• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini Sesto Elemento gaat mogelijk in productie

Auteur: ricardo, gepost 10 november 2010 om 17:00 – 47 Reacties

Lamborghini Sesto Elemento

Nog niet zo lang geleden werd in Parijs de Sesto Elemento onthuld. Een studiemodel van Lamborghini dat vooral diende om te laten zien hoe goed ze bezig zijn met lichtgewicht materialen als carbonfiber. Van een productiemodel was toen nog geen sprake. Maar dat lijkt te zijn veranderd.

Het zou gaan om een zéér gelimiteerde oplage. Concrete cijfers zijn er niet, maar er wordt gepraat over mogelijk 5 tot 12 exemplaren van de Sesto Elemento die hun weg naar het asfalt zullen vinden. De concept-Lambo zoals deze in Parijs stond weegt 999 kg. Feitelijk is het een Gallardo, maar dan opgetrokken uit koolstofvezel (tot aan de velgen en het interieur toe). De 5.2 liter 10-cilinder zou dit vedergewichtje in 2,5 tellen naar de 100 km/u moeten trappen.

Mocht het zo zijn dat de Sesto Elemento in productie gaat, dan is het nog maar de vraag hoeveel van de lichtgewicht technieken uiteindelijk overblijven in het productiemodel. Van de Sesto Elemento die in Parijs stond kregen we nou niet bepaald de indruk dat-ie klaar was om in productie te gaan. Geeft niet, daarvoor is het een concept. De prijs die wordt genoemd voor een gelimiteerde Sesto Elemento komt neer op 2.5 miljoen euro. Hopelijk wordt deze t.z.t. iets beter verkocht dan de Lambo Reventon.

Een filmpje van de onthulling in Parijs staat HIERRR.

Ook interessant!

  • Zelfs Lamborghini gaat met de trein
  • Haha, Lamborghini gaat Aventador nog verder uitmelken
    Haha, Lamborghini gaat Aventador nog verder uitmelken
  • Video: Lamborghini Huracán STO gaat los op de 'Ring
    Video: Lamborghini Huracán STO gaat los op de 'Ring
  • Vierde Lamborghini model
    Vierde Lamborghini model gaat gelukkig stijlvol worden

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Lamborghini, Lichtgewicht, sesto-elemento

Vorig bericht: « Rechter in Duitsland verklaart ALLE flitsboetes ongeldig
Volgend bericht: Een SUV van McLaren? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gizzi zegt

    10 november 2010 om 17:10

    Geniaal dat ze hem nu al in vlammen op laten gaan.

    Login om te reageren
  2. BaySideBlueBoy zegt

    10 november 2010 om 17:12

    Dan is het marketing technisch – voor zover je marketing, technisch kunt noemen – aannemelijker dat ze er 6 van maken. :D

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      10 november 2010 om 22:17

      @BaySideBlueBoy: Ging het net ook zeggen :-) Zou beter passen dan die 5.. ;-)

      Login om te reageren
  3. Foramen zegt

    10 november 2010 om 17:13

    Ik vind ze toch wel de goede kant op gaan door ipv die Pk-oorlog die we eerst hadden nu aan de lichtgewicht modellen te gaan :)

    Login om te reageren
  4. pieter zegt

    10 november 2010 om 17:14

    Mijn stem hebben ze … niet. Ik vind het niet echt een mooie auto en dat super lichtgewicht gedoe is nou ook niet bepaald iets wat mij niet al te nuttig lijkt. (en dan ook nog die prijs! daar zou ik wel iets beters van kunnen kopen)

    Login om te reageren
    • matthis zegt

      10 november 2010 om 17:19

      @pieter: De pk/gewichtsverhouding is in een notendop het belangrijkste bij een sportauto.

      Login om te reageren
      • pieter zegt

        10 november 2010 om 17:27

        @matthis: Dat begrijp ik, maar dat is niet het enige wat telt. En wat dacht je dan van de klant waarde dit is toch veel te duur voor een sportauto en ja hij heeft van die troep genaamt (een hoge) ‘pk/gewichtsverhouding’ who cares (alle autobloggers in koor “Wij!”). Leuk, maar van mij hoeft dat niet, ik geef liever een miljoen minder uit aan een superleggera ookal is ie niet uber licht.

        Login om te reageren
  5. birdboy zegt

    10 november 2010 om 17:16

    Leuk, maar ik baal nog steeds dat ze de Concept S nooit in productie hebben genomen:

    Login om te reageren
    • atakan zegt

      10 november 2010 om 17:19

      @birdboy: of deze …

      Login om te reageren
      • pieter zegt

        10 november 2010 om 17:29

        @atakan: dat zou een schending zijn van de originele Miura (ookal vind ik em stiekem wel mooi)

        Login om te reageren
        • birdboy zegt

          11 november 2010 om 15:48

          @pieter: Eens, prachtige auto die Miura concept, maar het doet de originele geen eer aan.

          Login om te reageren
      • Pallas zegt

        10 november 2010 om 18:04

        @atakan: Ja graag die, maar dan zonder die foeilelijke velgen.

        Login om te reageren
        • Pallas zegt

          10 november 2010 om 18:06

          @Pallas: En die voorspoiler ook flink wat subtieler.
          Hmmm volgens mij wil ik een echte Miura.

          Login om te reageren
    • rider zegt

      11 november 2010 om 09:11

      @birdboy: niet helemaal waar, want er is er 1 voor een CEO van Lamborghini gemaakt.

      Login om te reageren
      • birdboy zegt

        11 november 2010 om 15:51

        @rider: Niet om al te kinderachtig te zijn, maar daar kan ik nergens bevestiging van vinden (bron?).

        Wel las ik dat het niet al te moeilijk was om een standaard Gallardo Spider om te bouwen tot de concept. Verbaast me dan toch dat niemand dat prive heeft laten doen bij een carroserie bouwer.

        Login om te reageren
  6. W1ck3D78 zegt

    10 november 2010 om 17:17

    Een gedrocht van een wagen en dat zeg ik als Lambo fan.

    Login om te reageren
  7. Wild2Mild zegt

    10 november 2010 om 17:17

    zie mijn reactie bij de zonda

    Login om te reageren
  8. spykerboy zegt

    10 november 2010 om 17:20

    dit is wel de mooiste lambo tot nu toe na de diablo :D toch heb ik liever een M3 of een porsche turbo, laat staan een ferrari :D

    Login om te reageren
  9. Wesley zegt

    10 november 2010 om 17:26

    Zo triest… Bij de LP570-4 heeft Lambo het nog goed gedaan, een Gallardo met een veel te korte neus (zo oogt het), wat van voor en opzij niet zo lijkt). Bij deze is het helemaal drama. Vind em helemaal niks..

    Login om te reageren
    • Bol zegt

      10 november 2010 om 17:29

      @Wesley: Dit is eindelijk weer eens een echte Lambo. Ongeveer net zo radicaal als de Countach was bij z’n introductie

      Login om te reageren
      • Wesley zegt

        10 november 2010 om 17:34

        @Bol: Eens, maar het bevalt me dan alsnog niet :P

        Login om te reageren
  10. Bol zegt

    10 november 2010 om 17:26

    1 van de vetste auto’s van dit jaar.. En mss wel de leipste Lambo ooit..
    En dat zeg ik als Ferrari fan ;)

    Login om te reageren
  11. vale46 zegt

    10 november 2010 om 17:28

    Bekijk de achterkant en je weet hoe productie rijp hij is. Totaal niet dus!
    Als ze dit concept gewoon 12 (atoommassa van koolstof) keer achter elkaar bouwen kunnen ze het goedkoper houden omdat ze er minder werk aan hebben.

    Eigenlijk loop ik totaal nie warm van deze wagen, hij ziet er ongelofelijk agressief uit, maar in vind het geen mooie agressief.

    Toch maar niet doen Lamborghini!

    Login om te reageren
  12. CSL zegt

    10 november 2010 om 17:32

    WOW..

    Login om te reageren
  13. CSL zegt

    10 november 2010 om 17:34

    Als die alleen achterwielaandrijving krijgt begin ik alvast met sparen…

    Login om te reageren
  14. KaCh1ng zegt

    10 november 2010 om 17:41

    2,5miljoen , vind ik echt te veel ! prijs/prestaties.. liever een kitcar vn 300k ofz

    Login om te reageren
  15. xilver zegt

    10 november 2010 om 17:57

    Alle Reventons zijn verkocht… ik denk zelfs dat de Reventon Roadster volledig is uitverkocht. Die dingen vliegen zoals warme broodjes de deur uit, en je zou voor minder.

    Login om te reageren
  16. janklaassen zegt

    10 november 2010 om 18:07

    waarom ook niet?

    Login om te reageren
  17. janklaassen zegt

    10 november 2010 om 18:09

    €2.500.000,- voor een auto waarmee je iets sneller thuis bent. goh. daar kun je duizenden arme mensen mee helpen als je wilt. maar dat hoeft natuurlijk niet.

    Login om te reageren
    • Bol zegt

      10 november 2010 om 18:16

      @philipzuidijk: Het is niet waarschijnlijk dat het handjevol kopers van dit apparaat hem inzet om iets sneller mee thuis te zijn.
      Maar toch mooi dat het gewoon kan.
      Grote kans trouwens dat het handjevol kopers van dit apparaat al duizenden arme mensen helpen met hun knaken.

      Login om te reageren
  18. porsche911turbo2 zegt

    10 november 2010 om 18:22

    ben benieuwd, hoop hem eens in het echt te mogen aanschouwen. Gewoon om de proporties beter te kunnen bekijken. ;)

    Login om te reageren
  19. wilco zegt

    10 november 2010 om 18:23

    Mooie auto, ferrari mag zich zorgen maken. Ik vind dit beter dan een luxe logge ‘sportwagen’ voor yuppen. Als je een echte sportwagen wilt is dit het beste uitgangspunt.

    Login om te reageren
  20. jp zegt

    10 november 2010 om 18:43

    2.5 miljoen euro? Is dat ding als concept dan al niet mislukt? Laat staan als productieversie. Leuk dat Lamborghini van zichzelf claimt dat zij zo goed zijn met carbon, maar hell, wie niet op dat niveau. Had hem de vooruitgang niet moeten zitten in het verlagen van de kosten van het produceren van carbonfiber? Dan had dit concept enige nieuwswaarde. Nu is het gewoon de Lamborghini ECV, 25 jaar na die van Lancia :p :roll:

    Kijk eens, wij kunnen wat anderen ook kunnen, tegen dezelfde prijs/kosten als zij dat kunnen.

    Login om te reageren
  21. rob1 zegt

    10 november 2010 om 18:48

    wow mooi doen verkoopt als een trein

    Login om te reageren
  22. ilovecars zegt

    10 november 2010 om 18:56

    laat hem maar komen, liefst in een oplage van 500 stuks, dan is er nog kans dat ik hem spot

    Login om te reageren
  23. Citrofiel zegt

    10 november 2010 om 19:53

    Blijkbaar is er serieuze interesse door mensen met genoeg geld getoond (anders zouden ze het niet overwegen). En als VAG er dan nog wat geld mee kan verdienen (+ natuurlijk publiciteit), waarom niet?

    Login om te reageren
  24. nickdenbakker zegt

    10 november 2010 om 20:02

    jajajajaja

    Login om te reageren
  25. Osca zegt

    10 november 2010 om 20:10

    had ik het geld maar :p

    Login om te reageren
  26. BananaFlip zegt

    10 november 2010 om 20:30

    Yeah, less is more! Gave auto. Belooft wat voor de toekomst, beter dan wat Lotus probeert… dat krijg je, met iets als een budget…

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      10 november 2010 om 21:52

      @BananaFlip: zolang alle boekhoudertjes Auwdy willen rijden, is Lambo gezegend met een budget ! Een budget dat door mij niet gevuld zal worden…tenzij ik een Lambo voor mezelf kan kopen ;-).

      Login om te reageren
  27. tom smits zegt

    10 november 2010 om 20:37

    aan de baas van Lamborghini: dat je het in je hoofd haalt om erover te denken om dit gedrocht in productie te nemen.

    Ik vind dit persoonlijk namelijk niet zo’n mooie auto.

    Login om te reageren
  28. Megakix zegt

    10 november 2010 om 21:51

    12…hmmm…5 voor in het museum…7 voor één sjeik ? WTF !? Ga dat ding gewoon op bestelling maken en wel ‘oneindig veel’!

    Login om te reageren
  29. C220AMG zegt

    10 november 2010 om 23:16

    Het is te hopen dat ‘ie een beetje vuurvast is!

    Login om te reageren
  30. rider zegt

    11 november 2010 om 09:17

    2,5 miljoen!toe maar, die durven. maar geweldig dat hij mogelijk in productie gaat. ook al gaat hij uiteindelijk 1100kg gaat wegen. nu maar hopen dat de buitenkant inclusief de uitlaatlijn zo in produktie genomen gaat worden. het interieur lijkt me niet geschikt voor produktie, met name de stoelen en het dashboard. ik vind het geweldig, maar hij is daarmee wel duurder dan een Veyron SS, die trekt net zo snel op en loopt een heel stuk harder! hoe denk Lambo dat te kunnen verkopen? (jaja, ik weet het is een limited model)2,5sec van 0-100! geweldig.

    Login om te reageren
  31. duckje zegt

    11 november 2010 om 14:57

    maak deze lamborghini, en niet die SUV!

    Login om te reageren
  32. DikkeD zegt

    11 november 2010 om 15:04

    hoop dat ze hem in productie nemen alleen moeten ze wel die tumor op de achterbumper (te zien in 1 van de foto’s van de onhulling) weg halen want dat ziet er echt vreselijk uit

    Login om te reageren
  33. Jokkebrok zegt

    11 november 2010 om 16:11

    Allen jammer van die bavianenkont!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North