Lamborghini Veneno Roadster: compleet dakloos

Auteur: , 39 Reacties

En met compleet dakloos bedoelen we ook letterlijk compleet dakloos. Want Lamborghini vond het blijkbaar niet nodig om iets van een dak of dakzeiltje te ontwikkelen voor de open Veneno. Hard doorrijden dus als het begint te regenen.

Lamborghini Veneno Roadster

Dat Lamborghini van plan was om naast de dichte Veneno ook een Veneno Roadster op de markt te brengen wisten we al een tijdje. Dit zijn de eerste uitgelekte foto’s van het 3,3 miljoen euro kostende beest.

In totaal wil Lamborghini negen exemplaren van de Veneno Roadster bouwen en het zou mij niets verbazen als ze allemaal al zijn verkocht. Het exemplaar dat we hier zien is gespoten in de kleur Rosso Veneno, maar klanten mogen uiteraard ook zelf een kleur uitzoeken.

Het sprintje van 0 naar 100 km/u doet de Veneno Roadster in 2,9 seconden, dat is 0,1 seconde langzamer dan de dichte Veneno. De topsnelheid van deze supercar ligt op 355 km/u. De open Veneno weegt, zonder vloeistoffen en bestuurd, 1.490 kilo. Uiteraard levert de V12 die achterin ligt in dit geval ook 750 pk. (via: autoemotionen.tv)

UPDATE: inmiddels is de Veneno roadster officieel, alle info kun je HIER vinden!

Lamborghini Veneno Roadster

Lamborghini Veneno Roadster



39 reacties

AFSCHUWELIJK.
Compleet stijlloos zou een betere titel zijn geweest :s
Heel de balans is uit het design verdwenen. De dicht versie was al kantje boord, deze is echt een te grote warboel van chaotische lijnen.
FANTASTISCH
Dus van dat dak hebben ze die vogelsplitter gemaakt…. Rare mensen die Italianen/Duitsers!
Dat doet Lamborghini wel slim hoor. Nog even 3 extra exclusieve Veneno’s maken door simpelweg het dakje eraf te zagen. De rijke gekken en investeringsfondsen zien alleen de oplage nummers en het zeer hoge prijskaartje. Ze zijn echter blind voor het feit dat het een Aventador is met wat extraordinaire carosserieplaten en dat het niet straatlegaal is.
Well played Lamborghini, certainly well played.
@AutomotiveDesigner: investeringsfondsen die investeren in een auto ? zal een rendementje opleveren zeg.
Denk dat investeringsfondsen in VAG investeren en niet in 1 auto
@AutomotiveDesigner: de veneno is toch wel straatlegaal?
@AutomotiveDesigner: Ik vind het erg bijzonder om te zien dat Lambo hier zoveel kritiek op krijgt, terwijl dit een principe is dat al veel vaker is toegepast, en vaak alom wordt geaccepteerd en gewaardeerd. Zie bijvoorbeeld Zagato die een Aston even dik twee keer zo duur maakt met een body kit en Ferrari die een one-off body ontwerpt voor een 458 en daar ook 3,5 miljoen voor vraagt. Wordt onderhuids niks veranderd, slechts uiterlijk..

http://www.autoblog.nl/ferrari-sp12-ec-eindelijk-officieel-gelanceerd
http://www.autoblog.nl/gespot-eerste-nlse-aston-martin-v12-zagato
Hier kan Mansory niks meer aan verpesten.
@xlnc: Mansory kan dit zelfs mooier maken.
@berlinetta: Nou niet meteen te overhaast conclusies gaan trekken ;)
Over smaak ga ik hier niet twisten, maar dit is eindelijk weer eens een Lambo die bij het verleden van het merk past.
Compleet gestoord dus en als poster de favoriet van de petrolhead in de dop.
Wat een beest! Ik zou hem zo kopen, mocht ik het geld hebben.
is dat een typo fout ? moet dat dakloos niet smakeloos zijn ?
Maar is zo’n Veneno eigenlijk wel road legal?
@Edge:
Bij mijn weten niet, maar wie maakt een sjeik iets in zijn eigen land?
Als hij in London gaat revven echter.., staat hij in no time voor een prikkie op een veiling.
Over smaak valt niet te twisten, ik vind hem mooi! Bijzonder mooi!
Maar ja iedereen zit nu wel die wagen lelijk en dergekijke te noemen maar ik zou dat ding toch altegraag hebben of spotten
De stijl boven de vooruit is wel in de vorm van de dakpanelen van de Aventador. Misschien toch?
@Cubix: misschien toch wat? Het is geen geheim dat dit een aventador is met een andere body a la reventon
Haters be hatin’ maar ik vind hem echt ongelooflijk dik!
I love it, behalve de prijs is ietsje over de top!
Wat zou zo’n dichte Veneno wel niet waard zijn over pak ‘m beet een jaar of 50? Of geldt die prijsstijging alleen voor auto’s met een raceverleden/een of ’t andere geschiedenis?
@woot: Dat hangt natuurlijk ook af van de smaak op dat moment. Nu, met al die Arabieren en Aziaten die dit helemaal geweldig vinden, gaat het als warme broodjes. Maar misschien dat mensen over 50 jaar veel liever de tijdloze lijnen van een Ferrari/Maserati/Aston Martin/Alfa Romeo uit de jaren 1950-60 zien.
Zo hoort een Lambo te zijn. Schreuwerig en compleet over the top.

Fantastische wagen. De aventador doet me vrij weinig, maar dit is echt super.
@autoblogger: Hoe komt het dat als ik ingelogd ben, dat ik dan meer reacties zie dan wanneer ik niet ingelogd ben? Als ik niet ingelogd ben zie ik maar ongeveer de helft van de reacties. (sprekend over dit artikel)
Nou is het wachten op de eerste Veneno in een zomerse stortbui. (Foto’s op Autojunk AUB)
Al vind ik dit een brute auto denk ik eerlijk gezegd niet dat er mensen zijn die jaren later hierop zitten te wachten. Het icoon van het moment is de Veyron net als de F1 van toen. Vooral na het lezen van Topgear magazine editie oktober 2013 met de top 100 krijg je meer en meer respect voor de Veyron. Vooral voor de achterliggende gedachte dat is een buitencategorie auto. Prachtig hoe JC het verwoord vooral het briljante vergelijk met de Concorde en Apollo.
De Veneno is niet heel spectaculair qua prestaties en jammer dat die veel deelt met een Avenatador, dit zijn allemaal punten die niet ijn zijn voordeel werkt.

Vaak heb ik deze auto verdedigd vooral vanwege zijn uiterlijk, maar er zijn ook andere dingen.
@agera: Aventador, in zijn !
Mijn stofzuiger ziet er mooier uit…
@boxster:
Dat is dan vast geen Porsche Design stofzuiger.
Wat een extreem beest zeg. Ik vind hem echt super bruut, maar ik zou toch liever een iets praktischere Lambo aanschaffen (die bijv over een drempel zou kunnen of überhaupt op de openbare weg zou mogen)
Te extreem doorgetrokken vormgeving, wat eigenlijk niet meer is dan een aangepaste body van een Aventador.
Dat gezegd hebbende vond ik die truck bij de Reventon wel geslaagd.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).