• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini Huracán LP610-4: alle details en foto’s

Auteur: robbie, gepost 20 december 2013 om 09:58 – 67 Reacties

Afbeelding Lamborghini Huracán LP610-4: alle details en foto’sAfbeelding Lamborghini Huracán LP610-4: alle details en foto’sAfbeelding Lamborghini Huracán LP610-4: alle details en foto’sAfbeelding Lamborghini Huracán LP610-4: alle details en foto’sAfbeelding Lamborghini Huracán LP610-4: alle details en foto’sAfbeelding Lamborghini Huracán LP610-4: alle details en foto’sAfbeelding Lamborghini Huracán LP610-4: alle details en foto’sAfbeelding Lamborghini Huracán LP610-4: alle details en foto’s

Lamborghini Huracan LP610-4
Daar is hij dan eindelijk! Na diverse gelekte beelden en video’s hebben we dan eindelijk alle officiele beelden, informatie en specificaties van de Lamborghini Huracán LP610-4 voor jullie.

Zullen we maar met de motor en prestaties beginnen? Achterin ligt een direct ingespoten 5.2-liter V10 met 610 pk/560 Nm die gekoppeld is aan een “Lamborghini Doppia Frizione” (LDF) transmissie. Oftewel een versnellingsbak met zeven versnellingen en een dubbele koppeling. Net als de Gallardo beschikt de Huracán ook over vierwielaandrijving.

Het sprintje van 0 naar 100 km/u neemt 3,2 seconden in beslag en van 0 naar 200 km/u doe je in 9,9 seconden. De topsnelheid ligt volgens Lamborghini op 325+ km/u. Het gewicht van de Huracán LP610-4, zonder vloeistoffen, ligt op 1.422 kilo en dat zorgt voor een power-to-weight ratio van 2,33 kilo per pk.

Volgens Lamborghini is de Huracán volledig nieuw ontwikkeld en is deze auto voorzien van een ‘hybride’ chassis dat bestaat uit een combinatie van carbonfiber en aluminium. Het interieur wordt gedomineerd door een 12.3 inch full-color TFT scherm.

Vanaf januari is de Huracán te zien op 130 besloten preview evenementen in 60 steden over de hele wereld, zijn publieksdebuut is tijdens de autoshow van Genève in maart. In het voorjaar van 2014 zullen de eerste exemplaren uitgeleverd worden aan klanten.

De naam Huracán is een eerbetoon aan een stier die in augustus 1879 vocht in Alicante en zo sterk was dat hij gespaard bleef.

UPDATE: het laatste deel in de Hexagon teaserreeks staat online!

Ook interessant!

  • Lamborghini Huracán STO rijtest video
    Lamborghini Huracán STO rijtest video
  • Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
    Video: Lamborghini Huracan STO is bloedverziekend snel op Hockenheim
  • Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
    Video: deze Lamborghini Huracán crash zag iedereen aankomen
  • Gespot: de duurste Lamborghini Huracán van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2014, huracan, Lamborghini, lp610-4

Vorig bericht: « Nederlandse automobilisten zijn bang in het donker
Volgend bericht: Bye, bye Bulli! Volkswagen Transporter T2 is uit productie »

Lees Interacties

Reacties

  1. C220AMG zegt

    20 december 2013 om 10:03

    Zo mooi hoe Lamborghini het toch altijd voor elkaar krijgt om de sportwagen die je als kind altijd tekende weet te ontwerpen en produceren!

    Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      20 december 2013 om 14:40

      @C220AMG: misschien worden ze ook wel door een kind getekend ;-)

      Login om te reageren
      • C220AMG zegt

        20 december 2013 om 21:35

        @3246cm252kw: da’s kinderarbeid!

        Login om te reageren
        • 3246cm252kw zegt

          21 december 2013 om 14:44

          @C220AMG: haha +1

          Login om te reageren
      • imdoctorbob zegt

        21 december 2013 om 02:17

        @3246cm252kw: Misschien is ie wel door Lotus getekend?

        http://www.hdwallpapersinn.com/wp-content/uploads/2012/12/2010_lotus_esprit_concept-wide.jpg

        Verder lijkt me dit een prima opvolger, niet te extreem (net zoals de gallardo) met specificaties waarmee ze weer de strijd kunnen aangaan met de 458 en de mp4-12c (hoewel 0-200 doet de mclaren het een volle seconde sneller). Een belangrijk punt is wel dat geen van beide concurrenten vierwielaandrijving heeft. Dit is toch iets wat met 600 pk best wel welkom is voor dagelijks gebruikt en misschien zelfs zorgt voor verassend snelle rondetijden op sommige circuits.

        Login om te reageren
  2. karim_setta zegt

    20 december 2013 om 10:07

    Ga je expres naar de gallery om de dash ed te zien. Geen detail foto’s… Lol

    Login om te reageren
  3. maseratizzzzzzzz zegt

    20 december 2013 om 10:10

    Hele nette prestaties, dat maakt de achterkant weer een beetje goed.

    Login om te reageren
    • proost zegt

      20 december 2013 om 10:52

      @maseratizzzzzzzz:

      Worden we wel weer gewoon, in veel releasetopics wordt een nieuw model eerst niet mooi bevonden.

      Al goed met dual clutch, volgens eerdere berichten zou hij een lichte upgrade van de prehistorische e-gear krijgen, phew!

      Login om te reageren
      • proost zegt

        20 december 2013 om 11:30

        @proost: Ben benieuwd ook of deze in de buurt komt van de concurrentie (458) qua funfactor en ervaring volgens de journalisten.

        Qua interieur serieuze vooruitgang tegenover de LP560

        Login om te reageren
      • maseratizzzzzzzz zegt

        20 december 2013 om 12:02

        @proost: dat klopt, had ik eerst met de achterkant van F12, maar na hem een keer in het echt gezien te hebben, vond ik hem toch wel geslaagd.

        Login om te reageren
  4. C6_R zegt

    20 december 2013 om 10:12

    Mwah, deze sla ik ff over denk ik…

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      20 december 2013 om 11:01

      @C6_R: Ja ik ook. Mijn Gallardo doet het nog prima verder. Ik denk dat ik die maar op ga rijden.

      Login om te reageren
      • CRX zegt

        20 december 2013 om 11:58

        @Donstil: Ja, ik moest lachen. Goed gedaan.

        Login om te reageren
  5. Davidov zegt

    20 december 2013 om 10:12

    Doe mij die gele maar :p

    Login om te reageren
  6. lamborgfan zegt

    20 december 2013 om 10:19

    Ja die wil ik!

    Weet alleen niet welke kleur nou echt mooi is op dat apparaat..

    Denk een witte!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      20 december 2013 om 13:34

      @lamborgfan: Je hebt toch in de gaten dat er op de topicfoto een witte staat he?

      Login om te reageren
      • stancedjetta zegt

        20 december 2013 om 14:07

        @berlinetta: wat meneer de lambofan bedoeld, is dat meneer de lambofan nog niet weet hoe de auto eruit ziet met andere kleuren dus gaat meneer de lambofan er tot nu toe vanuit dat de witte het mooiste is..

        Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    20 december 2013 om 10:21

    Nette prestaties, maar niet verbluffend. Hetzelfde met het uiterlijk. Strakke bak, maar wel erg voorspelbaar.

    Login om te reageren
    • guusboum zegt

      20 december 2013 om 11:55

      @berlinetta: ja inderdaad, wel erg standaard qua prestaties enzo… En niet sneller dan de 458speciale of mp4-12c..

      Login om te reageren
      • fconderkantlat zegt

        20 december 2013 om 13:29

        @guusboum: boeiend, tis weer een pornomachine. Als je het geld heb gok ik dat je echt niet je keuze tussen een patatje speciale en een mp4speler en een orkaan gaat maken op basis van prestaties. Eerder op emotie. Die paar tienden en paar pk verschillen gaat jou niet doorslag geven

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          20 december 2013 om 13:32

          @arashrsf: Daar heb je ook gelijk in. Voor mij zou het namelijk de 458 Spider worden en die is langzamer dan deze orkaan.

          Login om te reageren
        • tupperware zegt

          20 december 2013 om 19:07

          @arashrsf:
          Je hebt helemaal gelijk, ik koop mijn auto’s altijd vanuit emotie.
          Daarom laat ik deze Volkswagen voor wat het is.
          Dan zijn er mensen die een 12C emotieloos vinden. Laat die hier maar eens naar kijken, geen greintje emotie en nul vernieuwing.
          Wat prijs ik mij gelukkig dat ik het echte Lamborghini nog heb meegemaakt. Soms is het beter om de doden met rust te laten.

          Login om te reageren
          • 2cool4school zegt

            20 december 2013 om 21:47

            @tupperware: je bedoelt die Lamborghini’s die wij allemaal nog kunnen bewonderen? Evenementen? Musea’s? Circuits? YouTube?

            Login om te reageren
  8. potver7 zegt

    20 december 2013 om 10:23

    Wow, mooi ding! Na de Aventador hield ik een beetje m’n hart vast, maar dit is echt wel weer een mooi strak ontwerp – en toch typisch Lambo. Petje af!

    Login om te reageren
  9. XiPHiAS zegt

    20 december 2013 om 10:25

    Hebben die de tekeningen van Lotus gekocht dan? Check google … “Lotus Elan Concept” of “Lotus Esprit Concept” Ben ik nu de enige die daar dat afgevoerd ontwerp in ziet?

    Login om te reageren
    • danone zegt

      20 december 2013 om 10:32

      @XiPHiAS: Je bent me net voor. Lijkt precies op de Lotus concepts. Vooral de voor- en zijkant.
      Zowel de concepts als de Lambo vind ik erg mooi!

      Login om te reageren
    • guidoberbers zegt

      20 december 2013 om 10:54

      @XiPHiAS: Het scheelt dat dit wel lijkt op een kleine Aventador en Lamborghini het wel gaat produceren & Lotus niet.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        20 december 2013 om 11:47

        @guidoberbers: Ja, dankzij Audi hebben ze het geld om het te produceren. Zonder Audi had het merk niet eens meer bestaan.

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          20 december 2013 om 19:11

          @berlinetta:
          Dan was de wereld een hoop nep Lambo’s bespaart gebleven, dat was dan wel weer het voordeel als het merk een waardige dood gestorven was.

          Login om te reageren
    • racenderechter zegt

      20 december 2013 om 22:31

      @XiPHiAS: Je hebt gelijk.

      Alleen leek de Esprit concept toen ook al op een Lambo.

      Login om te reageren
  10. harrie zegt

    20 december 2013 om 10:42

    Ik vind de foto’s wat flets, maat volgens mij is dit een beauty in het echt.

    Login om te reageren
  11. guidoberbers zegt

    20 december 2013 om 10:52

    Hier is maar 1 juist woord voor… “PORNO”

    Login om te reageren
  12. bmw1m zegt

    20 december 2013 om 11:01

    Vet! Ik ben benieuwd hoe dit zal klinken:)

    Login om te reageren
  13. kickass zegt

    20 december 2013 om 11:17

    Dat interieur is zó gaaf! Wat een prachtbak.

    Login om te reageren
  14. Klassiekerrally zegt

    20 december 2013 om 11:21

    Ik vind eigenlijk alles aan deze auto mooi, behalve de naam… Daar moet ik nog wat aan wennen.

    Login om te reageren
    • fant zegt

      20 december 2013 om 15:17

      @Klassiekerrally: Went zo denk ik :) Had ik eerst met de Huayra. Als je hem een paar tientallen keren gezegd hebt, is het al gewend.

      Login om te reageren
  15. reistje zegt

    20 december 2013 om 11:31

    Heb hem nou een aantal keer gezien en ik hoopte dat het wennen was maarrrr… nope toch maar een Gallardo

    En ik ben eerder benieuwd of hij ook als LP610-2 komt.

    Login om te reageren
  16. RobTWo zegt

    20 december 2013 om 11:33

    Zo en profil doet-ie me in de verte wat denken aan de Talbot Matra Murena, maar dan wel mooi. http://tocmp.org/talbot/04.jpg

    Login om te reageren
  17. gedwongenleaser zegt

    20 december 2013 om 11:38

    Ik vind hem erg geslaagd. De Aventador vind ik zeker geslaagd maar eigenlijk vind ik deze dan nog net iets meer in balans. Erg vernieuwend is het niet maar dat maakt me niet veel uit als het overall lijnenspel lekker oogt.

    Login om te reageren
  18. JaxDryke zegt

    20 december 2013 om 11:57

    Mooie bak, maar ik zal er mn twee meter wel weer niet in passen, net als in een Gallardo.

    Trouwens, wie zegt dat dit de opvolger is van de Gallardo? Hij lijkt er niet eens op. Hij heeft veel meer weg van een Murciélago en de Aventador.

    Dat maakt hem dan eigenlijk een baby-Murciélago

    *^▁^*

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      20 december 2013 om 12:15

      @JaxDryke: En wat was de Gallardo dan volgens jou?

      Login om te reageren
    • NiNja zegt

      20 december 2013 om 12:35

      @JaxDryke: Om de Gallardo op te volgen hoeft hij niet op hem te lijken… De Avantador lijkt toch ook niet de op Murci en het is toch zijn opvolger. Lamborghini stopt de productie van de Gallardo, en dan komt dit: een ”kleine” Lambo met een V10. Ja, het is de opvolger van de Gallardo, simpel toch. Het is niet alsof Lamborghini tig auto’s als Mercedes of Audi produceert om een beetje verdwaald te raken in het modellengamma.

      Login om te reageren
  19. woot zegt

    20 december 2013 om 12:17

    Hele mooie en strakke auto, ik denk dat hij vooral in het echt bijzonder prettig op het netvlies ligt.

    Login om te reageren
  20. ericc zegt

    20 december 2013 om 12:34

    Voor mij een met skibak op het dak graag! Nietwaar Jon Ollson!!!

    Login om te reageren
  21. Ram-G-maN zegt

    20 december 2013 om 13:03

    Gelukkig een dubbele koppeling transmissie. Zou het ook wel gek hebben gevonden als het niet het geval was. Audi had al één ontwikkeld voor de R8 die op de Gallardo gebaseerd was.
    Ik vraag me af hoe het nu met de “beleving” gesteld is. Misschien is de Huracán zelfs sneller dan de Aventador (op een krap technisch circuit).

    Login om te reageren
  22. deladude zegt

    20 december 2013 om 13:16

    Fraai ding. Ontwerp is niet te druk (zoals de Aventador dat wel heeft). Vind hem ook mooier dan de latere Gallardo’s. Wat meer evenwicht in het ontwerp

    Login om te reageren
  23. razzie zegt

    20 december 2013 om 13:43

    Top ding! Extreem maar ook fijntjes.

    Login om te reageren
  24. gemaskerdemuchacho zegt

    20 december 2013 om 13:59

    Het moet verboden worden een Lamborghini is saai wit, grijs of zwart te kopen/verkopen..

    Hoeveel mooier is geel _0_

    Login om te reageren
  25. tunefuldjmike zegt

    20 december 2013 om 14:11

    Heuj, een dubbele koppeling, zitten de bestuurders van deze auto keer niet met hun bakkes op het dashboard als ze schakeling

    Login om te reageren
    • tunefuldjmike zegt

      20 december 2013 om 14:11

      @tunefuldjmike: schakeling = schakelen

      Login om te reageren
  26. tvr1974 zegt

    20 december 2013 om 14:26

    Misschien ben ik wat kritisch maar een nieuw model krijgt tov Gallardo 570 er 40 pk bij… de topsnelheid is (hoewel dat er ook niet veel doet) gelijk en 0-100 is 0.2 sec sneller… De auto is bovendien in gewicht van 1340 naar 1422 gegaan??

    Hoewel ik m overigens wel mooier vind begrijp ik dit proces niet helemaal …
    Hoeveel ontwikkelingskosten zijn daar in gestopt? Waarom is de auto niet lichter geworden?
    Persoonlijk denk ik; stop die nieuwe versnellingsbak en die update in de Gallardo en je hebt een sneller auto tegen een fractie van de ontwikkelingskosten.. ja mensen willen graag iets nieuws maar persoonlijk zou ik als ik een gallardo zou hebben nu even een kijkje gaan nemen bij de concurrentie…

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      20 december 2013 om 14:41

      De Gallardo LP560-4 weegt droog 1.410 kg en doet 0-100 in 3,7 seconden (bron).
      De LP570-4 Spyder Performate weegt volgens Lambo 1.340 kg.

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        20 december 2013 om 14:43

        En geen handbak is ook funest voor je gewicht. Ter illustratie: bij de nieuwe M4 is het verschil tussen MT en AT 40 kg.

        Login om te reageren
    • bastiaangt zegt

      20 december 2013 om 18:53

      @tvr1974: Lamborghini kan ook niet helemaal zelf meer kiezen welke richting ze opgaan natuurlijk. De basis van de auto is ook bedoeld voor de nieuwe R8. Volgens mij hadden de Italianen zelf liever een compleet composiet monocoque gehad, maar daar heeft Audi o.a. vanwege de kosten een stokje voor gestoken.

      Login om te reageren
  27. atimos zegt

    20 december 2013 om 14:33

    Een Huraatje Can er wel vanaf. Heel gaaf ding!

    Login om te reageren
  28. xlnc zegt

    20 december 2013 om 15:57

    Photoshopper WildSpeed was er niet ver naast.

    Het een extremere opvolger verwacht maar dit ziet er toch heel goed uit. Ik weet zeker dat deze in het echt heel veel indruk maakt.

    Login om te reageren
  29. Orichy zegt

    20 december 2013 om 17:05

    Ik vind dit weinig vernieuwend, het is allemaal wat naar het Aventador-design opgetrokken, maar verder moet je twee keer kijken, of het geen Gallardo is.
    Voordeel daarvan is, dat je zeker weet dat het een Lamborghini is, maar het had meer onderscheidend gemogen(gemoeten).

    Login om te reageren
  30. jaapiyo zegt

    20 december 2013 om 17:19

    Kom maar met dat ‘Kies maar, 458 of Huracan’ topic, dan kies ik snoeihard zonder enige twijfel voor de 458.

    Kijk nu ziet het er nog wel ok uit zo’n Huracan ook al is het in VAG traditie voortborduren op ipv echt iets nieuws, maar als ze dadelijk weer bij bosjes in de woestijn staan dan komt de 458 opeens bovendrijven als een extreem goede Ferrari historisch gezien en de Huracan blijft dan…Een gepimpte Gallardo/R8.

    Login om te reageren
  31. gecko75 zegt

    20 december 2013 om 18:07

    Als je dit zo ziet moet je nagaan hoe mooi de roadster er wel niet uit komt te zien kan niet wachten

    Login om te reageren
  32. ligtenberg zegt

    20 december 2013 om 18:12

    http://www.youtube.com/watch?v=OuSnrg2RK84

    Login om te reageren
  33. agera zegt

    20 december 2013 om 18:20

    Kom op Lamborghini jullie kunnen zoveel beter, is dit hem nou?

    Zo wordt het wel erg gemakkelijk, maak mij het eens moeilijk zou ik zeggen de Nissan GT-R steekt voor mij het kop en schouders boven de rest uit, mijn onbetwiste nummer 1.

    Ook voor de 2e en de 3e plek komt de Huracan niet in aanmerking. De R8 en de McLaren mp4-12c verkies ik boven de Lambo en ook de 911 wint het met gemak.

    Met andere woorden is het een geslaagde auto? Nee.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      31 mei 2014 om 22:30

      @agera: Hahah leuk om te lezen dat ik na een paar maanden van mening ben veranderd. Ben de Lamborghini Huracan meer en meer gaan waarderen. Het is de GT-R, Huracan en de R8 voor mij.

      Login om te reageren
  34. JamesHunt zegt

    20 december 2013 om 18:23

    Dat “stijlkenmerk” aan de zijkant, beetje veel Ferrari SP12EC?

    [img]http://www.autogespot.com/eric-claptons-ferrari-sp12-ec-in-detail[/img]

    Login om te reageren
  35. ligtenberg zegt

    20 december 2013 om 18:28

    http://www.lamborghini.com/en/models/huracan-lp-610-4/overview/#!slide/4277

    Login om te reageren
  36. JamesHunt zegt

    20 december 2013 om 18:34

    at “stijlkenmerk” aan de zijkant, beetje veel Ferrari SP12EC?

    [img]http://log.autogespot.com/10-2012/claptonferrari/5.jpg?last_change=1384438878l[/img]

    Login om te reageren
  37. rpm81 zegt

    20 december 2013 om 22:04

    Waarom die nietszeggende prestaties altijd als eerste noemen? De meest iconische supercar in mijn ogen, de F40, leverde 25 jaar geleden al exact dezelfde prestaties. Wat zijn de supercar producenten in al die jaren opgeschoten? Minder co2? Prima. Iets veiliger? Prima. Beter design? Dacht het niet. Meer spektakel? Ook niet. Doe mij maar de ‘echte’ supercars uit de 70’s en 80’s die boven mijn bed hingen… Of word ik nu sentimenteel?

    Login om te reageren
  38. badboys zegt

    31 januari 2015 om 14:39

    Mooie tijdloze auto, dat cleane kan ik waarderen ook een mooie achterkant trouwens doet mij denken aan een motor.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North