Maak kennis met de beste manier om Lamborghini’s V10 tot in het diepst van je trommelvliezen te laten doordringen.
Lamborghini heeft de zaag in het koetswerk van hun instapmodel gezet en een stoffen klapdak aan de Italiaan toegevoegd. Deze gaat in 17 seconden open of dicht, tot een snelheid van 50 km/u. De 5.2-liter V10 is qua vermogen ongewijzigd en levert een vertrouwde 610 pk. Nieuw is echter de toevoeging van cilinderuitschakeling en een start/stop-systeem om de CO2-’tjes te drukken.
Jep, het is 2015. Lamborghini’s hebben nu start/stop-systemen.
Het doet overigens niets af aan zijn prestaties. De Huracán LP 610-4 Spyder sprint in 3,4 seconden naar de honderd – 0,2 seconden trager dan zijn twee jaar geleden geïntroduceerde coupébroeder – en topt bij 325 km/u. Het drooggewicht komt uit op 1.542kg. Stilistische aanpassingen beperken zich tot de bulten achter de hoofdsteunen en extra luchtgleuven boven de achterste wielkasten. Voor de comfortliefhebbers; hij wordt geleverd met een elektrisch bedienbaar achterruitje dat het windgeruis in het interieur moet verminderen.
a3sb zegt
Ik hoor niks
BmwMPower zegt
De coupé vind ik niet zo fraai maar dit kan ik erg waarderen!
jordip zegt
@BmwMPower: helemaal mee eens, de enige aanmerking is misschien netals bij de gallardo en gehele glazen motorkap. Daar ben ik meer fan van, dan de aventador achtige motorkap.
a3aan zegt
Hallo Schoonheid!
tkoote zegt
Net zoals bij de Gallardo is de Spyder de mooiere van de twee. De “saaiheid” van de coupe is hier gelukkig verdwenen. Erg fraai.
miata93 zegt
Wie vind dit niet mooi???
bmwz3 zegt
@miata93: ik
norge zegt
Denk dat het gewoon hetzelfde klinkt als het voorbij komt…
Dutchdriftking zegt
@norge: komt die nuchtere noor weer….. :p
gwnbmw zegt
@norge: je heb em alweer gemaakt ouwe…
clarkson zegt
@norge: Als je mazzel heb kan je meegenieten van de stereo als het dak open staat?
jensgib zegt
Meh liever dichte versie.
lincoln zegt
Hoe meer je dit soort 13 in een dozijn meuk ziet ..
Hoe aantrekkelijker een FIAT barchetta wordt ..
kylian zegt
Lekker hoor, zo in het babyblauw.
Zoalw al door diverse anderen vermeld vind ook ik hem mooier dan de erg anonieme coupé.
rob5nismo zegt
Ik vind de luchthappers wel vet net achter de stoelen
rikvp zegt
He jammer… heb ik net een coupé aangeschaft. Kom de spider op de markt… wel echt een beauty!
gwnbmw zegt
@rikvp: droom lekker verder!
rikvp zegt
@gwnbmw: dromen moet je altijd hebben! ;)
nickmercedes zegt
@rikvp: ik zeg altijd, dromen moet je waarmaken..
rikvp zegt
@nickmercedes: zo is dat! En tjaa.. die supercars worden toch voor mensen gemaakt? Dus noem één reden waarom iemand het niet kan bereiken als hij een doel heeft waar hij vol voor gaat!
nickmercedes zegt
@rikvp: Het grote probleem is vaak dat mensen moe worden van hun droom achterna rennen en het opgeven. Terwijl als ze gewoon door blijven rennen ze het na verloop van tijd vaak wel waar kunnen maken.
gitaarknul zegt
Ik moet toch nog 25 jaar sparen voor ik er een kan kopen, dus ik wacht wel op de opvolger
volkswagena4tdi zegt
@gitaarknul: voor een auto in dit segment spaar je niet ;)
Aftikken of huren !
rolov zegt
@gitaarknul: misschien de gallardo?
Dutchdriftking zegt
Gaaf ding, al is de coupe wel mooier.
Donstil zegt
Nou van mij mogen ze hem houden, raar ding.
ritchie zegt
Is ze goed gelukt!
jobberns zegt
In het geel graag, met grote zwarte wielen, Carbon details, en een zwart alcantara interieur. Als het even kan met gele stiksels. Dank u
gtwillem zegt
Lamborghini’s zijn sowieso niet mijn ding, maar ergens kan ik de ‘open’ versies wel waarderen. Dat had ik al met de Gallardo, maar ook deze is weer erg geslaagd. En dat babyblauw is ook helemaal goed.
Ik zou er nooit een willen hebben (dan koop ik liever wat anders) maar ik zou best een weekendje door de Toscane willen toeren met dit ding.
In absolute zin zal de 488 GTB Spider en de 650S Spider beter en sneller zijn. Maar deze heeft nog wel de V10. En als je open rijdt ennje hoort de kakofonieën van die magistrale tiencilinder, dan maakt het echt niet uit dat de Ferrari en McLaren sneller zijn.
deora zegt
@gtwillem: amen to that!
kylian zegt
@gtwillem:
Lamborghini’s waren ooit mijn ding, tot 1990 ongeveer.
Daarna nam mijn interesse met elk nieuwe model af.
De Huracan vind ik gesloten ook helemaal niks en hij klinkt voor geen meter*, net als zijn grote zusje trouwens, maar zo open heeft het wel wat.
*in vergelijking met de oude echte Lamborghini motoren.
Edge zegt
Als je die Bugatti Vision GT uit het volgende artikel ziet, oogt zo’n Huracan Spyder ineens heel erg ingetogen en tam.
quadruple zegt
Bah bah wat lekker zeg! Heerlijke machine.
michaelcorleone zegt
Geef mij de dichte versie van de Huracan samen met de R8 mijn favoriete twee in dit segment. Ik zal een van de weinige zijn maar de nieuwe R8 is gewoon geil.
berlinetta zegt
Wait, hold up. Is de Huracan twee jaar geleden geintroduceerd? Dan heb ik mijn neus toch helemaal leeg gevreten in de tijd. Tering wat gaat het snel.
Hupke zegt
Nog lelijker, nog opvallender, nog schreeuwender dat is inderdaad een serieuze voorruitgang voor lamborghini…
Dat er maar wat voetballer mee verongelukken.
jeaup zegt
Voor het eerst zeg ik ja tegen een cabrio
toyotafortuner zegt
Doe maar ja. Vooral in dit frisse blauw
gtr34 zegt
Ik vond de coupé al minder “lambo” maar dit vind ik al helemaal 3x niks..