt

    3 maart 2015 om 08:13

    Dan koop ik wel.een Miura, indien nodig spaar ik wel even door.
    Kan ik tenminste zeggen dat ik een echte Lamborghini heb die ook nogeens mooi is..

    Login om te reageren
  4. supersim200 zegt

    3 maart 2015 om 08:16

    Superdik! Alleen de afwerking van de uitlaten is een beetje slordig gedaan.

    Login om te reageren
  5. gtwillem zegt

    3 maart 2015 om 08:17

    Als ze nou eens de aandrijflijn die naar voren loopt verwijderen… Bij de Balboni werkte het.

    Login om te reageren
  6. RubenPriest zegt

    3 maart 2015 om 08:17

    De vraag is: een productiewagen of net als de Murcie in beperkte oplage?

    Login om te reageren
  7. axel968 zegt

    3 maart 2015 om 08:18

    Is de Super Veloce tot nu toe niet altijd een afscheid geweest voor de huidige generatie?

    Login om te reageren
  8. scottishcarspotter2000 zegt

    3 maart 2015 om 08:20

    Heerlijk! Nu nog RWD

    Login om te reageren
  9. autoblogfan zegt

    3 maart 2015 om 08:24

    0-200 in 8,6 sec. Terwijl dat de concurrent voor de huracan, de 488′ dat al in 8 sec. doet.
    Volgens Ferrari, dat wel. Mompelt iets over fabrieksauto s.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      3 maart 2015 om 08:39

      @autoblogfan: en de 675 LangStaart doet t in 7,9s. Toch denk ik dat Lamborghini ondanks deze onderspitdelvende cijfers nog wel één of twee exemplaren weet te slijten.

      Login om te reageren
      • autoblogfan zegt

        3 maart 2015 om 08:43

        @sir_smokalot: aaaahhh, een reactie van Smoke him self.

        Login om te reageren
  10. Vincegail zegt

    3 maart 2015 om 08:24

    Kan iemand mij het verschil tussen carbon en CFRP uitleggen?

    Login om te reageren
    • audirs7 zegt

      3 maart 2015 om 08:36

      @vincegail: CFRP is volgens mij Carbon met plastic, en Carbon is puur Carbon

      Login om te reageren
    • grasmaaier7 zegt

      3 maart 2015 om 08:42

      @Vincegail: Carbon Fibre reinforced plastic .

      Plastic/CF cocktail dus . ( lekker exotisch )

      Login om te reageren
    • dwersbongel zegt

      3 maart 2015 om 08:50

      @Vincegail: Hebben ze hier al eens uitgelegd:

      http://www.autoblog.nl/nieuws/special-koolstofvezel-in-de-auto-industrie-71192

      Login om te reageren
      • Vincegail zegt

        3 maart 2015 om 09:00

        @dwersbongel: het is dus hetzelfde. Maar bedankt voor de link naar dat artikel!

        Login om te reageren
  11. uncivilsum zegt

    3 maart 2015 om 08:32

    Jammer dat ze er geen Miura SV, Diablo SV of Murcielago SV er bij hadden

    Login om te reageren
  12. 013gta147 zegt

    3 maart 2015 om 08:57

    Binnenkort maar eens even proefrijden ..

    Login om te reageren
  13. Gulli zegt

    3 maart 2015 om 09:06

    Zouden ze klachten hebben gehad van Murcielago-eigenaren die steevast hun SV tegenkwamen met het hoofd van een spotter in de uitlaat?

    Overigens is Haldex niet bedoeld als AWD voor oorspronkelijk voorwielaangedreven auto’s?

    Login om te reageren
  14. beatipauperesspiritu zegt

    3 maart 2015 om 09:26

    Lamborghini blijft elke keer weer bizar lekkere auto’s produceren, waar Ferrari na de F430 en de 599 in mijn ogen behoorlijk faalt.

    Login om te reageren
  15. alaindjamal zegt

    3 maart 2015 om 09:29

    Helemaal mooi

    Login om te reageren
  16. ArnoldH zegt

    3 maart 2015 om 09:35

    Ik had toch wel verwacht dat er nu een versnellingsbak met dubbele koppeling in zou komen.

    Hele gave wagen, hopelijk zie ik er snel eens 1

    Login om te reageren
  17. paganizonda760nc zegt

    3 maart 2015 om 10:38

    Vraag mij toch nu af hoe het zit met die automatische spoiler. Komt ie nog omhoog nu er een vaste spoiler opzit of fungeert ie als dubbele spoiler bij hoge snelheden?

    Login om te reageren
  18. mrrallycross zegt

    3 maart 2015 om 11:31

    Hij is echt snel en in het rood veel mooier dan in het geel.

    Login om te reageren
  19. philipf zegt

    3 maart 2015 om 14:49

    Doe maar eentje, heel snel!

    Login om te reageren
  20. gallardogt zegt

    3 maart 2015 om 17:03

    Die vleugel vind ik echt verschrikkelijk en in plaats daarvan graag zo’n decent opstaand randje die je ook bij de Murcielago SV kon aanvinken.

    Login om te reageren
  21. Davidov zegt

    29 juni 2015 om 19:12

    Best tof, maar die vier uitlaatjes vind ik maar niks :(

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North