• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Land Rover Discovery V8 als Limited Edition

Auteur: ricardo, gepost 18 oktober 2010 om 11:13 – 17 Reacties

Gelimiteerd mastodontje van Land Rover

Nederland krijgt twintig stuks van de Discovery V8 ‘Ultimate’ voorgeschoteld. Gewoon, als cadeautje en omdat ze bij LR blij zijn dat de V8 weer terugkeert in het modellengamma van de Discovery 4.

Twee maanden geleden werd de Discovery 4 haast onzichtbaar in het nieuw gestoken. De meest krachtigevariant is inmiddels gearriveerd. Dit betekent dat de op één na minst aantrekkelijke Land Rover weer kan beschikken over de 5.0 liter V8. Deze powerplant met 375 pk en 510 Nm koppel zorgt ervoor dat de terreinridder in 7.9 tellen naar de honderd km/u weet te denderen. Het schakelwerk wordt verricht door een zestraps automaat.

Deze Ultimate-uitvoering is gebaseerd op de HSE-uitvoering, maar dan iets luxueuzer aangekleed. Iets met premium of zo. Zo heeft hij standaard Keyless Entry, een automatische grootlichtassistent en een cameraatje waardoor je vriendin/vrouw makkelijker moet kunnen inparkeren. De prijzen -inclusief tax- van de Ultimate beginnen bij een slordige €110.000.

Ook interessant!

  • Land Rover Range Rover D350 rijtest
  • Heet! Land Rover Defender V8 met 525 pk is hier
  • Gestolen Land Rover Discovery
    Video - gestolen Land Rover Discovery eindigt op spoor
  • Jaguar Land Rover sloopt coronavirus uit het interieur

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

discovery, Land Rover, V8

Vorig bericht: « Toekomstmuziek: Subaru Forester S-Edition concept
Volgend bericht: Een Bugatti Veyron personaliseren doe je zo »

Lees Interacties

Reacties

  1. Friez zegt

    18 oktober 2010 om 11:26

    Ik weet dat de jaren snel voorbij gaan als je ouder wordt, maar ‘vorige maand’ is toch echt ruim een jaar geleden hoor ;-)

    Login om te reageren
  2. massarati zegt

    18 oktober 2010 om 11:27

    Ik denk dat je bedoelt: “de meest aantrekkelijke Land Rover”?
    Zeer mooie veschijning en een fijne update.

    Login om te reageren
  3. Alwood zegt

    18 oktober 2010 om 11:40

    Yes, een V8, precies wat de Discovery nodig had! Hoewel… het blijft jammer dat ze bij deze auto de achterkant weigeren te vervangen… Had ‘ie eerst iveco (busje) achterlichten, vervangen ze die door lexus-tuning exemplaren?! Waarom dan niet gewoon een Range Rover kopen, een auto die er wel fatsoenlijk uitziet?

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      18 oktober 2010 om 15:39

      @Alwood: Idd, die V8 heeft de Discovery echt wel nodig. De V6 doet het zeker al niet slecht, maar wanneer je er mee rijdt dan mis je nét dat extra meer. Zeker niet traag, maar just niet krachtig genoeg.

      Login om te reageren
  4. Roderick zegt

    18 oktober 2010 om 11:51

    @ Friez

    Klik dan even op het linkje…

    Login om te reageren
  5. Alex van Dun zegt

    18 oktober 2010 om 11:55

    2 Maanden geleden hebben ze het LaRo logo aangepast… Dat was de “facelift”. Ik snap niet helemaal waarom je nog een RR zou willen. Deze is net zo terreinwaardig en nog een stuk praktischer, deze mist alleen een stukje uitstraling ten opzichte van de RR. Maar of dat nou €50.000,-. Ach het is zo makkelijk als je geld zat hebt

    Login om te reageren
  6. Laurens zegt

    18 oktober 2010 om 12:05

    Slurptax is stilletjes aan iets van 40.000 Euro aan het worden op dit soort auto’s, per kilometer 15-20 ct. Hoezo geen progressief belastingstelsel…

    Login om te reageren
  7. Friez zegt

    18 oktober 2010 om 12:07

    @ Roderick: Ze hebben het vlug aangepast, want er stond eerst een link van de grote facelift van 1 jaar geleden.
    Die hebben ze nu gewijzigd…

    Login om te reageren
  8. Bert zegt

    18 oktober 2010 om 12:47

    @ Alex, ik rij in een Disco 3 en vooral het interieur is compleet aangepakt bij de update.
    Van buiten zie je niet zo heel veel, maar van binnen is het echt een wereld van verschil… veel logischere plaatsing van diverse knoppen mooiere materialen etc.

    110.000 is me net even teveel btw :)

    Login om te reageren
  9. TmY zegt

    18 oktober 2010 om 17:28

    Vreemd. Toen de disco 3 geïtroduceerd werd was hij al leverbaar met de 4.4 V8. Deze heeft m’n vader nog gereden, hele fijne auto. Toen is die 4.4 geschrapt vanwege slechte verkoop en nu komt de 5.0 beschikbaar… Zal wel te maken hebben met het upgraden van het modellengamma. Naar het schijnt komt in 2012/2013 een nieuwe Range Rover die moet gaan concurreren met de grote Bentleys. Zal vanaf iets van 2 ton gaan kosten.

    Login om te reageren
  10. Dimglor zegt

    18 oktober 2010 om 19:23

    Ik blijf deze gewoon echt prachtig vinden… Mooie wagen en zeer mooi interieur!

    Login om te reageren
  11. Peter 456 zegt

    18 oktober 2010 om 19:33

    Ik rijd een Disco 3 V8 en ben zeer tevreden. Naar ik heb begrepen is dit model uit het Nederlandse leveringsprogramma geschrapt omdat de slurptax de auto in 1 klap 20 mile duurder maakte, en dus niet meer kon concureren. Ik denk dat de ‘limited edition’ een leuke test is om te kijken of er voor ~110 mile nog steeds interesse is voor deze auto (die overigenss in het buitenland, zonder slurptax, gewoon leverbaar was).

    Login om te reageren
  12. jannes zegt

    18 oktober 2010 om 22:09

    ik ben niks over deze auto te zeggen ( behalve dat deze super dik is)
    we hebben thuis zelf een range rover sport hse tdv8 en deze eergisteren opgehaald bij de koning in arnhem

    Login om te reageren
    • TmY zegt

      19 oktober 2010 om 11:20

      @jannes: erg lekker geluid heeft die tdv8. Wij hebben ook nog zo’n eentje gehad. Een first edition was dat.

      Login om te reageren
  13. Mr Hyde zegt

    19 oktober 2010 om 11:24

    @ricardo: De op twéé na minst aantrekkelijke LR zul je bedoelen?! Niet alleen de Freelander, maar ook de “neppe” RR Sport.
    Achja, smaken verschillen zullen we maar zeggen;)

    Login om te reageren
  14. Benz.. zegt

    19 oktober 2010 om 16:35

    @Mr Hyde: Mijn ding is het ook niet, ik zou de Range Rover met Vogue-pakket nemen. de RR Sport is echter wel het beste van 2 werelden.

    Op de weg: Prima wegligging, hoog comfort, luxe accessoires
    In het terrein: Hakt een Cayenne en/of X5 in de pan (kijk anders even de Top Gear aflevering, Jeremy Clarkson die de RR Sport aan de tand voelt)

    Login om te reageren
  15. johan zegt

    20 oktober 2010 om 12:19

    Ik woon in Amerika en heb er een half jaar geleden één gekocht. Natuurlijk met V8 want iets anders is er niet. Prijs… durf het haast niet te zeggen. Meest luxe HSE uitvoering ná onderhandelen voor $52.000,- (list prijs 59K). Op dat moment 40.000 euro. Veel plezier in NL met dit soort auto’s

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North