Daar is hij dan eindelijk! Na diverse gelekte beelden en video’s hebben we dan eindelijk alle officiele beelden, informatie en specificaties van de Lamborghini Huracán LP610-4 voor jullie.
Zullen we maar met de motor en prestaties beginnen? Achterin ligt een direct ingespoten 5.2-liter V10 met 610 pk/560 Nm die gekoppeld is aan een “Lamborghini Doppia Frizione” (LDF) transmissie. Oftewel een versnellingsbak met zeven versnellingen en een dubbele koppeling. Net als de Gallardo beschikt de Huracán ook over vierwielaandrijving.
Het sprintje van 0 naar 100 km/u neemt 3,2 seconden in beslag en van 0 naar 200 km/u doe je in 9,9 seconden. De topsnelheid ligt volgens Lamborghini op 325+ km/u. Het gewicht van de Huracán LP610-4, zonder vloeistoffen, ligt op 1.422 kilo en dat zorgt voor een power-to-weight ratio van 2,33 kilo per pk.
Volgens Lamborghini is de Huracán volledig nieuw ontwikkeld en is deze auto voorzien van een ‘hybride’ chassis dat bestaat uit een combinatie van carbonfiber en aluminium. Het interieur wordt gedomineerd door een 12.3 inch full-color TFT scherm.
Vanaf januari is de Huracán te zien op 130 besloten preview evenementen in 60 steden over de hele wereld, zijn publieksdebuut is tijdens de autoshow van Genève in maart. In het voorjaar van 2014 zullen de eerste exemplaren uitgeleverd worden aan klanten.
De naam Huracán is een eerbetoon aan een stier die in augustus 1879 vocht in Alicante en zo sterk was dat hij gespaard bleef.
UPDATE: het laatste deel in de Hexagon teaserreeks staat online!
Zo mooi hoe Lamborghini het toch altijd voor elkaar krijgt om de sportwagen die je als kind altijd tekende weet te ontwerpen en produceren!
@C220AMG: misschien worden ze ook wel door een kind getekend ;-)
@3246cm252kw: da’s kinderarbeid!
@C220AMG: haha +1
@3246cm252kw: Misschien is ie wel door Lotus getekend?
http://www.hdwallpapersinn.com/wp-content/uploads/2012/12/2010_lotus_esprit_concept-wide.jpg
Verder lijkt me dit een prima opvolger, niet te extreem (net zoals de gallardo) met specificaties waarmee ze weer de strijd kunnen aangaan met de 458 en de mp4-12c (hoewel 0-200 doet de mclaren het een volle seconde sneller). Een belangrijk punt is wel dat geen van beide concurrenten vierwielaandrijving heeft. Dit is toch iets wat met 600 pk best wel welkom is voor dagelijks gebruikt en misschien zelfs zorgt voor verassend snelle rondetijden op sommige circuits.
Ga je expres naar de gallery om de dash ed te zien. Geen detail foto’s… Lol
Hele nette prestaties, dat maakt de achterkant weer een beetje goed.
@maseratizzzzzzzz:
Worden we wel weer gewoon, in veel releasetopics wordt een nieuw model eerst niet mooi bevonden.
Al goed met dual clutch, volgens eerdere berichten zou hij een lichte upgrade van de prehistorische e-gear krijgen, phew!
@proost: Ben benieuwd ook of deze in de buurt komt van de concurrentie (458) qua funfactor en ervaring volgens de journalisten.
Qua interieur serieuze vooruitgang tegenover de LP560
@proost: dat klopt, had ik eerst met de achterkant van F12, maar na hem een keer in het echt gezien te hebben, vond ik hem toch wel geslaagd.
Mwah, deze sla ik ff over denk ik…
@C6_R: Ja ik ook. Mijn Gallardo doet het nog prima verder. Ik denk dat ik die maar op ga rijden.
@Donstil: Ja, ik moest lachen. Goed gedaan.
Doe mij die gele maar :p
Ja die wil ik!
Weet alleen niet welke kleur nou echt mooi is op dat apparaat..
Denk een witte!
@lamborgfan: Je hebt toch in de gaten dat er op de topicfoto een witte staat he?
@berlinetta: wat meneer de lambofan bedoeld, is dat meneer de lambofan nog niet weet hoe de auto eruit ziet met andere kleuren dus gaat meneer de lambofan er tot nu toe vanuit dat de witte het mooiste is..
Nette prestaties, maar niet verbluffend. Hetzelfde met het uiterlijk. Strakke bak, maar wel erg voorspelbaar.
@berlinetta: ja inderdaad, wel erg standaard qua prestaties enzo… En niet sneller dan de 458speciale of mp4-12c..
@guusboum: boeiend, tis weer een pornomachine. Als je het geld heb gok ik dat je echt niet je keuze tussen een patatje speciale en een mp4speler en een orkaan gaat maken op basis van prestaties. Eerder op emotie. Die paar tienden en paar pk verschillen gaat jou niet doorslag geven
@arashrsf: Daar heb je ook gelijk in. Voor mij zou het namelijk de 458 Spider worden en die is langzamer dan deze orkaan.
@arashrsf:
Je hebt helemaal gelijk, ik koop mijn auto’s altijd vanuit emotie.
Daarom laat ik deze Volkswagen voor wat het is.
Dan zijn er mensen die een 12C emotieloos vinden. Laat die hier maar eens naar kijken, geen greintje emotie en nul vernieuwing.
Wat prijs ik mij gelukkig dat ik het echte Lamborghini nog heb meegemaakt. Soms is het beter om de doden met rust te laten.
@tupperware: je bedoelt die Lamborghini’s die wij allemaal nog kunnen bewonderen? Evenementen? Musea’s? Circuits? YouTube?
Wow, mooi ding! Na de Aventador hield ik een beetje m’n hart vast, maar dit is echt wel weer een mooi strak ontwerp – en toch typisch Lambo. Petje af!
Hebben die de tekeningen van Lotus gekocht dan? Check google … “Lotus Elan Concept” of “Lotus Esprit Concept” Ben ik nu de enige die daar dat afgevoerd ontwerp in ziet?
@XiPHiAS: Je bent me net voor. Lijkt precies op de Lotus concepts. Vooral de voor- en zijkant.
Zowel de concepts als de Lambo vind ik erg mooi!
@XiPHiAS: Het scheelt dat dit wel lijkt op een kleine Aventador en Lamborghini het wel gaat produceren & Lotus niet.
@guidoberbers: Ja, dankzij Audi hebben ze het geld om het te produceren. Zonder Audi had het merk niet eens meer bestaan.
@berlinetta:
Dan was de wereld een hoop nep Lambo’s bespaart gebleven, dat was dan wel weer het voordeel als het merk een waardige dood gestorven was.
@XiPHiAS: Je hebt gelijk.
Alleen leek de Esprit concept toen ook al op een Lambo.
Ik vind de foto’s wat flets, maat volgens mij is dit een beauty in het echt.
Hier is maar 1 juist woord voor… “PORNO”
Vet! Ik ben benieuwd hoe dit zal klinken:)
Dat interieur is zó gaaf! Wat een prachtbak.
Ik vind eigenlijk alles aan deze auto mooi, behalve de naam… Daar moet ik nog wat aan wennen.
@Klassiekerrally: Went zo denk ik :) Had ik eerst met de Huayra. Als je hem een paar tientallen keren gezegd hebt, is het al gewend.
Heb hem nou een aantal keer gezien en ik hoopte dat het wennen was maarrrr… nope toch maar een Gallardo
En ik ben eerder benieuwd of hij ook als LP610-2 komt.
Zo en profil doet-ie me in de verte wat denken aan de Talbot Matra Murena, maar dan wel mooi. http://tocmp.org/talbot/04.jpg
Ik vind hem erg geslaagd. De Aventador vind ik zeker geslaagd maar eigenlijk vind ik deze dan nog net iets meer in balans. Erg vernieuwend is het niet maar dat maakt me niet veel uit als het overall lijnenspel lekker oogt.
Mooie bak, maar ik zal er mn twee meter wel weer niet in passen, net als in een Gallardo.
Trouwens, wie zegt dat dit de opvolger is van de Gallardo? Hij lijkt er niet eens op. Hij heeft veel meer weg van een Murciélago en de Aventador.
Dat maakt hem dan eigenlijk een baby-Murciélago
*^▁^*
@JaxDryke: En wat was de Gallardo dan volgens jou?
@JaxDryke: Om de Gallardo op te volgen hoeft hij niet op hem te lijken… De Avantador lijkt toch ook niet de op Murci en het is toch zijn opvolger. Lamborghini stopt de productie van de Gallardo, en dan komt dit: een ”kleine” Lambo met een V10. Ja, het is de opvolger van de Gallardo, simpel toch. Het is niet alsof Lamborghini tig auto’s als Mercedes of Audi produceert om een beetje verdwaald te raken in het modellengamma.
Hele mooie en strakke auto, ik denk dat hij vooral in het echt bijzonder prettig op het netvlies ligt.
Voor mij een met skibak op het dak graag! Nietwaar Jon Ollson!!!
Gelukkig een dubbele koppeling transmissie. Zou het ook wel gek hebben gevonden als het niet het geval was. Audi had al één ontwikkeld voor de R8 die op de Gallardo gebaseerd was.
Ik vraag me af hoe het nu met de “beleving” gesteld is. Misschien is de Huracán zelfs sneller dan de Aventador (op een krap technisch circuit).
Fraai ding. Ontwerp is niet te druk (zoals de Aventador dat wel heeft). Vind hem ook mooier dan de latere Gallardo’s. Wat meer evenwicht in het ontwerp
Top ding! Extreem maar ook fijntjes.
Het moet verboden worden een Lamborghini is saai wit, grijs of zwart te kopen/verkopen..
Hoeveel mooier is geel _0_
Heuj, een dubbele koppeling, zitten de bestuurders van deze auto keer niet met hun bakkes op het dashboard als ze schakeling
@tunefuldjmike: schakeling = schakelen
Misschien ben ik wat kritisch maar een nieuw model krijgt tov Gallardo 570 er 40 pk bij… de topsnelheid is (hoewel dat er ook niet veel doet) gelijk en 0-100 is 0.2 sec sneller… De auto is bovendien in gewicht van 1340 naar 1422 gegaan??
Hoewel ik m overigens wel mooier vind begrijp ik dit proces niet helemaal …
Hoeveel ontwikkelingskosten zijn daar in gestopt? Waarom is de auto niet lichter geworden?
Persoonlijk denk ik; stop die nieuwe versnellingsbak en die update in de Gallardo en je hebt een sneller auto tegen een fractie van de ontwikkelingskosten.. ja mensen willen graag iets nieuws maar persoonlijk zou ik als ik een gallardo zou hebben nu even een kijkje gaan nemen bij de concurrentie…
De Gallardo LP560-4 weegt droog 1.410 kg en doet 0-100 in 3,7 seconden (bron).
De LP570-4 Spyder Performate weegt volgens Lambo 1.340 kg.
En geen handbak is ook funest voor je gewicht. Ter illustratie: bij de nieuwe M4 is het verschil tussen MT en AT 40 kg.
@tvr1974: Lamborghini kan ook niet helemaal zelf meer kiezen welke richting ze opgaan natuurlijk. De basis van de auto is ook bedoeld voor de nieuwe R8. Volgens mij hadden de Italianen zelf liever een compleet composiet monocoque gehad, maar daar heeft Audi o.a. vanwege de kosten een stokje voor gestoken.
Een Huraatje Can er wel vanaf. Heel gaaf ding!
Photoshopper WildSpeed was er niet ver naast.
Het een extremere opvolger verwacht maar dit ziet er toch heel goed uit. Ik weet zeker dat deze in het echt heel veel indruk maakt.
Ik vind dit weinig vernieuwend, het is allemaal wat naar het Aventador-design opgetrokken, maar verder moet je twee keer kijken, of het geen Gallardo is.
Voordeel daarvan is, dat je zeker weet dat het een Lamborghini is, maar het had meer onderscheidend gemogen(gemoeten).
Kom maar met dat ‘Kies maar, 458 of Huracan’ topic, dan kies ik snoeihard zonder enige twijfel voor de 458.
Kijk nu ziet het er nog wel ok uit zo’n Huracan ook al is het in VAG traditie voortborduren op ipv echt iets nieuws, maar als ze dadelijk weer bij bosjes in de woestijn staan dan komt de 458 opeens bovendrijven als een extreem goede Ferrari historisch gezien en de Huracan blijft dan…Een gepimpte Gallardo/R8.
Als je dit zo ziet moet je nagaan hoe mooi de roadster er wel niet uit komt te zien kan niet wachten
http://www.youtube.com/watch?v=OuSnrg2RK84
Kom op Lamborghini jullie kunnen zoveel beter, is dit hem nou?
Zo wordt het wel erg gemakkelijk, maak mij het eens moeilijk zou ik zeggen de Nissan GT-R steekt voor mij het kop en schouders boven de rest uit, mijn onbetwiste nummer 1.
Ook voor de 2e en de 3e plek komt de Huracan niet in aanmerking. De R8 en de McLaren mp4-12c verkies ik boven de Lambo en ook de 911 wint het met gemak.
Met andere woorden is het een geslaagde auto? Nee.
@agera: Hahah leuk om te lezen dat ik na een paar maanden van mening ben veranderd. Ben de Lamborghini Huracan meer en meer gaan waarderen. Het is de GT-R, Huracan en de R8 voor mij.
Dat “stijlkenmerk” aan de zijkant, beetje veel Ferrari SP12EC?
[img]http://www.autogespot.com/eric-claptons-ferrari-sp12-ec-in-detail[/img]
http://www.lamborghini.com/en/models/huracan-lp-610-4/overview/#!slide/4277
at “stijlkenmerk” aan de zijkant, beetje veel Ferrari SP12EC?
[img]http://log.autogespot.com/10-2012/claptonferrari/5.jpg?last_change=1384438878l[/img]
Waarom die nietszeggende prestaties altijd als eerste noemen? De meest iconische supercar in mijn ogen, de F40, leverde 25 jaar geleden al exact dezelfde prestaties. Wat zijn de supercar producenten in al die jaren opgeschoten? Minder co2? Prima. Iets veiliger? Prima. Beter design? Dacht het niet. Meer spektakel? Ook niet. Doe mij maar de ‘echte’ supercars uit de 70’s en 80’s die boven mijn bed hingen… Of word ik nu sentimenteel?
Mooie tijdloze auto, dat cleane kan ik waarderen ook een mooie achterkant trouwens doet mij denken aan een motor.