• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini produceert laatste Murcielago

Auteur: sir_smokalot, gepost 5 november 2010 om 13:35 – 69 Reacties

De laatste Murcie, incl 10 paar benen


The end of an era. Na een kleine 10 jaar is de allerlaatste Lamborghini Murcielago in Sant’Agata Bolognese van de band gerold. In totaal zijn er maar liefst 4.099 Murcies geproduceeerd, verreweg het hoogste productieaantal dat Lamborghini ooit voor een V12 heeft gehaald.

De desbetreffende laatste Murcielago is een LP 670-4 Superveloce, en vindt zijn weg naar een Zwitserse klant. Hoewel de Lambo al op 11 mei van de band rolde werden de slingers en champagne tot vandaag in de kast gehouden. De viering gebeurde in stijl, met een speciale tenoonstelling van het meest aansprekende V12-geweld dat Lamborghini ooit heeft gemaakt. Hierna werd een Murciélago SV naar het Lamborghini Museum gereden, vergezeld door iconen als de 350 GT, Miura, Countach en de Diablo.

Historische Lamborghini's (klik voor groot)

Het wachten is nu op de opvolger van de Murcie, een auto waarover al de nodige speculatie qua specificaties op het net is verschenen. We hopen jullie uiteraard snel met de onthulling van de nieuwste top-Lambo te kunnen verblijden.

Murcie + team

Ook interessant!

  • Koop deze Lamborghini Murciélago Roadster op Marktplaats
  • Gespot - Bloedgave Lamborghini Miura, gewoon in Nederland
  • Nieuwe Lamborghini Countach mag eindelijk buitenspelen
    Nieuwe Lamborghini Countach mag eindelijk buitenspelen [video]
  • Murcielago steelt de show in garage Groningen
    Murcielago steelt de show in garage Groningen

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

countach, diablo, Lamborghini, lp670-4, miura, murcielago, oranje, superveloce

Vorig bericht: « Officieel: BMW gaat plug-in hybride sportwagen bouwen
Volgend bericht: Feest bij Toyota: 20 mln exemplaren in Europa »

Lees Interacties

Reacties

  1. mclarenf1lm zegt

    5 november 2010 om 13:38

    Ik moet gewoon een Wallpaper hebben van Foto 2.
    Ot prachtige Auto nooit geweten dat daar nog best veel van zijn gemaakt.

    Login om te reageren
    • Ramon zegt

      5 november 2010 om 13:40

      @mclarenf1lm:

      Welke resolutie gebruik je? Hij is al op aardig formaat ;).

      Login om te reageren
  2. HDM zegt

    5 november 2010 om 13:39

    Diablo VT kwijlkwijlkwijl!

    Login om te reageren
    • Exotic zegt

      5 november 2010 om 15:41

      @HDM:
      FF mierenneuken: Diablo VT 6.0 SE

      Login om te reageren
    • Ik :tong: vrouwen zegt

      7 november 2010 om 12:00

      @HDM: Wat is er bijzonder aan die oude Lamborghini?

      Login om te reageren
      • Ash zegt

        18 mei 2011 om 17:41

        @Ik :tong: vrouwen: Als je dat niet weet. Dan hoor je gewoon NIET op autoblog.nl. Wegwezen zondaar!

        Login om te reageren
  3. Citrofiel zegt

    5 november 2010 om 13:41

    Al op 11 mei geproduceerd? Dus dat staat daar gewoon een half jaar bij de fabriek. Leuk voor de klant zeg… :?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      5 november 2010 om 14:21

      @Citrofiel: hij is al eerder afgeleverd hoor ;) Ze ‘vieren’ het stoppen van de productie echter nu pas. Ik denk om te voorkomen dat iedereen ‘hoopte’ dat de opvolger veel eerder op de markt kwam.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        5 november 2010 om 14:28

        @robbie: Dus de auto die op de foto’s als ‘laatste’ gepresenteerd wordt is dus niet de echte laatste, maar gewoon een willekeurig exemplaar uit de productie dat naar het museum gaat. Zwak hoor. ;)

        Login om te reageren
    • robbie zegt

      5 november 2010 om 14:28

      @Citrofiel: zo is de foto met de oranje LP670-4 gemaakt op 11 mei en die met de witte LP670-4 vandaag.

      Er staat namelijk nergens dat het laatste exemplaar aanwezig was bij de ceremonie vandaag.

      Het feit dat er zoveel tijd tussen beide evenementen zit komt waarschijnlijk omdat Lamborghini ‘stil’ wilde houden dat ze Murcie uit productie was. Op die manier gaan mensen/klanten tenminste minder zeiken over het feit waarom er nog geen opvolger is.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        5 november 2010 om 14:30

        @robbie: Oke dan, laat mijn vorige reactie dan maar zitten, dan snap ik het nu. ;)

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          5 november 2010 om 15:03

          @Citrofiel:

          At the headquarters of the badge bearing the sign of the bull in Sant’Agata Bolognese, the last Murciélago left the production line on May 11, 2010 – headed to a Swiss customer. With “Arancio Atlas” paintwork, the LP 670-4 Superveloce proudly bears the production number 4,099. This makes the Murciélago not only by far the most-produced Lamborghini twelve-cylinder of all time, but also one of the world’s most successful super sports cars.

          Login om te reageren
      • Macready zegt

        5 november 2010 om 15:39

        @robbie:
        Belangrijker, op het moment dat je verkondigt dat je Murciélago uit productie is, terwijl je nog voorraden hebt, blijven haken veel potentiële kopers af omdat ze a)geen “achterhaalde” meuk willen voor dat geld, doet het ook niet goed bij je vrienden en buren en b)inderdaad gaan zitten wachten op de opvolger.
        Kortom, Lambo zou met flinke incourante voorraden blijven zitten.

        Login om te reageren
      • bpc zegt

        6 november 2010 om 16:46

        @robbie: pff met die klanten ook niets dan last he :p

        Login om te reageren
  4. Hupke zegt

    5 november 2010 om 13:42

    Daar zal ik geen traan om laten.

    Login om te reageren
  5. BaySideBlueBoy zegt

    5 november 2010 om 13:42

    Het is altijd nog Murciélago. :? Mogelijk het vaakst verkeerd geschreven/getypte modelaanduiding hier op Autoblog.nl Zo moeilijk is dat toch niet een é typen. Eerst een apostrof aanslaan vervolgens de klinker. ;)

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      5 november 2010 om 13:49

      @BaySideBlueBoy: Als ik me niet vergis is het Murçiélago ;).

      Login om te reageren
      • YouRockMyWorld zegt

        5 november 2010 om 13:53

        @Vanquish: http://www.lamborghini.com/ Volgens deze vrij betrouwbare bron is en toch Murciélago. :P

        Login om te reageren
        • YouRockMyWorld zegt

          5 november 2010 om 13:53

          @YouRockMyWorld: Correctie: Volgens deze vrij betrouwbare bron is het toch Murciélago. ;)

          Login om te reageren
      • Yeelen zegt

        5 november 2010 om 15:11

        @Vanquish: Alleen een ç bij a, o en u (ofwel: de klinkers van auto ;) ) Franse les n°1 :D

        Login om te reageren
        • Vanquish zegt

          13 november 2010 om 15:14

          @Yeelen: Alleen een beetje jammer dat Lamborghini Italiaans is…

          Login om te reageren
          • Yeelen zegt

            13 november 2010 om 22:13

            @Vanquish: En dat ze in het Italiaans geen ç gebruiken ;)

            Login om te reageren
            • Vanquish zegt

              14 november 2010 om 21:29

              @Yeelen: Geef dat dan als argument…

              Login om te reageren
              • Yeelen zegt

                15 november 2010 om 18:14

                @Vanquish: Murciélago is een Spaanse naam, het wordt nóg ingewikkelder ;) Maar ik denk niet dat ze in het Spaans een ‘ç’ gebruiken, dus veel maakt het niet uit…

  6. ascari15 zegt

    5 november 2010 om 13:55

    De mooiste Lamborghini aller tijden.
    Iedere versie was weer mooier en beter.
    De laatste sv variant was helemaal compleet.
    Ook al is hij er al 10 jaar, hij kan nog steeds
    kwa looks en prestaties meekomen.
    Vind het echt heel jammer dat hij gaat.
    Ik denk niet dat de opvolger hier aan kan tippen.

    Login om te reageren
    • YouRockMyWorld zegt

      5 november 2010 om 14:01

      @ascari15: Ik denk dat dat ook niet hoeft. Het zijn gewoon eerder gewoon verschillende tijdperken. De Diablo was ook bruut en mooi en dat geld ook voor de Countach etc. De opvolger zou op die manier ook weer zijn geniale unieke trekjes hebben.. Ik kan iniedergeval niet wachten tot ie er is en ben er zeker van dat het helemaal geniaal wordt ;)

      Login om te reageren
  7. Hansie! zegt

    5 november 2010 om 14:04

    meh, ik vind de eerste versie van the Murcielago toch een stuk mooier dan deze.

    Diablo blijft ook super bruut!

    Login om te reageren
  8. janklaassen zegt

    5 november 2010 om 14:06

    Zonde.

    Login om te reageren
  9. FelixF zegt

    5 november 2010 om 14:08

    De SV was toch wel een van de prachtigste Lambo’s van de laatste tijd. God wat zit je ook heerlijk in dat ding.

    Maar zijn ze nu sinds mei alleen nog maar Gellardo’s in elkaar aan het schroeven daar? Lijkt me toch dat ze wat mensen over hebben als er een hele productielijn wegvalt.

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      5 november 2010 om 14:49

      @FelixF: Waarschijnlijk zijn ze al bezig met een opvolger ofzo.

      Login om te reageren
  10. autoblogger zegt

    5 november 2010 om 14:08

    The end of an era.

    Login om te reageren
  11. ilovecars zegt

    5 november 2010 om 14:10

    1 minuut stilte…

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      5 november 2010 om 15:01

      @ilovecars: …is de minuut al voorbij, of ben ik nog op tijd ? ;-)

      Login om te reageren
      • Jokkebrok zegt

        5 november 2010 om 17:38

        @Megakix: ssssst je praat er doorheen!

        Login om te reageren
      • Megakix zegt

        5 november 2010 om 19:01

        @Megakix: ..oepsssss….sssssssssorry… ;-)

        Login om te reageren
  12. Sonney zegt

    5 november 2010 om 14:11

    Verreweg de mooiste supercar naar mijn mening, de bruutheid straalt er vanaf. Ik hoop dat de opvolger nog bruter is.

    Login om te reageren
  13. Dr.Bob zegt

    5 november 2010 om 14:12

    Productiedatum van dit exemplaar: 11 mei 2010 (11-05-2010)
    Champagne ter ere van dit exemplaar: 05 november 2010 (05-11-2010)…

    Weird!
    Waarom?
    – klant moet héél lang op nieuwe auto wachten..
    – auto’s op de foto staan neem ik aan in het Lambo museum, dus die waren er ook al die tijd al..

    BTW: Hoeveel van de 4099 geproduceerde examplaren zijn zover we kunnen achterhalen ook alweer afgeschreven (geparkeerd tegen boom, brand, etc)?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      5 november 2010 om 14:25

      @Dr.Bob: wie zegt dat die klant zijn auto niet veel eerder heeft gekregen? Die auto kan toch gewoon afgeleverd worden?

      Op 5 november was er een ‘feestje’ om te vieren dat de Murcie uit productie was. Daarom werd er een witte(!) LP670-4 in het museum gezet.

      De foto’s van het oranje exemplaar zijn uiteraard gewoon gemaakt op 11 mei.

      Het feit dat Lamborghini hier zolang mee gewacht heeft is het feit dat ze mensen in de waan wilden laten dat de Murcie nog in productie was en dat het dus nog wel even zou duren voordat de opvolger op de markt zou komen.

      Login om te reageren
  14. jp zegt

    5 november 2010 om 14:14

    Ik moest bij bovenstaande foto toch meteen aan deze denken:

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      5 november 2010 om 14:16

      @jp:

      Inderdaad, end of an era was toendertijd…

      Login om te reageren
    • rider zegt

      5 november 2010 om 15:41

      @jp: in het echt gezien op straat bij Utrecht in 2008. Echt een mega verschijning en bizar luidruchtig. Kon die brute V12 gewoon boven mijn radio uit horen gillen, en ik had de ramen dicht!

      Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      5 november 2010 om 15:45

      @jp: de murciélago vind ik een waardige opvolger vn de diablo

      Login om te reageren
  15. robbie zegt

    5 november 2010 om 14:31

    Overigens had ik enkele maanden geleden al gemeld dat de Murcie al geruime tijd uit productie was ;)
    http://www.autoblog.nl/archive/2010/07/21/welke-kleur-staat-de-murcie-het-best#comment-2469327

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      5 november 2010 om 14:35

      @robbie: Wat geniaal, oh alwetende grootheid… ;)

      Login om te reageren
  16. rob1 zegt

    5 november 2010 om 14:47

    een van de mooiste lamborghini`s ooit maar lamborghini zal er altijd blijven en een grooter woorden kijk maar na het verkochten aantaal auto`s

    Login om te reageren
  17. Megakix zegt

    5 november 2010 om 15:02

    Potverdikkeme ! Dit was toch wel een héél geslaagde auto !!! Ik ga het werkelijk missen…pink een traantje weg…en wuif met een witte zakdoek na…snif…

    Login om te reageren
  18. Eric zegt

    5 november 2010 om 15:03

    Van de 4099 geproduceerde zijn er een aantal al flink gecrashed en/of uitgebrand. Dit maakt dat het een zeldzaam model gaat worden. Hoop wel dat de nieuwe voor kerst wordt voorgestelt en niet ergens volgend jaar.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      5 november 2010 om 19:03

      @Eric: waarschijnlijk staat de nieuwe in die catalogus uit Amerika, ben de naam even kwijt…maar het is die gids voor de hele rijken der aarde, die n’s wat anders willen, maar vooral duurder…HELP ! Hoe heet die gids..

      Login om te reageren
  19. Eric zegt

    5 november 2010 om 15:04

    Maar die speciale chinese uitvoering is toch onlangs nog gepasseerd hier. Zijn die ook voor 5 mei gebouwd????

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      5 november 2010 om 15:06

      @Eric: dat was op 23 april. En aangezien 23 april nog steeds voor 11 mei is…
      http://www.autoblog.nl/archive/2010/04/23/dit-is-de-lamborghini-murcielago-lp-670-4-superveloce-china-limited-edition

      Login om te reageren
  20. Niels zegt

    5 november 2010 om 15:11

    Konden ze er nu echt niet eentje meer maken, zodat ze op de 4.100 stuks uitkwamen?!

    Login om te reageren
    • rider zegt

      5 november 2010 om 15:47

      @Niels: toeval? wie zal het zeggen. maar ik denk eerder dat ze de produktielijn nu moesten aanpassen aan de opvolger. Lamborghini heeft een fortuin geinvesteerd in de nieuwe produktiestraat. moet ook wel, immers is die nieuwe voor een groot deel uit koolstofvezels opgetrokken en dat vergt nu eenmaal ander gereedschap en montage benodigdheden dan de Murciélago.
      Dat de Murciélago aan zijn eind kwam, was wel duidelijk. de motor is in de huidige hoedanigheid verouderd (emmissie-eisen/verbruik) en het voertuig zelf is ook te zwaar. (daarom is de opvolger ook uit composieten opgebouwt) en de wielen zijn te klein waardoor de remmen ook aardig in de knel komen. (zeg niet dat hij slecht remt! remt zelfs beter dan een 911 Turbo!, als je voor de SV kiest) elke concurrentie heeft al 20 inch, maar deze ouwe rot heeft nog steeds 18inch.
      ik moet wel een traan laten, bij de gedachte dat deze nu echt geschiedenis is geworden.

      Login om te reageren
  21. Wild2Mild zegt

    5 november 2010 om 15:23

    NOOOOOOOOOOOOOOO!

    Login om te reageren
  22. Sciurida zegt

    5 november 2010 om 15:48

    Zal wel iets symbolisch achter zitten. Jammer, maar goed nu kunnen ze vol focussen op een nieuw model, die hopelijk wat praktischer wordt in het normale verkeer. Laatstt een review van Fifth Gear gezien van de SV, wat een monster, maar veel te breed! Stiekem hoopte ik dat de VAG de laatste zou maken met de w16 van Bugatti achterin, maar dat zal ik zelf moeten laten doen :P.

    Login om te reageren
  23. porsche911turbo2 zegt

    5 november 2010 om 15:55

    Ik vind het nog steeds een geweldige auto :)

    Login om te reageren
  24. Flamingo zegt

    5 november 2010 om 15:56

    nu maar hopen dat zn opvolger net zo vet wordt of miss nog vetter :D

    Login om te reageren
    • boygeorge zegt

      5 november 2010 om 17:05

      @Flamingo:
      ik weet niet zeker ,maar ik denk dat ik wat commemts voor u op winterbanden heb gezet, als ze er nog staan, ik zal straks kijken.

      Login om te reageren
      • Flamingo zegt

        5 november 2010 om 19:31

        @boygeorge: je hebt 666 reacties gefeliciteerd! en bedant voor je reacties

        Login om te reageren
  25. CSL zegt

    5 november 2010 om 17:06

    LP 670-4 Supergril

    Login om te reageren
    • boygeorge zegt

      5 november 2010 om 17:12

      @CSL:
      dit is leuk, het lijkt het zelfde bericht, maar dan totaal anders.

      Login om te reageren
  26. CSL zegt

    5 november 2010 om 17:06

    LP 670-4 Supergeil

    Login om te reageren
    • boygeorge zegt

      5 november 2010 om 17:14

      @CSL:
      dit is leuk, het lijkt het zelfde bericht, maar dan totaal interessanter.

      Login om te reageren
  27. boygeorge zegt

    5 november 2010 om 17:10

    ik heb een hekel aan lamborghini.
    ik hoop dat ze er nooit meer 1 maken, stelletje padje-pay-ers.
    ik vind Magnum P.I. toch de meest toffe kerel in de VS.
    en hij gaat echt niet in zo`n raar ding rijden.
    en die twee jochie`s in Miami-vies.
    Nou, echt wel dat ze een goei smaak hebben.
    George let op, blijf on-topic.

    Login om te reageren
    • robinois zegt

      5 november 2010 om 18:46

      @boygeorge: nog steeds een apart geval??

      Login om te reageren
      • boygeorge zegt

        5 november 2010 om 23:13

        @robinois:
        yes.

        Login om te reageren
  28. aad zegt

    5 november 2010 om 18:14

    Toch jammer maar hopelijk wordt het nieuwe model iets minder glad. Hij mag wel wat meer Diablo worden want die ziet er naast de Murcie toch nog steeds beter uit.

    Login om te reageren
  29. Pieter-Jan zegt

    6 november 2010 om 13:15

    Naast de retooling vermeld door rider, is het is een met de hand gebouwde wagen. Dus moeten alle werknemers betrokken zijn bij toch tenmiste de laatste stadia van de ontwikkeling en de bouw van prototypes. Zeker omdat deze wagen op een totaal andere manier in elkaar zit dan Lambos van welleer. De laatste maanden zijn waarschijnlijk een intensieve leerervaring geweest voor de arbeiders en de ingenieurs.

    Inderdaad jammer dat enkele klassieke Lambo trademarks gaan verdwijnen, maar het is een goed afscheid geweest. Ze hebben het basisrecept van de Countach volledig tot zijn recht laten komen zodat het eervol kan pensioneren.

    Login om te reageren
  30. Dimglor zegt

    7 november 2010 om 19:22

    Mja logisch… even 6 maand wachten om te vieren dat de laatste murc van de band gerold is…

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      7 november 2010 om 22:39

      @Dimglor: ja, dat is echt raar, doe dat dan meteen! Echt geweldige auto is dit btw, hij ziet er zo ongelooflijk mooi uit… Maar ik heb slechte hoop op de opvolger, want de Estoque was lelijk, en het Sesto Elemento concept vond ik ook al niks. Dus nu blijven hopen dat ze weer gevonden hebben hoe ze stunning gave auto’s maken!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North